Morning after pil

09-05-2016 12:51 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee dames,

Nooit gedacht dat ik hier zelf een bericht zou gaan plaatsen maar ik zit nu te stressen en hoop op goede ervaringen. Ben een jonge vrouw, 22 jaar, geen relatie, woon samen met een vriendin van me. Afgelopen weekend heb ik onveilige seks gehad. Ik gebruik geen pil of ander anticonceptiemiddel. Dit omdat ik graag wilde overstappen naar een spiraal.

Ik heb vandaag, ongeveer 35 uur na de seks een morning after pil ingenomen, maar het blijft zo in m´n hoofd spoken, wat als? Mijn laatste ongesteldheid was ongeveer rond 25 april. Dit zou betekenen dat ik nu in mijn meest vruchtbare periode zit.

Heeft iemand ervaring met het gebruik van de morning after? Goede/slechte verhalen? Kan ik nog meer maatregelen nemen? En vanaf wanneer kan ik een zwangerschapstest doen?
Er bestaan ook condooms hè,beetje dom
Verder geen tips,gewoon wachten tot je menstruatie
Een zwangerschapstest kan je doen vanaf het moment van je verwachte menstruatie. Je hebt ook zogeheten 'gevoelige' testen, waarvan je ze al een paar dagen daarvoor kan doen, maar volgens mij raden ze zelfs voor die aan ze pas te gebruiken vanaf de dag van je verwachte menstruatie.

35 uur na de seks is volgens mij snel genoeg? Verder kan je verwachten dat je menstruatie (een tijdje) ontregeld kan zijn. Een vriendin van mij zat een keer in eenzelfde situatie en overwoog toen een spiraaltje te laten plaatsen. Dat kan binnen een x aantal dagen en kan dan een zwangerschap ook voorkomen. Dus misschien kan je daar wat meer haast achter zetten.

Dit bedoel ik: http://www.casaklinieken. ... len/morning-after-spiraal
In de bijsluiter kan je als het goed is lezen dat hoewel in de eerste 24 uur de meeste garantie garandeert maar dat je nog steeds binnen de juiste tijd geslikt hebt. Je menstruatie kan door de MAP wat eerder of later komen (en tussentijds bloedverlies is ook niet raar), maar je kan wel testen rond de tijd dat je je menstruatie verwacht.

Je kan natuurlijk altijd even je huisarst bellen voor wat extra geruststelling/advies maar in principe heb je de juiste stap gezet en kan je nu niet veel meer doen dan afwachten.

Wijze les voor een volgende keer maar dat hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen.

Succes met afwachten, probeer wat afleiding te zoeken en niet teveel te stressen.
Ik heb 2 keer een MAP gebruikt, en beide keren wel binnen 24 uur gebruikt.

Beide keren werd ik een paar dagen na het slikken vrij heftig ongesteld (volgens mij is dat ook de bedoeling) en daarna ging de menstruatie weer als normaal.

Behalve wat meer kramp tijdens die opgewekte menstruaties heb ik er verder geen last van gehad
quote:rosepudding schreef op 09 mei 2016 @ 13:02:

Ik heb 2 keer een MAP gebruikt, en beide keren wel binnen 24 uur gebruikt.

Beide keren werd ik een paar dagen na het slikken vrij heftig ongesteld (volgens mij is dat ook de bedoeling) en daarna ging de menstruatie weer als normaal.

Behalve wat meer kramp tijdens die opgewekte menstruaties heb ik er verder geen last van gehad

Nee hoor. Dan ben je in de war met een overtijdbehandeling/abortuspil. Die wekt een bloeding op om de innesteling te verwijderen. Bij een MAP is er nog helemaal geen zwangerschap of innesteling geweest. Het geeft een hormoon af wat voorkomt dat het eitje bevrucht raakt of dat er een eisprong plaats vind.

Je kan heus door dat hormoon wat eerder ongesteld worden, ligt er aan hoe gevoelig je voor hormonen bent, maar dat is geen "opgewekte bloeding" maar een doodnormale menstruatie

TO, eerder is altijd beter, waarom heb je zo lang gewacht? Je zit nog binnen het termijn hoor, maar de werking neemt wel af.
Denk ook nog aan een SOA test hè.
Sowieso een wijze les voor de volgende keer, als ik weer ongesteld word gaat er gelijk een spiraal in. Soa test ga ik ook doen. Waarom ik zo lang heb gewacht is omdat ik nergens hier in het dorp een morning after pil kan halen op zondag. Dus vanochtend gelijk gehaald en ingenomen. Het word dus rustig afwachten tot de volgende menstruatie, en mocht ik nou toch zwanger zijn beslissen of ik het ga houden of niet. De onzekerheid maakt me echt gek..
En als je een spiraal hebt hoef je geen condooms te gebruiken?
Ik gebruik eigenlijk nooit condooms, ben allergisch voor latex. Ben er van op de hoogte dat er latex vrije condooms bestaan maar ik heb geen seks met verschillende mannen. Ik heb altijd seks met dezelfde man, we hebben ons samen laten testen op soa´s. Hij heeft ook geen andere bedpartners.
Waarom schrijf je dan hierboven dat je ook een SOA test gaat laten doen. Dat zou dan toch ook niet hoeven, als jij erop vertrouwt dat je vaste sex partner alleen onveilige sex met jou heeft?
Je zou inderdaad ook nu een spiraal kunnen laten zetten (koper, mirena kan nu niet). Dan sla je 2 vliegen in 2 klap...als je dat toch al van plan was zou ik nu doorpakken, dan heb je die extra zekerheid er nog bij...

En idd: soa test! Hoe zeker weet je dat hij niks met een ander doet?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Doe ik sowieso elk jaar, just to be sure. Je kunt weinig mensen vertrouwen, ik kan ook niet in zijn leven kijken. De vorige test is ook al een tijd geleden weer dus vandaar. Het gaat er meer om dat ik dat echt wel in de gaten hou.
Je hebt geen relatie zeg je in de OP.
Ai, wel een beetje laat! Maar volgens mij kan het tot 72 uur na de sex. Voor de volgende keer: je kunt een map ook in het ziekenhuis halen, apotheken daar zijn wel vaak op zondag open.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Meeste dorpen hebben ook geen ziekenhuis.
Goede Fee, ik heb ook geen relatie. Alleen seks.
quote:groenebroek schreef op 09 mei 2016 @ 13:50:

Meeste dorpen hebben ook geen ziekenhuis.Dan stap je even in de auto/bus/trein. Geen enkel dorp in dit piepkleine landjes is zo afgelegen dat je uren onderweg bent naar een apotheek. Ik zou de gok niet nemen in ieder geval
Een vaste sexvriend is ook een soort relatie. Je krijgt reacties naar aanleiding van de info uit de OP lijkt me.

Maar goed, succes verder.
Als je toch een spiraal wil dan is nú het moment om die te plaatsen: http://www.dokterdokter.n ... morning-after-spiraaltje/
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven