Dat stomme solliciteren (klaagtopic) 2
donderdag 6 april 2017 om 12:36
Ik haak ook ff aan. Ben sinds een maandje werkeloos maar wil niet zo vorderen zoals "vroeger". Ben heel slecht in alleen thuis zijn (=verveling) dus deel graag ff m'n huidige sollicitatie status. Loopt allemaal niet zo lekker.
Vorige week woensdag gesolliciteerd (administratief) en zou uiterlijk vrijdags al iets horen. Niks gehoord, eind vd middag gebeld. "Nee maandag hoor je wat". Uiteraard maandag weer niks gehoord dus uiteindelijk kreeg ik de intercedente vanmorgen te pakken. Ik ben door naar de volgende ronde (jeej!), maar ze willen toch nog twee andere kandidaten spreken. Terwijl ronde 1 eigenlijk al afgesloten was. Ze willen dan alle geschikte kandidaten op een andere dag op het hoofdkantoor 200km verderop spreken. De directeur had in het gesprek gezegd dat hij hoopte maar met 1 iemand verder te gaan maar nu dus toch nog meer gesprekken voeren.
Ik vind dit niet zo leuk... raak in de war. Kennelijk zijn er dan toch nog twijfels over mij? Ga ik straks naar de andere kant vh land rijden om vervolgens een gesprek in te gaan waar zij al twijfels over hebben? (Ach, dan is er wel weer een dag zonder verveling
)
Waarom moest ik intercedente bellen om na te vragen en waarom belde ze mij niet direct toen ze het wist? Ze gaf direct antwoord dus ze wist het al langer.
Frustraaaaaaties
Vorige week woensdag gesolliciteerd (administratief) en zou uiterlijk vrijdags al iets horen. Niks gehoord, eind vd middag gebeld. "Nee maandag hoor je wat". Uiteraard maandag weer niks gehoord dus uiteindelijk kreeg ik de intercedente vanmorgen te pakken. Ik ben door naar de volgende ronde (jeej!), maar ze willen toch nog twee andere kandidaten spreken. Terwijl ronde 1 eigenlijk al afgesloten was. Ze willen dan alle geschikte kandidaten op een andere dag op het hoofdkantoor 200km verderop spreken. De directeur had in het gesprek gezegd dat hij hoopte maar met 1 iemand verder te gaan maar nu dus toch nog meer gesprekken voeren.
Ik vind dit niet zo leuk... raak in de war. Kennelijk zijn er dan toch nog twijfels over mij? Ga ik straks naar de andere kant vh land rijden om vervolgens een gesprek in te gaan waar zij al twijfels over hebben? (Ach, dan is er wel weer een dag zonder verveling
Waarom moest ik intercedente bellen om na te vragen en waarom belde ze mij niet direct toen ze het wist? Ze gaf direct antwoord dus ze wist het al langer.
Frustraaaaaaties
vrijdag 7 april 2017 om 10:46
Welkom in de wereld van het solliciteren Kippenmama. De wereld waarin bedrijven sollicitanten te over hebben en daarom de houding hebben 'voor jou tien anderen'. Je gaat het nog wel vaker meemaken dat bedrijven zich niet aan hun eigen afspraken houden of überhaupt de beleefdheid kunnen opbrengen om sollicitanten wat te laten weten.
De grootste fout die een mens kan maken, is bang zijn om er een te maken.
vrijdag 7 april 2017 om 14:17
voor het eerst dat ik eens bel omdat ik vragen heb over een vacature.
Men zoekt beleidstalent en verder staat er niet zo heel specifieks in de vacature. Website bekeken: het gaat vooral om de publieke sector. Nu is dat nog redelijk breed dus ik dacht: ik bel even om te vragen waar het dan over gaat en welke regio.
In principe leuk gesprek over de regio gehad..
.. maar dan hoor je aan de telefoon letterlijk dit: Ja het staat ook op de site voor de publieke sector.
ik: ja, dat klopt ik vroeg mij alleen af of jullie vooral functies hebben bij specifieke bedrijven/organisaties aangezien heel veel functies bij bijvoorbeeld overheid/politie op hun eigen vacaturesites staan.
hij: ohzo nee dat doen wij ook.
ik: oke, fijn om te weten want ik twijfelde even.
hij: oke ja.
ik: nou bedankt voor de informatie.
Waarom voel ik mij zo dom na zo'n belletje.
Men zoekt beleidstalent en verder staat er niet zo heel specifieks in de vacature. Website bekeken: het gaat vooral om de publieke sector. Nu is dat nog redelijk breed dus ik dacht: ik bel even om te vragen waar het dan over gaat en welke regio.
In principe leuk gesprek over de regio gehad..
.. maar dan hoor je aan de telefoon letterlijk dit: Ja het staat ook op de site voor de publieke sector.
ik: ja, dat klopt ik vroeg mij alleen af of jullie vooral functies hebben bij specifieke bedrijven/organisaties aangezien heel veel functies bij bijvoorbeeld overheid/politie op hun eigen vacaturesites staan.
hij: ohzo nee dat doen wij ook.
ik: oke, fijn om te weten want ik twijfelde even.
hij: oke ja.
ik: nou bedankt voor de informatie.
Waarom voel ik mij zo dom na zo'n belletje.
vrijdag 14 april 2017 om 13:53
Fijn dat er hier in ieder geval wat herkenning is. Ik merk wel dat ik er nu een beetje klaar mee ben, maar dat helpt natuurlijk niet als je zo'n uitstraling hebt. Ik weet vaak dat ik de baan echt wel aan zou kunnen, maar dan moet het er wel even uitkomen in zo'n gesprek. Heb de laatste tijd ook niet zoveel brieven meer gestuurd, omdat ik er een beetje moedeloos van wordt. Maar ga me morgen maar even herpakken en weer wat brieven schrijven, het zal dan toch een keer ergens moeten lukken zou je zeggen. Maar vind het wel vervelend om steeds te moeten zeggen tegen mensen dat het toch weer niks is geworden.
Goed dat je blijft doorzetten Tess! En de rest ook! Gaat vast een keer lukken toch.
Goed dat je blijft doorzetten Tess! En de rest ook! Gaat vast een keer lukken toch.
woensdag 19 april 2017 om 21:00
quote:anoniem281213 schreef op 05 april 2017 @ 22:24:
Mag ik ook even mee klagen. Kwam een leuke vacature tegen bij een overheidsinstellingen en meteen een brief geschreven. Keurig een bevestiging ontvangen en dat ik binnen 3 weken meer zou horen. Na 4 weken maar eens geinformeerd naar de stand van zaken waarop ze gewoon niet reageren. Goed, ik kan ze nog eens gaan bellen maar wil ik wel voor een bedrijf werken dat zo met sollicitanten omgaat. Alhoewel ik bekend ben met de ambtelijke wereld en de traagheid van procedures.Ik heb maar eens gebeld om te vragen hoe de procedure nu verder gaat. Krjg je te horen dat je brief wel is ontvangen, er naar gekeken is maar er verder nog niets mee is gedaan. Dan beloven ze je dat de verantwoordelijke je terug gaat bellen en dan hoor je wederom niets. Geen wonder dat de vacature op deze manier al maanden open staat.
Mag ik ook even mee klagen. Kwam een leuke vacature tegen bij een overheidsinstellingen en meteen een brief geschreven. Keurig een bevestiging ontvangen en dat ik binnen 3 weken meer zou horen. Na 4 weken maar eens geinformeerd naar de stand van zaken waarop ze gewoon niet reageren. Goed, ik kan ze nog eens gaan bellen maar wil ik wel voor een bedrijf werken dat zo met sollicitanten omgaat. Alhoewel ik bekend ben met de ambtelijke wereld en de traagheid van procedures.Ik heb maar eens gebeld om te vragen hoe de procedure nu verder gaat. Krjg je te horen dat je brief wel is ontvangen, er naar gekeken is maar er verder nog niets mee is gedaan. Dan beloven ze je dat de verantwoordelijke je terug gaat bellen en dan hoor je wederom niets. Geen wonder dat de vacature op deze manier al maanden open staat.
donderdag 20 april 2017 om 16:12
donderdag 8 juni 2017 om 13:51
Ik sluit ook graag aan als het mag. Ik ben mijn studie aan het afronden en op zoek naar een baan in het onderwijs, maar het ligt niet echt voor het oprapen zeg maar (understatement). Nu heb ik dinsdag een (erg leuk) gesprek gehad, en zou ik vrijdag of na het weekend wat horen. Nu kreeg ik net een mailtje dat ik vandaag word teruggebeld over dat gesprek. Ik ga nergens vanuit (er waren 3 of 4 andere kandidaten) maar vind het wel spannend.
vrijdag 16 juni 2017 om 17:09
Afgelopen week soll. gesprek gehad. Ging prima. Fijn gesprek en het ging goed.
Waar ik steeds onzeker van wordt is dat ik achteraf altijd te horen krijg dat ze
voor een ander kiezen, terwijl ze me echt oprecht een sterke kandidaat vonden.
Tja....... leuk maar daarmee heb ik de baan niet.
Ik weet het, gewoon volhouden maar........ het knaagt wel een beetje. Wordt ook
niets uitgelegd. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Waar ik steeds onzeker van wordt is dat ik achteraf altijd te horen krijg dat ze
voor een ander kiezen, terwijl ze me echt oprecht een sterke kandidaat vonden.
Tja....... leuk maar daarmee heb ik de baan niet.
Ik weet het, gewoon volhouden maar........ het knaagt wel een beetje. Wordt ook
niets uitgelegd. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
diegene die een berg wilt verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen
vrijdag 16 juni 2017 om 20:28
zaterdag 17 juni 2017 om 21:11
succes!!pierieliepiepielo schreef: ↑17-06-2017 21:00De functie is financieel administratief. Is een jurkje tot net iets boven de knie oké?
(zolang het geen inkijk van boven/beneden heeft denk ik wel).
zaterdag 17 juni 2017 om 21:27
Nee, nergens inkijk gelukkigMartje2801 schreef: ↑17-06-2017 21:11succes!!
(zolang het geen inkijk van boven/beneden heeft denk ik wel).
Thx!