Leerplicht en reizen
maandag 23 mei 2016 om 19:42
Mijn man gaat soliciteren in het buitenland op een vaste plek, we hebben verschillende gesprekken en zou ongeveer een maand duren. Wij willen graag onze kinderen meenemen omdat we allebei het niet zien zitten om een maand van de kinderen weg te zijn en het de bedoeling is dat ik bij sommige gesprekken ben.(ik weet dat het raar klinkt maar het is daar normaal) Onze zoon is nu 5 en dus leerplichtig. School zegt dat we bij de leerplichtambtenaar moeten zijn dus we gaan morgen even bellen. Onze vraag, hebben jullie ervaring en wat moeten we wel en niet vragen/vertellen?
maandag 23 mei 2016 om 20:11
maandag 23 mei 2016 om 20:21
Leerplicht is leerplicht. Lijkt me niet dat een maand lang sollicitatiegesprekken een goede reden is voor de leerplichtambtenaar om vrijstelling te geven. Erop gokken zou ik ook niet doen, een maand is lang!
Kan je niet tussentijds een weekend naar huis? Moet je er echt alle keren, de hele maand, bij zijn?
Kan je niet tussentijds een weekend naar huis? Moet je er echt alle keren, de hele maand, bij zijn?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
maandag 23 mei 2016 om 20:32
maandag 23 mei 2016 om 20:42
maandag 23 mei 2016 om 20:45
Er zijn geen dingen die je niet tegen de leerplichtambtenaar moet zeggen. De leerplichtambtenaar beslist of je kind een maand van school mag wegblijven. Leerplicht is een recht van je kind.
Maar goed, gezien het feit dat je overweegt tegen de leerplichtambtenaar te liegen en er zelfs een topic over opent, vind je jezelf heel speciaal en dat soort mensen krijgt meestal toch wel hun zin, linksom of rechtsom.
Zie verder mijn motto
Maar goed, gezien het feit dat je overweegt tegen de leerplichtambtenaar te liegen en er zelfs een topic over opent, vind je jezelf heel speciaal en dat soort mensen krijgt meestal toch wel hun zin, linksom of rechtsom.
Zie verder mijn motto
maandag 23 mei 2016 om 20:52
maandag 23 mei 2016 om 20:52
Ben wel benieuwd op wat voor functie jouw man dan solliciteert.
Maar als je zegt dat je een maand naar het land gaat, jouw man voor sollicitaties, dat je naar huizen wilt kijken, een school wilt zoeken enz. Maak er een mooi verhaaltje van, je kind is 5, ik zou het echt belachelijk vinden als ze dan moeilijk gaan doen.
Maar als je zegt dat je een maand naar het land gaat, jouw man voor sollicitaties, dat je naar huizen wilt kijken, een school wilt zoeken enz. Maak er een mooi verhaaltje van, je kind is 5, ik zou het echt belachelijk vinden als ze dan moeilijk gaan doen.