Gezondheid alle pijlers

appelazijn

14-05-2016 14:41 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 16 jaar, en ik heb last van overgewicht.

Heb ik altijd eigenlijk al gehad.

Ik probeer van alles maar t lijkt gewoon niet te werken waardoor ik ongemotiveerd raak.

Een kennis van mij vertelde laatst dat hij 10 kg is afgevallen door middel van elke avond 1 lepel appelazijn innemen en daarna niets meer eten. Ik wil appelazijn ook gaan uitproberen.

Maar ik vroeg me dus af of dat wel goed is voor mijn lichaam omdat ik minderjarig ben?
Ach kind, dat helpt toch niet! Gewoon normaal eten, niet teveel, en genoeg bewegen
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Appelazijn is op zich niet ongezond.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat s avonds niet meer eten een grotere rol heeft gespeeld in het afvallen dan die ene theelepel.

Ga eens praten met je ouders en vertel dat je wat aan je gezondheid wilt gaan doen. Afvallen kan heel belangrijk zijn, maar persoonlijk vind ik een gezinde levensstijl krijgen nog belangrijker.

Een diëtiste kan je helpen met een gezond voedingspatroon. Daarnaast is bewegen ook heel belangrijk. Paar keer per week sporten/dansen/paardrijden en verder veel lopen en fietsen, ipv scooter, ov, halen/brengen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Weet je nou wat het is met appelazijn? Je kunt er een lekkere vinaigrette mee maken met drie delen olijfolie, mosterd, honing en kruiden naar smaak. En weet je hoe het zit met afvallen met appelazijn?

Dat is, zoals we dat in Rotterdam zeggen: "gelul in de ruimte".
verba volant, scripta manent.
Gezond eten en sporten werkt veel beter dan een lepel appelazijn.
Probeer een lijstje bij te houden van wat je op een dag eet, misschien onderschat je bij sommige dingen het aantal calorieën of neem je ongemerkt teveel tussendoortjes. Je krijgt al een beter overzicht als je dat een week bijhoudt.
verba volant, scripta manent.
Alweer?

Je gaat toch geen azijn drinken? Lekker voor je gebit en je maag.
Als je maag klachten wil en een slecht gebit dan zeg ik DOEN!
Oh mijn moeder deed ook mee aan die hype. Het heeft niks opgeleverd kan ik je vertellen.

(Overigens hoef je je niet te legitimeren voor de azijn).
Die kennis van jou is afgevallen vanwege het niet meer eten daarna, gok ik. Niet van de appelazijn.
In mijn omgeving ook iemand die appelazijn gebruikt (is dit een nieuwe hype?)

Voor zover ik weet heeft het invloed op de bloeddruk, die wordt wat lager daardoor.

Maar vergeet je een paar keer, dan is je bloeddruk ook zo weer hoger.

Op afvallen heeft het geen effect, echt niet. Pas gewoon je eetpatroon aan.

En heb je het wel eens geproefd/geroken? Het is smerig, echt heel smerig.
Appelazijn voor het ontbijt zorgt ervoor dat je bloedsuiker minder stijgt als je eet. Maar appelazijn innemen om af te vallen is niet gezond. Je moet eens bijhouden wat je eet en drinkt. Als dit geen nieuwe inzichten geeft, kan je dit met je HA bespreken of afhankelijk van je zorgverzekering naar een diëtist gaan (soms heb je HA verwijzing nodig).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven