Ongelukkig maar klem
donderdag 13 november 2008 om 13:22
donderdag 13 november 2008 om 13:29
Wat een klootzak. Kijk, de dood van je vader kan je flink in de war maken, ik spreek uit ervaring, maar om je op zo'n manier af te reageren op je omgeving en zelfs op onschuldige huisdieren... Dan zit er toch wel een steekje bij hem los.
Ik zou eens met de instantie gaan praten van wie je het huis huurt, tegenwoordig is men erg bereid om slachtoffers van huiselijk geweld te helpen om in het huis te blijven. Dan zal híj er uit moeten. Waarom is het trouwens zo dat jíj er per definitie uit moet als hij het huis wil houden? Jullie hebben toch evenveel rechten?
Ik zou eens met de instantie gaan praten van wie je het huis huurt, tegenwoordig is men erg bereid om slachtoffers van huiselijk geweld te helpen om in het huis te blijven. Dan zal híj er uit moeten. Waarom is het trouwens zo dat jíj er per definitie uit moet als hij het huis wil houden? Jullie hebben toch evenveel rechten?
donderdag 13 november 2008 om 13:32
Echt erg dat iemand zoiets meemaakt maar hoort EEnmaal bij het leven niet alles is perfect..
Ik snap het volkomen als je telkens hoop hebt dat je vriend weer de oude is...
Maar wanneer zou die dag aanbreken hij is psychisch en mentaal helemaal op..Men kan daardoor drastisch veranderen..
Als jij echt van hem houd steun je hem onvoorwaardelijk maar als hij niet meewerkt maakt hij je dat niet echt makkelijk..
Je moet uiteindelijk aan jezelf denken als je weet dat je alles eruit hebt gehaald en je vriend dat niet inzit is het tijd om hem te verlaten..
Je weet wat ze zeggen je mist iets pas wanneer je het ook daadwerkelijk kwijt bent..
Meid heel veel sterkte en uiteindelijk bij jij diegene die het juiste besluit maakt..
Just have faith in it
Ik snap het volkomen als je telkens hoop hebt dat je vriend weer de oude is...
Maar wanneer zou die dag aanbreken hij is psychisch en mentaal helemaal op..Men kan daardoor drastisch veranderen..
Als jij echt van hem houd steun je hem onvoorwaardelijk maar als hij niet meewerkt maakt hij je dat niet echt makkelijk..
Je moet uiteindelijk aan jezelf denken als je weet dat je alles eruit hebt gehaald en je vriend dat niet inzit is het tijd om hem te verlaten..
Je weet wat ze zeggen je mist iets pas wanneer je het ook daadwerkelijk kwijt bent..
Meid heel veel sterkte en uiteindelijk bij jij diegene die het juiste besluit maakt..
Just have faith in it
donderdag 13 november 2008 om 13:53
quote:desteny schreef op 13 november 2008 @ 13:22:
[...]
in sommige gemeentes kan dit nog wel..
Hier dus niet. Heb het nagevraagd 3 maanden geleden toen ik het huis uit denderde. De mevr van de woningbouw was heel begrijpend en meelevend, maar ze kon niks doen.
Het huis stond helemaal op mijn naam, ik had het alleen gehuurd na mijn scheiding en een tijd in het buitenland toen hij nog niet echt in beeld was maar ik ben eruit gegaan, want te duur in mijn eentje en als ik het wel had kunnen betalen, dan had ik het niet eens gewild. Het was mijn buurt sowieso al niet en te groot. Waarom ik het toen huurde, eigenlijk geen idee, had toen veel meer inkomen dan nu, een stuk alimentatie van exYasman had ik toen ook nog, maar dat viel weg toen ik met exvriend ging samenwonen. En ik had een hekel aan die buurt, maar op de achtergrond was hij al en ik dacht dat het wel goed zou komen daar want op zich was het een heel mooi huis, maar gewoon mijn buurt niet. Ik was over-enthousiast en verliefd en dacht: hier ga ik met nieuwe vriend gelukkig worden.
Anyway, we hebben er samen nog geen jaar gewoond en ik ging er halsoverkop uit.
Tijdje elders gelogeerd en na 2 en halve maand kreeg ik een schattig huisje op een toplocatie en betaalbaar waar ik nu sinds 2 weken met veel plezier woon.
En dat was heel snel achteraf bekeken, gezien de zeer gewilde locatie.
Dus achteraf denk ik: misschien heeft toch iemand ergens iets voor me gedaan
[...]
in sommige gemeentes kan dit nog wel..
Hier dus niet. Heb het nagevraagd 3 maanden geleden toen ik het huis uit denderde. De mevr van de woningbouw was heel begrijpend en meelevend, maar ze kon niks doen.
Het huis stond helemaal op mijn naam, ik had het alleen gehuurd na mijn scheiding en een tijd in het buitenland toen hij nog niet echt in beeld was maar ik ben eruit gegaan, want te duur in mijn eentje en als ik het wel had kunnen betalen, dan had ik het niet eens gewild. Het was mijn buurt sowieso al niet en te groot. Waarom ik het toen huurde, eigenlijk geen idee, had toen veel meer inkomen dan nu, een stuk alimentatie van exYasman had ik toen ook nog, maar dat viel weg toen ik met exvriend ging samenwonen. En ik had een hekel aan die buurt, maar op de achtergrond was hij al en ik dacht dat het wel goed zou komen daar want op zich was het een heel mooi huis, maar gewoon mijn buurt niet. Ik was over-enthousiast en verliefd en dacht: hier ga ik met nieuwe vriend gelukkig worden.
Anyway, we hebben er samen nog geen jaar gewoond en ik ging er halsoverkop uit.
Tijdje elders gelogeerd en na 2 en halve maand kreeg ik een schattig huisje op een toplocatie en betaalbaar waar ik nu sinds 2 weken met veel plezier woon.
En dat was heel snel achteraf bekeken, gezien de zeer gewilde locatie.
Dus achteraf denk ik: misschien heeft toch iemand ergens iets voor me gedaan
Geen bijzonderheden
donderdag 13 november 2008 om 14:06
donderdag 13 november 2008 om 14:46
Je hoeft hem niet van te voren te vertellen dat je weggaat als je voelt dat dat het beste is. Als je bang bent dat hij door het lint gaat als je t verteld (jij kent hem in dat opzicht het beste) ...niets zeggen..je plan maken, en vertrekken zodra je alles goed geregeld hebt.
Wellicht heb je hier iets aan:
Een vriendin van me heeft in zo'n situatie gezeten..haar (snelle...want dat was nodig) oplossing was: een stacaravan met kacheltje etc ergens op een camping. Ze heeft een tijdelijke goedkope regeling getroffen met de eigenaar van een mini-camping (buiten het zomerseizoen). Van daaruit alles op een veilige manier weer fatsoelijk geregeld.
Wellicht heb je hier iets aan:
Een vriendin van me heeft in zo'n situatie gezeten..haar (snelle...want dat was nodig) oplossing was: een stacaravan met kacheltje etc ergens op een camping. Ze heeft een tijdelijke goedkope regeling getroffen met de eigenaar van een mini-camping (buiten het zomerseizoen). Van daaruit alles op een veilige manier weer fatsoelijk geregeld.
vrijdag 14 november 2008 om 11:39
Kijk in eerste instantie, hoe egoistisch het ook lijkt naar je eigen gevoelens. Je voelt je niet happy. Wat wil je voor jezelf, niet zo leven toch? Wat je hem ook aandoet of wat er ook gebeurt ga uit van jezelf. Hij gaat niet goed met je om en alleen al door het lange verhaal wat je schrijft is het helder dat je zo niet verder kunt. Denk na, kies voor je eigen weg. Er is moet voor nodig, maar die heb je wel! Het leven is te kort om ongelukkig te zijn. Ik zit in hetzelfde soort verhaal. Ik ga er ook vandoor! We kunnen elkaar de hand schudden, trek de stoute schoenen aan en ga alleen verder, wie weet wat voor mooie dingen er nog op je pad komen, al lijkt de wereld nu grauw.
voer eendjes geen oorlog!
vrijdag 14 november 2008 om 11:40
vrijdag 14 november 2008 om 11:44
Goh ik moet nog even kwijt: je vriend is een kopie van de mijne......weg met hem! Ik herken dat prinsessengedoe helemaal en dan kankerwijf en zo.....Heel erg en zeer fout. Hij zet me op een enorm voetstuk en dan gooit hij me zo naar beneden met zijn woorden. Je moet inzien dat dit erg fout is en je geestelijk kapot kan maken (niet verder laten gebeuren hoor!). Het is in feite mishandeling, geestelijke......Ook al zie je dit zelf niet graag, het is zo!
voer eendjes geen oorlog!
vrijdag 14 november 2008 om 11:53
quote:yasmijn schreef op 13 november 2008 @ 12:26:
ps:
Je zit NOOIT klem, echt niet! Als je wegwilt, ga!!
Er komt altijd een oplossing.
lieve Yasmijn, je hebt zo ontzettend gelijk! Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik dit las, want een maand geleden heb ik met hetzelfde te maken gehad en ben ik letterlijk uit huis gevlucht. En de oplossing is gekomen! Ik woon nu weer in mijn oude omgeving waar ik 20 jaar heb gewoond, vlakbij mijn oude dorpje waar ik zo van hou. Mijn familie, waar ik niet goed mee was, heeft me ontzettend geholpen en ik ben blij dat ik weg ben gegaan.
Dus TO, ik kan alleen maar zeggen: weg daar, vandaag nog, niet meer piekeren, gewoon gaan! Ik weet zeker dat het ook met jou goed komt en ik gun je de blijdschap die ik nu voel. (wat trouwens erg snel weer terug komt als je eenmaal voor jezelf kiest)
ik denk aan je...
Liefs Panter
ps:
Je zit NOOIT klem, echt niet! Als je wegwilt, ga!!
Er komt altijd een oplossing.
lieve Yasmijn, je hebt zo ontzettend gelijk! Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik dit las, want een maand geleden heb ik met hetzelfde te maken gehad en ben ik letterlijk uit huis gevlucht. En de oplossing is gekomen! Ik woon nu weer in mijn oude omgeving waar ik 20 jaar heb gewoond, vlakbij mijn oude dorpje waar ik zo van hou. Mijn familie, waar ik niet goed mee was, heeft me ontzettend geholpen en ik ben blij dat ik weg ben gegaan.
Dus TO, ik kan alleen maar zeggen: weg daar, vandaag nog, niet meer piekeren, gewoon gaan! Ik weet zeker dat het ook met jou goed komt en ik gun je de blijdschap die ik nu voel. (wat trouwens erg snel weer terug komt als je eenmaal voor jezelf kiest)
ik denk aan je...
Liefs Panter

zondag 23 november 2008 om 21:53
zondag 23 november 2008 om 22:16
Goed gedaan, Nomi!
Panter, ik zat ook in dezelfde situatie als jij en TO, ben ook weggevlucht op een avond, 4 maanden geleden nu, zonder dat ik een huis had.
Maar alles kwam heel snel goed en heb een lief leuk huisje nu!
Ben niet bij de pakken neer gaan zitten en ben de day after al begonnen om van alles te regelen.
Heb mijn spullen bij een vriend met veel ruimte in opslag gedaan, ben bij mijn ouders gaan logeren en wachten op woonruimte.
En dat kwam megasnel.
Ook nog eens op een schitterende locatie. Ben er helemaal happy mee!
En: alles kwam goed!
Panter, ik zat ook in dezelfde situatie als jij en TO, ben ook weggevlucht op een avond, 4 maanden geleden nu, zonder dat ik een huis had.
Maar alles kwam heel snel goed en heb een lief leuk huisje nu!
Ben niet bij de pakken neer gaan zitten en ben de day after al begonnen om van alles te regelen.
Heb mijn spullen bij een vriend met veel ruimte in opslag gedaan, ben bij mijn ouders gaan logeren en wachten op woonruimte.
En dat kwam megasnel.
Ook nog eens op een schitterende locatie. Ben er helemaal happy mee!
En: alles kwam goed!
Geen bijzonderheden