BDSM, voor de liefhebbers

08-10-2006 21:17 3094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen.

Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:

Wandering Spirits

Dè site bij uitstek voor de beginnende en ontdekkende sub. Je vindt hier onder andere theorie, afbeeldingen, een sublijst en er is een chat.

Ter leeringh:

BDSM info
Albany Power Exchange

Angelfire

Ter vermaeck:

Bar X

Chatplaza
Iets met dieren

www.bdsm-jongeren.net

www.bdsm-35.nl

www.collarme.com

En last but not least, de vakbond der BDSMerts Den VSSM

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Meer dan in andere topics wordt het hier dus op prijs gesteld als je jezelf even summier voorstelt.

anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 03-05-2010 22:39
Reden: :-)
% gewijzigd
quote:grovertje schreef op 15 november 2008 @ 00:58:

Kortom, ik denk niet dat er altijd iets achter zit. Ik ben vooral benieuwd hoe jullie dat ervaren.

Ik denk dat mijn standpunt hierover duidelijk is. En zoals ik al zei, als het je gelukkig maakt, zeker doen.

Maar als je er een heel leven voor op moet geven wat je óók gelukkig maakt, is dat het dan waard?

Ik kreeg net een mooie overdenking van iemand:

Een partner hoort niet iets te vragen wat (ver) buiten de grenzen van de ander ligt. En als je niet kan vinden bij je partner wat binnen elkaars grenzen ligt, dan moet je je omdraaien en weglopen, dan ben je niet een geschikte partner voor elkaar. Je mag nooit verwachten dat de ander zijn/haar "zijn" aanpast aan jouw wensen.

En in het geval van Shibari, ik kan me heel goed voorstellen dat haar man haar niet als zijn sub wil, hij houdt van haar, heeft respect voor haar. voelt waarschijnlijk intense liefde voor haar, dus wil hij haar koesteren en liefhebben en niet pijn doen en vernederen (want iemand in een onderdanige positie zetten ís vernedering).
@ShibariD: als jij wil dat Shibari écht haar éigen beslissing neemt, gebaseerd op eerlijkheid naar zichzelf, neem je afstand van haar zodat ze haar eigen kern kan zoeken.

En je stopt met haar gedachtes te verwoorden. Door voor/namens haar te spreken manipuleer je (onbewust) haar gedachtengang.
...
En als jij van hem houdt dwing je niet af dat hij je loslaat. Accepteer je dat dat ver buiten zijn grenzen ligt, buiten zijn kunnen.
...
Je hoeft er niet in mee te gaan, maar je weet welke keuze je dan maken moet.

Dan scheiden jullie wegen.

Mijn advies, zet het contact met je D. even stop en ga op zoek naar je pure kern, voel het, doorleef het en maak dan je beslissing. Pas dan is het een eerlijke beslissing (naar jezelf).
...
@IvyRose

Ik vind dat je een mooie discussie begint door op te werpen dat bdsmgevoelens gedurende het leven ontstaan en niet zijn aangeboren. Ik krijg echter heel erg het gevoel dat je, omdat dit voor jou blijkt te gelden en je nu veel gelukkig bent, dit opdringt aan anderen. Dat je het zeer belangrijk vind dat iedereen dit ook vind. Voor mij voelt dit als een kruistocht tegen de bdsm. Net als mensen die stoppen met roken of christen worden en willen dat iedereen dat ook doet.

Ik kan het mis hebben, maar zo komt het op mij over. En als ik gelijk heb vind ik het erg kwetsend.

Want ik heb niet het idee dat wat je zegt op dit gebied alleen voor shibari bedoeld is.
Varuca, kan je dan vertellen hoe het voor jou is?
wees wie je bent
Al toen ik op de basisschool zat fantasseerde ik dat ik een slavin was, met het argument dat het interessanter was dan prinses zijn. Al vanaf kleins af aan was ik geïnteresseerd in slavernij, maar ook zaken als foltering. Heb ooit in groep 8 een spreekbeurt gehouden over martelwerktuigen. grin. Zat er al vroeg in.

Ik heb nog geen ervaring, zoals jullie weten, maar het gevoel bestaat. Aan de ene kant wil ik soms zwak zijn, dat iemand respectvol mij domineert. Dit kan inderdaad komen, omdat ik vaak het gevoel heb alles zelf te moeten doen. Tegelijkertijd heb ik ook vaak behoefte om zelf de baas te zijn en controlle over alle ste hebben. Ik zie 24/7 dus ook niet snel gebeuren. Dan zou mijn dominante kant te veel onderdrukt worden.

Ik denk dat het iets is als kortdansen, continu de balans vinden tussen beide zaken. Ik heb denk ik uiteindelijk alletwee nodig. En ik denk ook dat beide zaken elkaar ook kunnen versterken en helpen groeien. En beiden kunnen mijn geluk vergroten.

Maar dit is dus hoe ik er op dit moment tegenover sta.
Het is geen kruistocht, het is niet overtuigen van mijn gelijk, het is alleen het romantische geïdealiseer wat ontnuchteren.

Er is meer in het leven dan bdsm, het is niet zaligmakend.

En zoals ik inmiddels al meerdere malen heb gezegd, doen als je het wil! Maar zodra het je je huwelijk gaat kosten, je gezin ontwricht, je jezelf er volledig mee uit balans maakt, is het imo tijd om terug te gaan naar je kern om een puur besluit te maken.

En er daarbij klakkeloos maar van uit gaan dat bdsm nu eenmaal in je zit, dáár wil ik een andere kijk op geven.

Een aantal jaar terug was bdsm mijn leven en had ik nooit verwacht ooit zonder te willen en te kunnen.

Dus ja, ik wil graag een tegengeluid geven, mensen die een mooie liefde en een mooi gezin op zich hebben wachtenlaten zien dat er meerdere wegen zijn en dat je volledig jezelf kan zijn, ook zonder dat ene stukje.
Dan snap ik je IvyRose. Je zegt nu misschien hetzelfde, maar door je toon kwam het in je eerdere berichten voor mij wel over als een kruistocht.

Ik ben het ook met je eens dat Shariba er goed over na moet denken in hoeverre ze er inderdaad zonder kan. En als ze er zonder kan, moet dat een belangrijk aandeel van de beslissing zijn. Aan de andere kant ben ik het ook met andere hier eens dat als het uiteindelijk ten koste gaat van haar eigen geluk door niet aan bdsm te doen, dit ook ten koste gaat van het geluk van anderen, zoals die van haar kind. Kinderen voelen het namelijk als de moeder niet gelukkig. Maar zelfs als haar man haar toestemming geeft, dan gaat het hoe dan ook ten koste van zijn geluk. Al met al is het een zeer moeilijke beslissing.

Shariba het zou inderdaad misschien goed zijn als je in je eentje ergens naar toe gaat waar je echt alleen kunt zijn. Neem een week vakantie en ga letterlijk in een hutje op de hei zitten, zodat niemand je kan beinvloeden in de eventuele beslissing die je neemt.
Hallo, hallo,

Het kost wel tijd om dit hele draad te lezen .....Eerst even voorstellen: man, getrouwd met kind en duidelijke switch gevoelens (ik heb geen ervaring in de materie). Kamp al lang met "soft bdsm" gevoelens, heb ze nooit eerder naar buiten gebracht, met als gevolg dat er op een gegeven moment een enorme frustratie optrad. Uiteindelijk die gevoelens aan mijn vrouw verteld, die aandachtig luisterde en daar eventueel voor open stond. Maar net als met Shibari, radio stilte sinds +/- 2 weken. Geeft niets.

bdsm (soft of niet) relateerde ik aan sex. Omdat mijn vrouw niet van een vaginale orgasme kan genieten en dat we verder geen gevoelens hebben voor harde bdsm zouden mijn mogelijkheden als dom beperkt zijn. Ik heb er dus voor gekozen om sub te zijn, omdat ik verwacht dat wij dan veel meer zullen kunnen spelen en genieten. En ik vind het net zo spannend. Ze heeft af en toe lichte dom trekjes die volgens mij alleen maar wachten om verdiept te worden.

Als ik deze draad een naam zou geven, zou ik hem "het stuiteren van de sub" noemen. Ik heb het indruk dat bij de meeste sub verhalen in deze draad veel frustratie aanwezig is, veel vreemdgaan en de draad wordt beschouwd als en soort uitlatklep. Niet vreemd op zich, maar is het traject altijd goed afgelegd ? Af en toe betwijfel ik het. Je moet niet vergeten dat het woord bdsm (dat bij ons al lang leeft) op je partner zeer anders kan overkomen en/of kan worden geinterpreteerd. En dan kan hij of ze misschien per direct dichtklappen. Net als wanneer je iets voor elkaar wilt krijgen dat niet vanzelfsprekend is, moet je geduld hebben en stap voor stap te werk gaan. Bijvoorbeeld, ik las dat je een sublijst aan je partner kunt laten invullen. Ik zag die lijst op internet, dacht eerst "no way", toen pakte ik de lijst weer, ging het personnaliseren door alles weg te halen waarvan ik dacht dat het "raar" zou overkomen. En uiteindelijk besloot ik helemaal geen lijst te gebruiken. In plaat daaran ben ik een eroticch verhaaltje aan het schrijven met als doel haar gevoelens te triggeren en tegelijk een kader te scheppen voor onze spellen (de toon aangeven in andere woorden). Later schrijf ik misschien weer een verhaaltje dat een stuk dieper gaat. Ik laat haar sites lezen zoals bijv. www.ragnelle.com (lees vooral onder "handleiding" en de verschillende hoofstukken onder " nieuw op ragnelle"). Ik heb gemerkt dat ze die site graag leest.... En ik wil ook met DVD's gaan werken.

Shibari, in jouw geval kan het zijn dat je hem hebt afgeschrikt, dat je in een klap te ver bent gegaan en te veel op tafel hebt gelegd. Maar ik denk vooral dat jullie in een soort sleur zitten die ikzelf erken (te weinig sex, man avonden lang voor de computer,......). Dan moet iemand de voortouw nemen, anders gaat alles kwijt. Dat heb ik gedaan door er meer voor haar te zijn, aandacht besteden aan datgeen voor haar heel belangrijk is. Op die manier zorg ik dat ze meer motivatie en gehoor krijgt voor hetgeen in mij leeft en onze nieuwe hobby zou kunnen worden.
Uh !? Is mijn bericht zo schokkend geweest ? :-)
-
Alisio,dóé je ook wel eens wat in plaats van er alleen maar over te praten? Ferme klap op de kont tijdens het neuken, bijvoorbeeld?
A dirty mind is a joy forever. (Oscar WIlde)
Voor degenen die mijn seksleven zo´n beetje volgen: ik heb mijn dom maar afgeschreven en houd het voorlopig op "gewone" minnaars. Heb ontdekt dat als je er meer tegelijk neemt, de eentonigheid van vanilleseks lang niet zo storend is. De heren weten het van elkaar en hebben het maar te accepteren. Ik van mijn kant ga hen ook niet zitten claimen.
A dirty mind is a joy forever. (Oscar WIlde)
quote:Graaggedaan schreef op 17 november 2008 @ 12:36:

Alisio,dóé je ook wel eens wat in plaats van er alleen maar over te praten? Ferme klap op de kont tijdens het neuken, bijvoorbeeld?

Sorry voor het overtreden van het strikt verbod.

@ graaggedaan

Tot voor kort deed ik niets. Ik ben een groene, een schte. Maar wel één meet veel fantasie en ideeën. En ik ben wel begonnen met het kopen van enekel attributen, want het gaat mij lukken om mijn vrouw om te toveren naar een echte dom, kwestie van tijd en geduld.
Trouwens, een vraag aan degene onder jullie die de film "secretary" hebben gezien. Kunnen jullie mij in grote lijnen aangeven wat er in die film voorkomt ? Ik bedoeld welke scenes, welke BDSM activiteiten. Hoop dat ik mij duidelijk maak. Thanks
-
quote:Alisio schreef op 17 november 2008 @ 14:26:

[...]

@ graaggedaan

Tot voor kort deed ik niets. Ik ben een groene, een schte. Maar wel één meet veel fantasie en ideeën. En ik ben wel begonnen met het kopen van enekel attributen, want het gaat mij lukken om mijn vrouw om te toveren naar een echte dom, kwestie van tijd en geduld.Jij bent wel heel erg zeker van je zaak. Hoe weet je dat? Jullie hebben allebei nog geen ervaring op bdsm-gebied. In jullie jullie fantasie kan het wel helemaal geweldig lijken, de werkelijkheid is soms anders....
Toch jammer graaggedaan, maar t lijkt wel het beste ja.

Ik ben in een 'alle jongens zijn stom' humeur
quote:xana schreef op 17 november 2008 @ 14:54:

[...]

Jij bent wel heel erg zeker van je zaak. Hoe weet je dat? Jullie hebben allebei nog geen ervaring op bdsm-gebied. In jullie jullie fantasie kan het wel helemaal geweldig lijken, de werkelijkheid is soms anders....

Het is een kwestie van goed observeren, oortjes goed open houden en de kleinste seinen opvangen die er op zouden kunnen duiden of iemand sub of dom trekjes heeft. Ik geef je een voorbeeld: wanneer ik met haar borsten bezig ben, vraag ze mij deze te likken alsof ik een hondje was. Daar is ze dus gevoelig voor. Om haar fantasie te triggeren ga ik gebruik maken van deze informatie door bijv. een halsband voor te stellen en de aanschaf hiervan weer te linken aan de het beter kunnen likken van haar borsten. En de natuur doet de rest .....

In mijn fantasie komt veel voor, klopt. En ik ken ook ongeveer haar (huidige) grenzen. Teleurstellingen wil ik voorkomen door voorlopig niet verder te gaan dan hetgeen ze op dit moment kan verwerken en door van tevoren verder na te denken hoe het in de praktijk zou kunnen uitpakken. Klinkt heel machinaal, maar het voorkomt (denk ik) veel teleurstellingen achteraf.
quote:sprankelend schreef op 17 november 2008 @ 11:33:

Verder wel schattig, zo'n stampvoetje
quote:Alisio schreef op 17 november 2008 @ 14:26:

[...]

@ graaggedaan

Tot voor kort deed ik niets. Ik ben een groene, een schte. Maar wel één meet veel fantasie en ideeën. En ik ben wel begonnen met het kopen van enekel attributen, want het gaat mij lukken om mijn vrouw om te toveren naar een echte dom, kwestie van tijd en geduld.:puke:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven