Pupillen ongelijk kat

07-05-2016 20:03 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Ik heb 3 katten, ze zijn al 12/13 jaar.

Ik ben vandaag terug gekomen van vakantie en smiddags komt mijn kat binnen lopen. Haar pupillen zijn heel verschillend van grote. Ik weet niet of dit ernstig is en aangezien het zaterdag is kan ik ook niet gemakelijk naar de da.

Heeft iemand misschien enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Groetjes sanne
Dienstdoende da bellen met of je daarvoor moet langskomen of dat het waarschijnlijk niks is/geen spoed is.
En verder? Niks anders opgemerkt? Loopt ze nog goed?
quote:Zebra123 schreef op 07 mei 2016 @ 20:09:

En verder? Niks anders opgemerkt? Loopt ze nog goed?Het lijkt wel alsof ze heeft gevochten, ze heeft een plukkerige vacht. En voor de rest is er niets zo ver ik heb gemerkt.
Bellen naar weekend arts. Bij onze oude kat was het een hersenbloeding, niet bedoelt om je bang te maken. Maar biet afwachten, bellen kan geen kwaad.
Wijst meestal op neurologische problemen...
Contact met de dierenarts opnemen ja.

Het kan compleet onschuldig zijn, maar het kan ook op bijvoorbeeld neurologische problemen duiden.

Als je kat gevochten heeft kan het ook nog zijn dat ze een krab in haar oog heeft gehad ofzo. Als haar oog pijn doet, knijpt ze er waarschijnlijk mee.

Gewoon even de dierenarts bellen dus. Mocht het iets ernstigs zijn, dan ben je er in ieder geval zo snel mogelijk bij.
Even naar de spoedeisende DA bellen, want dit kan op een neurologisch probleem wijzen.
Mijn kat heeft dit ook wel eens maar heeft er geen last/pijn van.

(Zijn nooit naar de da geweest omdat de 1e keer was toen ik nog klein was en mijn moeder niet zo snel naar de da gaat en ze geen pijn er aan heeft)

Meestal is het een dag en dan is het weer over.

Ze heeft het in totaal 3 of 4x gehad en ze is nu 8 jaar.

Als je het niet vertrouwd kan je altijd bellen voor advies of langs gaan.
Mijn kat had dat ook op 8-jarige leeftijd. Eerst het ene oog en 3 weken later de ander. Dit verhaal had geen happy end. Dierenarts dacht aan tumor in zijn koppie of hersenbloeding.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Het zou een hersenbloeding kunnen zijn, maar daar kan de da niks aan doen.
Ik wil je niet onnodig ongerust maken maar een vriendin van mij haar kat heeft dit ook gehad en dat bleek een hersenbloeding te zijn. Het beestje mocht wel terug mee naar huis (volgens de dierenarts had ze geen pijn en behalve de verschillende pupillen waren er toen verder geen problemen) maar enkele dagen daarna kreeg ze een tweede hersenbloeding en heeft ze de kat moeten laten inslapen.

Dus ik zou zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan! Ik wens je veel sterkte!
anoniem_287433 wijzigde dit bericht op 07-05-2016 23:09
Reden: fout getypt
% gewijzigd
quote:heartlove schreef op 07 mei 2016 @ 20:35:

Mijn kat heeft dit ook wel eens maar heeft er geen last/pijn van.

(Zijn nooit naar de da geweest omdat de 1e keer was toen ik nog klein was en mijn moeder niet zo snel naar de da gaat en ze geen pijn er aan heeft)

Meestal is het een dag en dan is het weer over.

Ze heeft het in totaal 3 of 4x gehad en ze is nu 8 jaar.

Hoe weet je nou dat de kat geen pijn heeft? Katten laten niet merken dat ze pijn hebben. Echt een hekel aan mensen die niet naar de dierenarts gaan om geld te besparen. Neem dan geen huisdier!
En Sanne, ook al is het zaterdag, dan nog kun je even bellen en overleggen met de dierenarts.
quote:chocolol schreef op 07 mei 2016 @ 21:50:

[...]

Hoe weet je nou dat de kat geen pijn heeft? Katten laten niet merken dat ze pijn hebben. Echt een hekel aan mensen die niet naar de dierenarts gaan om geld te besparen. Neem dan geen huisdier!

we laten haar heus geen pijn lijden hoor. Pijn bij de kat merk je echt wel als je ze goed in de gaten houd.

(En ze heeft het al jaren niet meer gehad)
quote:Katrien2 schreef op 07 mei 2016 @ 21:41:

Ik wil je niet onnodig gerust maken maar een vriendin van mij haar kat heeft dit ook gehad en dat bleek een hersenbloeding te zijn. Het beestje mocht wel terug mee naar huis (volgens de dierenarts had ze geen pijn en behalve de verschillende pupillen waren er toen verder geen problemen) maar enkele dagen daarna kreeg ze een tweede hersenbloeding en heeft ze de kat moeten laten inslapen.

Dus ik zou zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan! Ik wens je veel sterkte!

`

En wat kan de dierenarts dan doen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bellen met die dienstdoende DA.

Zelfs een kat die pijn heeft spint, laat je daar niet door misleiden.
verba volant, scripta manent.
quote:nlies schreef op 07 mei 2016 @ 22:09:

[...]

`

En wat kan de dierenarts dan doen?Dat ziet hij ter plaatse wel.
quote:heartlove schreef op 07 mei 2016 @ 22:06:

[...]

we laten haar heus geen pijn lijden hoor. Pijn bij de kat merk je echt wel als je ze goed in de gaten houd.

(En ze heeft het al jaren niet meer gehad)Katten laten pijn niet zien omdat als ze dat in de natuur ook zouden doen ze als makkelijke prooi gezien kunnen worden.
quote:nlies schreef op 07 mei 2016 @ 22:09:

[...]

`

En wat kan de dierenarts dan doen?

De dierenarts bekeek toen de reflexen van de kat en mijn vriendin heeft toen gevraagd of ze pijn had. De dierenarts heeft haar gezegd dat dit niet zo is (geen idee hoe ze dit meten) en omdat er verder geen symptomen waren mocht ze terug mee naar huis. Enkele dagen daarna kreeg ze een tweede hersenbloeding en toen zwijmelde ze van links naar rechts en dan heb je natuurlijk geen keuze meer dan haar het verlossende spuitje te geven hoe erg het ook is.

Een dierenarts kan in dit geval dus niet veel doen maar je gaat met je huisdier naar de dierenarts omdat je ziet dat er iets scheelt en net als bij een mens laat je er naar kijken.

Het is niet gezegd dat deze poes een hersenbloeding gehad heeft maar 2 verschillende pupillen in grootte is altijd ernstig. Idem bij een mens.
quote:Katrien2 schreef op 07 mei 2016 @ 23:08:

[...]

De dierenarts bekeek toen de reflexen van de kat en mijn vriendin heeft toen gevraagd of ze pijn had. De dierenarts heeft haar gezegd dat dit niet zo is (geen idee hoe ze dit meten) en omdat er verder geen symptomen waren mocht ze terug mee naar huis. Enkele dagen daarna kreeg ze een tweede hersenbloeding en toen zwijmelde ze van links naar rechts en dan heb je natuurlijk geen keuze meer dan haar het verlossende spuitje te geven hoe erg het ook is.

Een dierenarts kan in dit geval dus niet veel doen maar je gaat met je huisdier naar de dierenarts omdat je ziet dat er iets scheelt en net als bij een mens laat je er naar kijken.

Het is niet gezegd dat deze poes een hersenbloeding gehad heeft maar 2 verschillende pupillen in grootte is altijd ernstig. Idem bij een mens.Natuurlijk moet je er mee naar een dierenarts gaan, maar het heeft geen spoed. Maandag is vroeg genoeg.
Twee verschillende pupillen kunnen ook een hersenschudding betekenen, mensen zijn in dat geval vaak misselijk.

De DA weet het beter.
Bij een mens hoeft het niet perse ernstig te zijn trouwens.
TO, hoe is het nu met je kat?

Als de pupillen nu nog ongelijk van grootte zijn, zou ik toch echt vandaag naar de dierenarts gaan ook al is het zondag.
Enjoy the little things in life
En hoe gaat het ondertussen met je kat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven