opnieuw beginnen in andere stad...??
woensdag 12 november 2008 om 10:45
Na meer dan 10 jaar is mijn relatie dan eindelijk beeindigd... na een jaar lang aan geven dat het zo niet verder kon.
Nu is het een hele klus om hier een huis te krijgen, duurt w.s nog een half jaar (sta al 8maanden ingeschreven) en aangezien ik een kindje heb kan ik ook moeilijk op een kamer gaan wonen.
Maar nu kan ik een huisje, en als het goed is ook werk krijgen in A'dam...... maarrrrrr.... aan de ene kant lijkt het me heerlijk, en aan de andere kant, is het zo dat mijn kind dan helemaal overnieuw moet beginnen (5jaar oud). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Nu is het een hele klus om hier een huis te krijgen, duurt w.s nog een half jaar (sta al 8maanden ingeschreven) en aangezien ik een kindje heb kan ik ook moeilijk op een kamer gaan wonen.
Maar nu kan ik een huisje, en als het goed is ook werk krijgen in A'dam...... maarrrrrr.... aan de ene kant lijkt het me heerlijk, en aan de andere kant, is het zo dat mijn kind dan helemaal overnieuw moet beginnen (5jaar oud). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
woensdag 12 november 2008 om 15:05
Ik heb het vorig jaar gedaan. Met een kind van ruim 5. (Niet zo ver als jij, maar toch wel 40 km van mijn toen woonplaats af)
Ik vond het heerlijk om weer "thuis" te zijn. Draakje moest wel even wennen in het begin, maar het gaat super goed. Hij heeft het erg naar zijn zin op school. Ik zou proberen om de overstap dan wel te maken na een vakantie.
Dus bijvoorbeeld na de kerstvakantie. Dan kan je je kind er goed op voorbereiden, goed afscheid nemen van zijn oude klas etc.
Heel veel succes!
Ik vond het heerlijk om weer "thuis" te zijn. Draakje moest wel even wennen in het begin, maar het gaat super goed. Hij heeft het erg naar zijn zin op school. Ik zou proberen om de overstap dan wel te maken na een vakantie.
Dus bijvoorbeeld na de kerstvakantie. Dan kan je je kind er goed op voorbereiden, goed afscheid nemen van zijn oude klas etc.
Heel veel succes!
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
woensdag 12 november 2008 om 20:42
Ik ken de Vogelbuurt niet persoonlijk, maar het geldt wel als een arme buurt, google maar eens op Vogelbuurt Amsterdam. Ik denk dat het wel een sfeervolle wijk is, met huizen van begin twintigste eeuw.
Hier een link:
http://expeditie-noord.bl...i-door-de-vogelbuurt.html
Hier een link:
http://expeditie-noord.bl...i-door-de-vogelbuurt.html
En zo is het toevallig ook nog eens een keer

woensdag 12 november 2008 om 20:50