Werk & Studie alle pijlers

Twijfel over werk

28-04-2016 17:44 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_133338 wijzigde dit bericht op 28-04-2016 20:32
Reden: Weet genoeg en ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
Kan je nog wat anders met deze studie, bv lesgeven in een taal of zo?
Nee niks, is een hele specifieke opleiding
Tja, als je het niet naar je zin hebt, zou ik op zoek gaan naar wat anders. Eventueel omscholen, misschien een nieuwe opleiding gaan doen naast je huidige werk?
quote:murij schreef op 28 april 2016 @ 17:58:

Nee niks, is een hele specifieke opleidingDus doorgaan zoals je nu doet of iets heel anders gaan doen, en niets met je studie doen. Volgens mij zijn er niet meer keuzes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zijn er geen intermediairs voor dit soort werk? Dus tolkenbureau's of zoiets waarbij je je kunt aansluiten? Zodat een deel van het opdrachten binnenhalen door hen wordt gedaan?
Is het in deze branche niet zo dat je op een gegeven moment een klantenkring hebt en dus minder hoeft te acquireren? Dat nadeel zou deels kunnen wegvallen. Het reizen zul je houden. Of dat aanvaardbaar is kan alleen jij bepalen.
Netwerkje met andere tolken beginnen, zodat je je gezamenlijk kunt presenteren, meer werk binnenhalen, en het werk dat te ver weg is naar een ander doorschuiven? Of zijn er niet zoveel schrijftolken?

(ik had er nog nooit van gehoord, lijkt me leuk!)
Een paar didactische vakken volgen bij de Loi oid en bijles in je taal geven? Dan boor je een nieuwe doelgroep aan.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Eerste wat mij te binnen schiet: is het een optie om je te laten registreren ergens, zodat mensen met een pbg je kunnen inhuren? Dan kun je namelijk ook bijvoorbeeld aan een student gekoppeld worden, die jou met zijn pgb inhuurt om de colleges te tolken. Dan heb je al een stabieler en vaster inkomen.

Tweede optie is kijken of je op de een of andere manier ook als tolk bij de rechtbank aan de slag kan. Je moet je dan wss bijscholen en laten beëdigen, maar ook dat kan je wat vastigheid geven.
Misschien zijn er ook wel banen waar je op kunt solliciteren waar je jouw studie niet voor nodig hebt? Dan kun je ook eens rustig om je heen kijken en her en der solliciteren? Al is het maar een baan voor 2 a 3 dagen naast je huidige werk (wat mij overigens ook leuk lijkt!), dat geeft je dan wat stabiliteit en je kunt ook je huidige werk nog blijven doen op de overige dagen. En als het niet meer te combineren is weet je misschien al beter wat je wel wilt.
Dank voor het meedenken!
anoniem_133338 wijzigde dit bericht op 28-04-2016 21:34
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven