Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Bitje93 schreef op 09 mei 2016 @ 10:21:

En de VIVO dan ?, de Gruijter ?Simon de Wit.
geneet van 't laeve
quote:Lotte35 schreef op 09 mei 2016 @ 15:30:

Daneli, wat een vervelende ervaring.

Ik heb dat weleens gehad bij Bruna, maar toen was het de kassamedewerker die me niet geloofde.

Ik moest een strippenkaart hebben, dus stond in de rij te wachten. Voelde me enorm ruk, en voor mij was een oude man. Gelukkig was die klaar, maar wat gebeurde er: de kassamedewerker ging op zijn dooie gemakkie met die man staan ouwehoeren. Over het weer, over het nieuws. Ik vroeg dus of ik even snel tussendoor mocht, omdat ik me niet goed voelde en graag naar huis wilde. De kassamedewerker reageerde toen pislink. Dat ik maar het fatsoen moest hebben om op mijn beurt te wachten, dat ik toch zag dat hij nog met die man in gesprek was?

Ik ben weggelopen. Zonder verder iets te zeggen. Buiten ben ik op de grond gaan zitten, ik was zo ontzettend misselijk. Hoe ik thuis ben gekomen weet ik nog steeds niet.Wat een zak van een vent!
quote:Sommar schreef op 09 mei 2016 @ 15:27:

Ik heb vandaag ook medewinkelaars geërgerd. Had kleingeld waar ik vanaf moest en heb dus 15,60 uitgeteld in euro munten en centen
quote:daneli schreef op 09 mei 2016 @ 14:23:

Van de week voelde ik me niet lekker worden op straat. Heb ik vaker en daarom altijd wat te eten in mijn tas. Nu dus niet. Snel de AH in gevlogen, was druk maar bij één kassa stond maar één mevrouw. Wel al met de band vol boodschappen. Ik greep snel een reep en zei: "Mevrouw, ik voel me niet lekker. Mag ik alstublieft even voor?" Mevrouw kijkt naar mijn reep en zegt: "Nou, als je dat nog kunt eten zal het wel meevallen." Ik probeerde nog wat te zeggen maar ze draaide haar rug naar me toe. Kassameisje keek maar zei er niets van. Ik stond in dubio of ik de reep dan maar alvast op zou eten (zoiets doe ik normaal echt nooit), maar het was al te laat dus ik viel flauw.

Achteraf baalde ik natuurlijk enorm dat ik niet iets in mijn tas had zitten of dat ik niet gewoon de reep al in de rij had opgegeten. Maar de reactie van deze mevrouw... Ik voelde me er echt wanhopig door.

Wat rot voor je. Volgende keer naar het koffiezetapparaat en een graai in de koekjes of suikerklontjes doen?

In het verleden heb ik hier ook last van gehad en weet hoe naar je je kan voelen met een te laag bloedsuiker.
quote:minnimouse schreef op 09 mei 2016 @ 16:32:

Wat een zak van een vent!

Vond ik ook.

Hij sprak me toe alsof ik een kleuter was.

Gelukkig werkt hij er nu niet meer.
wat moet ik mij voorstellen bij een "truttenautootje"?
not all who wander are lost
quote:knolselder schreef op 09 mei 2016 @ 17:18:

wat moet ik mij voorstellen bij een "truttenautootje"?

Gewoon. Zo'n klein ding (VW up, toyota aygo) in een pasteltintje en knuffelbeestjes op de hoedenplank.

Maar als ze in een jeep defender had gereden vond ik het ook een truttenautootje omdat hij bestuurd werd door een trut.
quote:Lotte35 schreef op 09 mei 2016 @ 17:15:

[...]

Vond ik ook.

Hij sprak me toe alsof ik een kleuter was.

Gelukkig werkt hij er nu niet meer.Inderdaad!
Vandaag weer een ergernis. Stond bij de kassa, het was erg druk. De man voor mij en ik hadden beiden onze spullen nog niet op de band gelegd. Stond ook een aantal mensen achter mij. Er ging een nieuwe kassa open, de kassamedewerker zegt er nog bij "de eerstvolgende in de rij mag hier aansluiten". En ja hoor, de mensen achter mij rennen bijna naar de andere kassa. En beginnen al met uitladen. Dus ik zei, volgens mij op iets te harde toon volgens mij, te merken aan de dodelijke blikken die ik kreeg; "Eh, volgens mij was deze man eerst?!". Het was een wat oudere man, die niet zo snel kon. De kassamedewerker zag het gelukkig ook en wuifde dat hij mocht komen. Ik ben zelf uiteindelijk maar gewoon blijven staan waar ik stond, had toch geen haast, maar vond het zó aso.
quote:Sommar schreef op 09 mei 2016 @ 15:27:

Ik heb vandaag ook medewinkelaars geërgerd. Had kleingeld waar ik vanaf moest en heb dus 15,60 uitgeteld in euro munten en centen Toen ik caissière was vond ik dat zo irritant! Niet per se omdat het langer duurt ofzo maar soms paste al dat muntgeld gewoon niet in de kassa.
quote:ibbeltje12 schreef op 09 mei 2016 @ 18:41:

[...]

Toen ik caissière was vond ik dat zo irritant! Niet per se omdat het langer duurt ofzo maar soms paste al dat muntgeld gewoon niet in de kassa.Maar als je dan 6,65 moet afrekenen en je geeft een tientje, is het wel altijd "Hebt u er 1,65 bij?" Waarom vragen ze dat dan als ze zo graag van al dat kleingeld af willen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 09 mei 2016 @ 19:41:

[...]

Maar als je dan 6,65 moet afrekenen en je geeft een tientje, is het wel altijd "Hebt u er 1,65 bij?" Waarom vragen ze dat dan als ze zo graag van al dat kleingeld af willen?Soms heb je tekort en soms heb je te weinig. Als er net vijf mensen met een briefje van vijftig langs zijn gekomen ziet je la er anders uit dan na vijf mensen met 15,65 in muntgeld.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Monatala schreef op 09 mei 2016 @ 19:45:

[...]

Soms heb je tekort en soms heb je te weinig. Als er net vijf mensen met een briefje van vijftig langs zijn gekomen ziet je la er anders uit dan na vijf mensen met 15,65 in muntgeld.Gewoon kleingeld afromen en vervangen door groot geld. De meeste retailbedrijven zijn maar wat blij met gratis kleingeld, hoeven ze het niet te kopen van de bank...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Doe ik ook realiseer ik mij. Wanneer een extra kassa opent ga ik ook daar naartoe. En let niet op anderen.

Ik ga er niet rollend en stuiterend met ellebogenwerk staan, echter wanneer ik ernaartoe loop en daardoor ineens als eerste aan de beurt ben maak ik daar gebruik van. Heb me werkelijk nooit gerealiseerd dat dat irritatie opwekt of geen blijk van fatsoen impliceert.

Ben er ook nog nooit op aangesproken.
quote:pejeka schreef op 09 mei 2016 @ 19:41:

[...]

Maar als je dan 6,65 moet afrekenen en je geeft een tientje, is het wel altijd "Hebt u er 1,65 bij?" Waarom vragen ze dat dan als ze zo graag van al dat kleingeld af willen?ze willen ook het liefst dat je pint
Pinnen doe ik bijna nooit. Ik vind het fijn om te kunnen zien hoeveel ik uitgeef en nog kan uitgeven door de hoeveelheid contant geld in mijn portemonnee
Boodschappen doen is niet mijn ding, supermarkten vind ik echt vreselijk. Ik wil alleen erg graag zelf mijn artikelen uitzoeken qua houdbaarheid, dus online bestellen is dan geen optie. De ergernissen daar kom ik niet onderuit, de ergste vind ik de mensen die alleen contant geld hebben en toch willen afrekenen bij de "alleen pinnen" kassa. Moet er weer zo'n manager komen, het is niet dat die kassa met gigantische lichtgevende borden is aangegeven - of dat het op elk beurtbalkje staat. Oh wacht....
Fruit ziet er lekker uit
Ik breng mijn kleine geld altijd naar het buurtsparretje. Die man is er bereblij mee.
Lady V, jij bent in de loop der tijden steeds knapper geworden. Hoe doe je dat toch??

Respect!
quote:Troeteltje schreef op 09 mei 2016 @ 19:54:

Doe ik ook realiseer ik mij. Wanneer een extra kassa opent ga ik ook daar naartoe. En let niet op anderen.

Ik ga er niet rollend en stuiterend met ellebogenwerk staan, echter wanneer ik ernaartoe loop en daardoor ineens als eerste aan de beurt ben maak ik daar gebruik van. Heb me werkelijk nooit gerealiseerd dat dat irritatie opwekt of geen blijk van fatsoen impliceert.

Ben er ook nog nooit op aangesproken.Tsja, ik vind het asociaal als een kassamedewerker er duidelijk op wijst dat de eerst wachtende in de rij mag aansluiten. Daarbij, als jij al even staat de wachten, en iemand dringt voor, dan vind je dat toch ook irritant?
Klopt, ik realiseerde het me werkelijk nooit. Ik ga er nu ook op letten.

Blijkt maar dat ook ik rete-irritant kan zijn. Zonder het te weten weliswaar.
quote:Starshine schreef op 09 mei 2016 @ 17:21:

[...]

Gewoon. Zo'n klein ding (VW up, toyota aygo) in een pasteltintje en knuffelbeestjes op de hoedenplank.

Maar als ze in een jeep defender had gereden vond ik het ook een truttenautootje omdat hij bestuurd werd door een trut.

LOL, ik heb een oude fox..... (VW)

maar wel zwart en geen hoedenplank vanwege grote hond in de koffer
not all who wander are lost
ik heb maar een klein autootje hoor

in saai grijs zoals 90% van Nederland.
quote:Troeteltje schreef op 09 mei 2016 @ 15:56:

Daneli, wat rot. Ik kan me indenken dat je redelijk panisch daar hebt gestaan, jij herkent dit immers en weet wat er gebeurd.

Ik zou als mede-kassa-rij-wachtende bij je zijn gebleven tot je weer bij positieven was. Niet weglopen en me uit de voeten maken.

Jeetje, wat zijn er toch voor mensen?Zou ik ook doen. Aanbieden om bijv. familie te bellen, maar zeker even bij deze persoon blijven, en bij twijfel desnoods even 112 om advies vragen.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ik heb ook een truttenautootje met een beest op de hoedenplank .

Vanmiddag weer een klassiekertje. Om half zes bij de AH, alle vier de kassa's open met bij elke kassa een flinke rij mensen die overduidelijk na hun werk binnen kwamen rennen om snel een avondmaaltijd bijeen te sprokkelen (net als ik zelf).

Twee klanten voor mij een oudere dame met één zakje rucola. Waarschijnlijk een vergeten boodschapje. Het kassameisje scant 1,19. Nee, nee, op het schap staat echt 1,09. Kassameisje pakt folder erbij. Nee mevrouw als het in de aanbieding is staat het hier in. Twee keer hele folder doorgebladerd. Het staat echt op het schap, 1,09. De prijs die de kassa aangeeft is de prijs mevrouw, het spijt me. De oudere dame besluit na een hoop gewelles-nietes dat het wel erg veel tijd kost zo (joh!) maar dat het er toch echt stond, 1,09! en beent geïrriteerd de winkel uit na toch maar 1,20 gegeven te hebben. Net op tijd, want ik stond op het punt het mens 10 cent te geven om te zorgen dat het voortging. Zucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven