Weer eens een maandje de bezem er door
maandag 13 oktober 2008 om 11:28
Een tijd geleden hebben we op het forum een soortgelijk topic gehad. In een maand (of een week, of twee maanden, wat je wilt) een aantal doelen bereiken, of gewoon weer wat blijer met jezelf zijn. Het topic is dan bedoeld om elkaar bij te staan met goede raad, een schop onder de kont en dergelijke
het is niet bedoeld als afval topic, hoewel een paar kilo's er af wel kunnen helpen, maar dan is het een middel en geen doel.
mijn doelen: gezond eten, mijn werk voor elkaar hebben en niet roken.
het is niet bedoeld als afval topic, hoewel een paar kilo's er af wel kunnen helpen, maar dan is het een middel en geen doel.
mijn doelen: gezond eten, mijn werk voor elkaar hebben en niet roken.
zaterdag 8 november 2008 om 10:29
Pophandleiding
Wasjes aan het draaien
Jom lijkt weer helemaal in orde. Maar ja, dat leek ie gister en eergister ook, overdag at ie redelijk, speelde redelijk, en s avonds kotst ie z'n bed vol. Snapperniksvan.
HPL. ik begrijp het wel, echt waar, heus. Maar ik leef nog steeds in premoederschapillusie: in het weekend slaap je uit en kom je helemaal bij van de week dus kan je het vrijdag en zaterdag best laat maken want zondag mag je lekker de hele dag in je nest liggen rotten. En dan denk ik dat iedereen dat wil maar dat is niet zo
zaterdag 8 november 2008 om 10:36
Goeiemorgen... Tja vandaag niet veel te doen.. Dadelijk werken tot 20 uur en dan weer naar mama toe.. Van mijn vriend niks meer gehoord en ik ga dan ook geen moeite meer doen voor iemand die ook geen moeite voor mij meer doet.Het kunnen 2 opties zijn waarom ik niks hoor..1. hij slaapt nog en heeft niet in de gaten dat ik niet thuis ben gekomen..(hij zal wel verwacht hebben dat ik vanmorgen weer mooi op de bank lag ofzo) of 2. het boeit hem echt niks. Ik hou mooi de eer aan mezelf en ga hem niet bellen of smsen ofzo.. Op msn heb ik hem mooi geblokt. Maandag komt mijn zusje weer thuis, van een weekje bij een familielid en daar ga ik mooi een tijdje zitten.. Ze kan mij wel goed daar gebruiken.
Gelukkig heb ik wel een goede nachtrust achter de rug( het slaapt toch nog altijd heerlijk in je ouderlijk huis) en ben wel lekker uitgerust.
Het is weer mooi weer dus iki blijf lachen..
Ik wens iedereen een fijne en een niet al te drukke dag vandaag..
Gelukkig heb ik wel een goede nachtrust achter de rug( het slaapt toch nog altijd heerlijk in je ouderlijk huis) en ben wel lekker uitgerust.
Het is weer mooi weer dus iki blijf lachen..
Ik wens iedereen een fijne en een niet al te drukke dag vandaag..
zaterdag 8 november 2008 om 13:00
Fijn dat je terecht kunt bij je moeder en je zusje, Jolantje!
Vanmorgen met de kinderen naar de kapper geweest, wat een helse onderneming! Zoon gaat nog wel, die blijft netjes zitten, maar dochter had er vandaag écht geen zin in en draaide constant rond en zette op een gegeven moment een keel op. Gelukkig is het uiteindelijk nog wel gelukt en staan ze er weer netjes op. Daarna nog even nieuwe schoenen kopen voor zoon, want die andere die hij nu heeft zijn helemaal beschadigd. Dus een paar erbij voor feestjes en andere 'nette' gelegenheden.
Vanmorgen ook alvast de foto's ingescand voor de uitnodiging, kijken of ik daar morgen iets aan kan doen, want straks feest van mijn opa en oma (zijn 50 jaar getrouwd).
Vanmorgen met de kinderen naar de kapper geweest, wat een helse onderneming! Zoon gaat nog wel, die blijft netjes zitten, maar dochter had er vandaag écht geen zin in en draaide constant rond en zette op een gegeven moment een keel op. Gelukkig is het uiteindelijk nog wel gelukt en staan ze er weer netjes op. Daarna nog even nieuwe schoenen kopen voor zoon, want die andere die hij nu heeft zijn helemaal beschadigd. Dus een paar erbij voor feestjes en andere 'nette' gelegenheden.
Vanmorgen ook alvast de foto's ingescand voor de uitnodiging, kijken of ik daar morgen iets aan kan doen, want straks feest van mijn opa en oma (zijn 50 jaar getrouwd).
zaterdag 8 november 2008 om 14:33
Jemig Jolantje, het blijft wel kut natuurlijk.
GL, ik ben alleen op vrijdag zo uitgeteld, de rest van de week lig er echt wel later in. Nu heeft Mr Nilsson vroege dienst dit weekend dus er wordt niet geslempt en liggen we ook niet om 3 uur in bed ofzo. Dus ws morgen weer op tijd wakker
Boodschappen doen (wat gaan we eten?)
Rotzooi van het avondeten van gisteravond opruimen
Wasjes draaien -> loopt lekker door
Was opruimen -> loopt ook lekker door
Strijken
Badkamer netjes
Huiskamer stoffen
Spiegeldeuren van de nieuwe kast goed zemen
Kleding voor de komende werkweek klaarhangen
Hele huis stofzuigen (klinkt erger dan het is hoor, 3 kamer appartement )
Spinning
Fitness (Ipod niet vergeten!!!)
Fietslampje goed vastzetten
Dat laatste is grandioos mislukt. Na een hoop gepriegel viel dat kutlampje. Aan diggels natuurlijk
GL, ik ben alleen op vrijdag zo uitgeteld, de rest van de week lig er echt wel later in. Nu heeft Mr Nilsson vroege dienst dit weekend dus er wordt niet geslempt en liggen we ook niet om 3 uur in bed ofzo. Dus ws morgen weer op tijd wakker
Boodschappen doen (wat gaan we eten?)
Rotzooi van het avondeten van gisteravond opruimen
Wasjes draaien -> loopt lekker door
Was opruimen -> loopt ook lekker door
Strijken
Badkamer netjes
Huiskamer stoffen
Spiegeldeuren van de nieuwe kast goed zemen
Kleding voor de komende werkweek klaarhangen
Hele huis stofzuigen (klinkt erger dan het is hoor, 3 kamer appartement )
Spinning
Fitness (Ipod niet vergeten!!!)
Fietslampje goed vastzetten
Dat laatste is grandioos mislukt. Na een hoop gepriegel viel dat kutlampje. Aan diggels natuurlijk
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
zaterdag 8 november 2008 om 20:09
Vandaag van alles gedaan dat niet op mijn lijstje stond. En morgen ook weer. Uiteraard koppijn.
Inmiddels is mijn lijstje zó lang:
keuken afnemen
badcel afnemen
wc schoonmaken
was ophangen
was opvouwen
konijnenkooi schoonmaken
planten water geven. -geen goed idee met brak lijf-
En daar komt zondag nog bij:
bovenverdieping stofzuigen.
Inmiddels is mijn lijstje zó lang:
keuken afnemen
badcel afnemen
wc schoonmaken
was ophangen
was opvouwen
konijnenkooi schoonmaken
planten water geven. -geen goed idee met brak lijf-
En daar komt zondag nog bij:
bovenverdieping stofzuigen.
zaterdag 8 november 2008 om 21:59
Mamz, lekker je bedje in met een paracetamolletje
Jolantje, wat een lul is het dan zeg. Maar daar voel jij je ook niet beter door natuurlijk.
Hier toch nog maar wat gedaan, de rommel van het avondeten helemaal opgeruimd en de laatste was zit in de machine. Voor ik naar bed ga ff ophangen en dan kan ik morgen strijken.
Jolantje, wat een lul is het dan zeg. Maar daar voel jij je ook niet beter door natuurlijk.
Hier toch nog maar wat gedaan, de rommel van het avondeten helemaal opgeruimd en de laatste was zit in de machine. Voor ik naar bed ga ff ophangen en dan kan ik morgen strijken.
zaterdag 8 november 2008 om 22:06
En voor morgen een spinningles en daarna een half uurtje zonnebank gereserveerd
Dat wordt morgen:
Huiskamer stoffen
Badkamer netjes
Was wegvouwen
Strijken
Kleding voor de werkweek klaarleggen
Spinning
Zonnebank
Beautymiddagje in m'n eigen home spa
Dat wordt morgen:
Huiskamer stoffen
Badkamer netjes
Was wegvouwen
Strijken
Kleding voor de werkweek klaarleggen
Spinning
Zonnebank
Beautymiddagje in m'n eigen home spa
zondag 9 november 2008 om 13:38
Spin ze HPL
Pfff, Jolantje, dat je nu wel genoeg weet betekent niet dat het geen pijn doet he?
Zo lastig ook dat je weer zoveel moet regelen nu.
Wat is niets doen toch zalig. Er staat weliswaar een afwasje op eht aanrecht maar toch, als ik wil is het binnen 5 minuten weer helemaal netjes. En daarom mag ik van mezelf vandaag in bed liggen en nietsen. Lief is ook hier, die kijkt xfiles de film en ik doe niets. Ja, af en toe en bonbonnetje eten
Mamz, als ik jou af en toe met iets kan helpen, ik woon in de buurt he?
GL, hoe is het gegaan bij je ouders? (f)
Pfff, Jolantje, dat je nu wel genoeg weet betekent niet dat het geen pijn doet he?
Zo lastig ook dat je weer zoveel moet regelen nu.
Wat is niets doen toch zalig. Er staat weliswaar een afwasje op eht aanrecht maar toch, als ik wil is het binnen 5 minuten weer helemaal netjes. En daarom mag ik van mezelf vandaag in bed liggen en nietsen. Lief is ook hier, die kijkt xfiles de film en ik doe niets. Ja, af en toe en bonbonnetje eten
Mamz, als ik jou af en toe met iets kan helpen, ik woon in de buurt he?
GL, hoe is het gegaan bij je ouders? (f)
zondag 9 november 2008 om 13:42
Fuss, lekker he? Geniet ervan!!!!
Ben ook heel benieuwd hoe het met GL is gegaan.
Vraag; waar komt dat monster vandaan die de continuë stroom vuile was produceert? Ik blijf die machine aanzetten, was ophangen, opvouwen en opruimen.......
Bedenk me net dat Mr nilsson vanaf dinsdag t/m de maandag daarop vrij is. De huiskamer wordt dus zijn project
Ben ook heel benieuwd hoe het met GL is gegaan.
Vraag; waar komt dat monster vandaan die de continuë stroom vuile was produceert? Ik blijf die machine aanzetten, was ophangen, opvouwen en opruimen.......
Bedenk me net dat Mr nilsson vanaf dinsdag t/m de maandag daarop vrij is. De huiskamer wordt dus zijn project
zondag 9 november 2008 om 14:40
Tot zover:
Huiskamer stoffen -> mag Mr Nilsson doen
Badkamer netjes
Was wegvouwen
Huis gezogen
Spinning
Zonnebank
Strijken -> morgen
Kleding voor de werkweek klaarleggen -> morgen
Beautymiddagje in m'n eigen home spa: het grote genieten gaat straks beginnen! FF wachten tot Mr Nilsson thuis is, dan nog ff samen iets drinken en dan........
Heerlijk aanrommelen in m'n schone badkamer in m'n opgeruimde huisje. Badderen, tuttebellen, dvd-tje kijken in de slaapkamer met een masker op m'n giecheltje.
Huiskamer stoffen -> mag Mr Nilsson doen
Badkamer netjes
Was wegvouwen
Huis gezogen
Spinning
Zonnebank
Strijken -> morgen
Kleding voor de werkweek klaarleggen -> morgen
Beautymiddagje in m'n eigen home spa: het grote genieten gaat straks beginnen! FF wachten tot Mr Nilsson thuis is, dan nog ff samen iets drinken en dan........
Heerlijk aanrommelen in m'n schone badkamer in m'n opgeruimde huisje. Badderen, tuttebellen, dvd-tje kijken in de slaapkamer met een masker op m'n giecheltje.
zondag 9 november 2008 om 16:28
zondag 9 november 2008 om 17:12
zondag 9 november 2008 om 17:32
Gos, ook hier mensen die aan me gedacht hebben...ik ben ontroerd!
We zijn er dus een uurtje geweest en het viel eigenlijk best mee. Ik ging er naar toe met een knoop in mijn maag, maar we hebben het voor elkaar gekregen om het alleen over koetjes en kalfjes te hebben. Met dank aan mijn man, hij sprong van de hak op de tak:' hoe is het met die en die en wat zei de dokter bla blabla'....Ik heb zelf weinig gezegd en er is me ook niks gevraagd.
Ik voel me toch wel opgelucht: Ik ben thuis geweest.
Het moest, want praktisch gezien is het onmogelijk alle banden met thuis te verbreken, ik zou ze overal blijven tegenkomen...
We zien wel wat de toekomst brengt. Eerstvolgende ontmoeting is volgende week op een verjaardagsfeestje....
Nikki, ziek? Wat vervelend..Beterschap!
Jolantje, wat een rare toestand. Je woonde met die kerel samen en nu hoor je niks? Wat nu?
Goh, Pips (ik kan je net als Fuss ook geen Pippi noemen) wat een lijst weer, en dat op zondag! Chapeau!
Wie doet je voeten, Pips?
Ook een chapeau voor Mamzelle, die had ook een indrukwekkend lijstje voor een zondagmiddag! (en dat met hoofdpijn..)
Kijk Fuss, dat zijn de dagen waar je het voor doet. Lekker geluierd vandaag?
Lijstje van mezelf:
bij ouders langs
was draaien
was ophangen
koffie leuten bij tante en oom
was opvouwen
Ik hoef niet te koken want dat doet manlief altijd op zondag
Gooise vrouwen kijken
Peter R kijken.
We zijn er dus een uurtje geweest en het viel eigenlijk best mee. Ik ging er naar toe met een knoop in mijn maag, maar we hebben het voor elkaar gekregen om het alleen over koetjes en kalfjes te hebben. Met dank aan mijn man, hij sprong van de hak op de tak:' hoe is het met die en die en wat zei de dokter bla blabla'....Ik heb zelf weinig gezegd en er is me ook niks gevraagd.
Ik voel me toch wel opgelucht: Ik ben thuis geweest.
Het moest, want praktisch gezien is het onmogelijk alle banden met thuis te verbreken, ik zou ze overal blijven tegenkomen...
We zien wel wat de toekomst brengt. Eerstvolgende ontmoeting is volgende week op een verjaardagsfeestje....
Nikki, ziek? Wat vervelend..Beterschap!
Jolantje, wat een rare toestand. Je woonde met die kerel samen en nu hoor je niks? Wat nu?
Goh, Pips (ik kan je net als Fuss ook geen Pippi noemen) wat een lijst weer, en dat op zondag! Chapeau!
Wie doet je voeten, Pips?
Ook een chapeau voor Mamzelle, die had ook een indrukwekkend lijstje voor een zondagmiddag! (en dat met hoofdpijn..)
Kijk Fuss, dat zijn de dagen waar je het voor doet. Lekker geluierd vandaag?
Lijstje van mezelf:
bij ouders langs
was draaien
was ophangen
koffie leuten bij tante en oom
was opvouwen
Ik hoef niet te koken want dat doet manlief altijd op zondag
Gooise vrouwen kijken
Peter R kijken.
zondag 9 november 2008 om 17:38
Mooi topic (heb af en toe her en der even meegelezen)
Geloof dat voor mij op dit moment meer geldt dat ik er wel een jaar de bezem door kan halen maar ben nu niet toe aan posten hier.
Jolantje, las hier net over hoe en wat.... en hoop voor je dat er contact komt (en dat het wellicht uiteindelijk weer goed komt tussen jullie, maar misschien sta je daar nu zelf anders in)....
Succes allemaal met jullie bezemlijstjes!!!
Geloof dat voor mij op dit moment meer geldt dat ik er wel een jaar de bezem door kan halen maar ben nu niet toe aan posten hier.
Jolantje, las hier net over hoe en wat.... en hoop voor je dat er contact komt (en dat het wellicht uiteindelijk weer goed komt tussen jullie, maar misschien sta je daar nu zelf anders in)....
Succes allemaal met jullie bezemlijstjes!!!
zondag 9 november 2008 om 17:51
GL fijn dat het meeviel. Hopelijk blijft het zo
M'n voetjes doe ik zelf, vind ik wel lekker dat gepriegel. Slechts af en toe naar de pedicure want heb niet zoveel problemen (afkloppen want ik heb jaren eksterogen gehad)
Thee, ik dacht altijd dat jij de boel zo op orde had. Waarom weet ik niet hoor, zo kom je over.
Oja PeterR vandaag, hoe laat? Dat wil ik wel zien.
M'n voetjes doe ik zelf, vind ik wel lekker dat gepriegel. Slechts af en toe naar de pedicure want heb niet zoveel problemen (afkloppen want ik heb jaren eksterogen gehad)
Thee, ik dacht altijd dat jij de boel zo op orde had. Waarom weet ik niet hoor, zo kom je over.
Oja PeterR vandaag, hoe laat? Dat wil ik wel zien.
zondag 9 november 2008 om 18:17
Half 10 Pips.
Komen net mijn oudste met haar vriendje thuis: is er een hond mee komen lopen. Dus ik net de politie gebeld, want hij moet worden opgehaald. 'Mag ie voorlopig bij u blijven mevrouw?'
'Ehhh, nou nee. Ik heb hier al een goldenretriever, een kater en een konijn. Ik vind het wel zat zo, wees blij dat ik bel en dat ik er even op wil passen tot jullie hier zijn! '
Dat vind ik wel goede daad genoeg:-P
Komen net mijn oudste met haar vriendje thuis: is er een hond mee komen lopen. Dus ik net de politie gebeld, want hij moet worden opgehaald. 'Mag ie voorlopig bij u blijven mevrouw?'
'Ehhh, nou nee. Ik heb hier al een goldenretriever, een kater en een konijn. Ik vind het wel zat zo, wees blij dat ik bel en dat ik er even op wil passen tot jullie hier zijn! '
Dat vind ik wel goede daad genoeg:-P
zondag 9 november 2008 om 18:54
Die maand gaan we wel halen hoor, dat is donderdag as al
Goed gedaan GL! Jij bent geweest, er hoeft geen verwijt meer jouw kant op te komen!
Lachen zo'n hond, ik zou best willen dat er hier eentje aan komt lopen en dat dan gewoon de keuze gemaakt wordt dat we een hond hebben. Alhoewel, plaats ervoor heb ik niet
jolantje, hoe is het nu, heb je nog iets gehoord? Hoe oud ben je eigenlijk, ik kan me er bij jou geen voorstelling van maken
hoi Thee! Goed je te zien, jammer dat het kennelijk even niet zo loopt. Anders blijf je gewoon lezen en posten, en misschien kun je dan heeeeeeeel langzaam ook wat dingetjes mee oppakken? Het hoeft ook niet allemaal in één dag weer oke he? Maar goed, misschien heb ik makkelijk praten
Iig een
Nikki, beterschap!
Geniet ze nog HPL
Ik heb bijna niets gedaan, wel alvast even e stofzuiger erover want morgen komt mijn petekindje weer Lief was bezig met werkontwijkend gedrag en ging het lampje boven Zoons bed ophangen, dus toen was de stofzuiger toch al dichtbij. Verder een beetje tvkijken en op zondag kookt Lief Het ruikt al heerlijk hier!
Goed gedaan GL! Jij bent geweest, er hoeft geen verwijt meer jouw kant op te komen!
Lachen zo'n hond, ik zou best willen dat er hier eentje aan komt lopen en dat dan gewoon de keuze gemaakt wordt dat we een hond hebben. Alhoewel, plaats ervoor heb ik niet
jolantje, hoe is het nu, heb je nog iets gehoord? Hoe oud ben je eigenlijk, ik kan me er bij jou geen voorstelling van maken
hoi Thee! Goed je te zien, jammer dat het kennelijk even niet zo loopt. Anders blijf je gewoon lezen en posten, en misschien kun je dan heeeeeeeel langzaam ook wat dingetjes mee oppakken? Het hoeft ook niet allemaal in één dag weer oke he? Maar goed, misschien heb ik makkelijk praten
Iig een
Nikki, beterschap!
Geniet ze nog HPL
Ik heb bijna niets gedaan, wel alvast even e stofzuiger erover want morgen komt mijn petekindje weer Lief was bezig met werkontwijkend gedrag en ging het lampje boven Zoons bed ophangen, dus toen was de stofzuiger toch al dichtbij. Verder een beetje tvkijken en op zondag kookt Lief Het ruikt al heerlijk hier!
zondag 9 november 2008 om 22:36
Ben weer een beetje opgeknapt.
Ik heb me ook weer ff nuttig gemaakt,
Wasmachine aangezet.
Droger aangezet.
Was opgeruimd.
Afwasmachine aangezet.
En die mag Sportman straks nog even leeg halen.
Hij had ook lekker gekookt of eigenlijk, gebakken!
We hadden gebakken aardappels, zalm uit de oven en een lekkere salade.
Gelukkig Goldie, dat het mee viel. En is de hond al afgehaald?
Ik heb vandaag weer dingen over die kutschoonzus van me gehoord, echt ik zou d'r zo op d'r bek willen slaan!
Zaterdag moeten we naar haar voor d'r verjaardag en ik zit eraan te denken om dan héél vervelend te gaan doen.
Of, nog niet eens vervelend, maar gewoon héél duidelijk te doen en dan vooral tegen haar.
Ben echt helemaal klaar met die kuttekop.
Mamzelle, rustig aan hoor, morgen is er weer een dag!
Ik heb me ook weer ff nuttig gemaakt,
Wasmachine aangezet.
Droger aangezet.
Was opgeruimd.
Afwasmachine aangezet.
En die mag Sportman straks nog even leeg halen.
Hij had ook lekker gekookt of eigenlijk, gebakken!
We hadden gebakken aardappels, zalm uit de oven en een lekkere salade.
Gelukkig Goldie, dat het mee viel. En is de hond al afgehaald?
Ik heb vandaag weer dingen over die kutschoonzus van me gehoord, echt ik zou d'r zo op d'r bek willen slaan!
Zaterdag moeten we naar haar voor d'r verjaardag en ik zit eraan te denken om dan héél vervelend te gaan doen.
Of, nog niet eens vervelend, maar gewoon héél duidelijk te doen en dan vooral tegen haar.
Ben echt helemaal klaar met die kuttekop.
Mamzelle, rustig aan hoor, morgen is er weer een dag!
Erik is de Mol en HPL de Lul.