Zwanger in je Uppie

vrijdag 10 juli 2015 om 09:22

Na het bespreken van je kinderwens en hoe deze te realiseren in Kind in je Uppie volgt hopelijk Zwanger in je Uppie. 
Voor hen die willen verder praten over de zwangerschap en alles erom heen, welkom!
Aan tabellen doen wij niet, maar wat Uppie-info ivm hersenverweking wél:
Chica-1983, dochter geboren 15-01-2016
Wannabe79, uitgerekend 30-06-2016
Gavia, dochter februari 2014, zoon onderweg
Charade, uitgerekend 13-01-2016
Fiepie, zoon uit juli 2015
Frizz, zoon
Jiggles, uitgerekend 29-4-2016
Sunshine76, uitgerekend 09-09-2016
LKN, uitgerekend 18 april 2016
Spring, dochter geboren op 21-12-2015
Wil je ook in het lijstje? Kan! Dik gedrukt verzoek in topic graag.
                    Voor hen die willen verder praten over de zwangerschap en alles erom heen, welkom!
Aan tabellen doen wij niet, maar wat Uppie-info ivm hersenverweking wél:
Chica-1983, dochter geboren 15-01-2016
Wannabe79, uitgerekend 30-06-2016
Gavia, dochter februari 2014, zoon onderweg
Charade, uitgerekend 13-01-2016
Fiepie, zoon uit juli 2015
Frizz, zoon
Jiggles, uitgerekend 29-4-2016
Sunshine76, uitgerekend 09-09-2016
LKN, uitgerekend 18 april 2016
Spring, dochter geboren op 21-12-2015
Wil je ook in het lijstje? Kan! Dik gedrukt verzoek in topic graag.
                                    •

woensdag 27 april 2016 om 10:31

@chica fijn! Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Haha...ik geloof er echt nog wel in dat ze ooit gaat komen maar met de uitgerekende datum voor de deur wordt geduldig zijn lastig...gisteren wel een goed gesprek gehad met de verloskundige. Eventueel kan ik vrijdag een afspraak maken zodat ze kan kijken of ik gestript kan worden. Weet nog niet of ik dat doe, aan de ene kant geloof ik er ook wel de natuur z'n werk te laten doen. Maar wel fijn dat ze meedenken! Ik denk er nog even over wat ik ga doen...
                    Haha...ik geloof er echt nog wel in dat ze ooit gaat komen maar met de uitgerekende datum voor de deur wordt geduldig zijn lastig...gisteren wel een goed gesprek gehad met de verloskundige. Eventueel kan ik vrijdag een afspraak maken zodat ze kan kijken of ik gestript kan worden. Weet nog niet of ik dat doe, aan de ene kant geloof ik er ook wel de natuur z'n werk te laten doen. Maar wel fijn dat ze meedenken! Ik denk er nog even over wat ik ga doen...

vrijdag 29 april 2016 om 09:34

Zo...gisteren een baaldag gehad...baby was te rustig naar m'n zin en iedere keer als ik dacht nu ga ik bellen begon ze weer. En verder echt mega chagrijnig! En als hoogtepunt, 2 fijne vriendjes beneden gekregen, waarvan ik hoopte dat het me bespaard zou blijven...het ging zo goed! Behoorlijk pijnlijk, dus volop curanol aan het smeren, hoop dat het helpt!
Maar, vannacht wel weer redelijk goed geslapen en vanmorgen weer kermis in m'n buik dus beter gevoel erbij. Besloten om vandaag nog niet te laten strippen (als het überhaupt zou kunnen) en maandag verder te kijken. Hopelijk doet de natuur z'n werk dit weekend, vandaag is m'n uitgerekende datum!
                    Maar, vannacht wel weer redelijk goed geslapen en vanmorgen weer kermis in m'n buik dus beter gevoel erbij. Besloten om vandaag nog niet te laten strippen (als het überhaupt zou kunnen) en maandag verder te kijken. Hopelijk doet de natuur z'n werk dit weekend, vandaag is m'n uitgerekende datum!

vrijdag 29 april 2016 om 17:24

Wat grappig dat je vandaag bent uitgerekend Jiggles! Mijn zoontje is vandaag precies 9 maanden oud. Kan het zijn dat jij geïnsemineerd werd toen ik van hem beviel? Zou leuk zijn...
Heel veel succes down under, goed blijven smeren! Wie weet is het een teken?
                    Heel veel succes down under, goed blijven smeren! Wie weet is het een teken?
                                    Don't be afraid to fail, be afraid not to try

vrijdag 29 april 2016 om 19:21

maandag 2 mei 2016 om 19:05

Een kleine update...zondag is nl mijn prachtige kleine meisje geboren  alles ging heel snel, binnen 6 uurtjes was ze er...helaas heeft dat wel wat schade bij mij opgeleverd, maar alles hersteld goed. We zijn al weer lekker thuis en de kleine doet het super, heeft een volle bos met haar en laat goed van zich horen. Nu lekker aan het genieten!

woensdag 4 mei 2016 om 13:47

Wat is het al hier de laatste tijd zeg!  Hopelijk een teken dat het goed gaat bij iedereen!  Hoe is het met onze kersverse mama Jiggles? Al weer wat geland of nog helemaal in de wolken?  Hoe is het met Fiepie? Doet krullenbol het al weer wat beter en heb je weer wat meer nachtrust? En hoe gaat het bij Frizz? Alweer bijna aan het werk denk ik? Ben je er al aan toe?  En hoe gaat het bij Spring? Nog druk aan het solliciteren of al een nieuwe baan gevonden? En LKN, hoe gaat het bij jou?
Hier gaat het eigenlijk wel lekker! Mn meisje heeft eindelijk een ritme te pakken, jeeej! De dagen worden zo wat voorspelbare en dingen zijn beter te plannen nu. Ik ga over minder dan 2 weken alweer beginnen bij mn nieuwe baan, dus druk geweest met alles regelen qua opvang enzo. Volgende week nog 2 keer wennen op het kdv en dan is het alweer zover. Best gek, maar kijk er eigenlijk wel naar uit om weer lekker te gaan werken, ben het thuis zitren inmiddels ook wel een beetje zat dus kijk er echt naar uit. Wel spannend hoe de kleine meid het gaat doen en we zullen weer even een nieuw ritme moeten gaan vinden, dus zal vast nog pittig gaan worden de eerste weken.
                    Hier gaat het eigenlijk wel lekker! Mn meisje heeft eindelijk een ritme te pakken, jeeej! De dagen worden zo wat voorspelbare en dingen zijn beter te plannen nu. Ik ga over minder dan 2 weken alweer beginnen bij mn nieuwe baan, dus druk geweest met alles regelen qua opvang enzo. Volgende week nog 2 keer wennen op het kdv en dan is het alweer zover. Best gek, maar kijk er eigenlijk wel naar uit om weer lekker te gaan werken, ben het thuis zitren inmiddels ook wel een beetje zat dus kijk er echt naar uit. Wel spannend hoe de kleine meid het gaat doen en we zullen weer even een nieuw ritme moeten gaan vinden, dus zal vast nog pittig gaan worden de eerste weken.

woensdag 4 mei 2016 om 21:44

Idd heel stil hier, iedereen is erg druk met hun kindjes denk ik. Mijn krullebol is afgelopen week erg ziek geweest, hij is nu herstellend van een longontsteking. Zo zielig! 
Ik hoop dat nu hij zich beter voelt er ook meer rust gaat komen in de nachten.
Fijn dat het goed gaat Chica! Alles gaat nu was soepeler hè? Spannend hoor die nieuwe baan. Heb je er zin in?
Ik heb ook een nieuwe baan. Vandaag een heel mooi aanbod gekregen en die ga ik accepteren. Financieel ga ik er iets op achter uit maar dat betaald zich terug in de tijd die ik extra met krullebol door kan brengen. Over een paar jaar ga ik me weer richten op mijn carrière, nu is het tijd voor mijn kind. Ik heb er zin in
                    Ik hoop dat nu hij zich beter voelt er ook meer rust gaat komen in de nachten.
Fijn dat het goed gaat Chica! Alles gaat nu was soepeler hè? Spannend hoor die nieuwe baan. Heb je er zin in?
Ik heb ook een nieuwe baan. Vandaag een heel mooi aanbod gekregen en die ga ik accepteren. Financieel ga ik er iets op achter uit maar dat betaald zich terug in de tijd die ik extra met krullebol door kan brengen. Over een paar jaar ga ik me weer richten op mijn carrière, nu is het tijd voor mijn kind. Ik heb er zin in
                                    Don't be afraid to fail, be afraid not to try

donderdag 5 mei 2016 om 08:51

Even tijd voor een update terwijl hier een kleine dame helemaal in coma ligt na een voeding...het gaat goed! De kleine doet het super, heeft geen kruiken nodig gehad en blijft lekker op temperatuur. Ze is eigenlijk best een tevreden baby  en als er iets dwars zit dan laat ze zich goed horen. De voedingen komen goed op gang. Nachten zijn nog wel pittig, eerste nachten moest ik haar steeds om de 3 uur wakker maken en erg stimuleren om te eten. Maar nu mag ik haar zelf laten komen (en kwam zr natuurlijk precies om de 3 uur) maar drinkt dan wel een stuk actiever. 
m'n eigen herstel gaat ook goed, moet wel echt rustig aan doen. Bij de bevalling 1250 cc bloed verloren en ook de schade beneden met behoorlijk wat hechtingen is niet prettig maar wel te doen. Hier nog goed met de verloskundige over kunnen praten om ook snel te snappen wat er gebeurd is(alles ging zo snel) maar ze gaf ook aan dat er geen andere optie was, de huid was te stug en de baby zou nooit gepast hebben (met 4210 ook geen klein exemplaar). Dus al met al zitten we lekker op de roze wolk! Wat kun je verliefd zijn op zon kleintje!
                    m'n eigen herstel gaat ook goed, moet wel echt rustig aan doen. Bij de bevalling 1250 cc bloed verloren en ook de schade beneden met behoorlijk wat hechtingen is niet prettig maar wel te doen. Hier nog goed met de verloskundige over kunnen praten om ook snel te snappen wat er gebeurd is(alles ging zo snel) maar ze gaf ook aan dat er geen andere optie was, de huid was te stug en de baby zou nooit gepast hebben (met 4210 ook geen klein exemplaar). Dus al met al zitten we lekker op de roze wolk! Wat kun je verliefd zijn op zon kleintje!

zondag 8 mei 2016 om 21:34

Nog steeds lekker rustig op het topic...iedereen genoten van de 1e Moederdag? Toch bijzonder...hier goed verwend, kraamhulp had samen met m'n zus een voetafdrukje gemaakt, zo schattig! En verder lekker ontbijt op bed en cadeautjes...voelde me bijna jarig 
Ukkepuk is al weer een week oud...morgen de 1e dag zonder kraamhulp, m'n zus is ook weer naar huis, dus na een week genieten komen we langzaam uit ons coconnetje...vandaag ook het eerste wandeltje gemaakt, nog wel rustig aan want m'n energielevel is nog niet je van het...
Hoop dat alles met iedereen goed gaat!
                    Ukkepuk is al weer een week oud...morgen de 1e dag zonder kraamhulp, m'n zus is ook weer naar huis, dus na een week genieten komen we langzaam uit ons coconnetje...vandaag ook het eerste wandeltje gemaakt, nog wel rustig aan want m'n energielevel is nog niet je van het...
Hoop dat alles met iedereen goed gaat!

maandag 9 mei 2016 om 12:19

Och jeetje Fiepie een longontsteking! Wat sneu zeg! Hoe gaat het nu met hem? Hopelijk knapt ie goed op   Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat tof zeg! En zo fijn dat je meer tijd hebt voor je krullenbol straks! Wanneer ga je aan je nieuwe baan beginnen?
Ja klopt, het gaat nu allemaal wat soepeler. Ik weet even niet meer wie het toen precies had over het vierde trimester, maar dat is inderdaad echt zo. Meisje is nu bijna 4 maanden en ow wat is het leuker en makkelijker nu. Hoewel ze wel net weer in een sprongetje zit en er dus weer even een dipje is... Slapen gaat thuis heel goed, ze is super vrolijk tussendoor en echt heel nieuwsgierig de hele wereld aan het bekijken. Ik begin volgende week met werken en heb er ook echt zin in! Vandaag is dametje 2 uurtjes wezen wennen op het kdv, dat ging best wel goed. Wou niet slapen natuurlijk, maar das ook niet zo gek vind ik. Eerst maar eens even wennen aan alles daar. Vrijdag gaat ze nog een halve dag wennen. Ze lijkt het er gelukkig wel leuk te vinden
Jiggles, wat een grote inderdaad! Poeh he, en dan inderdaad in combinatie met zo'n snelle bevalling, kan me voorstellen dat dat heftig is (en je herstel dus ook). Vandaag dus eerste dagje helemaal alleen begrijp ik? Vind je het spannend of keek je er eigenlijk wel naar uit? Wat lief dat ze je zo verwend hebben met Moederdag zeg! Heerlijk, geniet ervan! Ik heb een kleinigheidje gehad voor Moederdag,niet echt iets bijzonders eigenlijk.
                    Ja klopt, het gaat nu allemaal wat soepeler. Ik weet even niet meer wie het toen precies had over het vierde trimester, maar dat is inderdaad echt zo. Meisje is nu bijna 4 maanden en ow wat is het leuker en makkelijker nu. Hoewel ze wel net weer in een sprongetje zit en er dus weer even een dipje is... Slapen gaat thuis heel goed, ze is super vrolijk tussendoor en echt heel nieuwsgierig de hele wereld aan het bekijken. Ik begin volgende week met werken en heb er ook echt zin in! Vandaag is dametje 2 uurtjes wezen wennen op het kdv, dat ging best wel goed. Wou niet slapen natuurlijk, maar das ook niet zo gek vind ik. Eerst maar eens even wennen aan alles daar. Vrijdag gaat ze nog een halve dag wennen. Ze lijkt het er gelukkig wel leuk te vinden
Jiggles, wat een grote inderdaad! Poeh he, en dan inderdaad in combinatie met zo'n snelle bevalling, kan me voorstellen dat dat heftig is (en je herstel dus ook). Vandaag dus eerste dagje helemaal alleen begrijp ik? Vind je het spannend of keek je er eigenlijk wel naar uit? Wat lief dat ze je zo verwend hebben met Moederdag zeg! Heerlijk, geniet ervan! Ik heb een kleinigheidje gehad voor Moederdag,niet echt iets bijzonders eigenlijk.