Werk & Studie alle pijlers

Hoe zit het nou?

25-04-2016 12:02 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Forumleden,

Ik zit met een kwestie waarvan ik lastig een eenduidig antwoord kan vinden. Dus misschien zitten hier kenners die er meer vanaf weten. Zal het proberen kort en bondig te beschrijven.

De afgelopen twee jaar heb ik gedetacheerd gewerkt bij een werkgever. Januari 2014 begonnen en januari 2016 na twee jaar aaneengesloten is deze detachering beëindigd. Dit viel tegelijk met mijn zwangerschapsverlof. Ik ben namelijk 19 december met verlof gegaan en in mijn verlof is mijn contract dus niet verlengd. De afgelopen maanden kreeg ik gewoon een zwangerschapsuitwerking via UWV.

Vanaf vorige week zit ik in de ww. Nu heeft mijn oude werkgever deze week direct contact gezocht ( buiten de detacheerder om) met de vraag of ik terug zou willen komen ( niet op vast contract helaas maar via de interne flexpool met tijdelijk dienstverband) . Dat zou natuurlijk geweldig zijn, maar dan komt nu de vraag.

Moet ik hiervoor ook minimaal 6 maanden uit dienst zijn geweest met die nieuwe regeling? Ik ben namelijk niet rechtstreeks bij de werkgever in dienst geweest maar gedetacheerd. Ik had ergens vernomen dat dan die 6 maanden regel niet opgaat? En dat ik dus nu mogelijk wel gelijk aan de slag zou kunnen?

Stel je voor dat ze het wel via de detacheerder willen doen, is het dan drie maanden of 6 maanden. OP dit moment ben ik dus officieel werkloos en ook niet in dienst van detacheerder.

Hoop dat ik het zo beetje helder heb kunnen beschrijven, wie heeft hier meer kennis van? en zou mij een antwoord kunnen geven en het liefst nog kunnen verwijzen naar documenten/ info waar ik het kan terug lezen.
Als je werkgever je terugvraagt, kun je toch gewoon gaan? Ik neem aan dat de werkgever zelf weet hoe en wat. En dat als ze je niet vast willen aannemen (als dat zou moeten) ze je niet moeten vragen.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Dat is niet jouw probleem, die 6 maanden, als je meteen een vast contract krijgt, is dat mooi meegenomen.

Maar heb je geen relatiebeding?
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Je mag altijd terug in dienst hoor. Wel moet je dan een vast contract krijgen als het via detacheerder gaat.

Hoe het met werkgever gaat, weet ik niet. Maar waarom ben je niet gewoon blij?
Waar maak je je nou druk om? (dat bedoel ik niet l*llig, serieus een vraag) Als zij je niet vast willen aannemen dan is dat hun zorg en niet die van jou. Als ze je willen hebben en jij wil er graag werken dan zou ik direct op het aanbod ingaan.
Ik snap het wel hoor. Werkgevers houden zich ook niet altijd aan de regels, bewust of onbewust, en je wilt toch goed voorbereid zijn. Verder heb ik inhoudelijk geen antwoord TO.
Nou ze bieden mij geen vast contract aan, dat zou idd mooi geweest zijn. Maar ze zouden mij dan terug willen nemen via de interne flexpool met tijdelijk contract.

Ik heb zover ik mijn contract heb nagelezen via de detacheerder geen relatiebeding.
Ik heb jaren via uitzendbureaus gewerkt en ben ook gedetacheerd geweest in die tijd. In die tijd was de regel nog 3 maanden, maar als ik bij het uzb aan het eind van de keten was moest ik er hoe dan ook 3 maanden uit, of vast contract, zowel bij de opdrachtgever als het uzb. Ik denk dat die regel niet veranderd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven