Mode & Beauty alle pijlers

Vichy Normaderm

07-11-2008 18:42 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal!

Wie heeft er ervaring met de producten van Vichy, en dan met name de normaderm producten ervan?

Helpt het echt tegen verwijdde porien, onzuiverheden en glimmen enz?

Ik hoor het graag!
Ik!

Ik gebruik het nu een tijdje. Van kleinere porieen merk ik niet veel, maar daar heb ik ook niet erg last van.

Wel had ik last van een glimmende slaolie gezicht en die tijden zijn voorbij. Echt. Soms is mijn huid zelfs te droog en smeer ik er weer een beetje vet tegenaan...

Vraag anders eerst even bij een paar apotheken wat proefmonstertjes (heb ik ook gedaan) zodat je een flinke lading hebt om uit te proberen!

Overigens heb ik geen aandelen in Vichy hoor... daar begin ik uberhaupt niet aan na mijn fiasco met IceSave
quote:eva_anne schreef op 07 november 2008 @ 18:52:

Ik!

Ik gebruik het nu een tijdje. Van kleinere porieen merk ik niet veel, maar daar heb ik ook niet erg last van.

Wel had ik last van een glimmende slaolie gezicht en die tijden zijn voorbij. Echt. Soms is mijn huid zelfs te droog en smeer ik er weer een beetje vet tegenaan...

Vraag anders eerst even bij een paar apotheken wat proefmonstertjes (heb ik ook gedaan) zodat je een flinke lading hebt om uit te proberen!

Overigens heb ik geen aandelen in Vichy hoor... daar begin ik uberhaupt niet aan na mijn fiasco met IceSave Aha ok klinkt goed...toch maar eens een keertje aanschaffen dan
Ik had de dagcreme gekocht tegen de pukkeltjes en onzuiverheden op mijn kin maar het werd alleen maar erger. Een vriendin had precies dezelfde ervaring. Kan zijn dat het niet het goede produkt is geweest voor mij want sinds ik met de Aqualia-lijn van Vichy smeer (hydraterend) heb ik een prachtige huid.
Ik gebruik deze:

Dat de huid reageert met nog meer onzuiverheden in het begin, is normaal. Je huid moet wennen aan de active bestanddelen in de Normaderm producten. De huid begint als het ware alle troep op te ruimen van binnen uit naar buiten.

Begin daarom ook met alleen de creme en de reinigingsgel. Als je huid eenmaal tot rust is gekomen kun je de lotion erbij gaan gebruiken. Niet direct iedere dag, maar eerst beginnen met 2x per week.
quote:eva_anne schreef op 07 november 2008 @ 19:11:

Ik gebruik deze:

[afbeelding]Dit is het actief concentraat. Dat is meer om aan te stippen bij puistjes dan als dagcreme. Zelf gebruik ik bijna de hele lijn, ben zelf apothekersassistente.

Het beste kan je beginnen met de wasgel en de dagcreme. Gewoon 's morgens en 's avonds aanbrengen, eventueel kan je de nachtcreme gebruiken maar ik persoonlijk vind die te vet. De dagcreme is heel licht en fijn. Krijg er een hele zachte huid door. Hb zelf minder last van rode vlekjes, minder snel puistjes en mijn gezicht glimt niet meer zo. Ben er zelf heel tevreden over

Verder heb je naast de wasgel en de dagcreme dus ook een nachtcreme, lotion en een scrub. Zelf gebruik ik de lotion ipv de wasgel, ik haat water in mijn gezicht. De lotion zit alleen wel alcohol in, dus met een gevoelige huid moet je ermee uitkijken. Het is verstandig om het gebruik met lotion op te bouwen en niet meteen elke dag te gebruiken. Begin bv. met 2 keer per week gedurende 2 weken, daarna 3/4 keer per week enz. Verder gebruik ik ook de scrub, daarop staat dat eze voor elke dag gebruikt kan worden maar dit wordt niet aangeraden door Vichy zelf. 2 Keer per week is voldoende en geeft een heerlijke, zachte huid. Ik gebruik hem onder de douche altijd. Ook heb je dan nog dat concentraat voor een puistje of pukkeltje en je hebt nog een pakketje. Dit is een behandelings-kuur voor als de onzuiverheden ineens weer terug komen. Het is een kuur voor een week als ik me niet vergis en deze haalt zeg maar de bovenlaag van de huid weg en vernieuwd deze. Dit pakket mag ook maar maximaal 4 keer per jaar gebruikt worden, omdat het echt een aanslag op je huid is eigenlijk.

Maar goed, beginnen met de wasgel en dagcreme (eventueel nachtcreme, maar probeer die zeker eerst even uit). Daarna kan de lotion en de scrub nog worden toegevoegd als het niet genoeg effect heeft, maar eigenlijk zouden die 2 al resultaat moeten geven
quote:Ivetje schreef op 07 november 2008 @ 23:52:

[...]

Gewoon 's morgens en 's avonds aanbrengen, eventueel kan je de nachtcreme gebruiken maar ik persoonlijk vind die te vet. De dagcreme is heel licht en fijn. Krijg er een hele zachte huid door. Hb zelf minder last van rode vlekjes, minder snel puistjes en mijn gezicht glimt niet meer zo. Ben er zelf heel tevreden over

Verder gebruik ik ook de scrub, daarop staat dat eze voor elke dag gebruikt kan worden maar dit wordt niet aangeraden door Vichy zelf. 2 Keer per week is voldoende en geeft een heerlijke, zachte huid. Ik gebruik hem onder de douche altijd.

ik gebruik sinds kort ook spulletjes van Vichy en ik vind het echt geweldig. s avonds gebruik ik de reinigingsscrub (mag dagelijks) en de dagcreme. ik vind de nachtcreme eigenlijk ook te vet, maar voor mn droge wangetjes issie wel fijn. mijn ervaring is dat je het in het begin wel dagelijks kan gebruiken omdat het dan sneller resultaat oplevert. al binnen een week was mijn huid fijner, gladder en minder rood.

Succes!
De reinigingsscrub mag idd wel dagelijks, maar bij de cursus van Vichy werd aangeraden dit niet te doen, omdat het heel snel een droge,schilferige huid geeft en irritatie kan geven. Het is en blijft een scrub en daarbij komt een laagje huid los. Als je dat dus te vaak doet heeft de huid tussendoor te weinig tijd om te herstellen. Vandaar dat wordt aangeraden om het 2 maal per week te gebruiken. Maar je staat natuurlijk vrij om hem elke dag te gebruiken hoor
Bij mij heeft Normaderm helaas niet geholpen, het maakte mijn acne eerder erger dan beter.
bij mij hetzelfde als weelassie. en in reactie op nak: ik heb het echt lang geprobeerd, zeker twee series verpakkingen.

de clinique anti blemish heeft mij erg geholpen. nu gebruik ik de gewone clinique 3 stappen
Ik heb ook pas de lijn geprobeerd.

Over de tonic ben ik niet tevreden, daar had ik het idee dat mijn huid alleen maar erger werd. Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik het moeilijk vind om eén ding als dit product daarvan de schuld te geven. Vermoedens zijn er wel.

De hydraterende verzorgingscreme van Normaderm had ik ook. Het heeft wel iets geholpen. Eerst deed ik het alleen s'nachts toen ook overdag.

Maar ik kreeg nog steeds puistjes. Het hielp wel beter overdag tegen de vette huid maar ik kreeg er geen smallere porien van.

Om te zeggen dat dit verschil heeft gemaakt voor mijn huid... nee. Ik gebruik het niet omdat ik weer wat anders probeer nu.

Maar je moet het wel zeker 3 weken proberen want van 1 week kun je nog weinig zeggen over de werking.
Ik heb normaderm ook geprobeerd, ik vond het ook geen fijne creme; kreeg er een trekkerig gevoel van en ook een droge huid. Ik gebruik nu La Roche Posay, de Effaclar creme. (Ook verkrijgbaar bij apotheek). Die werkt bij mij super (nog steeds wel beetje glim, maar volgens mij zie je dat zelf altijd erger dan andere mensen). En de Effaclar AI creme (aanstippen) werkt bij mij heel goed als ik toch nog een puistje krijg. Verder om te reinigen gebruik ik de wasgel van dezelfde lijn, in een blauwe tube. Je moet het inderdaad allemaal eens uitproberen, en proefmonstertjes vragen bij de apotheek (anders is het een dure business). Succes ermee.
Effaclar doet bij mij echt niets. Vind het vreselijk spul, alles van die lijn. Zowiezo dat gedoe met dat thermaal bronwater wat je erbij moet gebruiken voor optimale werking. Nee, dit doet niets voor mij. Vraag me ook af wat het kan doen, daarin zit bijna geen ingrediënt wat iets doet. Het moet allemaal zo minimalistisch mogelijk bij ze dat ik echt het idee heb dat het helemaal niets doet. Bij Vichy merk ik wel dat het werkt...als ik het een tijd niet gebruik komt het gewoon echt terug. Maar dat moet je dus echt proberen...is bij iedereen anders.
Hallo allemaal,

Ik heb de Normaderm dagcreme 4 dagen geleden gekocht. Nu smeer ik trouw elke ochtend deze creme. Ik vind hem erg fijn, maar nu merk ik dat ik met 4 dagen smeren meer pukkels (dikke en meer rijpe) krijg dan voor ik de creme gebruikte. Is dit normaal? Ik hoop dat het na een week gaat afnemen! verder smeert hij erg fijn en zie ik al wel dat mijn huidskleur (teint) egaler word.
En nog een klein vraagje... voor de mensen die er misschien ook last van hebben. Als ik ook maar een pukkel uit probeer te knijpen, krijg ik gelijk een wondje. (na de pukkel een plek) wat is een goede creme die mijn huid na het knijpen hersteld. (dus de schaaf/knijp wondjes laat verdwijnen)
Waarom haal je een topic van 7 jaar geleden omhoog?
Aanstippen met een wattenstaafje met Molkosan. De volgende dag zit er een korstje en een dag later is het weg.
quote:Daaromniet schreef op 05 mei 2015 @ 17:18:

Waarom haal je een topic van 7 jaar geleden omhoog?Ehmm omdat het kan? En je reageerd dus het je wel interreseerd Gr.
Kreeg pas geleden een telefoontje van een firma uit zwitserland :dermafutura

Iemand daar ervaringen mee, anders dan dat de produkten erg aan de prijs zijn?
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven