Gezondheid alle pijlers

Fietsstuur in buik

10-05-2016 21:20 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 6 is vanavond hard gevallen en met haar buik op het stuur van haar fiets terechtgekomen. Er zit een flinke rode kring waarvan de huid geschaafd is. Ik ben niet zo'n paniekzaaier, dus alleen flink geknuffeld en gevraagd of het ook echt van binnen pijn deed en zij gaf aan dat het meer de buitenkant was. Ze heeft daarna tv gekeken en in bed nog even gelezen en slaapt nu. Ze gaf toen ze naar bed ging wel aan dat het nog flink pijn deed, maar ja, dat doet je knie natuurlijk ook als je er hard op valt.

Echter, ik ging net nadenken en er zit natuurlijk wel van alles in je buik en er kan natuurlijk iets geraakt zijn. Toen ben ik gaan Googlen (misschien niet verstandig) en las dat veel mensen toch vinden dat de huisartsenpost in zo'n geval gebeld moet worden en ernaar gekeken moet worden. Aan de ene kant denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen en dat we best kunnen afwachten hoe het morgenochtend is, aan de andere kant vind ik het toch wel eng en ben ik bang dat er iets is en ik niks gedaan heb. Het is namelijk een flinke plek die ze heeft.

Wat zouden jullie doen? Nu nog bellen, het op zijn beloop laten of morgen voor de zekerheid even langs de huisarts?
Bij twijfel: bel de HAP.
ik denk dat je heel goed gehandeld hebt. Maar bij echte twijfel de HAP bellen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Inderdaad, bij twijfel HAP. Ze kunnen ook telefonisch advies geven, kun je vragen wat je moet doen mocht je dochter onverhoopt wakker worden met pijn vannacht.
Had je dochter ook een helm op?

Zo niet... Als de wiederwierga één fatsoenlijk kinderhelm kopen. Nu fietstuur, straks het hoofdje...wil je niet hebben!

Als ik zou Googelen wat ik aan klachten heb dan zou ik al overleden zijn.
Als je gaat Googelen, dan ben je bezorgd. Een prima reden om dus even met de Huisartsenpost te bellen!

Sterkte To,

Mama zijn is soms niet makkelijk
HAP bellen voor info kan natuurlijk altijd....

OT, om bovenstaande reden vind ik het altijd onbegrijpelijk dat er moeders zijn die gaan fietsen met een baby in een buikdrager. Maar dat is dan weer een andere discussie.
Ik zou even bellen om te overleggen.
Ik zou ook even bellen. Ze kunnen je vertellen of je beter langs kunt komen of niet.
Inderdaad, bij twijfel hap bellen!

En zoals iemand eerder zei, je bent gaan googlen dus bent toch bezorgd...

Als het je niet lekker zit kan je haar misschien wakker maken.

Even kijken hoe het is, even laten plassen misschien.

Als ze gewoon opstaat en er niets aan de hand lijkt dan ben je misschien wat meer gerust gesteld.

Zo niet dan misschien toch even bellen!

Sterkte, als moeder moet je een sterk hart hebben, al die val partijen ...
Bij stuur in buik altijd bellen, buiktrauma's (oa stuur in de buik, stomp etc) kunnen zeer veradelijk zijn!
Bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad gebeld en ze wilden haar zeker even zien. Voor zover de arts kon zien was alles goed, dus ik ben gerustgesteld. Toch fijn, dit forum!
Gelukkig maar....

Ze heeft morgen wel wat te vertellen op school, zo laat nog naar de dokter
Fijn!
quote:ecam2015 schreef op 10 mei 2016 @ 23:07:

Gelukkig maar....

Ze heeft morgen wel wat te vertellen op school, zo laat nog naar de dokter Dat zei ik ook al, maar niemand mag het weten van haar
Ik zou het de leerkracht wel vertellen. Mocht ze ineens buikpijn gaan krijgen, dan weet hij/zij ervan en kan wat adequater reageren.

Beterschap, ik hoop dat het hierbij blijft!
Gelukkig en nog beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven