Radeloos ( Lang verhaal )

15-04-2016 16:04 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo.

Ik heb enige tijd getwijfeld of ik wel mijn verhaal wou plaatsen, zeker aangezien het een vrij ingewikkeld verhaal is, en ik niet zeker ben wat ik eigenlijk ermee bereiken wil. Ik denk dat ik vooral even mijn verhaal kwijt wil, misschien zouden sommige mij kunnen adviseren wat hun zouden doen.

Sorry als het verhaal een beetje lang is.

Op dit moment ben ik bijna 14 weken zwanger van mijn eerste kind. Het is een ongeplande zwangerschap. Ik heb eigenlijk tegen de wil van de vader in besloten de zwangerschap niet te beëindigen.

We hadden vrij kort een relatie en ondanks gebruik van anticonceptie ben ik in verwachting geraakt. Misschien zijn we inderdaad naïef geweest door zonder condoom te vrijen. Ik ben me hier ook zeker bewust van dat dit dom was, zeker aangezien ik ziek ben geweest tijdens de maand dat ik zwanger ben geraakt.

Toen ik het vermoeden had in verwachting te zijn heb ik dit vrijwel meteen aan de vader duidelijk gemaakt, hij reageerde geschrokken maar beloofde wel dat we er samen uit zouden komen. Ik heb toen ook mijn angst aangegeven dat ik heel bang was dat hij me zou verlaten. De angst is denk ik ook niet ongegrond geweest. Zeker na eerdere ervaring in het verleden waar hij van op de hoogte was. Volgende ochtend bleek uit de test dat ik inderdaad in verwachting was. Uiteraard heb ik meteen de vader op de hoogte gesteld, wij waren niet samenwonend en ik heb die test dus alleen gedaan. We zijn die zelfde avond nog gaan praten. Ik heb hierin aangegeven dat abortus voor mij om zowel emotionele als ethische redenen geen optie was. De vader heb ook aangegeven dat hij wel graag wou dat ik het alsnog zou overwegen, en ik heb dit ook echt gedaan. Ik zal ook niet zeggen dat ik zijn redenen niet begreep, hij was net zijn baan kwijt, we hadden niet een hele lange relatie, maar aan de andere kant was er wel woonruimte, en ik daarentegen heb wel een vast en stabiel inkomen. Het was in mijn opzicht dus niet iets dat we niet konden overkomen. Uiteindelijk heb de vader gehoor gegeven en opnieuw gezegd als ik het écht niet wou, ondanks dat hij me door het hele rouwproces van een abortus door dik en dun zou steunen, dat we er dan maar het beste van moesten maken. Ik geef eerlijk toe dat ik me ontzettend schuldig heb gevoeld, ik had ook ergens niet het gevoel dat onze relatie een abortus zou aankunnen. Misschien was dat wel fout en had ik hem meer moeten vertrouwen.

Het was echter maar voor zeer korte duur dat we probeerde samen te werken aan een goede toekomst voor het kind. Een week na het gesprek kregen we ruzie. Ik was moe na een lange week werken, en wou even thuis blijven terwijl hij samen wat wou doen. Ik heb aangegeven daar geen behoefte aan te hebben omdat ik écht moe was en hij is boos weg gegaan. Een paar dagen later heeft hij onze relatie beëindigd, hij had geen behoefte aan een relatie met een kinderachtig persoon. Op dat moment was ik 6 weken in verwachting.

Ik denk dat ik op dat moment in een diep duister gat ben beland en daar pas een paar weken terug uitgekomen ben. Ik had het gevoel gefaald te hebben als vriendin maar ook als moeder, geen enkele moeder wilt toch dat je kind opgroeit zonder vader.. Tot over maat van ramp sloegen de kwaaltjes ook nog eens als een bom in. Hoe ik normaal gesproken nooit aan het overgeven ben, ging het nu van 1x per dag tot uiteindelijk 1x per half uur. Dit heeft tot CA. 10 weken zwangerschap geduurd, Hoe eerst het overgeven als normaal werd gezien werd het op dat punt wel heel erg veel en heb ik medicijnen gekregen. Op dat punt ben ik me dan ook vrij snel beter gaan voelen en rationeel naar de situatie gaan kijken.

Op 8 weken zwangerschap had ik de vader echter wel op de hoogte gesteld van de eerste afspraak bij de verloskundige en ook de eerste echo. Aangezien voor mij op dat punt niet duidelijk was wat hij wou ten aanzien van het kind heb ik hem dan ook op de hoogte gehouden van de afspraken en echo’s. het is tenslotte ook zijn kind en ik wou hem niet ontnemen waar hij in mijn ogen recht op heb. Hij heb hier echter geen gehoor aangegeven. Rond de 10e week van mijn zwangerschap ben ik meer zakelijk naar de situatie gaan kijken. Ergens voel ik me daar ook schuldig door, maar ik moest weten hoe hij er tegen aan kijkt, of hij het kind is van plan te erkennen, en zijn hele kijk op de toekomst. Ik heb hem schriftelijk een brief gestuurd en aangegeven dat ik graag met hem in gesprek wil. Rond de 11e week van mijn zwangerschap heb ik hem opnieuw bericht, de volgende afspraak met de verloskundige kwam eraan en de termijnecho zou gedaan worden. Aangezien ik nog steeds niet op de hoogte was van zijn kijk erop heb ik hem daarom dat nog steeds medegedeeld op dat moment. Hier heb hij echter wel gehoor aan gegeven, en tegen al mijn verwachtingen in is hij dan ook komen opdagen en zijn we samen naar de verloskundige gegaan. De termijn echo is gemaakt en het bleek dus ook dat ik in verwachting ben van een gezond kind, er was een goede hartslag, het kindje bewoog goed, en alles zag er prima uit. De vader was ook vrij enthousiast bij de echo en dit is voor mij uiteindelijk een enorm struikelblok geweest. Ik had lichte hoop dat hij dan misschien alsnog wat zou willen betekenen in het leven van dit ongeboren kind, waar het in de afgelopen weken dus helemaal niet op leek. Nog geen uur erna ben ik eigenlijk door de realiteit weer in me gezicht geslagen, zo voelde het althans toen de vader in een gesprek aangaf niks te willen betekenen in dit kind zijn of haar leven. Hij wilt voor alsnog de verantwoordelijkheid niet nemen en zal het kind ook niet erkennen.

Ik heb zeker een korte periode na dat gesprek even in een dip gezeten. In verband met mijn juridische achtergrond weet ik dat ondanks dat de biologische vader het kind niet erkend hij wel onderhoudsplichtig is. Maar hier komt dus mijn schuldgevoel opspelen. Het gaat mij om veel meer dan die onderhoudsplicht, ik wil dat bij de staat bekend is wie de bbiologische vader is van dit kind. Ik kan mijn kind namelijk onderhouden in me eentje, maar iets blijft ook mij zeggen, dat ook hij verantwoordelijk is. Maar ik vraag me tot nu toe dagelijks af, ben ik onredelijk. Uiteraard geven vrienden en familie aan van niet, maar wat moeten ze anders zeggen vraag ik me dan af. Ze proberen te steunen maar ik kan het niet helpen dat ik me ontzettend alleen voel in deze situatie. Ik weet op dit punt niet wat wijsheid is. Het enige dat ik wil is dat mijn kind gelukkig opgroeit. Daarom wil ik zo snel mogelijk alles geregeld hebben, maar ik weet ook dat de vraag gaat komen, waar is papa, en wat is er gebeurd. Ik heb op dit moment geen bewijs om aan te tonen dat hij de vader is en dat wil ik mijn kind niet aandoen. Ik wil dat voor mijn kind vast staat en geregeld is, dat als mij ooit wat zal overkomen, dat hij er nog achter kan komen wie de vader is. Uiteraard weten verschillende mensen wie de vader is, maar moet je dat nog in een DNA test gaan aantonen als het kind 16 is?

Wat zouden jullie doen? Ik weet vrijwel zeker dat de vader in verloop van tijd compleet verdwijnt als ik niks laat vast leggen bij de rechter, maar ik vind het zo moeilijk. Ik ben de gene die heb besloten de zwangerschap door te zetten maar het is een keuze tussen een duivels Dillema. Het laten gaan of een aanvraag doen bij de rechtbank voor onderhoudsplicht & kijken wat de mogelijkheden zijn ivm. het vastleggen bij de staat dat hij de biologische vader is.

Het spijt me voor dit ongelofelijk lange verhaal, ik moest het gewoon even kwijt.
Nothing worth having ever comes easy
Ik heb niet alles gelezen maar je kunt het vaderschap gerechtelijk laten vaststellen. De rechter zal dan bepalen dat je ex moet meewerken aan een DNA-onderzoek omdat het in het belang is van je kind om te weten wie zijn vader is. Volgens mij moet je dit in gang zetten voor je kind 6 is. Daarna kan hij er alleen zelf om verzoeken.

Je ex is tevens verplicht om bij te dragen in de kosten. Ook dat is in het belang van het kind.
quote:viva-amber schreef op 15 april 2016 @ 18:05:

Hij heeft het gewijzigd Calvijn.Aha, begreep jou verkeerd
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:wyandotje schreef op 15 april 2016 @ 17:37:

[...]

En wat als de zaak omgedraaid was? Zij wil een abortus en hij gaat haar via de rechter dwingen om het kind te laten komen. Ze was er zelf bij toen ze seksten zonder condoom dus ze wist dat ze zwanger Kon worden. Zeker gezien het feit dat ze zelf aangeeft die maand ziek te zijn geweest. Ik vind dat de vader hier wordt afgeschilderd als een lul eerste klas.Hij was er ook bij dus hij hoeft niet zielig te gaan doen. Dat eeuwige mannen kunnen niet denken en zijn dus zielig als er een kind komt houding is ook echt om van te kotsen.
quote:AnDu schreef op 15 april 2016 @ 18:34:

[...]

Hij was er ook bij dus hij hoeft niet zielig te gaan doen. Dat eeuwige mannen kunnen niet denken en zijn dus zielig als er een kind komt houding is ook echt om van te kotsen.Zij mag dus wel zielig doen want hij heeft haar gedwongen ofzo? Zij was er even goed bij. Hij gaat er vanuit dat de pil veilig is, zij drong niet aan op een condoom. En toch is hij de lul in dit verhaal. Als een vrouw geen kind wil kan ze zelf kiezen, als een man absoluut geen kind wil wordt hij via de rechter gedwongen tot dna testen en waarschijnlijk een financiële bijdrage. Beetje krom. En weer een kind dat er de dupe van wordt.
quote:wyandotje schreef op 15 april 2016 @ 18:41:

[...]

Zij mag dus wel zielig doen want hij heeft haar gedwongen ofzo? Zij was er even goed bij. Hij gaat er vanuit dat de pil veilig is, zij drong niet aan op een condoom. En toch is hij de lul in dit verhaal. Als een vrouw geen kind wil kan ze zelf kiezen, als een man absoluut geen kind wil wordt hij via de rechter gedwongen tot dna testen en waarschijnlijk een financiële bijdrage. Beetje krom. En weer een kind dat er de dupe van wordt.Dat kind is er al als de discussie zich voordoet.
quote:AnDu schreef op 15 april 2016 @ 18:34:

[...]

Hij was er ook bij dus hij hoeft niet zielig te gaan doen. Dat eeuwige mannen kunnen niet denken en zijn dus zielig als er een kind komt houding is ook echt om van te kotsen.

Hij dacht dat zij goed beschermd was omdat ze de pil slikte.

Als zij gezegd zou hebben " ik weet niet of het veilig is want ik loop over uit al mijn gaten en dan kan de pil weleens niet werken " en hij zou er toch lekker op gekropen zijn, dan zou jij een punt hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:wyandotje schreef op 15 april 2016 @ 18:41:

[...]

Zij mag dus wel zielig doen want hij heeft haar gedwongen ofzo? Zij was er even goed bij. Hij gaat er vanuit dat de pil veilig is, zij drong niet aan op een condoom. En toch is hij de lul in dit verhaal. Als een vrouw geen kind wil kan ze zelf kiezen, als een man absoluut geen kind wil wordt hij via de rechter gedwongen tot dna testen en waarschijnlijk een financiële bijdrage. Beetje krom. En weer een kind dat er de dupe van wordt.

Hij drong toch ook niet aan op een condoom? Dan moet je er niet van alles bij gaan verzinnen. Als hij volwassen genoeg is om te neuken is hij ook volwassen genoeg om daar de gevolgen van te dragen.

Allejezus wat heb jij een domme houding. Iedereen, dus ook mannen, weten waar kinderen vandaan komen en wat de gevolgen zijn van seks. Als hij niet wil dan moet hij voorzorgsmaatregelen nemen. En niet achteraf de zwakzinnige uit gaan hangen en men moet dit ook niet gaan steunen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 april 2016 @ 18:45:

[...]

Hij dacht dat zij goed beschermd was omdat ze de pil slikte.

Als zij gezegd zou hebben " ik weet niet of het veilig is want ik loop over uit al mijn gaten en dan kan de pil weleens niet werken " en hij zou er toch lekker op gekropen zijn, dan zou jij een punt hebben.

Iedereen heeft van dubble dutch gehoord. En iedereen weet dat je verantwoordelijk moet zijn voor je eigen handelen en niet er vanuit kan gaan wat anderen zeggen.

Een beetje regie over je eigen leven is toch niet te veel gevraagd lijkt mij.
quote:AnDu schreef op 15 april 2016 @ 18:46:

[...]

Hij drong toch ook niet aan op een condoom? Dan moet je er niet van alles bij gaan verzinnen. Als hij volwassen genoeg is om te neuken is hij ook volwassen genoeg om daar de gevolgen van te dragen.

Allejezus wat heb jij een domme houding. Iedereen, dus ook mannen, weten waar kinderen vandaan komen en wat de gevolgen zijn van seks. Als hij niet wil dan moet hij voorzorgsmaatregelen nemen. En niet achteraf de zwakzinnige uit gaan hangen en men moet dit ook niet gaan steunen.Zo jij klinkt behoorlijk gefrustreerd, zelf ook zoiets meegemaakt ofzo? Hij hangt niet de zwakzinnige uit, hij is duidelijk geweest tegen haar, hij wil geen kind. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Laat er er aub geen moreel ethisch Grieksdrama van maken. TO heeft tzt gewoon recht om bepaalde zaken van de vader te eisen. Je hoeft alleen niet te beginnen met eisen zolang en nog geen kind is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:AnDu schreef op 15 april 2016 @ 18:48:

[...]

Iedereen heeft van dubble dutch gehoord. En iedereen weet dat je verantwoordelijk moet zijn voor je eigen handelen en niet er vanuit kan gaan wat anderen zeggen.

Een beetje regie over je eigen leven is toch niet te veel gevraagd lijkt mij.Zij dus ook?
quote:wyandotje schreef op 15 april 2016 @ 18:53:

[...]

Zij dus ook?Ja dus.
quote:wyandotje schreef op 15 april 2016 @ 18:51:

[...]

Zo jij klinkt behoorlijk gefrustreerd, zelf ook zoiets meegemaakt ofzo? Hij hangt niet de zwakzinnige uit, hij is duidelijk geweest tegen haar, hij wil geen kind. Hoe duidelijk wil je het hebben?

Nee dat heb ik niet zelf aan de hand gehad alleen de sneue houding van sommige vrouwen tegenwoordig is echt om te huilen. Alleen vrouwen zijn verantwoordelijk als ze zwanger worden maar de man niet, die zijn de slachtoffers. Want die kunnen niet denken en zijn dus niet verantwoordelijk voor de gevolgen.

Als hij geen kind wil dan moet hij er zelf voor zorgen dat hij er geen krijgt en neemt hij deze niet dan is hij niet zielig dan is hij verantwoordelijk. Gelukkig is de wet daar ook heel duidelijk in.
Voor alle duidelijkheid. Vader was op de hoogte dat ik ziek was. Wie zijn "schuld" het nou is dat ik zwanger ben, tja. Ik had ook een morning after pil kunnen halen, hij had ook een condoom kunnen gebruiken, ik had daar duidelijker in moeten zijn, mijn lichaam, inderdaad. Punt is, hij wist ervan.

Ik kan inderdaad "maar" juridisch het vaderschap laten vaststellen tot mijn kind de leeftijd van 5 bereikt. Het plan is ook absoluut niet om nu al allemaal dingen in werking te zetten, ik weet ook helemaal nog niet of ik dat wel ga doen. Voor nu ben ik blij met al jullie adviezen, ik ga dit ook zeker meenemen in de uiteindelijke keuze.

Wat het ook wordt, eerst moet dit kind veilig en gezond ter wereld komen maar zoals eerder aangegeven wil ik niet over één nacht ijs gaan en wil ik nu al goed nadenken over wat ik eventueel wil over x aantal maanden / Jaar.
-
quote:AnDu schreef op 15 april 2016 @ 19:00:

[...]

Nee dat heb ik niet zelf aan de hand gehad alleen de sneue houding van sommige vrouwen tegenwoordig is echt om te huilen. Alleen vrouwen zijn verantwoordelijk als ze zwanger worden maar de man niet, die zijn de slachtoffers. Want die kunnen niet denken en zijn dus niet verantwoordelijk voor de gevolgen.

Als hij geen kind wil dan moet hij er zelf voor zorgen dat hij er geen krijgt en neemt hij deze niet dan is hij niet zielig dan is hij verantwoordelijk. Gelukkig is de wet daar ook heel duidelijk in.De enige voor wie het sneu is, is dat kind. Maar zoals jezelf al zegt, als hij geen kind wil moet hij zorgen dat hij er geen krijgt maar dat geldt net zo goed voor haar. Ik ken iemand die stiekem zwanger is geworden terwijl ze niet wist of haar vriend dat wel wilde. Kind is inmiddels 12 en ze heeft geen vader in haar leven. Hij draagt financieel bij maar wil verder niks met zijn kind te maken hebben. Erg sneu voor dat kind. Dat is misschien wat dit kind ook te wachten staat. Het is natuurlijk lullig voor TO maar ook zij had verantwoordelijkheid kunnen nemen en een condoom kunnen gebruiken.
quote:AnDu schreef op 15 april 2016 @ 18:48:

[...]

Een beetje regie over je eigen leven is toch niet te veel gevraagd lijkt mij.

Als je een " echte " en monogame relatie hebt waarin de vrouwelijke helft aan de pil is, is double dutch - bij GOED pilgbruik - nogal overdreven.

Dat je een one night neukkie niet op d'r mooie knoppen gelooft is iets heel anders.
Inderdaad, eerst zorgen dat je baby gezond ter wereld komt na een hopelijk voorspoedige zwangerschap. Komt tijd komt raad. Het heeft totaal geen zin om een zielige of schuldige aan te willen wijzen want het kind komt er al aan.
quote:Justlikesnow schreef op 15 april 2016 @ 19:04:

Voor alle duidelijkheid. Vader was op de hoogte dat ik ziek was. Wie zijn "schuld" het nou is dat ik zwanger ben, tja. Ik had ook een morning after pil kunnen halen, hij had ook een condoom kunnen gebruiken, ik had daar duidelijker in moeten zijn, mijn lichaam, inderdaad. Punt is, hij wist ervan.

Ik kan inderdaad "maar" juridisch het vaderschap laten vaststellen tot mijn kind de leeftijd van 5 bereikt. Het plan is ook absoluut niet om nu al allemaal dingen in werking te zetten, ik weet ook helemaal nog niet of ik dat wel ga doen. Voor nu ben ik blij met al jullie adviezen, ik ga dit ook zeker meenemen in de uiteindelijke keuze.

Wat het ook wordt, eerst moet dit kind veilig en gezond ter wereld komen maar zoals eerder aangegeven wil ik niet over één nacht ijs gaan en wil ik nu al goed nadenken over wat ik eventueel wil over x aantal maanden / Jaar.Veel succes TO! Je wordt vast een heel goede moeder!
quote:Justlikesnow schreef op 15 april 2016 @ 19:04:

Wat het ook wordt, eerst moet dit kind veilig en gezond ter wereld komen maar zoals eerder aangegeven wil ik niet over één nacht ijs gaan en wil ik nu al goed nadenken over wat ik eventueel wil over x aantal maanden / Jaar.

Was hij ook op de hoogte dat de pil dan niet meer betrouwbaar is ?

Er zijn denk ik niet zo veel mannen die de bijsluiter weleens gelezen hebben.

Dus hem nu medeverantwoordelijk maken omdat hij wist dat jij aan de spuitpoep was vind ik nogal ver gezocht.
En waarom heb je geen morningafterpil gehaald ? Heb je het wel overwogen ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 april 2016 @ 19:08:

[...]

Als je een " echte " en monogame relatie hebt waarin de vrouwelijke helft aan de pil is, is double dutch - bij GOED pilgbruik - nogal overdreven.

Dat je een one night neukkie niet op d'r mooie knoppen gelooft is iets heel anders.

Iedereen weet dat geen enkele anticonceptie methode 100% veilig is. Dat staat ook overal; op de gebruiksaanwijzing, op internet en ook scholen besteden hier aandacht aan. Daar hoeven we geen eindeloze discussie over te gaan voeren.

Eigen verantwoording nemen, zo simpel is het. Dat geld ook gewoon voor mannen.
quote:AnDu schreef op 15 april 2016 @ 19:16:

[...]

Iedereen weet dat geen enkele anticonceptie methode 100% veilig is. Dat staat ook overal; op de gebruiksaanwijzing, op internet en ook scholen besteden hier aandacht aan. Daar hoeven we geen eindeloze discussie over te gaan voeren.

Eigen verantwoording nemen, zo simpel is het. Dat geld ook gewoon voor mannen.Vertellen ze op scholen dat de pil niet meer veilig is bij overgeven en dunne poep ? Is dat vaste prik ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 april 2016 @ 19:18:

[...]

Vertellen ze op scholen dat de pil niet meer veilig is bij overgeven en dunne poep ? Is dat vaste prik ?In mijn tijd was dat al vaste prik.
Nee ik heb het inderdaad niet overwogen. Heel dom maar ik heb er ook destijds even niet bij stil gestaan, tot menstruatie uitbleef en je terug gaat denken. En daar kom ik dan weer met mijn excuses, maar ik zat in een drukke werk week, ik ben snel s avonds even langs gegaan bij de vader op een avond dat we het beide niet druk hadden zodat we elkaar toch even konden zien in drukke wee, van het een kwam het ander. Volgende dag meteen weer vroeg naar het werk, en niet meer bij stil gestaan van tja, is dit nou wel handig wat ik aan het doen ben, kan ik niet beter even een morning after pil nemen.

Ik denk dat we beide voorzichtiger hadden moeten zijn, ook ik dus, misschien wel vooral ik. Maar goed, daar verander ik niks meer aan.

Wat ik nu verder doe wat betreft de vader, ik denk dat ik het inderdaad zoals sommige hier aanraden het wat tijd moet geven. Even laten bezinken, eerst zaken goed op orde.

--

Ik wil wel dat één ding duidelijk is.

Dit kind zal in een hele liefdevolle familie geboren worden. Zowel aanstaande opa en oma van mijn kant, als vele vrienden bieden veel hulp aan, en kijken ondertussen uit naar de komst van de kleine Ik denk dat ook heel belangrijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven