Uitgerekend begin december 2016

26-03-2016 12:48 614 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel zit VOL!

Meeschrijven mag natuurlijk altijd.

NaamLeeftijd/lft partnerUitgerekende datumhoeveelste kindjegeslachtKeet8432/4402-12-2016 2e kindjejongenJomi31/37geboren 5-11-20162e kindjejongenTess9026/3301-12-20161e kindjeMeisjesdl8629/2901-12-20162e kindjeVerrassingmbwh28/3010-12-20161e kindjeVerrassingpurple-pillow23/2412-12-20161e kindjemeisjeishetwaar26/2605-12-20161e kindjeJongenS1724/2507-12-20161e kindjeMeisje
Oww en voor de tabel ik ben 34 en manlief 37
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
@tulpenrood, Heftig nieuws, veel sterkte, hug!

@itsi_us, klopt, daarom zei ik al dat ik er gewoon relaxter onder moet gaan zijn, is ff lastig maar komt wel

Tot hoe laat 's avonds kun je een afspraak maken met MvM?
Love the Life you Live
@tulpenrood wat een naar nieuws, dikke knuffel voor jou!

@rosanera wat betreft koffie las ik ergens een kop per dag? Maar misschien dat je over kunt stappen naar cafeïne vrije koffie? Of mag dat ook niet? Ik ben zelf maar overgestapt op thee.

Heb me gisteren aangemeld bij mvm, nu wachten op het telefoontje. Ze belden gister avond al maar zat in de auto bij een vriendin die nog van niks weet dus kon niet opnemen haha.
@Pluk91, drink er nu idd 1 per dag ('s ochtends, de 1e op het werk, die moet ik echt hebben haha) voor de rest afwisselen met thee/decafe idd, neem aan dat dat wel mag daar zit nagenoeg geen cafeïne in dus...

Haha ellende met dat geheim houden hè! Ik vind het ook zooo lastig

Na het weekend meld ik me aan bij MvM
Love the Life you Live
Goedemorgen meiden!

Ik kan me voorstellen dat je er zo instaan tulpenrood, al denk ik ook niet dat de kans dan ineens een heel stuk groter is op een kindje met een afwijking. Al snap ik dat je je dan nog onzekerder zou voelen tijdens de gehele zwangerschap. Wat mij betreft ben je altijd welkom hier!

Wij laten wel een combinatietest doen. Het klinkt misschien heel erg egoïstisch en ik twijfel nog steeds wel eens of we die test wel of niet moeten doen, maar ik ben chronisch ziek (MS) en dan is een kindje die heel veel extra zorg nodig heeft echt niet beter af met een moeder als mij. Het klinkt zo naar nu ik het zo schrijf :-[ en word er ook alleen maar verdrietig van want een kindje is zo enorm gewenst! Het is helaas wel zo, dat mijn vriend straks voor ons beide moet zorgen en die extra zorg dan echt te veel zou zijn.

Gelukkig ben ik nu wel nog gewoon mobiel en is de ziekte stabiel. Maar helaas kan ik niet in de toekomst kijken en gezien het een progressieve ziekte is, moet ik daar dus wel rekening mee houden. Blijft zo lastig....
Sorry voor de enorme egopost, het werd ineens zo'n lap tekst! Ik probeer nog even hier en daar te reageren.

RosaNera: ik zou ook inderdaad terug gaan naar 1 kop koffie per dag. Let wel dat in gewone thee theïne zit en dat niet gezonder is dan cafeïne. Je kunt dan beter groene thee drinken of verse kruidenthee. Al is die koffie nu juist vaak wel nodig met die vermoeidheid! Hoe voel je je verder?

Jomi: wat stom dat de afspraak nog zo ver weg is! Hopelijk kun je toch nog je gedachten verzetten en geduldig blijven... en tussendoor hier gezellig kletsen

Itsi_us: Slaap je zo slecht of ben je gewoon extra vermoeid? Ik heb smiddags echt een dutje nodig nu, maar niet iedereen heeft die luxe om dat te kunnen doen natuurlijk. Wat betreft positiekleding; zag dat ze in de webshop van noppies nu sale hebben. Ik wil ook heel graag een fijnzittende spijkerbroek maar ik wacht nog maar even geduldig af op de echo.

Pluk: goed dat je je hebt aangemeld voor mvm! Zul je net zien dat ze dan bellen op een moment dat je er niet over kunt praten... Hopelijk bellen ze snel terug voor een afspraak!

Keet: wat fijn dat de echo goed was! Een flinke opluchting, nu kun je lekker genieten en op naar de volgende echo. Bij mij lijkt het niet kunnen eten ook te komen door die opgezette buik. Voel me zo ontzettend vol! En dan inderdaad die misselijkheid erbij... Hopelijk snel minder!

Sdl: lijkt me ook wel erg zwaar nu je de zorg even alleen hebt voor je kleintje. Kun je smiddags wel even wat rusten? Of slaapt je kindje dan niet meer?

Ishetwaar: hoe gaat het nu met je? Houd je het nog een beetje vol daar?

Hoe gaat het met de rest van de dames?
Sterkte tulpenrood! Wat een vervelend nieuws zeg!

@mbwh ons kindje slaapt gelukkig nog wel smiddags. Ze is alleen nog steeds niet opgeknapt. Vorige week antibiotica gehad voor oorontsteking en ik heb het idee dat er ook weer tandjes aan zitten te komen.

Ik ben zelf ook niet fit. Erg misselijk en totaal geen trek en moe. Maar ik herken dit wel van de eerste zwangerschap. Ik ben tijdelijk maar even ingetrokken bij mn ouders. Zo hoef ik gelukkig niet alles alleen te doen. Nadeel is wel dat ik heb moeten vertellen dat ik zwanger ben, was de bedoeling dit nog even stil te houden Maarja het is niet anders..

@keet gefeliciteerd met de goede echo. Toch wel een opluchting denk ik he. Ik ben ook wel een beetje aan het afwachten tot de eerste echo.
@mbwh: Caffeïne, theïne, wat een ellende haha, 1 kop koffie/1 kop thee & de rest veel water, dat is wat het geworden is hahaha

Ik heb, op erg moe zijn na, nog nergens last van gelukkig
Love the Life you Live
@tulpenrood: wat een vervelende uitkomst! Ik hoop voor je dat het over een paar weken alsnog in orde blijkt te zijn, al durf je daar zelf niet op te hopen.

Ik heb zojuist mijn eerste echo gehad. Ik ben waarschijnlijk een paar dagen korter zwanger dan verwacht maar we hebben wel een kloppend hartje gezien. Over 2 weken krijg ik opnieuw een echo en dan ook uitgebreid bloedonderzoek en dan krijg ik ook de zogenaamde "Mutterpass" overhandigd, geen idee wat dit precies inhoudt. Tevens hebben wij echt een flinke stapel leesvoer en kortingsvouchers meegekregen, daar ga ik me dit weekend even over buigen.

Voor alle dames die binnenkort hun eerste echo hebben; veel succes!
Had je een inwendige echo @purple-willow?

Was dat vervelend?

Wat fijn dat je het kloppend hartje al zag, is best vroeg toch?
Love the Life you Live
@RosaNera: het was inderdaad een inwendige echo.

Het is verder niet echt pijnlijk maar het geeft wel een wat ongemakkelijk gevoel. Voor Nederlandse begrippen is het nog wat vroeg maar in Duitsland schijnt het heel normaal te zijn om met 6 weken al een echo te krijgen. Nu moet ik dan over 2 weken weer om de termijn te bepalen en daarna elke 4 weken op controle.

Tevens zat er in het pretpakket van de gynaecoloog 1 pamper en een doosje met foliumzuurtabletten en een tube tandpasta :-D
@mbwh, ik kan me voorstellen dat jullie in die situatie een combinatietest doen. Wij hebben het er nog niet over gehad, maar ik neig er ook naar om het te laten doen. Al heb ik me er nog niet zo in verdiept, maar dat zal ik van het weekend gaan doen.

Ik vlieg zo eindelijk naar huis, kan echt niet wachten om weer thuis te zijn. Ik heb ook best last van m'n darmen gehad, maar misschien komt dat ook wel door het andere eten hier haha.

@keet, wat fijn dat de echo goed was! Helemaal top!
Wat fijn Purple Pillow dat je een goede echo had. Met 8 weken de termijn bepalen is best vroeg. Hier moet je minimaal 10 weken zijn, anders kunnen ze het niet goed zien zeggen ze. Zo zie je maar dat het overal weer anders is.

@Is het waar, wat fijn dat je weer thuis bent.

@Sdl, wat goed dat je even bij je ouders ben ingetrokken voor wat extra hulp. Mijn ouders springen ook zoveel als kan bij. Ik ben echt nog zo beroerd, en die kleine en de hond hebben toch hun verzorging en aandacht nodig. Mijn partner doet echt super veel, maar als hij is werken proberen mijn ouders het wat op te vangen.

@mwbh, wij laten wel een combinatie test doen. Dat hebben we bij onze dochter ook gedaan. Wij zitten niet in de risico groep maar ik vindt het fijn om te weten. Het nadeel van de combinatie test is, is dat je een kans uitkomst krijgt. Dus als je rond de 200 zit lijkt het me nog best lastig wat wij dan zouden doen(verder onderzoek of niet). Maar bij onze dochter hebben we daar niet over na hoeven denken.
@mwbh ik heb het met m'n vriend nog niet gehad over de combinatietest, weet ook niet wat ik met de uitkomst zou doen.

Vandaag hebben we het verteld aan mijn schoonzusje en haar man! Hadden een shirtje laten maken voor hun dochtertje met de woorden dat ze "grote nicht" werd, ze reageerden super enthousiast heel leuk!

Woensdag ochtend komt mvm langs en 's avonds de intake en ik hoop stiekem ook toch de eerste echo, ze gaven met het maken van de afspraak aan dat dat meestal wel gebeurd. Spannend, merk ook dat ik echt zenuwen heb en graag wil weten of het goed zit!
Ik probeer geen false hoop te hebben over mijn zwangerschap, maar ergens heb ik het gevoel dat er iets niet klopt en dat het helemaal geen foute boel is. Heb toen het een en ander over opgezocht en het kan best zijn dat ik korter zwanger ben dan dat ik denk. Ik ben bij lange na niet de enige op internet die korter blijkt te zijn. Ben uitgegaan van een cyclus van 28 dagen, maar heb ze ook van 32 gehad en een late bevruchting kan er ook zo voor zorgen dat je een week minder ver bent. Met een echo van 4-6 weken kan het erg lastig en onnauwkeurig zijn om het vruchtje te meten. En als ik dus net een week korter zwanger zou zijn zou het dus kunnen dat je net geen hartje ziet. Tijdens de echo dacht ik 6.6 te zijn. Kan dus ook bijna 6 zijn.

Hoe sterk vertrouwen jullie op je onderbuik gevoel? Ik vind het heel verwarrend 28 april echo 3.

(Sorry voor de lange post)
Tulpenrood wat vervelend he die onzekerheid.

Bij me dochter dacht ik ook verder te zijn dan dat ik was, en dat is goed gekomen.

Bij de zws in december precies hetzelfde verhaal alleen dat ging fout. Het kan dus alle kanten op.

In het zk vertelde de gyn ook dat sommige vruchtjes langer in de eierstok blijven zitten, zonder dat ze innestelen ( pas bij het innestelen wordt het een bbz) nog even wachten... Wordt de zwangerschapstest al lichter?

@keet wat goed nieuws!

@purple hoor inderdaad dat ze jn BE en DE veel zorgzamer zijn wat betreft echo en behandelingen, wel leuk dat je zoveel presentjes al krijg voel je je denk ik nog meer zwanger

Rooibos thee mag ook, ze hebben bij de aldi (geloof ik) echt lekkere aardbeien slagroom rooibos lekker zoet hihi

Hier sterk het gevoel zwanger te zijn, maar weet dat ik het me ook kan inbeelden. Hebben ook besloten als het deze ronde niet lukt we pas na de zomervakantie verder gaan.
Voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan om te kijken of mijn hormonen afnemen.. Deze test knalde het meest van alle testen. Nog voordat het controle streepje was gekleurd was de teststreep al knal roze. Jammer, hier kan ik dus niet veel mee denk ik.
Tulpenrood wat vervelend die onzekerheid en wat duurt 28 april dan nog lang!! Ik hoop het zo voor je dat je gevoel gelijk heeft!
Ik heb vandaag een echo, pfff vind het heel erg spannend en ben hondsberoerd :(

@tulpenrood: jeetje wat een onzekerheid zeg. Het knallen van een zwangerschapstest zegt helaas niets of het wel/niet goed zit. Bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap knalde deze ook gewoon, maar lag ik een dag later op de OK (ik verloor overigens destijds langdurig bruin slijm :( )

Wellicht is het gewoon een late innesteling. Ik hoop het echt voor je.

mbt het onderbuikgevoel: dat was bij mij destijds heel erg aanwezig dat het niet goed zat. Mijn man had dat ook heel erg en het bleek zo te zijn (gek hè).

Bij mijn zwangerschap nu zit dat onderbuikgevoel wel goed, maar daarnaast is het ook niet goed. Komt denk ik door het verleden. Ik durf er ook niets over te zeggen nu pff

@keet: hoe gaat het nu met je misselijkheid?

@rosanera: je laat gewoon je gegevens achter op de site van mvm en ze bellen je dan op voor het maken van een afspraak. Verschilt per vertegenwoordig(st)er denk ik.

@pluk wat leuk dat mvm morgen langskomt en superleuk hoe je schoonzus reageerde. Ik hoop dat je ook een echo krijgt woensdag.

@mbwh: ik slaap enorm slecht, omdat ik hondsberoerd ben. Daarnaast ben ik hypergevoelig voor geluid en geurtjes nu :p Niet echt een goede combi wanneer je man allerlei gekke geluiden maakt :p

Ik slaap nu overdag een uurtje extra en maakt het wel minder erg.

Ik snap waarom je de combinatietest laat doen. Vriendin van me heeft MS gekregen na de bevalling van haar eerste (achteraf gezien had ze het al eerder hoor, maar toen werd het opeens heel erg duidelijk dat er iets aan de hand was). Ze redt het nu heel goed, ben echt trots op dr.

@sdl86 hoe is het nu met je? Wel fijn dat je ouders zo betrokken zijn.

@purple pillow wat gaaf dat je je eerste echo hebt gehad en ook nog eens een kloppend hartje Grappig die tube tandpasta haha, voor na het overgeven :p

@hier: straks echo, verder misselijk, misselijk, misselijk en heel erg moe. Manlief is gelukkig vrij en het huis nu even aan kant aan het maken.
Wheee en het zat op de goede plek en het hartje klopte al. Ik ben zo enorm opgelucht en blij
Itsi_us super nieuws! hoe is het met je beroerdheid, voel je je al wat beter?
@itsi-us, wat vervelend he die misselijkheid. Bij mij is het ook echt drama. Ben nu al 2 weken ziek en hoop echt dat ik me snel wat beter ga voelen. Ik ben vanmorgen getaped door een fysio, dat kan de misselijkheid wat verlichten. Ik ben heel erg benieuwd. Ik probeer op het moment alles. Baat het niet, schaad het niet.

@Tulpenrood, ik denk dat je eigen gevoel best wat kan zeggen. Ik ben ook 2 keer korter zwanger geweest dan gedacht. De eerste keer scheelde het 2 wk, maar toen kreeg ik nog niet zo vroeg een echo, dus was er niet echt paniek. Toen was ik gewoon 2 wk korter zwanger. Ik duim voor je.
Jeuhh gefeliciteerd Itsi-us, super nieuws!!
Neeuuh die misselijkheid is drama. Het enige dat ik nu momenteel goed binnen hou dat zijn crackers met smeerkaas. Beetje eenzijdig lol

Ik werk (met moeite) 4 uur per dag. Zie donderdag wel weer, ben gewoon bekaf nu ook.

@keet: hopelijk werkt het tapen.

Je bent twee weken verder dan ik, dus ik weet waar ik naar toe ga qua misselijkheid (zucht).

Volgende echo is 13 mei
Gefeliciteerd itsi-us. Fijn zeg. Echt een opluchting denk ik he?

@tulpenrood. Ik ben in mijn eerste zwangerschap ook een week teruggezet. Dus ik ben deze keer ook wel weer benieuwd. Best vervelend vond ik dat toen om nog een week extra mijn mond te houden.

Voor degene die nog niks gezegd hebben op het werk, kunnen jullie het nog goed stil houden? Ik ben toevallig vandaag voor het eerst ziek thuis. Ben zo ontzettend moe dat er echt niks uit me komt en uiteraard ook weer misselijk.

Blij dat mn man weer bijna thuiskomt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven