Stille verkoop wel/niet?

28-04-2016 20:55 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een hele fijne 2 onder 1 kap-woning in een mooi plaatsje tussen Nijmegen en Arnhem. Nu hebben wij het er eigenlijk al jaren over om te gaan verhuizen, het liefst naar iets landelijkers, maar omdat onze zoon nog naar de basisschool gaat en hij bij ons huis vandaan zelf op de fiets veilig over het fietspad naar school en de sportclub kan gaan (100 mtr verderop), hebben we besloten om iets in onze wijk te gaan zoeken.

Eigenlijk hebben wij geen haast omdat we nog bezig zijn met wat kleinere en grotere klusjes in ons huis. Ons kennende kan het afmaken van die klusjes nog wel een paar jaar duren en zien wij het niet zo zitten om ons huis al volop op intetnet te zetten, dus wij overwegen nu om ons huis in de stille verkoop te zetten. Als mensen willen komen kijken, dan kan dat, maar zullen ze door de makelaar voorbereid zijn dat er nog een muur gestuct moet worden, hier en daar wat geschilderd en de berging nog moet worden afgemaakt (zijn bezig om deze te isoleren, wandkast te maken etc.).

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Duurde het bijv. lang voordat je kijkers kreeg? En waren dit écht serieuze kijkers? Ooit je huis zo kunnen verkopen of juist niet?

Alvast bedankt! :-)
Ik snap het niet zo goed. Je wilt je huis verkopen en tegelijkertijd ga je nog allemaal investeren in geklus. Waarom laat je dat niet aan de koper over? Jullie gaan het wit schilderen en de nieuwe koper wil het misschien grijs. Jullie gaan een kastenwand maken in de berging en de koper haalt die er misschien wel uit. Ik snap het gewoon niet zo goed.

Als je verhuisplannen hebt zou ik gewoon mijn huis in vol ornaat in de verkoop gooien en dan is het aan de koper of hij er doorheen wil kijken of niet.
Waarom ga je er niet gewoon voor? Waarom heb je geen haast omdat je nog klusjes hebt?

We hebben zojuist een appartement verkocht dat niet op funda stond, niet op fb, nergens. Wij waren nog aan het opknappen, kijker moest en zou kijken en ze heeft bod gedaan terwijl er nog vlekken op het plafond zaten van een lekkage bij de bovenburen.

Maandag tekent ze.

Zijn er regelmatig huizen naar jullie zin te koop bij jullie in de wijk?
quote:Joni_de_tweede schreef op 28 april 2016 @ 21:04:

Ik snap het niet zo goed. Je wilt je huis verkopen en tegelijkertijd ga je nog allemaal investeren in geklus. Waarom laat je dat niet aan de koper over? Jullie gaan het wit schilderen en de nieuwe koper wil het misschien grijs. Jullie gaan een kastenwand maken in de berging en de koper haalt die er misschien wel uit. Ik snap het gewoon niet zo goed.

Als je verhuisplannen hebt zou ik gewoon mijn huis in vol ornaat in de verkoop gooien en dan is het aan de koper of hij er doorheen wil kijken of niet.Jaren klussen lijkt me ook geen goed idee. De bruine of rode muur wit maken wel. Bovendien is het qua rentestand niet verstandig nog jaaaaren te wachten.
Als je een maximale opbrengst wilt, moet je het volgens mij gewoon op funda zetten.

Maar dan wel eerst de achterstallige dingen doen met het oog op verkoop. (dus geen kasten in de berging, maar wèl die muur stucen!)

Maar zo te lezen wil je eigenlijk helemaal niet verhuizen. Waarom zou je ook? Je schrijft dat je nu een heel fijn huis hebt. Waarom zou je in hemelsnaam een paar honderd meter verder gaan wonen?
Hoeveel zou het gaan kosten om die klussen uit te voeren en hoeveel stijgt de waarde van de woning daardoor?
In de stille verkoop zetten heeft in mijn ogen alleen nut als je een bedrijf hebt in dat huis en je niet wil dat de klanten weglopen voor je het huis hebt verkocht.

Of als je een heel incoursnt huis hebt waarbij de kans heel groot is dat het langere tijd te koop zal staan. Als het al te lang op funda staat dan schrikt het potentiële kopers af omdat er dan wel iets mis mee zal zijn.

Stille verkoop is geen oplossing voor mensen die twijfelen of ze nou wel of niet willen verhuizen.
Bij stille verkoop komt je huis toch niet op Funda? Dan is er toch geen mens die het weet...
quote:viva1966 schreef op 28 april 2016 @ 21:30:

Hoeveel zou het gaan kosten om die klussen uit te voeren en hoeveel stijgt de waarde van de woning daardoor?Dit.
Ik snap dat stille verkoop ook niet zo goed. Wat is daar de meerwaarde van? Je wil toch je huis verkopen of juist niet?
quote:missdory schreef op 28 april 2016 @ 21:34:

Bij stille verkoop komt je huis toch niet op Funda? Dan is er toch geen mens die het weet...

Tenzij je een actieve makelaar hebt die druk is met zijn klantenbestand. Die van ons benadert mensen actief.

Maar snap TO gewoon niet. Het komt zo besluiteloos en slapjes over. Alsof je de beslissing om te gaan verhuizen aan een vreemde overlaat. Volgens mij is het beter eerst eens goed te bepalen wat jullie willen.
Maar hoezo ga in je dezelfde wijk wonen als je eigenlijk landelijker wil? Wacht gewoon een paar jaar tot je zoon groot genoeg is om op de scooter oid te gaan. Knap je intussen je huis mooi op en verkoop je het dan.
wij hebben voor een andere strategie gekozen: eerst afmaken (dwz: het eruit laten zien alsof de volgende bewoners er zonder verbouwing/opknappen in zouden kunnen).

En toen met mooie foto's op Funda en meteen zorgen voor zoveel mogelijk exposure.

Goed verkocht en behoorlijk snel ook. Er was voor de nieuwe bewoners geen tijd voor twijfel
Stille verkoop is handig met een hele courante woning/buurt, als je niet veel "gelegenheidskijkers" op bezoek wil (en je huis dus steeds aan kant moet maken), maar alleen oprecht geïnteresseerden. T lijkt me minder gedoe.

Met een weinig courante woning krijg je hoogstens wat koopjesjagers.. Of je moet een minder courante woning op wel een hele mooie plek hebben..

Als je hoopt met de klusjes meer geld te krijgen voor je huis dan echt niet stille verkoop (met een kluslijstje ernaast). Mensen krijgen een goede/slechte indruk van de woning en het afwerkigsniveau daarvan. Als jij dan zegt dat je die muur nog gaat stuccen denken kijkers hoogstens "tja dat mocht ook wel". Maar ik betwijfel of het hun indruk veranderd
quote:beautyfly schreef op 28 april 2016 @ 22:35:

Maar hoezo ga in je dezelfde wijk wonen als je eigenlijk landelijker wil? Wacht gewoon een paar jaar tot je zoon groot genoeg is om op de scooter oid te gaan. Knap je intussen je huis mooi op en verkoop je het dan.Dit.
Nou, op zich kan ik me dat wel voorstellen. De wijk waarin ik woon is behoorlijk groot, je hebt hier tussenwoningen, maar ook vrijstaande woningen die rustig gelegen zijn. Dus op zich kan dat natuurlijk altijd.

Wat ook nog kan als je geld wilt besparen, is je woning verkopen via makelaarsbalie. Dan kom je op funda, maar leid je zelf de mensen rond en stel je geloof ik je eigen advertentietekst op (er zijn geloof ik verschillende pakketten af te nemen met keuzes in wat je zelf doet en aan de makelaar overlaat) en dat kost je dan 500 euro all in.
Wil je een echt goede opbrengst hebben, dan zou ik gewoon even het eea gaan schilderen en de muur laten afmaken. Is weinig werk. Je huis hoeft niet geheel spik en span te zijn, maar als het er goed onderhouden uitziet en er weinig aan hoeft te gebeuren verkoop je het in deze regio vaak vlot.

Ik weet denk ik wel in welke plaats je dan zal wonen. Daar zijn wel de mooie huizen zo weg. Waar nog het eea aan moet gebeuren staat vaak lang in de verkoop. Het is namelijk best een duurdere plaats aan het worden met veel mooie woningen in de verkoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven