Werk & Studie alle pijlers

Dat stomme solliciteren (klaagtopic) 2

14-04-2016 09:44 893 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede-klagers

Hier kan je terecht met al je vragen, verwardheid, somberheid en boosheid die je ondervind bij het solliciteren.

Omdat samen klagen leuker is dan je alleen voelen in dit hele proces
@veronica, gesprek van vrijdag dat biedt weer nieuwe perspectieven! Ik hoop echt voor je dat er iets concreets en positiefs uitkomt!
Morgen intake bij een uitzendbureau en dan doe ik voor nu even rustiger aan met solliciteren. Anders wordt het wel erg veel, 2 baantjes en nog tijd moeten vinden voor de gesprekken. Dus ik geef mezelf weer even tijd om hoop te krijgen dat het ooit gaat lukken

Wel spannend om zaterdag mn baan op te zeggen. Kon vandaag al nauwelijks mn mond houden tegen collega. Voelde me bijna schuldig haha
Waarom voelde je je schuldig Bankkussen?

Ik heb zelf gisteren en vandaag 3 sollicitaties verstuurd en nog bij aantal detacheringbureaus in mijn vakgebied ingeschreven.

Verder vandaag uitnodiging gehad voor evaluatiegesprek bij het UWV voor midden mei. We zullen zien... Had ook van die webinairs gevolgd van t UWV voor hoe je je CV moet opstellen en jezelf kunt profileren op social media. Niks nieuws maar goed, kan nooit kwaad.
quote:tulpje1977 schreef op 17 april 2016 @ 12:56:

Dat is idd apart Flower. Is de nieuwe vacature misschien meer een senior functie?

Verder goed om al de positieve berichten hier te lezen!

Ik zelf had even een baalperiode. Vrijdag zou ik naar informatiemiddag voor traineeship maar door problemen met de ns was t onmogelijk om daar naartoe te reizen dus uiteindelijk afgebeld en als t goed is word ik deze week gebeld om alsnog langs te komen. Dus ik hoop dat hier wat goeds uitkomt.

Ik lees hier stiekem af en toe mee, ben zelf ook aan het solliciteren geslagen, maar zit nog niet echt in klaagmodus. Ik herkende iets in je verhaal, was die middag in Helmond? Dan zoeken wij in dezelfde hoek denk ik!
quote:brownie84 schreef op 19 april 2016 @ 18:56:

[...]

Ik lees hier stiekem af en toe mee, ben zelf ook aan het solliciteren geslagen, maar zit nog niet echt in klaagmodus. Ik herkende iets in je verhaal, was die middag in Helmond? Dan zoeken wij in dezelfde hoek denk ik!Klopt inderdaad heb je er wat aan gehad?
Ik vond het een erg interessant verhaal en mijn interesse voor het vakgebied is alleen maar toegenomen. Leuke informele club mensen ook die oprecht van hun werk houden en kijken naar de persoon zelf. Ik ben alleen niet de standaard trainee, heb 8 jaar werkervaring, binnen een andere tak van sport, maar wel een project geleid wat grote raakvlakken heeft. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren op dat vlak. Ik was door de afmeldingen vanwege de ns trouwens de enige vrouw. Ze houden eind mei ook nog een soort informatie-uitwisseldsessie binnen het vakgebied, ik denkt dat ik daar wel naar toe ga. Misschien is dat voor jou ook leuk!

Ondertussen gooi ik ook andere hengeltjes uit, dan moet ik vanzelf ergens een vis vangen! Hoe lang ben jij al bezig?
Ahh ok,dan was ik dus niet de enige die gestrand was met dank aan de ns!

Grappig dat je dan de enige vrouw was. Ik vind deze tak van ict (al is t natuurlijk geen echte ict functie)juist uitermate geschikt voor vrouwen.

Ik ben vanaf februari actief bezig met zoeken. Ook geen standaard trainee omdat ik wel wat ervaring heb op t gebied van functioneel beheer maar niet genoeg om voor een meer ervaren functie in aanmerking te komen.

Dus ja, dan zoek ik t in traineeship of junior functies om van daaruit door te kunnen groeien
quote:tulpje1977 schreef op 19 april 2016 @ 18:46:

Waarom voelde je je schuldig Bankkussen?

Ik heb zelf gisteren en vandaag 3 sollicitaties verstuurd en nog bij aantal detacheringbureaus in mijn vakgebied ingeschreven.

Verder vandaag uitnodiging gehad voor evaluatiegesprek bij het UWV voor midden mei. We zullen zien... Had ook van die webinairs gevolgd van t UWV voor hoe je je CV moet opstellen en jezelf kunt profileren op social media. Niks nieuws maar goed, kan nooit kwaad.

Omdat ik weet dat mijn collega het heel jammer zou vinden als ik wegga.

Ik vraag me af: hebben die gesprekken met het uwv nou veel zin? Goed bezig geweest met 3 sollicitaties!
Veronica: wat een lieve reactie van je

Ik hoop dat jouw gesprek met de psycholoog je iets op gaat leveren. Alvast veel succes en laat je weten hoe het gegaan is?

Agenda1978: ben je momenteel werkloos of ben je vanuit een baan zoekende? Hoop dat jouw sollicitaties je wat gaan opleveren. Netwerk je ook?

Ik twijfel om te gaan reageren op de functie die me iets lijkt. Het is meer iets persoonlijks en ben bang dat ik de verkeerde keuzes maak. Tja, het is niet altijd makkelijk om mij te zijn
quote:Bankkussen schreef op 19 april 2016 @ 18:27:

Morgen intake bij een uitzendbureau en dan doe ik voor nu even rustiger aan met solliciteren. Anders wordt het wel erg veel, 2 baantjes en nog tijd moeten vinden voor de gesprekken. Dus ik geef mezelf weer even tijd om hoop te krijgen dat het ooit gaat lukken

Wel spannend om zaterdag mn baan op te zeggen. Kon vandaag al nauwelijks mn mond houden tegen collega. Voelde me bijna schuldig haha

Ik ken dat gevoel sinds vorige week, niks mogen/kunnen zeggen tegen collega's over een aankomend sollicitatiegesprek.

Donderdag het gesprek, eerste sollicitatiegesprek sinds 10 jaar (luxe probleem, i know..)

Het (nieuwe) bedrijf is 800 meter van mijn huidige werkplek vandaan :P
Goedemorgen allemaal,

Hopen op een mooie dag????... Met veel leuke positieve reacties.

Ik ga zo ff boodschappen doen en dan ga ik weer achter mijn laptop zitten.

@ minnimouse.. Ik werk nu maar 2 á 3 dgn, dat is gewoon te weinig. En ik trek de branche waar ik nu werk niet meer...

Ja ik netwerk zeker, ik geef duidelijk aan bij mensen dat ik een baan zoek. En overal waar ik kom zeggen mensen .. " ik kan mij niet voorstellen dat niemand je aanneemt""

Tot latersss allemaal
Lach, leef..
Hoi Ladies,

Welke regio en wat voor een soort baan zoeken jullie? Ben namelijk nog op zoek naar een leuke collega en de vacature staat nog steeds open. Maar moet je natuurlijk wel liggen! Is voor 32-40 uur p/w.
Agenda1978: 2 á 3 dagen is inderdaad weinig, al ken ik je persoonlijke situatie verder niet natuurlijk

Ik snap dan weer wel dat het misschien prettig is aangezien je de branche niet meer trekt. Welke branche trekt je wel?

Goed dat je netwerkt. Hopelijk levert het je wat op!

Harrods: zelf zoek ik een baan tussen de 32 en 40 uur. Ik werk nu 40 uur, maar ga liever iets minder werken, al ligt dat natuurlijk ook aan het salaris. Ik woon zelf in Utrecht en zoek een baan in de regio Den Bosch (met het oog op een toekomstige verhuizing). Al is 'ergens tussen Utrecht en Den Bosch' ook bespreekbaar

Ik werk in de zakelijke dienstverlening, heb een ondersteunende functie op administratief gebied.

Wat voor soort baan heb je?
Wat een hoop ontwikkelingen weer! Zoals ik vorige keer vertelde heb ik dus een aanbod gekregen. Moet deze week bellen om te accepteren, maar de beste man is iedere keer niet bereikbaar en dat vind ik een beetje raar. Onverwacht ook een uitnodiging gekregen voor een tweede gesprek bij een ander bedrijf, waar ik dus ook maar naar toe ga. Vind het een lastige situatie en weet niet waar ik verstandig aan doe.

@veronica: hopelijk helpt het gesprek met de psycholoog!

@Bankkussen: succes met je intake en sterkte zaterdag!

@Tulpje: rottige NS. Wat fijn dat ze er wel voor openstaan om je op een later moment terug te laten komen!
Hoe bereiden jullie je voor op een telefoongesprek?
Wat voor telefoongesprek bedoel je Enterbackspace?

Heb je vragen nav een vacature of is het een telefonisch sollicitatiegesprek?
In zijn algemeen, als je wordt opgebeld door een bedrijf? Hanteren jullie een aantal standaardantwoorden? Schrijven jullie ze van te voren op?
minnimouse, ik stuur je even een PB omdat ik denk dat ik al redelijk herkenbaar ben :puppy:!
Ja het gaat snel hier! Iedereen veel succes met alles!

Kevers, het is altijd lastig als je met misschien meerdere aanbiedingen te maken hebt. Meestal lost het zichzelf wel op. Ik begreep dat dit aanbod van deze baan een iets minder leuke job is dan degene waar je nog een gesprek gaat hebben, toch? Probeer de man van het aanbod nog te bellen maar ga ook naar het tweede gesprek, houdt alle opties open!
quote:harrods schreef op 20 april 2016 @ 11:02:

minnimouse, ik stuur je even een PB omdat ik denk dat ik al redelijk herkenbaar ben :puppy:!Is goed, dank je wel
quote:EnterBackspace schreef op 20 april 2016 @ 11:02:

In zijn algemeen, als je wordt opgebeld door een bedrijf? Hanteren jullie een aantal standaardantwoorden? Schrijven jullie ze van te voren op?

Nee ik heb geen standaardantwoorden. Je weet ook niet wanneer een bedrijf belt.

Hangt er ook vanaf waarvoor ze bellen. Ze kunnen bellen omdat ze een vacature voor je hebben of ze bellen om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek.

Daar kun je je niet echt op voorbereiden.
quote:endagmar schreef op 20 april 2016 @ 11:12:

Ja het gaat snel hier! Iedereen veel succes met alles!

Kevers, het is altijd lastig als je met misschien meerdere aanbiedingen te maken hebt. Meestal lost het zichzelf wel op. Ik begreep dat dit aanbod van deze baan een iets minder leuke job is dan degene waar je nog een gesprek gaat hebben, toch? Probeer de man van het aanbod nog te bellen maar ga ook naar het tweede gesprek, houdt alle opties open!Bedankt voor je reactie. Ik ben ook heel enthousiast over deze baan hoor! Alleen het loopt allemaal zo vaag en zo moeilijk. Hij belde mij gelukkig net terug, zegt hij opeens dat hij het nog moet bespreken met bepaalde mensen. Ja jeetje, daar had ik dan weer niet op gerekend. Ik weet ook niet of dat dan maar een formaliteit is, of dat het ook nog echt kan afketsen. Stond te zeer met mijn mond vol tanden om dat te vragen
@EnterBackspace: dat ligt eraan. Als een bedrijf belt n.a.v mijn sollicitatie om een afspraak in te plannen dan heb ik geen standaardantwoorden. Als ze van tevoren laten weten een oriënterend telefonisch gesprek te willen voeren dan bereik ik mij zo voor alsof het een sollicitatiegesprek is!
Hier hetzelfde als Kevers: ik zoek alles op en heb toen het gesprek niet in mijn moedertaal ging zelfs hele zinnen opgeschreven zodat ik in gebal van acute stress op iets kon terugvallen.

Ook hier een anekdotisch probleem met de trein gehad: ik nam al een trein eerder (zeg rond Xh00) zodat ik indien er iets zou gebeuren nog op tijd kon komen door de volgende trein (Xh30) te nemen, maar de trein voor de mijne is op een persoon gestuit. Hele lijn lag dus plat en de oorspronkelijke trein ging na één stop al terug. Uiteindelijk 2 uur later aangekomen dan gepland, met de trein die ik als tweede optie (Xh30) kon nemen, die stampvol was, omreed en 45 min vertraagd was. Gelukkig kon m'n test twee uur later worden gepland, had op tijd gebeld. Test viel wel mee gelukkig, over een dikke week krijg ik de uitslag.

Wb. die ene sollicitatie bij de overheid waar ik vanaf begin februari mee bezig ben: ik was dus voor alles geslaagd én sta binnen de top 30% en als ik me op de vacature baseer zou ik gezien mijn hoge klassering aangenomen moeten worden. Wie weet, ik wacht af...
Hi dames,

Zit weer achter de laptop! Druk bezig met vacatures , lekker met mijn kopje thee.. Vanmorgen boodschappen gedaan en opgeruimd in het huis.

Nu helemaal klaar.

Misschien is het handig om te vermelden in welke regio mensen een baan zoeken.

Ik heb de afgelopen maand 2 mensen aan een baan geholpen via mijn netwerk. Soms weetje het gewoon nooit.

@minnimouse ja die 2 á 3 dgn is inderdaad weinig. Heb iets voor 32--36 uur nodig.

Ik zelf woon in regio ZH, Rotterdam.

Zoek een baan in het financiële hoek, dit kan wel heel uitgebreid zijn????

Succes, ik ga even verder.
Lach, leef..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven