Partner biecht op...
maandag 18 april 2016 om 15:01
Even een nieuwe nick aangemaakt.
Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.
Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.
(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)
Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.
Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.
Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.
Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.
Nu ineens is alles veranderd.
Hij liegt dus al zeker 10 jaar.
Is niet trouw.
Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...
Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...
Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'
Verdoofd.
Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.
Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?
Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.
Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.
Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.
Pffff. Wat moet ik hiermee?
Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.
Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.
(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)
Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.
Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.
Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.
Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.
Nu ineens is alles veranderd.
Hij liegt dus al zeker 10 jaar.
Is niet trouw.
Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...
Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...
Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'
Verdoofd.
Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.
Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?
Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.
Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.
Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.
Pffff. Wat moet ik hiermee?
Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
donderdag 5 mei 2016 om 22:02
quote:Deadpool schreef op 05 mei 2016 @ 21:43:
[...]
Ik durf er m'n linkerhand om te verwedden dat hij nog steeds meeleest. Tuurlijk leest de man mee, hij weet de weg en hij wil ook weten wat er van hem gevonden wordt.
[...]
Ik durf er m'n linkerhand om te verwedden dat hij nog steeds meeleest. Tuurlijk leest de man mee, hij weet de weg en hij wil ook weten wat er van hem gevonden wordt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 5 mei 2016 om 22:03
quote:elle5460 schreef op 05 mei 2016 @ 22:01:
[...]
Ach ja, die man leest hier echt niet mee hoor, die zit op de sex pijler.
Daarna misschien maar ook deze man wil echt wel weten wat anderen van hem denken.
[...]
Ach ja, die man leest hier echt niet mee hoor, die zit op de sex pijler.
Daarna misschien maar ook deze man wil echt wel weten wat anderen van hem denken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 5 mei 2016 om 22:06
quote:Vogelaarster schreef op 05 mei 2016 @ 21:54:
[...]
Iemand die zo grensoverschrijdend bezig is, durf ik ook vergif op in te nemen dat hij ook deze belofte niet na komt.Ja ik vind het een behoorlijk naive gedachte dat hij hier niks meer leest maar wie ben ik. Als ik die man was deed ik gewoon alsof ik niet mee las en deed ik er ondertussen mijn voordeel mee mocht het op een breuk uitdraaien. Helemaal als ik kampioen eigenbelang was al 20 jaar.
[...]
Iemand die zo grensoverschrijdend bezig is, durf ik ook vergif op in te nemen dat hij ook deze belofte niet na komt.Ja ik vind het een behoorlijk naive gedachte dat hij hier niks meer leest maar wie ben ik. Als ik die man was deed ik gewoon alsof ik niet mee las en deed ik er ondertussen mijn voordeel mee mocht het op een breuk uitdraaien. Helemaal als ik kampioen eigenbelang was al 20 jaar.
donderdag 5 mei 2016 om 22:07
quote:Enn schreef op 05 mei 2016 @ 22:02:
[...]
Tuurlijk leest de man mee, hij weet de weg en hij wil ook weten wat er van hem gevonden wordt.
En dan *boehoehoehoe* een emotionele uitbarsting rechtvaardigen omdat die nare vrouwen hem toch al veroohoohoordeeld hebben.
Leuk oostblokdamebezoekexcuus: die zure visgleuven van het vivaforum vrágen er gewoon om dat ik het doe. Lekker puh.
[...]
Tuurlijk leest de man mee, hij weet de weg en hij wil ook weten wat er van hem gevonden wordt.
En dan *boehoehoehoe* een emotionele uitbarsting rechtvaardigen omdat die nare vrouwen hem toch al veroohoohoordeeld hebben.
Leuk oostblokdamebezoekexcuus: die zure visgleuven van het vivaforum vrágen er gewoon om dat ik het doe. Lekker puh.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 5 mei 2016 om 22:12
Wat ik niet begrijp: is het nu zo dat hij nog steeds wil scheiden of is dat nu van de baan?
Die goede afspraken die jullie maakten gaan die uit van ' we gaan scheiden?' of ' we gaan eraan werken'!?
Die goede afspraken die jullie maakten gaan die uit van ' we gaan scheiden?' of ' we gaan eraan werken'!?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
donderdag 5 mei 2016 om 22:16
Nah, geen idee.
Het feit dat hij al jaren zo kan handelen en denken geeft vermoedelijk ook wat aan over zijn emotionele ontwikkeling, dus het plots als een blad aan de boom omdraaien en weer terug naar de basis, zal hier vast bij passen. Vraag blijft of Zeeland met iemand die in zijn gedrag zo onbetrouwbaar is ook getrouwd wil zijn/blijven. De tijd zal het uitwijzen en ach.... misschien is de man volgende week er plots definitief aan toe om de achterdeur voorgoed achter zich dicht te gooien. En misschien is Zeeland er dan ook wel niet zo verschrikkelijk klaar mee, je weet het niet.
Er komt echt een keer een punt waarop Zeeland denkt : En nu is het echt genoeg.
Zeker als hij zich zo gaat gedragen.
Het feit dat hij al jaren zo kan handelen en denken geeft vermoedelijk ook wat aan over zijn emotionele ontwikkeling, dus het plots als een blad aan de boom omdraaien en weer terug naar de basis, zal hier vast bij passen. Vraag blijft of Zeeland met iemand die in zijn gedrag zo onbetrouwbaar is ook getrouwd wil zijn/blijven. De tijd zal het uitwijzen en ach.... misschien is de man volgende week er plots definitief aan toe om de achterdeur voorgoed achter zich dicht te gooien. En misschien is Zeeland er dan ook wel niet zo verschrikkelijk klaar mee, je weet het niet.
Er komt echt een keer een punt waarop Zeeland denkt : En nu is het echt genoeg.
Zeker als hij zich zo gaat gedragen.
donderdag 5 mei 2016 om 22:21
donderdag 5 mei 2016 om 22:25
quote:Deadpool schreef op 05 mei 2016 @ 21:43:
[...]
Wees dan in ieder geval zo slim om hier niks over financiën en scheiden neer te zetten want ik durf er m'n linkerhand om te verwedden dat hij nog steeds meeleest. En dat is niet lullig bedoeld. Integendeel.Eens, zorg in eerste instantie voor jezelf! Geef op dit punt en alles wat er ook maar enigszins mee verbonden is niks prijs.
[...]
Wees dan in ieder geval zo slim om hier niks over financiën en scheiden neer te zetten want ik durf er m'n linkerhand om te verwedden dat hij nog steeds meeleest. En dat is niet lullig bedoeld. Integendeel.Eens, zorg in eerste instantie voor jezelf! Geef op dit punt en alles wat er ook maar enigszins mee verbonden is niks prijs.
donderdag 5 mei 2016 om 22:25
quote:elle5460 schreef op 05 mei 2016 @ 22:21:
[...]
Euhh no...
Daar houden mannen zich echt niet mee bezig.
Helaas.Elle, de man heeft vanaf het begin geweten dat dit topic bestaat.
[...]
Euhh no...
Daar houden mannen zich echt niet mee bezig.
Helaas.Elle, de man heeft vanaf het begin geweten dat dit topic bestaat.
donderdag 5 mei 2016 om 22:27
quote:Enn schreef op 05 mei 2016 @ 22:25:
[...]
Elle, de man heeft vanaf het begin geweten dat dit topic bestaat.
Ja, kan wel zijn...maar nogmaals hij geeft er geen biet om.
Echt niet, echt niet,neem dat maar van mij aan, hij lacht het enkel weg.
.
.maar goed, ik heb al gezegt, in het kanaal er maar mee.
[...]
Elle, de man heeft vanaf het begin geweten dat dit topic bestaat.
Ja, kan wel zijn...maar nogmaals hij geeft er geen biet om.
Echt niet, echt niet,neem dat maar van mij aan, hij lacht het enkel weg.
.
.maar goed, ik heb al gezegt, in het kanaal er maar mee.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
donderdag 5 mei 2016 om 22:44
donderdag 5 mei 2016 om 22:50
Wilde nog even bedanken voor jouw (lange) post trouwens, suzy.
Ik herken er veel in...!
" Jij bent de wandelende spiegel van zijn duistere kant, die hij zelf niet onder ogen wilde zien al die jaren, en nu alsmaar geconfronteerd wordt met de gevolgen, wat hij aangericht heeft bij jou en zijn gezin. "
Ik herken er veel in...!
" Jij bent de wandelende spiegel van zijn duistere kant, die hij zelf niet onder ogen wilde zien al die jaren, en nu alsmaar geconfronteerd wordt met de gevolgen, wat hij aangericht heeft bij jou en zijn gezin. "
donderdag 5 mei 2016 om 22:51
Lieve Zeeland, gaat het? Is deze overeenkomst nu goed voor jou? Wat wil jij? Wat heb je nodig? Of voel je he waardeloos? Moet het anders? Kun je stilstaan bij wat je nodig hebt? Ongeacht wat je denkt dat dat betekent voor je man, je huwelijk, je jongens? Weet je hoe het er uit ziet als jij goed voor jezelf en je kinderen zorgt? Wat kan ik betekenen voor je? Kun je vanuit dit verstansldsverhasl waarin je nu zit de stap maken naar je gevoel? Kun je beschermen wat voor jou het belangrijkst is? Kun je voelen dat je maar één leven hebt? Weet je wanneer je jezelf trouw bent en blijft? Wet je hoe mooi je bent, en hoe lief? Laat je je geen geweld meer aandoen, alsjeblieft?
donderdag 5 mei 2016 om 22:57
Het zijn ZIJN tekortkomingen, maakt niet uit hoe die ontstaan zijn, kan een verschrikkelijk meelijwekkend verhaal zijn, maar het is DESTRUCTIEF lieverd. En er was en is geen behoefte van hem om daar aan te ontsnappen. Hij is GESNAPT, Niet ONTSNAPT. Anders had hij een intens lief iemand als jij daar al veel eerder bij betrokken. Omdat het zijn wens was/is. Omdat hij de spiegel nodig had/heeft. Nu kerk hij per ongeluk en uit routine in een spiegelende etalageruit. En verdroeg/verdraagt niet het weerspiegelende beeld.
donderdag 5 mei 2016 om 23:06
En Misia, stop met boos zijn. Geef je over. Wees niet woedend maar rustig en wijs. Hoe sterk heb je dat in je? Durf je je bitterheid achter je te laten? Durf je in tijd, ruimte en energie mee te gaan met wat nodig is? Ik zou je willen helen. Maar weet dat dat niet in mijn vermogen ligt. Besef jij hoe veel je voor een ander kunt betekenen als je beseft wat niet in jouw vermogen ligt? Jij wijze, beschadigde vrouw?
donderdag 5 mei 2016 om 23:10
quote:misia schreef op 05 mei 2016 @ 22:12:
Wat ik niet begrijp: is het nu zo dat hij nog steeds wil scheiden of is dat nu van de baan?
Gisteravond aan de telefoon was hij stellig, het was niets, en zou nooit meer wat worden, klaar, finito, basta, punt. Geen relatie meer, wat hem betreft enkel mbt de kinderen 'nog even wat afspraken maken'.
Vanmorgen was hij zachter, emotioneel, wist het allemaal niet meer.
Na een lang gesprek hebben we deze tussen oplossing bedacht. (Met die regels)
Het kan - nog steeds- twee kanten in gaan. (Ik realiseer me dat je me wrs door elkaar wil rammelen dat ik hem nog steeds niet definitief afwijs, maar ik wil dit eerst, in mijn eigen tempo onderzoeken, met hulp.
Het staat nu op pauze. Tot het hulpverleningstraject start. (Rodersana, relatietherapie, (en ik wil zelf ook een aantal sessies individuele psychotherapie om mijn hoofd helderder te krijgen).
Gisteravond aan de telefoon was hij stellig, het was niets, en zou nooit meer wat worden, klaar, finito, basta, punt. Geen relatie meer, wat hem betreft enkel mbt de kinderen 'nog even wat afspraken maken'.
Vanmorgen was hij zachter, emotioneel, wist het allemaal niet meer.
Na een lang gesprek hebben we deze tussen oplossing bedacht. (Met die regels)
Het kan - nog steeds- twee kanten in gaan. (Ik realiseer me dat je me wrs door elkaar wil rammelen dat ik hem nog steeds niet definitief afwijs, maar ik wil dit eerst, in mijn eigen tempo onderzoeken, met hulp.
Het staat nu op pauze. Tot het hulpverleningstraject start. (Rodersana, relatietherapie, (en ik wil zelf ook een aantal sessies individuele psychotherapie om mijn hoofd helderder te krijgen).