Internetdaten - deel 6

16-05-2016 20:13 1341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3003 posts is het tijd voor een nieuw topic...

Iedereen mag meeschrijven, zo lang je maar schrijft met respect voor elkaar.

Over internetdaten: de do's en don'ts, gekke ervaringen, leuke en minder leuke ervaringen, tips en lieve woorden als het even niet zo goed gaat.
I am an angel, but when you break my wings I will fly on my broom... ;-)
Ff heel kort, ben beetje niet heel frisjes. Minaa, nee er wordt voorlopig ff niet gedate. Had wel 2 leuke mailcontacten voordat ik dat besloot, ff kijken wat ik daarmee doen ga. Heb nog wel 2 leuke uitjes staan met moeilijke man, waarvan 1 met zijn pv. Kom er maar niet achter wat er in zijn hoofd om gaat, vrijdag vroeg ie onverwacht of ik mee wilde naar een concert waar hij met zijn sportcluppie heen ging. En nee, nog steeds geen hoop, maar is wel supergezellig steeds.
Hallo allemaal, daar ben ik weer!

Ik heb 3 weken in het Verre Oosten gezeten voor mijn werk, heb 100 overuren gemaakt in 1 maand maar ook promotie gekregen.

Erg drukke tijd achter de rug dus

Op datinggebied loopt het allemaal door maar heb er wel minder zin in.

Ik lijk alleen maar mensen aan te trekken die of alleen seks willen, net uit een jarenlange relatie stappen of mij heel erg leuk vinden maar niet verliefd op me zijn/worden. Quote: "Op papier ben je perfect en helemaal mijn type maar ik ben niet verliefd op je"

Ben eigenlijk ff klaar met Tinder maar Lexa vond ik ook maar niks... Hmmm en nu?

Anyway, ik ga even dit nieuwe topic bij lezen!
Minaa wat jammer! Ik zou tactisch via via even vragen wie die man nu eigenlijk was ;)

Nijntje, de truc van een vaste FWB/scharrel is er een zoeken die je wel leuk genoeg vindt om sex mee te hebben en soms wat leuks te gaan doen maar niet leuk genoeg om een relatie mee te willen ;) Ik zie ijshockeyman ook nog steeds, sterker nog, maandag gaan we naar een concert.
Wolvega: Hoi! Je was toch, naast ijshockeyer, aan het daten met een fotograaf?? die je echt leuk vond? Is dat niks geworden?
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
@ dana, en wat betreft je relatie . Jij bent één van die zekere succesverhalen die mij nog hoop geven.

@ pat, ik denk dat je twijfel begrijpelijk is, maar dat het in dit geval op zichzelf al genoeg zegt. Ik denk dat je niet op korte termijn kan besluiten om er vol voor te gaan, dus dat je waarschijnlijk alleen kan stoppen. Een andere optie is aan haar vragen om de passie te stoppen, wat een heftige eis is, maar ergens vind ik eigenlijk dat ze moet beseffen dat haar passie houden haar heel wat kansen op een leuke relatie kan gaan kosten. Klinkt misschien hard, maar vrijheid betekend niet dat je alles moet kunnen hebben, maar dat je kunt kiezen wat je echt wil houden.

@ bren, vakantie associëren met meer tijd is denk ik iets waarin vrouwen niet logisch denken (en dit is een bewuste ironische kopie van jouw bewoordingen ). Op vakantie ga je meestal overal naar toe, veel rondlopen, drinkt een beetje te veel, wakker worden met kater, bent eigenlijk eerder doodmoe. Tenzij hij het type is dat in een resort loopt te bakken aan het zwembad, heeft hij juist minder tijd om te appen. Dat hij het nog doet is eigenlijk heel goed.

@ nijn, begin dan je de cyclus met buitenlandman gewoon niet weer opnieuw? Natuurlijk is het misschien weer even leuk, maar zodra hij weg is, is het contact dat ook. Dit gaat niet veranderen, denk ik.

Ik heb 72 uur lang drukte gehad en ben wel fysiek moe, maar opvallend stressvrij. Stresstest is dus volkomen goed doorlopen, al gaat het deze week niet echt rustig worden. Ik heb wel de sandalen met sokken overtroffen met mijn Efteling drakenpantoffels, maar die zijn dan ook eerder voor de heb dan voor de draag. Misschien in de winter binnen als het echt koud is...

Afknappers: de oempa-loempa look (bruin uit pot of zonnebank met platinablond, fel neprood of zwarte glanslak). Het korte pittige kapsel. Hou van "van alles" (houdt in praktijk van bijna niets). De "spontane" foto in poses waarin ik iemand echt nooit zie (vrouw springt in de lucht, wijd opengesperde mond a la Libelle), het melden van alle psychiatrische diagnoses zodat je blijkbaar weet dat het jouw schuld is als je in je gezicht gemept wordt voor iets dat je nooit gaat snappen ("dus je weet waar je aan begint!), alternatieve mensen die hun alternatief zijn te serieus nemen (ik luister alleen naar metal, speel alleen games, kijk alleen anime en lees alleen fantasy. Dat is namelijk veel beter dan al die andere dingen die ik consequent ontwijk. Maar ik ben tenminste niet saai.). Mensen die communicatie gestudeerd hebben. Ik hoop nog steeds dat ik gewoon pech heb gehad, maar in mijn ervaring is communiceren niet vaak hun sterkste kant.

Ik wacht nog op het antwoord op mijn sollicitatie. Geen nieuws is ... geen nieuws.
Nou die fotograaf ... die vond ik ook echt heel erg leuk en hij mij ook.

We passen echt goed bij elkaar, dezelfde stomme humor, dezelfde rare nerdy opmerkingen en referenties naar bepaalde films. De manier waarop we in het leven staan en hoe we over dingen denken. En in bed ... oh my god... fireworks. Echt een hele goed match.

Maarrrr daar kwam de quote vandaan. "Op papier ben je perfect en helemaal mijn type maar ik ben niet verliefd op je"

De quote was iets langer en somde alle dingen op die hij leuk aan me vond en hoe speciaal ik wel niet was. Wat de teleurstelling eigenlijk alleen maar groter maakte. Ik voelde zeker kriebels voor hem en was voor hem aan het vallen, nog net aan de handrem kunnen trekken. Het erge is misschien nog wel dat ik hem nog steeds zie, 1 keer in de 2-3 weken spreken we nog, we kunnen elkaar schijnbaar ook niet met rust laten. Net als ik besluit dat ik hem niet meer ga appen, begint hij weer te appen na 2-3 dagen stilte.

Pffft
AMYFARAHFOWLER SCHREEF OP 18 MEI 2016 @ 14:37:

Precies dit inderdaad. Altijd wel aan het kletsen, dates zijn altijd wel gezellig want ik praat wel, en ben van mening dat iedereen wel wat te melden heeft. Maar dat wil niet zeggen dat ik meteen geinteresseerd ben.

Maar hoe laat je dan merken dat je wel geïnteresseerd bent ?

@Og; goeie vraag. Het zit hem in de kleine dingetjes denk ik. In de manier waarop het gesprek gaat, ik raak af en toe een arm aan of zo, kan heel goed flirten (en dat is niet hetzelfde als iemand een interessante gesprekspartner vinden) en soms word het ook gewoon gezegd natuurlijk.

Wolvega en Mikki welcome back!

@Dana; eens met Syb!

Trouwens, @Syb; holy shit, zie jij echt psychiatrische diagnoses voorbij komen? Zal vast veel succes hebben

Ik ben aan het uitkateren deze zondag, en heb verder niet echt gelezen

Mijn lijntjes lopen allemaal nog. Momenteel 3 via m'n website, waaronder nog steeds de jonge man, die toch wel echt leuk overkomt. Eentje via Tinder en eentje via Happn. Maar eens kijken of er dates uit gaan komen
quote:sybreed schreef op 22 mei 2016 @ 18:48:

Afknappers: de oempa-loempa look (bruin uit pot of zonnebank met platinablond, fel neprood of zwarte glanslak). Het korte pittige kapsel. Hou van "van alles" (houdt in praktijk van bijna niets). De "spontane" foto in poses waarin ik iemand echt nooit zie (vrouw springt in de lucht, wijd opengesperde mond a la Libelle), het melden van alle psychiatrische diagnoses zodat je blijkbaar weet dat het jouw schuld is als je in je gezicht gemept wordt voor iets dat je nooit gaat snappen ("dus je weet waar je aan begint!), alternatieve mensen die hun alternatief zijn te serieus nemen (ik luister alleen naar metal, speel alleen games, kijk alleen anime en lees alleen fantasy. Dat is namelijk veel beter dan al die andere dingen die ik consequent ontwijk. Maar ik ben tenminste niet saai.). Mensen die communicatie gestudeerd hebben. Ik hoop nog steeds dat ik gewoon pech heb gehad, maar in mijn ervaring is communiceren niet vaak hun sterkste kant.

hahahaha zo herkenbaar dit
[quote]sybreed schreef op 22 mei 2016 @ 18:48:

. Klinkt misschien hard, maar vrijheid betekend niet dat je alles moet kunnen hebben, maar dat je kunt kiezen wat je echt wil houden.

Wat een parel van een zin weer.

Efteling draken pantoffels?

Het korte pittige kapsel heb ik zelf ook gehad. Niet dat ik nu echt lang haar heb maar dat kort kort wordt het voor mij ook niet meer...

Wolvega: Dat is echt shit, van fotograaf. Als ie niet verliefd is, waarom laat ie je dan niet gewoon?
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
@syb thanks dat is lief!

Enne al mijn 'belangrijke' exen (geen tussendoor dates bedoel ik daarmee) hebben communicatie gestudeerd en ik deel je mening 100%. Binnen mijn vriendinnengroep een running gag toen ik de derde tegenkwam met die studie op zak; 'oh, dus deze kan ook niet praten over echte dingen.'
manamana...tutuutududu
Gos Syb, heb je zin ff bewaard, geweldig. Afknappers zeeeeeeeeer bekend.

Wolvega jammer van die fotograaf, begrijp er ook geen hout van, klinkt als klik...

Amy duidelijk... beetje hetzelfde als ik het doe als ik echt geinteresseerd ben.

Rens, snap je.
Zo, date met Tinderman2 gehad, was he-le-maal niet mijn tiep. Ik de zijne ook niet, dus na een mokje thee hebben we maar afscheid genomen. Lucht toch wel op! Tinderman1 (die ik voortaan maar gewoon Tinderman noem) is gewoon leuk. Ik zie wel waar het schip strandt, ik wil het een kans geven. Nieuwe date is in de maak.

Syb, wat een parel inderdaad.

Wolvega: Oew, dat is echt niet leuk... welkom terug trouwens!
Hallo Allemaal.

Ik lees dagelijks mee,al maak ik niks mee op het gebied van daten,want ik heb al 4 jaar geen date gehad.

Maar ik lees deze verhalen met heel veel plezier,en veel dingen zijn heel herkenbaar voor mij.

Ik heb wel ooit op 2 datings site s gezeten,maar dat is al lang geleden,ik geloof van 2001 tm 2004,en daarna nooit mee gedate via de dating site s,en ik doe dat ook niet meer.

het is toch niet mn ding.

Maar oa over afknappers.

Maar wat ik toch afvraag,wat is er mis met vrachtwagens chauffeurs eigenlijk.

Deze beroepen zijn erg belangrijk in deze wereld,zonder transsport geen eten en draait de economie ook niet.

Ik hou persoonlijk wel van stoere beroepen,maar dat komt omdat ik zelf ook in een mannen wereld werk,en nee ik ben geen manwijf.

ik snap dat mensen toch een bepaald beeld hebben van een vrachtwagen chauffeur,ook dat had ik ook hoor,

Vaak denk je vaak aan te de dikke kleine mannen met klompen met koeien vellen erop,ja ooit zag ik dat ook hoor.

Maar tegenwoordig kom ik vaak mannen tegen op de vrachtwagen die gewoon slank zijn enz.

mn vader was zelf ook vrachtwagen chauffeur,en was gewoon doorsnee.

Ik val eerder op mannen met een stoer beroep,want aan een kantoor pik daar heb ik juist niets mee,maar dat komt omdat ik zelf in de techniek werk. Een vent moet ballen hebben.

Nou ik heb ooit met een sportfreak gedate,we waren naar een feestje geweest,en weet je waar ik dan meestal zin in heb na het uit gaan,een frietje met mayo.

Nee die gast ging bruine boterhammen met kaas maken

Ik sport zelf ook 5 a 6 dagen per week,maar een frietje op zijn tijd moet kunnen,net als chocolade,gezondheid is belangrijk ,maar je moet er niet in doorslaan vind ik.

Mannen met katten heb ik ook niet zo veel mee,en een slecht gebit vind ik een van de ergste dingen,daar knap ik heel erg op af,mannen die lang thuis wonen,ik ken er een van 43 die nog bij paps en mams woon

groots leeftijds verschil,boven de 50 en onder de 35,meestal zijn ze erg jong.

Kinderen is altijd ook zo n ding bij mij.

ik heb geen kinderwens.

Maar ik vind het prima zo,het daten staat echt op 0%

Maar mocht er iemand op mn pad komen,dan hoop ik dat hij kindloos is en van reizen hou,en van een festival hou.

want ik ga er geregeld heen met mn vrienden naar een festival,zelf woon ik in het zuiden,en de mannen die ik leuk vind wonen in het westen van het land,en ik ben ook iemand die altijd een afstand relatie heeft gehad,en dat beviel me altijd.

ik vind het ook belangrijk dat ik een eigen leven heb,en mn eigen ding kan doen.

Maar ik vind het prima zo,en ik zie wel wat er wel of niet op mn pad komt,je moet er uiteindelijk er zelf wat van maken.

Maar dat is wel gemakkelijk gezegd dan gedaan,en zeker als je een kinderwens heb,kijk idd naar Halina.

maar voor idereen veel plezier met het daten enz.
Minaa, ik denk dat jij (of je vriend) helemaal gelijk heeft hoor. Of het onafhankelijkheid is of controle freak, maar normaal kan je ergens helemaal voor gaan en weet je dat alle inspanning ook wel beloond worden (in studie, werk, etc). Maar hierbij ben je ook volledig afhankelijk van de ander. Ik kan wel besluiten dat ik deze date wil houden, maar hoe hard ik mijn best ook zal doen, als hij het niet ziet zitten heb ik niets. Met een vriendschap kun je dat wel handelen, komen wel weer nieuwe langs, heb er genoeg etc. Maar als er weinig geschikte partners langskomen dan is dat toch wat minder makkelijk.

Lastig met de IRL tinderman, misschien gewoon doorpakken en een date voorstellen? Dan heb je weer de aantrekkingskracht en komt er misschien wel een vervolg? Iedereen die op de IC zit kan mensen uitnodigen, man of vrouw maakt daarin niet uit. Voor mensen buiten de randstad is wel lastig. Het is heel erg gericht op stadse singles tussen de 20-40 jaar, je kiest ook of je Utrecht, Amsterdam, Den Haag of Rotterdam als woonplaats laat zien. Mijn ervaring is dat de Amsterdammers niet buiten hun stad daten, bij de andere steden veel minder die indruk, maar misschien is dat aanbod ook al wel kleiner.

Nijn, ik kwam ook collega's tegen waarvan ik niet wist dat ze er op zaten, heb er eigenlijk nooit iets ongemakkelijks door meegemaakt. Je kan ook denken dat buurman er ook op zit, dus hij zal zien dat jij ook verder kijkt. Het lijkt me wel lastig als je zelf nog schrijft dat je buurman eigenlijk wel heel leuk vind maar dat het niet gaat werken. Klinkt ook een beetje als rationeel wel, maar gevoelsmatig toch nog niet helemaal aan toe om het contact te verbreken. Je kan dit contact natuurlijk prima aanhouden als je maar blijft beseffen dat het niets gaat worden en ondertussen lekker verder kijken.

Jammer dat buitenland man niet meer reageert, hij klonk aanvankelijk wel veel belovend. Maar als contact van een kant moet komen dat is dat wel erg jammer.

Renske, zorg je er wel voor dat sportschool man niet door die vriendin word ingepikt? Weg bij Ben en Jerry en gewoon ervoor gaan

Ogut, lijkt me toch lastig met moeilijke man, je blijft namelijk wel elke keer hier schrijven "geen idee wat er in hem omgaat". Maar als het alleen vriendschap is dan maakt het toch ook helemaal niet uit wat er in hem om gaat? Wil jij met een vriend naar dat concert, antwoord daarop is ja of nee. Zolang jij blijft denken wat gaat er in hem om dat hij dit nu vraagt, blijft het bij mij wel de indruk wekken dat hij je meer doet dan dat je misschien wil toegeven.

Hoe is het eigenlijk met de huissleutel man afgelopen?

Syb, je hebt helemaal gelijk hoor. Maar als je toch 's avonds alleen in je bed ligt, kan je toch best even sturen: wat ongezellig, lig ik hier helemaal alleen, was fijn als jij naast me lag? Of ben ik dan te veeleisend / te romantisch / te veel vrouw?

Was die omschrijving trouwens een doorsnee van wat je aan vrouwen tegenkomt? Dan hebben mannen het misschien toch wel erg veel moeilijker met internet daten dan vrouwen.

Wolvega, welkom terug in NL, jammer van fotograaf. Waarom blijft hij nog contact zoeken als hij niets voelt, dat maakt het toch alleen maar lastiger?

Amy, lekker bezig met je lijntjes.

Mok, fijn dat je duidelijkheid hebt, op naar tinderman dan maar. Hoop dat de praktische bezwaren niet een te grote rol gaan spelen, zou jammer zijn als iets om die reden niet gaat werken.

Ik heb date vandaag weer gesproken, hij had een goede vakantie gehad en er was natuurlijk niets aan de hand. Ik had een paar appjes gestuurd over nieuwtjes uit mijn omgeving waar hij verder helemaal niet op gereageerd had, maar daar vroeg die nu wel uit zichzelf naar.

Volgens mij was het syb die een keer zei dat vrouwen misschien eerder dingen af kappen zodat de ander dat niet kan doen. Af en toe heb ik die neiging misschien wel, dat als ik te lang niet de bevestiging van hem krijg dat het leuk vinden nog steeds wederzijds is, dat ik dan toch een beetje terug kruip in mijn gevoel, het minder toe laat zoiets. Maar goed, ik zie hem donderdag weer, voorlopig hebben we het gewoon nog erg leuk samen, wilde hij mij ook graag weer zien, dus geen reden voor twijfel. Ik dacht dat daten lastig was, maar vind dit misschien nog wel lastiger.
Wol:

Misschien helpt als ik mijn story vertel van mij eerste vriend na de scheiding? Zelfde, hij vond me leuk, ik had alles wat hij in een vrouw zocht, we hadden lol, hielden van dezelfde dingen, goede sex en ik werd langzamerhand smoorverliefd op m. Hij niet op mij.

Nou zag hij dat niet als een 'groot probleem' hij was op zijn ex (waar hij 15 jaar mee getrouwd was geweest) ook niet verliefd geweest. Eigenlijk was hij nog nooit verliefd geweest.

Ik dacht dat t kon....dat er mensen bestonden die nooit verliefd werden.

We probeerden t dus. En eigenlijk ging t heel goed! Een maand of 8. En toen opeens terwijl er tussen ons niks veranderd was werd hij van de ene dag op de andere smoorverliefd op een oude schoolvriendin die hij tegenkwam op een reünie. Dat had hij ook even 'vergeten' te zeggen tegen mij.

Dus ontdekte ik t toen ze al 'iets moois' aan het opbouwen waren zeg maar.

Dat herkende hij zelf niet als zijnde 'verliefd' wat ws wel klopt omdat hij dat nog nooit ervaren had.

In dezelfde periode kwam ik er ook achter dat hij ook oneerlijk was over n boel andere zaken (privé, zijn eigen dus had geen invloed op mij) en dus heb ik het afgekapt.

Mannen die zo om dingen heen liegen, ik knap er op af.

Achteraf denk ik...............hij was niet verliefd, zijn emoties waren niet betrokken op mij zoals je normaal hebt als je wél verliefd bent. Ik had t in t begin al moeten afkappen.

De lust was er, de lol was er en we hadden enorm veel dingen gemeen. Dus why not? Maar dat was geen basis voor een emotionele relatieverbinding of hoe zeg je dat? Wat we toch eigenlijk allemaal ambiëren. En ik heb er veel verdriet om gehad omdat ik wél verliefd was.

Hou dat in je hoofd. Dat het je veel emoties en pijn kan gaan doen. En pas n beetje op jezelf, oke?

Bren: Misschien helpt t om dat als n mantra te herhalen? Als je m weer zo mist en onzeker word? En tel de dagen. Nog maar 2 nachtjes klinkt n stuk beter dan: "pfff t duurt nog n halve week"

Dat IC klinkt niet iets als waar ik iets aan zou hebben. Laat dus maar. Geen grote stad hier in de buurt.

Mok: Gewoon kijken wat t word...........je weet ook niet hoe hij zich ontwikkeld. Misschien heeft hij wel snel een ander huis.

RLTM spreek ik wel elke dag, maar het blijft matjes. Soms komt er n opleving, maar dat is altijd van korte duur. Ik heb ook wel gedacht om n afspraak te forceren, maar ben er nog niet over uit of ik dat wil. Wil ik wel zo'n twijfelaar die zich soms terugtrekt qua contact?

Met de tinderman n afspraak voor as weekend. Niks meer van gehoord, maar dat had hij aangekondigd want hij heeft de kinderen.

Nog n erg leuke tinderman die véél te ver weg woont, maar die erg leuk is.

En getracht de leuke man van t feestje te vinden. Ik baal er nog steeds van (van mezelf dan vooral) dat ik zo'n muts ben die dat dan niet vraagt. Het was denk ik ook dat op een gegeven moment de drank rijkelijk vloeide. En tot nu toe onvindbaar. De vriend die het (naar mijn idee) wist heeft geen idee. Het was n feestje van meerdere vrienden tegelijk, 1 goede en de rest 'vage kenissen'. De goede vriend weet niet eens over wie ik het heb. De vage vrienden heb ik amper of nooit contact mee. Ja ik zeg hoi als ik ze tegenkom en verder niet. Nog meer gezocht op Facebook. Maar diegene die m kennen hebben natuurlijk n profiel dat compleet afgeschermd is en facebooken nooit.

Denk dat ik m op zich wel weer kan tegenkomen. Op n ander feestje. Ga maar s mijn best doen daar uitgenodigd te worden denk ik.

Misschien dat mijn baalgevoel (over mezelf) dan ophoud.

groeten minaa
Wendy, hoi, altijd leuk om iemand te lezen die meeleest.

Wat betreft vrachtwagenchauffeurs: het is niet het beroep waar ik (en anderen) op afknappen, maar het stereotype: dikke buik, kettinkje, tig tattoos, zware shag en bier uit blik. Er zijn ook hele andere beroepsgroepen waarin mensen rondlopen van dit type, maar dat doet er even niet toe. Het klinkt misschien denigrerend, maar het is wel gelijk duidelijk wat er bedoeld wordt.

En net zoals jij afknapt op een sporter die boterhammen met kaas eet (wat ik dan weer heel goed vind passen bij een sporter ipv friet met mayo), knap ik af op het type 'vrachtwagenchauffeur'. Ieder zijn voor- en afkeur, tenslotte!

Dat 'ik zie wel wat er op mijn pad komt' hoor ik ook geregeld om me heen. Ik begrijp het hoor, maar ik heb zelf het vermoeden dat Mr Right niet op een dag bij je aanbelt: 'Hé, ik zag je op mijn pad, wat leuk! Volgens mij zijn we voor elkaar geschapen'. Zo te lezen ben jij wel iemand die graag uitgaat, dat is wel een manier om mensen te ontmoeten. Je doet er dus toch wel iets aan om onder de mensen te komen, want niet alle wegen leiden naar Wendy. Heel veel succes dus!

Bren, dat zelfsabotage-scenario is een vrouwending, denk ik inderdaad. Fijn dat er niks aan de hand was en dat hij dus jouw berichtjes wel degelijk gelezen had! Nu weer in de genietmodus, aub

Minaa, wat balen dat je die man niet kan vinden!

Over niet verliefd worden op elkaar: ik ben ook nooit verliefd geweest op mijn ex. Toch 26 jaar bij elkaar gebleven. Het kan, het is voor iedereen verschillend. De kans bestaat dat je ineens iemand tegenkomt waarbij de bliksem inslaat, maar garanties krijg je nooit.
Wen. Leuk dat je als meelezer wat schrijft. Eens met jou stukje over dat een man/vrouw beroepsgroep niet zou kunnen voldoen. Kijkend naar de chauffeurs zijn het lang niet meer de mannen met een dikke buik, pakje shag en kettingen om. Genoeg vlotte mannen die het beroep doen. Zelf schrijf je wel weer dat iemand van kantoor niet zou kunnen voldoen. Er zijn vast genoeg stoere mannen die op kantoor werken. Met jou beroep kom je wel in jou vak de mannen zonder kantoorbaan eerder tegen.

Amy. Je bent goed bezig met je lijntjes. Heb je met een van jun al een date afgesproken?

Bren. Wat je zegt is echt niet gek. Juist op zulke momenten kun je elkaar laten weten: wat ongezellig, lig ik hier helemaal alleen, was fijn als jij naast me lag? Je bent niet te veeleisend / te romantisch / te veel vrouw? Als je iemand leuk vind wil je dat toch laten zien. Of iemand moet zo nuchter (qua karakter) zijn dat die het niet zo snel of niet makkelijk uitspreekt. Past dat dan wel? Of de man/vrouw doet dat niet zo snel via de app en liever in het echt. Of zijn ze voorzichtig in het begin met kwetsbaar opstellen en het te laten zien. Al vind ik het niet mogen uitmaken. Passievrouw is ook voorzichtig, maar liet wel merken via apps en door het te zeggen.

Als echte Amsterdammer kan ik niet beamen dat zij echt binnen de stad iemand zoeken. Mijn ex kwam uit het noorden van het land. Mensen die ik ken vinden ook een nieuwe liefde buiten de stad of die net erbuiten woont. Plaatsen rond Amsterdam wonen veel mensen met Amsterdamse roots. Afstanden zijn hier kort.

Wol. Welkom. Lastig als er een klik blijkt te zijn. Gek dat hij wel contact zoekt maar niks voelt.

Mok. Jammer dat er met date geen klik was. Heb je met Tinderman een nieuwe date afgesproken. In de loop van het contact kun je ook achter komen of zijn situatie een obstakel kan zijn. Waar wat je zegt tegen Wendy dat met stappen veel mensen ontmoet. Zelf kom ik wat meer in het uitgaansleven (van Amsterdam). Mijn indruk die ik kreeg is dat in de kroeg iemand tegen het lijf lopen de kans niet groot is. Volgens mij net zo groot als met internet daten. Mensen zijn er voor het uitgaan, dansen, kletsen met hun eigen groep waar ze mee zijn. Een gesloten feest van de sportclub oid is de kans wat groter.

Rens. Wat je schrijft is te duidelijk. Dat je dingen samen kan bespreken, over praten, maar ook leuks kan ondernemen. Het verschil met je date is heel groot. Voor nu is het contact heel leuk lees ik dus geniet van wat er wel is. Zo kan een fwb het beste werken.

Eens dat haar passie niet bij de verwachting past wat ik voor ogen heb. Zij heeft ook dezelfde verwachting wat ze wil in een relatie. Het staat er gewoon tussen. Op de langere duur gaat dat niet werken. Het is geen doodgewone hobby.

Syb. Wat heb je het weer leuk en beeldend beschreven de afknapers . En ja Op korte termijn beslissen doorgaan of stoppen is al gekomen. Haar “passie” zal inderdaad heel erg in de weg kunnen zitten. Ze doet er niemand anders pijn mee. Ze is er vanaf het begin heel erg open over. Maar je moet daar echt wel goed mee om kunnen gaan. Dat kan alleen iemand zijn die ook zo heel open minded is en ermee kan omgaan. Zal geen makkelijke opgave en dat die ook nog eens qua levensfase en karakter goed past. De vijver wordt dan heel klein. Ik vergelijk het maar met een transgender. Die zal het ook niet makkelijk hebben iemand te vinden. Dat is helemaal niet iets wat je als geheim tussen beide kan houden.

Mina. Lastig dat het een aantrek en afstoot spel is. Ja, ik ben aan de twijfel, maar ben daar wel open over. Mijn twijfelaars waren vaak van a zeggen en b doen. Wat dus niet strookte met wat ze zeiden. En inderdaad ik houd daardoor nog een beetje afstand. Het wat als gevoel zou kunnen, maar het “passie” deel zou op langere termijn er te veel gaan tussen staan. Dan zou ik teveel met het gevoel erin zitten. Daarom dat ik het niet te lang kan aankijken.

Sara. Mensen die bezet zijn kunnen inderdaad volhouden dat ze het niet zijn. Als ze bezet zijn dan is het vaak voor een avontuurtje of welke reden het ook mag zijn.

Afknappers: Allen maar foto’s die in een reisgids of party magazine hadden kunnen staan. Ik geloof niet dat ze 365 dagen per jaar op reis zijn of feesten. De duckface foto’s of selfies in de spiegel van de kledingkast. De just ask of vraag maar raak profielteksten, omdat iemand blijkbaar de moeite niet wil nemen zich leuk voor te stellen. Opvallend is vaak dat het met het uiterlijk wel goed zit. De natuurmensen die duidelijk niets meer doen dan een volgens de wet van de natuur leven en veganistisch zijn. Alleen maar foto’s van een shoot geven niet een indruk hoe iemand in dagelijks leven eruit ziet.
Hoi Theemok.

Nu snap ik je Theemok.

Het is niet zo zeer het beroep,maar het type daar achter. Ik begrijp je helemaal .

Ja ik heb ook niets met hele dikke mannen,die bier uit een blik drinken en vol tattoo s zitten.

Nee dat zijn mn type s ook niet hoor,dan val ik meer op de doorsnee man.

Ja en over het sporten,ik sport zelf ook 5 a 6 dagen per week,ik eet ook gezond hoor,maar wat ik er mee wil zeggen,probeer van het leven te genieten,dus ook af en toe zondigen met eten.

Maar sommige mensen slaan er helemaal in door,met die rare zaden tegenwoordig.

Maar het komt vast,dat ik naast het sporten,in het weekend af en toe lekker geniet van een wijntje en een cola.

Patleeuw,natuurlijk heb je op het kantoor ook leuke mannen zitten.

Maar ik bevind me niet heel veel in dat wereldje,ja op mn werk hebben we wel mensen die ook op het kantoor werken,dus daar hebben we ook dagelijks mee te maken.

Maar een man in driedelig pak,dat vind ik ook leuk om naar te kijken,en ook mooi.

Je heb toch van die mooie pakken. .

Maar toch heb ik vaak het idee,dat mannen die op een kantoor werken,toch niet zo op vrouwen vallen die in de techniek werken.

Mensen die mij nog nooit gezien hebben,hebben soms ook een bepaald beeld van me,wat ik totaal niet erg vind.

Mn vrienden hebben allemaal zo n ander beroep.

Ja een vriend van me,zit idd op de vrachtwagen,en nee hij is niet dik en drink geen bier uit een blik,en de ander is anesthesist,en weer anderen werken op een kantoor,en in de kinderopvang.

Ja ik vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen,en dat doe ik met plezier,hoewel ik natuurlijk niets te melden heb over mn liefdes leven.

En ik hoop natuurlijk dat jullie toch iemand gaan ontmoeten.

Zo en nu ga ik even sporten .........
Hey lieve mensen,

Ik heb eindelijk even de tijd om uitgebreid te reageren.

Lady_dana, wat leuk om wat van jou te horen!

Helemaal met jou eens dat het veel prettiger is als het wat rustiger gaat. Zo werkt dat bij mij ook.Heel fijn ook om je succesverhaal te lezen! Heel veel plezier op je vakantie! Dikke kus!

Amy, Ik ben van de jong-is-heel-leuk-club, dus ik zou me daar niet zo druk om maken. Je merk het pas echt op date als iemand te jong in doen en laten is.

Bren, Fijn dat er niet zoveel aan de hand bleek te zijn. Ik herken wel een beetje wat je schrijft. Dat als je niet genoeg bevestiging krijgt dat je het sneller afkapt. Ik heb dit in het verleden ook veel gedaan. Later pas gerealiseerd dat eerlijkheid het beste werkt. Ook bij mij en mijn twijfelman, die bleek niet te twijfelen, maar er bleek gewoon erg veel te spelen waar ik geen invloed op had. Eerlijkheid werkt altijd het beste, dat is mijn #1 les van al dit gedate.

Bekijk het rustig met je jonge man. Zolang jullie elkaar vaak zien is er niet zoveel aan de hand denk ik.

Fam, haha, ga je fwb-audities doen? Ik zou voor vers bloed gaan. Minder gedoe.

Pat, ik denk dat je er verstandig aan doet om het aan te pakken zoals je nu doet. Blijft toch zo lastig je situatie. Ik hoop dat je er linksom of rechtsom uit komt.

Treez, ik heb niet alles meegekregen, maar het loopt zo te lezen niet echt soepel?

Saraatje, Heb je het onderbuikgevoel dat hij niet eerlijk tegen je is? Ik heb mezelf voorgenomen om meer op mijn onderbuikgevoel te vertrouwen. Ik weet natuurlijk helemaal niet wat er speelt, maar vaak zeg een voorgevoel veel, uit mijn ervaringen in ieder geval wel.

Mok, ik zou het ook niet doen hoor, als hij nog met zijn ex samenwoont. Lijkt mij niet bepaald handig.

Minaa, De rede maakt uiteindelijk niet zoveel uit. Als hij niet wil wil hij niet. Je doet er verstandig aan zo te lezen om er geen energie meer in te steken.

Ik heb zelf wel een profiel op IC maar nooit wat mee gedaan. Ik zit zelf in de randstad, weet niet of het daarbuiten ook werkt.

Ik hoop dat je taalgevoel snel wegebt. Niet leuk. Ik hoop dat je hem nog weet te achterhalen.

Nijntje, als je je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen. Ik kan het voor een korte tijd wel, daarna levert het me te veel gedoe op. Bij jou ook zo te lezen. Het is ook heel verslavend zoiets. Een kat vind een bolletje wol ook veel interessanter als hij m niet niet te pakken krijgt. Als hij het bolletje wol eenmaal heeft is het minder spannend.

Rens, Klink alsof de rust wedergekeerd is tussen jou en vaste date. Ben je weer content met de situatie.

Mikki, Hoe heb je het gehad? Welkom terug!

Wol, jij ook welkom terug! wat jammer van die fotograaf. pas wel op voor je hart. Zo’n omgang lijkt mij lastig als je iemand wel heel leuk vindt.

syb, Je klikt zoveel positiever de laatste tijd! Ik ben ervan overtuigd dat die leuke dame snel gaat komen. Ik ga voor je duimen voor je sollicitatie.

Wendy, welkom hier. Leuk dat je meeleest!

Iedereen, Ik drink geregeld bier uit een halve liter blik, hahaha. En ik ben gek op katten! Als ik op Tinder een kat tegenkom blijf ik altijd langer hangen. Dus paas die mannen maar door naar Winkje

Kettinkjes kunnen af en witte sokken kunnen uit (en in de fik, geheel per ongeluk natuurlijk)

Ik heb met advocaten in pak gedate en met muzikanten en kunstenaars die uit halve liters drinken. Mensen die skiën, zeilen, paardrijden, schaken, larpen of onderwaterzaklopen, het maakt me allemaal niet uit. Ik heb de grootste lol met zoveel verschillende mensen gehad. Ik merk dat hoe ze in het leven staan en hoe ze met me omgaan het belangrijkste is. Empathie, sociale intelligentie en als ze met veel plezier in het leven staan, kan ik een hoop mannen al woest aantrekkelijk vinden.

Ik heb wel een type qua uiterlijk waar ik eerder naar kijk. (dat erg overeen komt met die van Amy en Lady_Dana, geloof ik ) Het oog wil natuurlijk ook wat, maar door kleding en gewoontes kan ik wel heenkijken. Ik vind wel bepaalde dingen belangrijk zoals dezelfde levensfilosofie hebben, en ik heb moeite met streng religieuze opvattingen of erg rechtste opvattingen. Maar dat zie je meestal niet op een Tinderfoto en dan ga je dus snel af op (voor)oordelen die je wel op Tinderfoto’s kan vinden zoals kettinkjes en tribaltattoo’s . Ik maak mezelf hier ook schuldig aan. Maar heb een paar keer gehad dat ik toch met een advocatenbal of een sportschoolsjonny op date ben gegaan en dat het wonderbaarlijk leuk was!

ONSDB is echt voorbij, we hebben erna nog wel wat contact gehad, maar ik voel er niks meer voor om verder te gaan. Hij is hier geloof ik wel door teleurgesteld. Het was niet per se die opmerkingen over mijn lijf, maar ook het onderbuikgevoel. Gewoon geen man voor Winkje.

Twijfelman (ik moet een positievere naam gaan verzinnen) nam wel weer contact met me op. (Dit was die man die wel lief en oprecht was, maar zelf ook genoeg op zijn bordje heeft, waardoor veel ruzie) Ik heb gezegd nog even afstand te willen. Misschien later weer, maar het is fijn om te weten dat de deur bij hem ook nog steeds openstaat. Mijn situatie lijkt wat beter te worden en als het bij hem ook beter gaat ga ik het misschien in de aanloop van de zomer nog eens met hem proberen. Ook al liep het stroef door omstandigheden, heb ik bij hem wel een erg positief onderbuikgevoel, altijd al gehad. Ik heb me voorgenomen om hier meer op te vertrouwen.

Verder nu geen dates en ook niet echt behoefte aan. Het komt wel weer wanneer het komt.
Minaa, gelukkig heb je genoeg afleiding om heel erg wakker te liggen van irl tinderman. Kun je niet die andere kennissen toevoegen op Facebook (excuus is natuurlijk het was een erg gezellig feestje) en dan verder zoeken naar die leuke man? Zou wel erg jammer zijn als je hem niet terug kan vinden.

Mok, de geniet modus komt langzaam weer terug hoor, heb enorm veel zin om hem weer te zien. En als ik flirterige opmerkingen stuur gaat die daar ook op in/doet die mee.

Pat, het app contact was eerder prima, ik denk dat het een verschil is aan invulling geven aan vakantie. Maar ga niet omdat het app contact minder is dan ik zou willen het met deze date afbreken. Het is denk ik ook een kwestie van verwachtingen op elkaar afstemmen. Ga het denk ik wel eens met hem bespreken.

Dat van de Amsterdammers die niet buiten de stad daten ging specifiek over de IC. Heb zelf ook met mannen uit Amsterdam gedate, maar die had ik dan op een andere manier leren kennen.

Als ik zo tussen de regels door lees heb je trouwens een beslissing genomen over passievrouw.

Wink, het klinkt weer rustig bij jou, jammer dat ONSDB niets word, maar wel lekker om te weten dat de deur bij twijfel kan ook nog openstaat. Gewoon als het weer rustig is weer oppakken, heeft dan ook meer kans van slagen waarschijnlijk.

Ik was van plan om eens met date te praten over verwachtingen, het app contact en hoe hij het verder ontdekken ziet. Misschien met iets meer eerlijkheid vanuit mijzelf dat ik dit een lastige fase vind, heb ik aan het begin wel eens oppervlakkig laten doorschemeren maar niet echt genoemd.

Op sommige punten verschillen we gewoon, wat niet erg is, als je er beide maar rekening mee houd. Ik hou heel erg van plannen, weten waar ik aan toe ben en wat ik kan verwachten. Hij ziet wel hoe het komt en zijn planning is maximaal een week vooruit. Ik zou dat graag een beetje meer willen kunnen, maar op dit moment moet hij mij maar een beetje tegemoet komen
Jullie kennen elkaar nu ongeveer een maand, toch Bren? Dan zou ik dat soort gesprekken nog even achterwege houden. Misschien eerst zelf helemaal zeker weten wat jij wil, voordat je gaat vragen wat hij wil?

Met eerlijkheid doelde ik meer op het voorbeeld dat je schetste uit het verleden; niet uit een soort egokwestie jezelf terugtrekken omdat je merkt dat de ander dat doet. Maar dan juist eerlijk aangeven dat het jou leuker lijkt om elkaar wat vaker te zien. Aan de hand van zijn reactie kan je dan besluiten om jezelf terug te trekken of niet.

Dit zou ik overigens alleen bij mannen doen die ik echt leuk vind en wat vaker heb gezien.
Nee, de eerste date is al 2 maanden geleden en daarvoor al 3 weken app contact gehad.

Ik weet trouwens wel wat ik wil, maar hij laat zich alleen echt uit over wat hij wil als je een naar vraagt. Vandaar mijn plan om eens een goed gesprek erover te voeren. Ik ga het wel een beetje luchtig houden, hoef niet meteen te weten of die met me wil trouwen, maar telkens deze onzekerheid bij mezelf vind ik ook niets.
Na twee maanden kan dat denk ik ook wel. Dan ken je elkaar wel al wat beter. Als jij je hier beter bij voelt moet je het doen. Al denk ik eigenlijk dat die onzekerheid niet echt gegrond is, afgaand op wat ik lees. Wat wil je precies dat hij wegneemt? Wil je een relatie met hem? Echt zekerheid is er nooit, hè. ;)
Zekerheid is er nooit, maar na een maand 1 a 2 elkaar al geregeld gezien of zo lang hebben kan zo iets wel besproken worden toch.. Het ligt er ook een beetje aan welke gesprekken en wat er besproken is met elkaar. Bijv. om eerst echt vanuit vriendschap het gaan aankijken dan komt het vaak wat later pas. En als iemand je leuk vind dat vind iemand de vraag over verwachting of in die trant niet erg. Als dat al als druk ervaren wordt is wordt daar wel heel zwaar aan getild.( Is mijn bescheiden mening )

Bren. Tussen de regels door goed gelezen. Gevoelsmatig voel ik ook een keuze gemaakt te hebben.
Bren ik snap wat je bedoeld. Zo was mijn ex ( ja van die nacht) ook. En t was er medeoorzaak van dat t misliep. Omdat hij zo n slechte planner was, ook al probeerde hij het, deed zijn best, zagen we elkaar te weinig. Of op verkeerde momenten ( dat hij eigenlijk geen tijd had dus ik als 3de wiel erbij was). Dat was bij hem geen onwil, maar meer dat ie t gewoon niet kon of gewend was.

Ik ben t ook met pat eens. Zekerheid heb je nooit.

Pat: Dat dacht ik ook al. Begrijp ook je twijfel wel. Hou voor ogen dat jij er gelukkiger van moet worden he?

Over vrachtwagenchauffeurs....ik heb niks tegen elk beroep op zich. Als je iemand irl ontmoet is dat ook niet t eerste dat je weet of wel? 1 van mijn beste vriendinnrn is vrachtwagenchauffeur trouwens. N iel klein dametje. Dus dat scheelt denk ik.

Ik heb wel iets tegen blaaskaken en al helemaal als ze rechtse ideeën hebben en pretenderen de waarheid te verkondigen. Als ze dan ook nog n roze polo aan hebben haak ik al af voor ze hun naam hebben kunnen zeggen.

Ik ben nog steeds in baalmodus denk ik op datinggebied. Merk dat ik ook minder vriendelijk ben naar de digitale heren door irl man. T gaat denk ik te ver om de ins en outs van de onmogelijkheid van mijn zoektocht uit te leggen ( de situatie te herkenbaar) maar dat wat jullie adviseren is al gedaan. No reactie op vriendenverzoeken.En als ik zeg dat ik door kroegman was uitgenodigd begrijpen jullie vast wel dat t ws niet goed ontvangen gaat worden als ik hem uitleg waarom ik dat wil weten.

Via n omweg t hem gevraagd en hij heeft dus geen idee. Ik weet dat irl man met 1 van de feestvarkens bevriend was op facebook dat heeft hij mij verteld. Kroegman is wel met alle feestvarkens bevriend. Als via s kroegmans profiel zou mogen kijken zou ik t kunnen achterhalen. Ik probeer dat ws wel ( met n smoes die ik nog moet verzinnen) als ik s bij m ben ofzo.

RLTM zwijgt weer in alle talen na n opleving in t weekend.

De rest ben ik ook steeds minder enthousiast over. Maar dat kan ook aan mijn baalmodus liggen.

Ga me dus maar ff concentreren op andere leuke dingen om uit die modus te komen.

Groeten minaa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven