opnieuw beginnen in andere stad...??

12-11-2008 10:45 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na meer dan 10 jaar is mijn relatie dan eindelijk beeindigd... na een jaar lang aan geven dat het zo niet verder kon.

Nu is het een hele klus om hier een huis te krijgen, duurt w.s nog een half jaar (sta al 8maanden ingeschreven) en aangezien ik een kindje heb kan ik ook moeilijk op een kamer gaan wonen.

Maar nu kan ik een huisje, en als het goed is ook werk krijgen in A'dam...... maarrrrrr.... aan de ene kant lijkt het me heerlijk, en aan de andere kant, is het zo dat mijn kind dan helemaal overnieuw moet beginnen (5jaar oud). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Kinderen wennen heel snel. Wij zijn hier vorig jaar komen wonen, compleet nieuwe woonplaats en alles onbekend nog maar nieuwe school, zwemles, sport, muziek, binnen paar maanden was alles al hartstikke vertrouwd. Zeker als ze nog zo jong zijn.

Succes!
Woon je nu aan de andere kant van Nederland, of zit je al relatief dicht in de buurt? Heb je een hecht famllie- en vriendennetwerk om je heen? Dan wordt het denk ik moeilijk om dat los te laten en elders een nieuw netwerk op te bouwen. Onderschat dat niet.

Maar tegelijkertijd:

Amsterdam is een geweldige stad voor kinderen. Er wordt heel veel voor ze georganiseerd, er zijn ontelbaar veel cursussen en er zijn allerlei musea, Artis natuurlijk, veel parken en speeltuinen.

En voor een alleenstaande vrouw is er ook genoeg te beleven. Voordeel van Amsterdam is ook dat veel mensen er vrijgezel zijn (itt tot een Vinexwijk), wat het makkelijker maakt om contacten te leggen.

Heb je al wat familie en vrienden in Amsterdam, die je wat wegwijs kunnen maken? Dat zou veel schelen.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Ik woon nu idd zo'n 150km er vandaan. en ja ik heb hier vrienden en familie, maar ook daar in de buurt (ben onder de rook van A'dam geboren.

wat ik me ook afvraag.. hoe makkelijk/moeilijk is het om opvang te krijgen?
anoniem_76469 wijzigde dit bericht op 12-11-2008 11:12
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ik ben zelf vroeger naar een andere stad verhuisd toen ik een jaar of 8 was. Ik had daar toen wel vriendinnetjes enzo, maar we gingen verhuizen. Werd niet moeilijk over gedaan, dat was gewoon zo. Nu ben ik 23 en kan me er haast niks meer van herinneren dat ik ooit ergens anders gewoond heb. Mijn leven is gewoon hier nu. Jouw kindje is nog veel jonger, dus daarmee zal het nog makkelijker gaan denk ik.
Je kind zal zich inderdaad snel aanpassen, die nemen op die leeftijd de dingen nog gewoon zoals ze zijn.

Maar is het een fijn appartement in een leuke buurt? Is het werk wat je echt graag wilt doen? Zijn die familie en vrienden in Amsterdam ook echt close, zul je veel met ze omgaan? Lijkt Amsterdam je een fijne stad, of verlang je eigenlijk naar rust en naar een huis met een tuin. Op straat spelen is in sommige buurten een probleem bijvoorbeeld.
Heeft jouw kind nog contact met de vader? Blijft hij wel wonen waar je nu woont? Lijkt me best lastig met een bezoekregeling als er 150 km tussenzit.
Zelf ben ik gek op Amsterdam, waar het huis is weet ik nog niet precies maar mijn vriendin zegt dat het een heel leuk huisje is, zij is mijn beste vriendin. Ik ga binnenkort kijken.

Wat spelen op straat betreft...daar zijn genoeg alternatieven voor toch?
Goede vraag, Xana. Dat wordt veel heen- en weergereis.
quote:xana schreef op 12 november 2008 @ 11:20:

Heeft jouw kind nog contact met de vader? Blijft hij wel wonen waar je nu woont? Lijkt me best lastig met een bezoekregeling als er 150 km tussenzit.Denk dat de vader weer teruggaat naar ZH... dus dat is dan ook niet zo'n groot probleem. Hij zal alleen woest zijn omdat hij toen voor mij hier is komen wonen... pffff... (snap dat ook wel weer een beetje)
Ben zelf van stad naar dorp verhuisd toen ik 6 was, school was al twee maanden begonnen toen ik daar op school kwam en had binnen een maand al dikke verkering. Ik mocht met zijn racebaan als hij met mijn barbies mocht......ja, ja, dat is ware liefde.

Qua faciliteiten in Amsterdam ligt het er heel erg aan in welk stadsdeel je gaat wonen. Zuid verschilt nogal van Noord zeg maar.

Maar 150 km afstand is wel lastig bij een bezoekregeling inderdaad.
Het is in Noord. En die afstand is op zich niet zo'n probleem omdat pa voor zijn werk de hele week van huis is, en eventueel op weg naar huis ons kind af kan halen.
ja hoor, zeker geen probleem voor je kindje . ik was drie en mn zus vijf, toen we zelfs van een ander LAND naar België zijn verhuisd.. mn zus en ik waren toen wel slim voor onze leeftijd en hebben nog herinneringen aan ons leventje daar, (zij meer dan ik natuurlijk, van mij zijn ze halfvaag) maar dat is natuurlijk verwaarloosbaar. je loopt er geen trauma's van op.

verder weet ik niets over Amsterdam (maar een keertje geweest om vriendin te bezoeken, was wel leuk) maar ik woon zelf in een hoofdstad (Brussel dus) en zou niks anders meer wensen!
Je hebt het daar nog niet over gehad met de vader? Op mij kom je nu behoorlijk egoïstisch over. Is het niet verstandig om eerst met hem jouw toekomstplannen te bespreken? Het is tenslotte ook zijn kind.
quote:xana schreef op 12 november 2008 @ 11:33:

Je hebt het daar nog niet over gehad met de vader? Op mij kom je nu behoorlijk egoïstisch over. Is het niet verstandig om eerst met hem jouw toekomstplannen te bespreken? Het is tenslotte ook zijn kind.Egoisme is niet echt van toepassing hier...ik zorg al 5 jaar de hele week en elk 3e weekend alleen voor mijn kind omdat meneer zo nodig in het buitenland wil rijden... en ook zei dat als ik weg zou gaan hij meteen weer terug zou gaan naar ZH..
quote:opnieuw schreef op 12 november 2008 @ 11:32:

Het is in Noord. En die afstand is op zich niet zo'n probleem omdat pa voor zijn werk de hele week van huis is, en eventueel op weg naar huis ons kind af kan halen.Ik weet niet waar pa heen moet maar Amsterdam Noord is een tamelijk waardeloze plek om te bereiken in de spits als je niet richting het noorden moet. Als het allemaal doorgaat dan zou ik er niet te veel op rekenen dat hij altijd op tijd is voor het ophalen, je komt nogal eens voor verassingen te staan op de A10.
Amsterdam-Noord ken ik niet heel goed, maar je hebt er prachtige stukken, én je bent zo in de polder en in de binnenstad (zeker met de NoordZuidlijn over een paar jaar). Er zijn veel mensen die er nooit meer wegwillen (Wouter Bos bijvoorbeeld, en die heeft ook kinderen). Noord is booming, er gebeurt daar steeds meer. Veel hippe uitgaansplekken, het Filmmuseum, leuke festivals, lijkt me een heel fijn woongebied. Lekker met het pontje over het IJ.
Inderdaad, als je in Noord woont dan ben je binnen een kwartier met de fiets lekker buiten de stad. Maar ook in een kwartier met de fiets bij de pont naar het CS.

Heb ook wel gehoord dat Noord booming is. Kom wel eens op het Buikslotermeerplein (het winkelcentrum van Noord), heel veel winkels en volgens mij iedere dag markt. Er vertrekt ongeveer 2 x per minuut een bus naar A'dam CS.
quote:opnieuw schreef op 12 november 2008 @ 11:36:

[...]

Egoisme is niet echt van toepassing hier...ik zorg al 5 jaar de hele week en elk 3e weekend alleen voor mijn kind omdat meneer zo nodig in het buitenland wil rijden... en ook zei dat als ik weg zou gaan hij meteen weer terug zou gaan naar ZH..Dat verandert de zaak.
dacht ik ook...
Amsterdam is een geweldige stad voor alleenstaande mama's én kids................

(spreek uit ervaring)
Dank je Maria... het klinkt ook allemaal positief. krijg je toch wel weer een andere kijk op de dingen.
Ben jij allang alleenstaande moeder?
anoniem_76469 wijzigde dit bericht op 12-11-2008 12:00
Reden: typo
% gewijzigd
Misschien heb je hier wat aan: er is ook een club alleenstaande jonge moeders uit Amsterdam:

http://www.1ouder.nl/links.php?id=14
(f) thanks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven