Geld & Recht alle pijlers

Klopt dit nou?

12-05-2016 22:17 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een abonnement op een sportschool, maar goed ik vind t helemaal niet leuk. Wist ik al, maar ik heb me laten overhalen om toch lid te worden. Ik heb t welgeteld 2 weken volgehouden en voorkom nu gelukkig weer dat mijn bank wegloopt. In januari heb ik gebruik gemaakt van een actie om gratis te sporten tot maart. Mijn lidmaatschap is in januari voor 1 jaar ingegaan, heb ik een schriftelijke bevestiging van. Nu wil ik hem beëindigen per de eerst volgende mogelijkheid en dat blijkt dus 1.3.2017 te zijn. De reden is dat ik gebruik heb gemaakt van de actie en mijn abonnement dus pas in gaat vanaf de datum dat de actie is afgelopen. Ik kan hierover niets in de algemene voorwaarden vinden. Heb al gevraagd of zij mij willen verwijzen naar dat artikel in de algemene voorwaarden.

snap ik t nou niet of klopt dit gewoon niet?
Als jij een abonnement van een jaar bent aangegaan en in je bevestiging staat dat 1 januari de ingangsdatum is, is 31 december de einddatum, tenzij ergens anders uitdrukkelijk staat dat het niet zo is. Zo simpel is het.

Ik zou die eerste maanden van 2017 absoluut niet zomaar betalen als ik jou was. Laat die sportschool maar aantonen dat er een overeenkomst voor die periode is.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:aardblei schreef op 13 mei 2016 @ 01:32:

Fit for free zeker? Ik heb daar vorig jaar hetzelfde gehad .

Mocht het fit for free zijn, ga er dan naar toe om je uit te schrijven (volgend jaar dus pas) en lever ook meteen je pasje in. Anders moet je blijven betalen voor 'ledenvoordeel'Volgens mij hebben ze ook hetzelfde principe bij Basic Fit. Nergens wordt het openlijk vermeld hoe het werkelijk zit, zou niet moeten mogen.
Net even gebeld met de klantenservice: het antwoord "het staat niet in de voorwaarden, maar het is wel zo"

In de algemene voorwaarden waar ik mee akkoord ben gegaan staat "Een overeenkomst bij ..... wordt aangegaan voor de contractduur van minimaal 1 jaar vanaf de Ingangsdatum".

Ze zegt ik heb andere voorwaarden. Ik zei dat zijn niet de voorwaarden waar ik akkoord mee ben gegaan. Kort en goed. Mijn abonnement wordt beëindigd per januari 2017.

Yes heb ik toch even mooi 40 euro bespaard
Mooi zo, Gate!
Life is short. Eat dessert first.
Goed geregeld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven