Salontafelboeken

24-04-2016 10:17 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Salontafel boeken zijn conversatie starters thuis en mooie toevoegingen aan het interieur"

Hebben jullie prachtige dikke boeken waarvan de kaft al een feestje is om naar te kijken? Thuis op de salontafel of het dressoir.. Zo ja, welke?

Het lijkt me erg mooi namelijk. Mooie boeken met zwart-wit foto's over architectuur of juist bijzondere inheemse stammen waarvan elke pagina een kleurexplosie is .

Graag zou ik wat inspiratie opdoen hier over bepaalde titels of auteurs. Mijn interessegebied is heel breed, dus het hoeft niet in een bepaalde hoek gezocht te worden. Alvast bedankt!
Het was werkelijk nog nooit in me opgekomen dat mensen boeken neerleggen omdat het mooi in hun interieur staat. Zijn er echt mensen die boeken kopen omdat ze mooi bij de gordijnen passen of interessant overkomen, en niet omdat ze de inhoud boeiend vinden? Weer wat geleerd. Ik heb zelf overal boeken liggen, maar dat komt omdat ik meer boeken heb dan boekenplanken, dus daar heb je weinig aan. Ik ben een groot liefhebber van Taschen boeken, in Amsterdam hebben ze een winkel, daar zou je eens kunnen kijken. Mijn mooiste boek is een boek van Ed van der Elsken over Amsterdam, het staat gewoon in de kast maar ik pak het elke week wel een keer.
mij verbaasd niks, vaak zijn het mensen die niet of nooit lezen maar graag interessant willen doen.

ik weet niet of mijn boeken er onder vallen maar ik heb LINDA het boek, Fashion. Box, Little Black Hair Book.
quote:cerulli schreef op 24 april 2016 @ 12:37:

Het was werkelijk nog nooit in me opgekomen dat mensen boeken neerleggen omdat het mooi in hun interieur staat. Zijn er echt mensen die boeken kopen omdat ze mooi bij de gordijnen passen of interessant overkomen, en niet omdat ze de inhoud boeiend vinden? Weer wat geleerd. Ik heb zelf overal boeken liggen, maar dat komt omdat ik meer boeken heb dan boekenplanken, dus daar heb je weinig aan. Ik ben een groot liefhebber van Taschen boeken, in Amsterdam hebben ze een winkel, daar zou je eens kunnen kijken. Mijn mooiste boek is een boek van Ed van der Elsken over Amsterdam, het staat gewoon in de kast maar ik pak het elke week wel een keer.

Ja net zoals zo'n 40 jaar geleden mensen een encyclopedie in de kast hadden staan, vooral om indruk te maken, moet er nu iets anders komen he.

De boeken die ik heb zijn niet interessant genoeg dus ik gooi maar een paar bordspellen op tafel, misschien opent dat een spelletje als het gesprek stokt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:cerulli schreef op 24 april 2016 @ 12:37:

Het was werkelijk nog nooit in me opgekomen dat mensen boeken neerleggen omdat het mooi in hun interieur staat. Zijn er echt mensen die boeken kopen omdat ze mooi bij de gordijnen passen of interessant overkomen, en niet omdat ze de inhoud boeiend vinden? Weer wat geleerd. Ik heb zelf overal boeken liggen, maar dat komt omdat ik meer boeken heb dan boekenplanken, dus daar heb je weinig aan. Ik ben een groot liefhebber van Taschen boeken, in Amsterdam hebben ze een winkel, daar zou je eens kunnen kijken. Mijn mooiste boek is een boek van Ed van der Elsken over Amsterdam, het staat gewoon in de kast maar ik pak het elke week wel een keer.Dat is echt een fantastisch boek!
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven