Andere ouders klagen over busje

11-11-2008 10:37 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Misschien heeft zij - voor zichzelf of echt - een net zo geldige reden om met de auto haar kind te brengen .

Maar waarom voel jij je zo aangevallen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
Een bijna-ongeluk is het natuurlijk niet meer als ze geraakt is door de bumper . Of is het pas een ongeluk volgens jou als er blikschade en/of bloed aan te pas komt ?

Maar het opstappunt voor de school van jouw kind lijkt mij ook erg slecht uitgekozen .
Waarom gaat 'n busje wat elders naartoe moet precies voor 'n basisschool staan? Die kan toch van 'n straat verderop z'n ophaalplek maken?
Mag het busje daar overigens wel staan?
.
Die taxi-busjes staan al-tijd en o-ver-al in de weg . Ik snap best dat wanneer je tien cliënten op moet halen binnen zo veel tijd dat je daar een stuk makkelijker in wordt , maar negen van de tien keer belemmeren ze de rest van het verkeer .
Ik word eerlijk gezegd ook behoorlijk moe van die gasten die hun auto/bus overal parkeren behalve waar toegestaan.
quote:Visdiefje schreef op 11 november 2008 @ 10:50:

omdat er gewoon geen andere plek is.

Lijkt me sterk dat er alleen een opstapplek is bij een andere school voor de deur, waar het busje op de stoep parkeert.
Hoezo geen andere plek ? Is er geen bushalte in de buurt ofzo ? Is de basisschool daar de enige plek waar een busje kinderen op kan halen ? Hoe veilig is die plek voor jouw eigen kind ? Ooit zal die ook wel eens zonder dat zijn moeder er bij is naar die opstapplek gaan , lijkt mij .
Bij ons in het dorp worden de kinderen nog gewoon thuis opgehaald.
.
Het busje van jouw kind zal hoogstwaarschijnlijk niet op een parkeervak staan ; er zal tegen die tijd niet veel plek zijn om " netjes " te parkeren . Het busje zal moeten wachten tot iedereen is ingestapt .... al met al staat dat geval dus een poosje op een minimaal niet zo handige plek .

Dat zo'n rolstoelbus tot aan de deur rijdt is een heel ander verhaal .
.
Dat lijkt me inderdaad vraag nummer 1: Mag het busje daar uberhaupt wel staan??

Als dat niet het geval is, snap ik de reacties wel.

Okay, ze kan dan inderdaad beter naar de chauffeur gaan / het bedrijf bellen; maar misschien durft ze dat niet zo goed of zo en probeert ze het via een 'indirecte weg'.

Het probleem (ook bij school van dochter) is dat mensen hun eigen aandeel altijd bagatelliseren ("moet toch even kunnen?") en 'de ander' al snel bestempelen als een zeikerd.

Voor school van dochter is een brede oprit om met de fiets op te rijden. Daar mag je niet parkeren met de auto, sterker nog: niet eens stoppen. Vorige week stond daar iemand precies de hele oprit te blokkeren. Toen ik er wat van zei, reageerde ze heel pinnig "dan rijd je toch even om".

Hallo, dat is natuurlijk wel de omgekeerde wereld: zij mag daar gewoon niet staan!
Dus jij baalt eigenlijk van ouders die hun kind met de auto brengen en dat die daar niet op worden aangesproken ?
Kan de buschauffeur van jouw zoontje niet een veiligere plek zoeken? Waarom word hij niet thuis (voor de deur) afgehaald?

Dit is ook verplicht.

Ik zelf rijd ook op zo'n busje maar de kinderen haal ik af bij de deur waar ze wonen. Is het te gevaarlijk parkeer ik de bus en ga het kind ophalen.

Als ik 's middags kinderen naar de bso ga brengen is het ook altijd druk bij school. In een parkeerhaven staan is meestal niet mogelijk omdat daar de auto's van de ouders staan. Ook ik ben er wel eens op aangesproken. En ik vind het ook niet prettig om weg te rijden als er nog fietsers en voetgangers oversteken.

Zodoende zet ik mijn bus aan de andere kant van de school. Ik heb een afspraak gemaakt met de kinderen dat zowel onder- als bovenbouw komt naar het plein van de kleuters. Als ze er allemaal zijn lopen we samen naar de stoeprand en steken pas over als het veilig is.

Misschien toch een gesprek aan gaan met de chauffeur om een andere oplossing te zoeken. Zo voorkom je een hoop ergernis.
Zo'n busje belemmert het zicht van fietsende kinderen vooral als er ook nog auto's in de straat in en uit rijden.Aan de veiligheid voor de kinderen moet de eerste aandacht worden gegeven dus de bus en auto moeten maar een straat verder geparkeerd worden.Ik geef die moeder groot gelijk dat ze klaagt.
.
quote:Visdiefje schreef op 11 november 2008 @ 10:56:

[...]

da'sfijn voor je. HIer gebeurd dat niet.Tering, reageer eens normaal zeg. En trouwens, gebeurt is met een t.
.
.
Hoezo niet normaal? Nou, ik vind je heel agressief reageren.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven