En wat eten we vandaag?
maandag 10 november 2008 om 13:06
Gister aten mijn schoonouders hier en hadden we:
-verse uiensoep met natuurlijk een stokbroodje met kaas onder de grill.
-Risotto met kip, kastanjechamp, ui, gourgetten en parmezaan. Erbij een stokbroodje en een simpele salade.
-Zelfgemaakte hangop (héérlijk, was de 1e keer dat we dat maakten) met ananas.
Vanavond eet ik alleen en eet ik een biefstukje (in kleine stukjes gebakken) met champignons, een meegbakken uitje en een paar witte boterhammen. Toe heb ik nog een bakje hangop staan. Mmmmmmmmmmmmmmmm.
-verse uiensoep met natuurlijk een stokbroodje met kaas onder de grill.
-Risotto met kip, kastanjechamp, ui, gourgetten en parmezaan. Erbij een stokbroodje en een simpele salade.
-Zelfgemaakte hangop (héérlijk, was de 1e keer dat we dat maakten) met ananas.
Vanavond eet ik alleen en eet ik een biefstukje (in kleine stukjes gebakken) met champignons, een meegbakken uitje en een paar witte boterhammen. Toe heb ik nog een bakje hangop staan. Mmmmmmmmmmmmmmmm.
dinsdag 11 november 2008 om 15:16
Ik moet vanavond snel eten en ik denk dat ik wraps ga maken, dat doe ik eigenlijk nooit. Ik heb kipfilet, die ga ik marineren met cajunkruiden en met wat paneermeel krokant bakken. Verder denk ik gewoon ui, tomaat en sla en geraspte kaas. Ik heb nog yoghurt dus misschien maak ik met mayo daar een knoflooksausje van.
dinsdag 11 november 2008 om 15:37
Vandaag wil ik lekker makkelijk doen. Italiaanse tomatensoep met basilicum. Ik heb turks brood gehaald en wat lekkere kaasjes voor erop met tomaat en wat kruiden. En een beetje gehakt gehaald om bij het brood wat mini gehaktballetjes te maken met tzaziki.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 11 november 2008 om 17:43
dinsdag 11 november 2008 om 18:31
dinsdag 11 november 2008 om 18:35
quote:thee schreef op 11 november 2008 @ 18:31:
Weer af en toe wat eetlust (maar door verbouwing nog even geen kookmogelijkheden muv magnetron) en shoarma mini schotel is 'on the way'. Mmm, heb er zin in (is wel het eerste wat ik eet vandaag op hapje banaan na).
Hopelijk smaakt het zo ook net zo lekker als mijn trek er nu in is
Ik heb gemist dat je ziek bent geweest. Ik hoop dat het snel weer beter gaat. En uiteraard dat het eten vandaag weer een beetje smaakt.
Nog een restje beterschap .
Weer af en toe wat eetlust (maar door verbouwing nog even geen kookmogelijkheden muv magnetron) en shoarma mini schotel is 'on the way'. Mmm, heb er zin in (is wel het eerste wat ik eet vandaag op hapje banaan na).
Hopelijk smaakt het zo ook net zo lekker als mijn trek er nu in is
Ik heb gemist dat je ziek bent geweest. Ik hoop dat het snel weer beter gaat. En uiteraard dat het eten vandaag weer een beetje smaakt.
Nog een restje beterschap .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 12 november 2008 om 11:10
Gisterochtend heb ik een ovenschotel met aardappelpurree, spinazie, gekookte eieren en kaas gemaakt, die hoefde na een volgeplande dag alleen nog even in de oven.
Vandaag wordt het pasta met een rode saus met lamsgehakt en minstens 200 gram groenten per persoon en een gemengde salade. Tijd voor een vitamineshotje in Huize Snottebel
Vandaag wordt het pasta met een rode saus met lamsgehakt en minstens 200 gram groenten per persoon en een gemengde salade. Tijd voor een vitamineshotje in Huize Snottebel
woensdag 12 november 2008 om 12:46
Wij hebben weer eters vanavond.
Vooraf heb ik een tomatenprutje gemaakt met tomaten in hele kleine blokjes zonder de zaadjes enzo, knoflook, bieslook en wat olijfolie. Staat nu al lekker smaak te trekken in de koelkast. Dus alleen nog een stokbroodje in de oven en klaar!
Hoofdgerecht word een quiche met broccoli, prei, courgette, pesto, pijnboompitjes en knof, peper & zout. Erbij een simpele salade van rucola, gemengde italiaanse sla, komkommer, tomaat, klein beetje prei, dressing en croutons.
Na hebben we chocolade mouse (van de super) en slagroom (zelfgeklopt)
Ga zo de quiche alvast maken, dan hoef ik vanavond lekker weinig te doen en kan ik met de visite op de bank hangen met mijn zwangere pens en kan vriend de rest afmaken
Vooraf heb ik een tomatenprutje gemaakt met tomaten in hele kleine blokjes zonder de zaadjes enzo, knoflook, bieslook en wat olijfolie. Staat nu al lekker smaak te trekken in de koelkast. Dus alleen nog een stokbroodje in de oven en klaar!
Hoofdgerecht word een quiche met broccoli, prei, courgette, pesto, pijnboompitjes en knof, peper & zout. Erbij een simpele salade van rucola, gemengde italiaanse sla, komkommer, tomaat, klein beetje prei, dressing en croutons.
Na hebben we chocolade mouse (van de super) en slagroom (zelfgeklopt)
Ga zo de quiche alvast maken, dan hoef ik vanavond lekker weinig te doen en kan ik met de visite op de bank hangen met mijn zwangere pens en kan vriend de rest afmaken