Goedkope trip regelen

30-04-2016 13:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil als verassing voor mijn vriend graag een soort weekendtripje plannen. Ik had daarbij gedacht aan kamperen met een tent, gewoon op een mooie locatie in Nederland. Ikzelf ben wonend te Belgie maar wou toch graag dat "reis" gevoel", dat lijkt me makkelijker buiten Belgie. Frankrijk is ook prachtig maar daar zijn we net 3 weken geleden geweest. Heeft iemand dit al eens gedaan? Ik zou het zo budgetvriendelijk mogelijk willen houden aangezien ik momenteel een uitkering heb en dus best lang moet sparen anders.. Wie heeft er ideetjes? Eventueel leuke plaatsen om te bezichtigen?

Mag je overal zomaar een tent opzetten of niet? wat zou je kwijt zijn aan 2 dagen kamperen? We zijn niet zo voor de "winkeltjes bezoeken" maar eerder voor mooie natuur locaties waar iets te beleven valt (wandelen, uitdagingen, etc)
Smartshops. Tripje voor een tientje ???? sorry flauw. Nee je tent mag je niet zomaar neerzetten. Maar rond de 25 euro heb je wel ergens in nl een plekkie
of via airbnb, dan hoef je niet te kamperen
In Nederland mag je niet kamperen buiten campings. Duitsland ook niet.
Je hebt paalkampeerplaatsen. Dat zijn plekken in het bos waar je met max. 3 tentjes mag staan. Weet uit mijn hoofd even niet hoeveel mensen er in totaal mogen staan.

Het is wisselend welke voorzieningen er zijn. Soms is er iets van een waterpomp, soms ook niet..

Het is gratis en geloof ik geregeld door staatsbosbeheer? (correct me if im wrong). Denk dat je via staatsbosbeheer ook wel kunt vinden waar die plekken zijn!;) Succes en veel plezier!

Edit: in Belgie heb je die plekken trouwens ook. We zijn toen een keer bij leuven in de buurt geweest en dat was wel heel erg leuk;)
Ik ben met mijn kinderen inderdaad eens gaan paal kamperen toen ik nogal krap zat.

Erg leuke tijd gehad alleen er zijn geen voorzieningen maar het is wel gratis.

Kampvuurtje gemaakt ed bij een plaatselijk strandje toen zelfs heerlijk gezwommen.

Alleen hadden we geen toilet water ed..
Ook zijn er scoutinglabelterreinen, deze zijn zo ongeveer 5 euro per nacht per persoon. Is ook een afweging om dit te doen ipv een camping. Voor een paar euro, midden in het bos, en je kunt het zo uitzoeken dat je dichtbij een stadscentrum zit of juist aan het strand. Ik kan je meer tips over geven als je wil.
anoniem_177251 wijzigde dit bericht op 30-04-2016 14:31
Reden: Paalkamperen lijkt me nu wel duidelijk..
% gewijzigd
Er zijn natuurkampeerterreinen, dat zijn kleine campings met eenvoudig sanitair. Onder de 15 euro voor een tent en twee personen moet zeker lukken. Je vindt ze door het hele land.

Het is geen paalkamperen, maar ook zeker geen grote massakampeerderij.

http://www.natuurkampeerterreinen.nl/

Er zijn heel veel mooie regio's. Drenthe is heel rustig, veel bos en heide, kleine stille dorpjes.

Of de Achterhoek, ook populair voor korte vakanties.
quote:stippensokken schreef op 30 april 2016 @ 15:21:

Er zijn natuurkampeerterreinen, dat zijn kleine campings met eenvoudig sanitair. Onder de 15 euro voor een tent en twee personen moet zeker lukken. Je vindt ze door het hele land.

Het is geen paalkamperen, maar ook zeker geen grote massakampeerderij.

http://www.natuurkampeerterreinen.nl/

Er zijn heel veel mooie regio's. Drenthe is heel rustig, veel bos en heide, kleine stille dorpjes.

Of de Achterhoek, ook populair voor korte vakanties.Die zijn zeker leuk, je moet er alleen wel een jaarabonnement bij kopen ook. Wat overigens ook 15 euro is. Mijn moeder en haar vriend hebben er goede ervaringen mee.
quote:meaki schreef op 30 april 2016 @ 15:51:

[...]

Die zijn zeker leuk, je moet er alleen wel een jaarabonnement bij kopen ook. Wat overigens ook 15 euro is. Mijn moeder en haar vriend hebben er goede ervaringen mee.

Oh, dat is nieuw misschien?

Ik heb een paar keer op zo'n terrein gekampeerd en nooit voor zo'n abonnement betaald.
quote:stippensokken schreef op 30 april 2016 @ 16:00:

[...]

Oh, dat is nieuw misschien?

Ik heb een paar keer op zo'n terrein gekampeerd en nooit voor zo'n abonnement betaald.

Dat moet echt al heel lang.

Ik vind het heerlijke campings.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:iris1986p schreef op 30 april 2016 @ 14:30:

Ik ben met mijn kinderen inderdaad eens gaan paal kamperen toen ik nogal krap zat.

Erg leuke tijd gehad alleen er zijn geen voorzieningen maar het is wel gratis.

Kampvuurtje gemaakt ed bij een plaatselijk strandje toen zelfs heerlijk gezwommen.

Alleen hadden we geen toilet water ed..Stomme vraag, maar waar ga je dan naar de wc?
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Moirai schreef op 30 april 2016 @ 16:03:

[...]

Stomme vraag, maar waar ga je dan naar de wc?Gewoon achter een boom, lijkt me. 's Avonds je toiletpapier op het kampvuur
Nou ja daar komt het wel op neer.

Ach gelukkig werk ik fulltime inmiddels dus kan mij iets meer luxe veroorloven.

Maar ik wilde toen gewoon even weg met de kinderen. Dus zijn we op de fiets naar zo'n paal kampeer terrein gegaan. Je hebt alleen coördinaten en dan is het even zoeken waar het precies is.

We hebben toen 2 dagjes geslapen daar langer ging echt niet zonder douche brrrr.
Heel af en toe maken ik en vriend ook zo'n minitrip, tentje en barbeque in de auto en dan ergens kamperen op een mini-camping. Geloof ook niet dat het meer dan 15,- kost per nacht, en dan heb je wel gewoon sanitair en dat is toch wel prettig. Zeeland is mooi, de Achterhoek ook om zijn leuke stadjes en kastelen, of op de Veluwe, daar heb je mooie kleine campings midden in het bos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven