Leerplicht en reizen

23-05-2016 19:42 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man gaat soliciteren in het buitenland op een vaste plek, we hebben verschillende gesprekken en zou ongeveer een maand duren. Wij willen graag onze kinderen meenemen omdat we allebei het niet zien zitten om een maand van de kinderen weg te zijn en het de bedoeling is dat ik bij sommige gesprekken ben.(ik weet dat het raar klinkt maar het is daar normaal) Onze zoon is nu 5 en dus leerplichtig. School zegt dat we bij de leerplichtambtenaar moeten zijn dus we gaan morgen even bellen. Onze vraag, hebben jullie ervaring en wat moeten we wel en niet vragen/vertellen?
Bellen en vertellen.

Gewoon hoe het is, niet anders.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb zo'n voorgevoel dat we TO niet meer terug gaan zien.
668, the neighbour of the Beast
Een maand lang gesprekken op een vaste plek en de echtgenote moet er bij zijn.

Klinkt goed, zeg!
quote:Marels schreef op 23 mei 2016 @ 21:14:

Ik heb zo'n voorgevoel dat we TO niet meer terug gaan zien.Uhmm waarom zou ik niet terug komen? Gelukkig heb ik ook een sociaal leven naast viva
Nog geen 3 weken waren jullie er alleen over aan het nadenken, en nu al een maand op sollicitatietournee met de kinderen?
Loepen is soms wel toch zo handig.
quote:zecora schreef op 23 mei 2016 @ 20:49:

Is het iets van zendingswerk?Ja, het is zendingswerk in zuid Italië. Het zijn 4 verschillende gesprekken van elke week 1. Ik wilde heel graag weten of mensen weten wat je precies wel of niet moet vertellen. Ik wil helemaal niet liegen maar weten wat relevant is en of mensen ervaringen hebben.
quote:Pikkie22 schreef op 23 mei 2016 @ 21:21:

Nog geen 3 weken waren jullie er alleen over aan het nadenken, en nu al een maand op sollicitatietournee met de kinderen?Klopt! We weten nu eindelijk wat we willen en hebben er allebei enorme rust over!
quote:Aarbei85 schreef op 23 mei 2016 @ 21:19:

[...]

Uhmm waarom zou ik niet terug komen? Gelukkig heb ik ook een sociaal leven naast vivaEn waarom moet jij een maand mee?
Ow dat kan dan toch prima in de zomervakantie?

Ze gaan een 5 jarige echt geen maand vrijgeven voor dit.
quote:Goede-Fee schreef op 23 mei 2016 @ 21:25:

Ow dat kan dan toch prima in de zomervakantie?

Ze gaan een 5 jarige echt geen maand vrijgeven voor dit.Wij gaan daar wonen en werken. Dus toch is het nodig dat we er heen gaan.
Dus jij moet bij een of twee van die gesprekken zijn?

Dan gok ik dat de leerplicht-ambtenaar gaat zeggen dat jij voor die gesprekken maar op en neer moet gaan en dan oppas moet regelen voor je zoon.

Het is immers niet zo dat het echt niet anders kan. En het zit vrij dicht op de zomervakantie, met als gevolg dat ze bijna per definitie 'nee' zeggen, tenzij het een begrafenis oid betreft.
Zendingswerk in zuid Italië??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zendingswerk in Italië? Hebben die lui daar de Heere niet zo ongeveer uitgevonden?
quote:Aarbei85 schreef op 23 mei 2016 @ 21:28:

[...]

Wij gaan daar wonen en werken. Dus toch is het nodig dat we er heen gaan.Euhhh, je moet de gesprekken nog aangaan.

[...]

Wij gaan daar wonen en werken. Dus toch is het nodig dat we er heen gaan.

Dat weet je toch nog niet? Zolang je dat niet echt doet mag je ze niet voor zoiets een maand van school houden, zeker als er een periode aankomt waarin je prima zonder schoolverzuim dat kan regelen.

Maar je kan het altijd vragen. Heb je op papier dat er gesprekken plaatsvinden?
quote:Marels schreef op 23 mei 2016 @ 21:29:

Zendingswerk in Italië? Hebben die lui daar de Heere niet zo ongeveer uitgevonden?En dit.
Ja maar als Jezus je vriend is en wil dat je daar heen gaat, dan moet je he...
quote:Nouschi schreef op 23 mei 2016 @ 21:28:

Zendingswerk in zuid Italië??

Een katholiek bolwerk

Denk dat de TO niet zo goed weet wat zendingswerk is.

Zendelingen brengen de Here en het Ware Geloof.

Dat hoeft daar niet

[...]

Wij gaan daar wonen en werken. Dus toch is het nodig dat we er heen gaan.Maar niet per se die maand. Je kunt ook in de zomervakantie die kant op. Dat is iets later, ja. Maar dan hou je je wel netjes aan de Nederlandse wet.
quote:Marels schreef op 23 mei 2016 @ 21:29:

Zendingswerk in Italië? Hebben die lui daar de Heere niet zo ongeveer uitgevonden?
quote:blueeyes*3 schreef op 23 mei 2016 @ 21:31:

[...]

Maar niet per se die maand. Je kunt ook in de zomervakantie die kant op. Dat is iets later, ja. Maar dan hou je je wel netjes aan de Nederlandse wet.Ach ja, wie houdt zich aan de wet als de HEERE zegt dat je moet gaan!!
Oke laat maar. Jammer dat er veel zo raar reageren. Ik heb ook helemaal geen zin om mijzelf hierin te verdedigen.
Nu zijn er zat geloofsfanatici die hun kinderen school ontzeggen, maar zij moeten hun kinderen zelf lesgeven volgens strikte regels.
quote:Marels schreef op 23 mei 2016 @ 21:32:

[...]

Ach ja, wie houdt zich aan de wet als de HEERE zegt dat je moet gaan!!Wie zegt dat ik me niet aan de wet wil houden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven