Miami vs Los Angeles
vrijdag 20 mei 2016 om 11:58
Hoi! wij zijn van plan om in November 2016 naar Orlando te reizen. Mijn partner moet daar 5 dagen voor zijn werk zijn en ik ga mee.
Na die 5 dagen blijven we nog twee dagen in Orlando om naar de Universal Studio's te gaan. Daarna willen we doorreizen, we zijn er immers toch al.
Nu leek het ons leuk om Orlando te combineren met Cuba en nog een andere stad. Via internet zie ik dat je tegenwoordig vanuit Miami en Los Angeles naar Havana kunt vliegen. Welke van de twee steden is het meest interessant? We houden van een fijne vibe (maar ik denk dat beiden steden dat wel hebben?) en cultuur (daarvan denk ik dat beide steden dat juist weer niet echt hebben ). Wat zijn de dingen die we absoluut gezien en gedaan moeten hebben in één van deze beide steden?
We zijn trouwens van plan om een dag of 4, 5 naar Miami of Los Angeles te gaan en een dag of 10 naar Cuba.
Ben zeer benieuwd naar ervaringen!
Na die 5 dagen blijven we nog twee dagen in Orlando om naar de Universal Studio's te gaan. Daarna willen we doorreizen, we zijn er immers toch al.
Nu leek het ons leuk om Orlando te combineren met Cuba en nog een andere stad. Via internet zie ik dat je tegenwoordig vanuit Miami en Los Angeles naar Havana kunt vliegen. Welke van de twee steden is het meest interessant? We houden van een fijne vibe (maar ik denk dat beiden steden dat wel hebben?) en cultuur (daarvan denk ik dat beide steden dat juist weer niet echt hebben ). Wat zijn de dingen die we absoluut gezien en gedaan moeten hebben in één van deze beide steden?
We zijn trouwens van plan om een dag of 4, 5 naar Miami of Los Angeles te gaan en een dag of 10 naar Cuba.
Ben zeer benieuwd naar ervaringen!
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
vrijdag 20 mei 2016 om 12:02
Waarom een van die 2? Hebben jullie San Francisco al eens gezien? Ik zou persoonlijk liever daar kijken en de Amerikanen die ik een tijdje geleden sprak, vonden allemaal zonder uitzondering SF de mooiste stad van de VS.
Is dat een optie?
Miami is volgens mijn zus niet zoveel aan, ik zou dan eerder voor LA kiezen.
Is dat een optie?
Miami is volgens mijn zus niet zoveel aan, ik zou dan eerder voor LA kiezen.
vrijdag 20 mei 2016 om 12:06
quote:pamelacourson schreef op 20 mei 2016 @ 12:02:
Waarom een van die 2? Hebben jullie San Francisco al eens gezien? Ik zou persoonlijk liever daar kijken en de Amerikanen die ik een tijdje geleden sprak, vonden allemaal zonder uitzondering SF de mooiste stad van de VS.
Is dat een optie?
Miami is volgens mijn zus niet zoveel aan, ik zou dan eerder voor LA kiezen.Precies! Miami kan ik zelf niet over meepraten maar ik ga 100 x liever naar SF dan LA .
Is dat een optie?
Miami is volgens mijn zus niet zoveel aan, ik zou dan eerder voor LA kiezen.Precies! Miami kan ik zelf niet over meepraten maar ik ga 100 x liever naar SF dan LA .
vrijdag 20 mei 2016 om 12:07
Mij lijkt het onlogisch om voor die paar dagen eerst ook nog 3- 5 uur in het vliegtuig naar La te gaan en dan weer naar Cuba terwijl Miami veel dichter bij Cuba ligt.
Dan zou ik La bewaren voor een andere keer en een rondreis in het westen doen en dit jaar na Orlando de rest van Florida ( de Keys en Everglades etc) bekijken of meteen door naar Cuba te gaan.
Dan zou ik La bewaren voor een andere keer en een rondreis in het westen doen en dit jaar na Orlando de rest van Florida ( de Keys en Everglades etc) bekijken of meteen door naar Cuba te gaan.
vrijdag 20 mei 2016 om 12:18
quote:dolfje schreef op 20 mei 2016 @ 12:07:
Mij lijkt het onlogisch om voor die paar dagen eerst ook nog 3- 5 uur in het vliegtuig naar La te gaan en dan weer naar Cuba terwijl Miami veel dichter bij Cuba ligt.
Dit. Onlogische route.
Vooropgesteld dat ik Miami echt vreselijk vind, is dat beter te combineren met Cuba, LA met Mexico.
Vind de algehele sfeer in LA veel prettiger en meer laidback. Miami is protserig.
Dit. Onlogische route.
Vooropgesteld dat ik Miami echt vreselijk vind, is dat beter te combineren met Cuba, LA met Mexico.
Vind de algehele sfeer in LA veel prettiger en meer laidback. Miami is protserig.
vrijdag 20 mei 2016 om 12:27
Absoluut via Miami, want via LA is gewoon zonde van je kostbare reistijd. Dan zit je meer in het vliegtuig dan daarbuiten.
Voor wat betreft Florida vind ik Miami leuk voor max een dagje of 2. The Florida Keys zijn wel erg leuk!
Maar, als ik kon kiezen tussen meer tijd in de VS of meer tijd in Cuba, dan ging ik absoluut naar Cuba. Dat is echt zoveel leuker dan de VS!
Voor wat betreft Florida vind ik Miami leuk voor max een dagje of 2. The Florida Keys zijn wel erg leuk!
Maar, als ik kon kiezen tussen meer tijd in de VS of meer tijd in Cuba, dan ging ik absoluut naar Cuba. Dat is echt zoveel leuker dan de VS!
vrijdag 20 mei 2016 om 12:35
Dank jullie wel voor de tips so far! San Francisco is een goede tip, maar daar zijn we in 2010 al een keer geweest. Het leek ons leuk om dit maal andere steden te bezoeken.
In eerste instantie leek het ons het meest ideaal om meteen door te vliegen naar Cuba, maar via Orlando vlieg je iig niet rechtstreeks. Vandaar dat we op het idee kwamen om één van deze steden meteen mee te nemen. Een auto huren en zo naar Miami rijden is ook een goed idee. Dan zouden we daar kort kunnen verblijven en dan doorvliegen (of per boot??) naar Cuba?
In eerste instantie leek het ons het meest ideaal om meteen door te vliegen naar Cuba, maar via Orlando vlieg je iig niet rechtstreeks. Vandaar dat we op het idee kwamen om één van deze steden meteen mee te nemen. Een auto huren en zo naar Miami rijden is ook een goed idee. Dan zouden we daar kort kunnen verblijven en dan doorvliegen (of per boot??) naar Cuba?
vrijdag 20 mei 2016 om 12:45
Ik kom dus regelmatig in Florida en ik vind Miami erg leuk, maar inderdaad voor een dag of 2. Ik zou dan eerder over alle Keys naar Key West rijden en daar de boot weer naar het vaste land en dan door de Everglades weer naar Miami en daar naar Cuba gaan. Offff vanaf Orlando naar Fort Myers Beach, daar oesters eten, dan de boot pakken naar Key West, daar een dag en een nacht doorbrengen. Dan vanaf Key West terug rijden naar Miami.... Even stoppen ergens langs de weg voor Key Lime Pie! Of gewoon al je extra dagen in Cuba doorbrengen. Daar kom je ook niet zo vaak nog een keer denk ik.
vrijdag 20 mei 2016 om 13:12
Miami beach is leuk om te verblijven: schitterende stranden, leuke winkelstraat, leuke terrassen en uitgaansgelegenheden. Om te bekijken zijn er de art deco gebouwen, een boottocht langs de luxe huizen op de eilandjes, een georganiseerd tripje (adventures tours met Manny Miami was top). Huur een auto en rij door naar de everglades, evt op en neer naar de Keys (ik vond het op de Keys niets, maar de route is mooi (en druk)).
vrijdag 20 mei 2016 om 13:28
Absoluut Miami, LA is helemaal niks aan. Heb er een middagje rondgelopen en toen was ik er al helemaal klaar mee.
Vanaf Miami zou je trouwens ook nog een paar dagen naar de Keys kunnen, eilandengroep onder Miami. Heerlijk om op het strand te liggen (en goed te bereizen want je kan er met de auto naartoe).
Vanaf Miami zou je trouwens ook nog een paar dagen naar de Keys kunnen, eilandengroep onder Miami. Heerlijk om op het strand te liggen (en goed te bereizen want je kan er met de auto naartoe).
vrijdag 20 mei 2016 om 13:28
Miami!!!
Zoals hier al is gezegd, is LA onlogisch. Veel te ver!!!
Of eerder naar Cuba gaan, of iets anders nog in Florida bekijken.
The Keys zijn geweldig!!!! Key West is het laatste eiland. Maar Key Largo ligt dichterbij, is ook leuk.
Heerlijk om een paar dagen te relaxen.
Miami (South Beach) is ook erg leuk.
Of shoppen in Sawgrass Mall.
Zoals hier al is gezegd, is LA onlogisch. Veel te ver!!!
Of eerder naar Cuba gaan, of iets anders nog in Florida bekijken.
The Keys zijn geweldig!!!! Key West is het laatste eiland. Maar Key Largo ligt dichterbij, is ook leuk.
Heerlijk om een paar dagen te relaxen.
Miami (South Beach) is ook erg leuk.
Of shoppen in Sawgrass Mall.
vrijdag 20 mei 2016 om 13:32
Ik zou de vlucht ook niet pakken naar LA, Miami inruilen voor de Keys. Miami is een dag leuk, miami beach (moet je toch een keer overheen gelopen hebben) het hele stuk bestaat uit gezien en gezien worden.... Ik kan geen vergelijking maken met LA daar ben ik niet geweest.....en nog veel eerlijker zou ik die dagen skippen in de US en ze allemaal gebruiken voor Cuba
vrijdag 20 mei 2016 om 14:11
Dank jullie wel voor alle reacties! Iedereen is het er wel over eens dat LA te ver is, het lijkt erop dat deze optie dan sowieso af gaat vallen. Het is maar goed dat ik om ervaringen vraag want het leek mij wel te doen
Dan hebben we Miami over, daar moet ik dan nog even serieus naar gaan kijken. Maar alle dagen spenderen in Cuba klinkt ook niet slecht.
Ik moet nu gaan werken, maar heb nog voldoende uit te pluizen.
Dan hebben we Miami over, daar moet ik dan nog even serieus naar gaan kijken. Maar alle dagen spenderen in Cuba klinkt ook niet slecht.
Ik moet nu gaan werken, maar heb nog voldoende uit te pluizen.
vrijdag 20 mei 2016 om 17:57
Een vlucht van Orlando naar LA duurt bijna 6 uur. Plus de tijd van te voren aanwezig zijn, ect, ben je de hele dag kwijt.
En je rijdt in goed 3 uur van Orlando naar Miami...... Als je redelijk op tijd vertrekt, heb je zo een extra dag om leuke dingen te doen.
LA is ook groot. Downtown zelf is niet leuk, je moet naar de wijken zoals Hollywood, Beverly Hills, Venice, Santa Monica, etc. En dat zou ik eerder combineren met de rest van California op een andere trip.
ANdere tips voor Florida: Everglades, Fort Lauderdale, West Palm Beach, Kennedy Space Centre, .......
En je rijdt in goed 3 uur van Orlando naar Miami...... Als je redelijk op tijd vertrekt, heb je zo een extra dag om leuke dingen te doen.
LA is ook groot. Downtown zelf is niet leuk, je moet naar de wijken zoals Hollywood, Beverly Hills, Venice, Santa Monica, etc. En dat zou ik eerder combineren met de rest van California op een andere trip.
ANdere tips voor Florida: Everglades, Fort Lauderdale, West Palm Beach, Kennedy Space Centre, .......
vrijdag 20 mei 2016 om 18:39
Ik vind Miami wel een erg leuke stad en de combo met de Keys is erg leuk. Maar ik vind LA ook leuk maar inderdaad te ver uit je route.
Je zou ook nog iets naar het noorden kunnen gaan rijden, naar Charleston en Savannah. Beide erg mooi en leuk om te bezoeken.
En misschien is New Orleans een idee? Is iets van 1.5-2uur vliegen vanaf Orlando en je kunt vast wel een enkeltje naar Miami boeken voor je naar Cuba gaat.
Je zou ook nog iets naar het noorden kunnen gaan rijden, naar Charleston en Savannah. Beide erg mooi en leuk om te bezoeken.
En misschien is New Orleans een idee? Is iets van 1.5-2uur vliegen vanaf Orlando en je kunt vast wel een enkeltje naar Miami boeken voor je naar Cuba gaat.