Gezondheid alle pijlers

Help! Radeloos

18-05-2016 19:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Zet je privebericht functie eventjes aan onder instellingen en stuur me ff een pbtje .
Pijnpoli? Ben je daar wel eens geweest?
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Nee ben ik nog niet geweest.
Ik ken iemand die last heeft van Posttraumatische Dystrofie. Vraag hier eens naar bij je fysio/arts.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
.
Ik zat ook aan dystrofie te denken maarja ik ben geen arts, misschien een second opinion aanvragen?
quote:toedeledokie schreef op 18 mei 2016 @ 20:21:

Ik ken iemand die last heeft van Posttraumatische Dystrofie. Vraag hier eens naar bij je fysio/arts.Daar moest ik ook gelijk aan denken dat ik het verhaal las.. Sterkte!
Ik weet dat die dingen bestaan, pijnpoli's, ik weet alleen niet waar ze zitten. Daar hebben ze verstand van pijn. Je kunt chronische pijn hebben waar geen pijnstillers meer helpen. Er worden idd ook mensen behandeld met fantoompijn, met speciale oefeningen.

Ik heb ooit op tv gezien, dat er in het brein zelf ook iets mis kan gaan. Dan herkent je brein een cluster cellen als een noodsignaal, terwijl het dat niet is. En gaat dan pijn uitzenden, in reactie op het noodsignaal. Verkeerd verbonden, zeg maar. Maar dat komt natuurlijk niet zoveel voor.

Je hebt geen last van hypochrondie, erbij? Dat kan altijd, het klinkt iig of je de hele medische molen door bent geweest en dan prikt mijn eksteroog, mm, zou het een hypochonder kunnen zijn. Dat is niks om je voor te schamen trouwens, hypochrondie bestaat gewoon. En is ook behandelbaar. Ik zeg het alleen omdat je zo'n lijst behandelingen hebt staan he, zou kunnen dat ik het mis heb. Als je de hele dag gaat zitten denken aan je voet, dan vergeet je te leven. Snap je wat ik bedoel? Sterkte iig!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Bedankt voor jullie reacties!

Nee ik ben niet gek
Klinkt inderdaad als dystrofie. Nieuwe naam hiervoor is CRPS. Type 1 of 2 afhankelijk of er ook sprake is van zenuwpijn. Bij mij is ook pas heel laat geconstateerd dat het CRPS was waardoor ik ook nooit meer van mijn klachten afkom. De artsen waren eerst ook van mening dat dit het niet kon zijn. Sterkte met je klachten!
Bij mij heeft spiegeltherapie trouwens wel wat geholpen.
.
Bij type 2 is er zenuwschade te constateren, bij type 1 niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven