Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Wat een leuke dag HappyOwl!

En wat jammer Moonlightdreamer!
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 30 april 2016 @ 22:08:

“Thank you very much for sending me a card from my favourites (always a special joy!) and also decorating it so beautifully!

On a rainy day finding such thoughtful mail in my mailbox gives quite a bit of extra happiness."

Hurray op de Fiep pauw.Det is a nais hoerree!!
aan het typen...
Goedemorgen, een hurray gekregen uit Duitsland. Met alleen dank je wel voor je kaart. Hij heeft er 2 dagen over gedaan... vlotjes.

Rusland, usa, oekranine en china zijn onderweg... zo maar adresje vragen ben toch wakker
anoniem_6498993ebbce9 wijzigde dit bericht op 01-05-2016 08:08
Reden: schijffout
% gewijzigd
quote:rozea schreef op 01 mei 2016 @ 04:56:

[...]

Det is a nais hoerree!!

Ja, leuk he!

Sowieso, iemand blij maken op een regenachtige dag. Heb je je goede daad weer gedaan
Later is nu
Yeay.. Zomerelfje, weer een hurray.
Later is nu
Wat leuk dat de hurrays alweer binnenkomen bij jullie. Hier is het nog heel stil! Ik hoop dat er verandering in komt, vandaag ben ik druk dus heb niet zoveel tijd voor kaartjes schrijven maar komende week wel dus als er nu even een hurrayregen op gang komt ben ik tevreden. Ook omdat, als het niet gebeurt, ik sowieso voor 2 kaartjes erg begin t vrezen..... Heb er van de week ook een aantal op de post gedaan, daarvan hoop ik dat Frankrijk en Polen snel aankomen, de rest duurt vast wat langer.
Hier ook een leuke hurray vanuit Belarus, mijn molen aangekomen na 10 dagen

Wat is dit toch leuk
aan het typen...
Leuk Rozea!

en jammer HappyOwl. Ik hoop ook voor je dat er wat hurray's gaan komen
Later is nu
Wat fijn Rozea, dat je weer een Hurray had.

Hier is het stil op PC gebied, echt muisstil. Zo saaaahaaaai!
Herkenbaar Labellei, herkenbaar.... Hoog tijd voor een hurraydansje voor ons beiden, ik weet ook niet wat voor omweg mijn kaartjes hebben genomen maar ze mogen tovh wel eens op de mat gaan vallen.

Ik mag er alweer 8 sturen zie ik!

Toch zijn er heel wat kaartjes, die inmiddels wel eens aan mogen komen. Argentinië is inmiddels 312 dagen onderweg. Dat gaat 'm vast niet meer worden.
Later is nu
Ik dans ook hoor. Voor mijzelf en voor iedereen die het nodig heeft.

En speciaal voor mijn zorgenkindjes naar (Wit)Rusland:

En speciaal voor mijn zorgenkindje naar Zuid-Afrika

En voor Dreamer's zorgenkindje doe ik ook wel even een dansje.

Ik ben van alle markten thuis.
Ik zal ook mee duimen dat de kaartjes binnenkomen en dat wij ook kaartjes op de mat mogen ontvangen.... morgen dan. Op maandag is het geen postdag meer....

Nu adresje gevraagd mag ik er 1 naar brabant sturen hihi. Lekker dichtbij.
Oeh, dat is wel een heel mooi dansje, Labellei, bedankt!

Ik ga woensdag met zoon de stad in. Hij moet een nieuwe bril. De brillenwinkel zit zo'n beetje náást de kaartenwinkel.. en tegenover een hobbywinkel, waar ik ook nog binnen wil. Arme zoon

(Hij is bijna 17, gaat gewoon naar huis als hij het zat is met z'n moeder mee te moeten hobbelen, maar misschien vindt hij het ook wel gezellig )
Later is nu
Ik denk dat ik weet welke kaartenwinkel jij bedoelt Dreamer. Die winkel heeft tegenwoordig wel beperkte openingstijden. Is in principe ook de ochtenden gesloten. Ik hoop voor jullie jou dat ie wel open is als jullie komen.
De laatste keer dat ik erlangs liep was hij alleen van donderdag t/m zaterdag open. Dat zou wel jammer zijn. Zal ik de brillenaanschaf tot vrijdag uitstellen?
Later is nu
Ook hier blijft het stil. Rusland en Duitsland al 24 dagen onderweg en het kaartje dat het kortst aan het reizen is, is 10 dagen onderweg (naar Taiwan)

Zou je als nieuwe PC eerst moeten bewijzen dat je geduld hebt en dat je dan pas voor het eggie mee mag doen?
Sja.. het kan snel en langzaam gaan. Wel balen als juist je eerste kaartjes er zo lang over doen. Kunnen hier een aantal dames over meepraten.
Later is nu
Ja helaas is het hier niet veel beter, nog steeds geen hurrays. Duitsland is inmiddels al 34 dagen onderweg.... En ook australie doet er met 20 dagen flink lang over, meestal zijn ze daar ook wel na 2 weken..... En dan nog de rest die ook best al wel aan kan komen.....
Sterkte met wachten Paulsje... en HappyOwl.

Ik had zojuist éindelijk een Hurray. Wat een opluchting! Helaas niet van één van mijn zorgenkindjes, maar mijn Salvador Dali roos was in Engeland aangekomen en ze was er blij mee.

Heb -uiteraard- meteen weer een nieuw adres aangevraagd. Ik had een Europees land verwacht, Duitsland ofzo, maar het werd Singapore.

Ze wil o.a. graag oude foto's van je stad, gebouwen, etc. Ze krijgt van mijn een oude foto van het station.
Ik straks even adressen trekken en uitprinten. Printen op het werk dus, want thuis doet de printer zo raar.
Later is nu
Oké, adressen getrokken. Één Russische spreekt/kent deze talen: ??????????,????????,??????? Iemand? Het profiel is in goed Engels, voor zover ik dat kan beoordelen. Verder geen dubbele landen (jeej) wel Duitsland, maar ook Indonesië en Roemenië, die komen bij mij niet zo vaak voor.

Schrijven doe ik morgen pas.

edit: oh.. dear, het vivaforum snapt ook niets van het cyrillisch schrift, begrijp ik
Later is nu
???????? ??????????? ???????????

Ik heb inmiddels aardig wat zorgenkindjes onderweg. Ik hoop van harte dat die toch één dezer dagen aankomen.

Wat stom dat we hier niet eens Russisch kunnen praten. Is dat in opdracht van Poetin; is ie bang dat wij spionnen zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven