Zomervakantie Macedonië
woensdag 4 mei 2016 om 14:27
Wij hebben goede ervaringen met Macedonië. Mooi land. De hotels zijn wel vaak erg oud, dus verwacht weinig luxe. Wel goed gegeten en lekkere wijn gedronken en vaak relatief goedkoop. De meeste reizen gaan naar Ohrid. Ik ga er vanuit dat jullie daar ook heen gaan? Ik kan Lale tours aanraden voor excursies. Is een Nederlandse vrouw en Macedonische man die daar wonen en Nederlandstalige excursies verzorgen.
Wel de tochtjes op ezels overslaan, dat vond ik zo zielig. Leuk voor kleine kinderen, maar ik vond die domme volwassenen die erop gingen zo storend.
Wel de tochtjes op ezels overslaan, dat vond ik zo zielig. Leuk voor kleine kinderen, maar ik vond die domme volwassenen die erop gingen zo storend.
woensdag 4 mei 2016 om 15:21
Ik vond Macedonie super! Mooie natuur, interessante plekken en mensen en lekker goedkoop.
Het meer bij Ohrid moet je zeker heen, maar ook Skopje vond ik hele boeiende stad. Veel tegenstellingen tussen het nieuwe en het oude gedeelte. In het nieuwe gedeelte van de stad zijn er bizar veel nieuwbouwprojecten waardoor sommige delen op mij zowat overkwamen als een Disney pretpark - immens grote beelden op elke straathoek en een fontein met verlichting en muziek ect. Het oude gedeelte heeft echter een compleet andere, Oosterse, sfeer met kleine straatjes en winkeltjes en verborgen kerkjes.
Het meer bij Ohrid moet je zeker heen, maar ook Skopje vond ik hele boeiende stad. Veel tegenstellingen tussen het nieuwe en het oude gedeelte. In het nieuwe gedeelte van de stad zijn er bizar veel nieuwbouwprojecten waardoor sommige delen op mij zowat overkwamen als een Disney pretpark - immens grote beelden op elke straathoek en een fontein met verlichting en muziek ect. Het oude gedeelte heeft echter een compleet andere, Oosterse, sfeer met kleine straatjes en winkeltjes en verborgen kerkjes.
woensdag 4 mei 2016 om 16:02
woensdag 4 mei 2016 om 19:39
Wij zijn in 2013 naar Macedonië geweest. Aanraders waren Ohrid, Klooster van St. Clement, Heraclea in Bitola (prachitge mozaïek), een boottocht over het meer van Ohrid naar the bay of bones en het klooster van St. Naum, Skopje, het Millenium Cross, de Matka Canyon en het nationale park van Ohrid. Wij hebben het grootste deel van onze reis met het ov gedaan en dat was prima te doen. Weliswaar gammele busjes, maar ze reden wel op tijd
Taxi's zijn trouwens ook niet heel duur. Wij hadden een taxi van Skopje naar de Matka Canyon en met de chauffeur afgesproken wanneer wij weer opgehaald wilden worden. Daarna teruggebracht naar het station van Skopje voor maar 25 euro in totaal.
Taxi's zijn trouwens ook niet heel duur. Wij hadden een taxi van Skopje naar de Matka Canyon en met de chauffeur afgesproken wanneer wij weer opgehaald wilden worden. Daarna teruggebracht naar het station van Skopje voor maar 25 euro in totaal.
woensdag 4 mei 2016 om 19:47
Erg mooi land maar te toeristisch, waar is dat niet tegenwoordig maar het leek alsof ik in Benidorm beland was. In Nederlands aangesproken worden, nederlandse menu kaarten etc. Nogmaals erg mooi land maar jammer dat het authentieke eraf is, dwz in Ohrid, wellicht dat het ergens anders minder erg is.