Verhuizen naar NYC

24-05-2016 14:04 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames en heren,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik hoop dat ik gelijk een topic mag starten en Julie mij van adviezen kunnen voorzien. Omdat nog niet alles rond is hebben wij het nog niet aan iedereen verteld (bijna niemand), maar de kans is voor 80 procent dat wij in Januari voor minimaal een jaar, maar waarschijnlijk langer verhuizen naar New York. Mijn vriend gaat op locatie werken. Het is heel spannend. We hebben een zoon van 4 jaar, een koophuis etc. Dus een hoop geregel.

Nu hebben we een hele checklist gekregen en daar kan ik mee aan de slag. Er waren alleen nog wel een aantal dingen waar ik tegen aan loop.

- Weet er iemand van jullie wat een betrouwbaarder verhuurder is in New York City. We willen graag in de omgeving van de upper west side gaan wonen. Budget krijgen we nog te horen. Maar ik ben op internet alvast op zoek naar type woningen. Mocht iemand nog tips hebben waar je goed kan wonen met een kind van 4 dan graag!

- Zijn de openbare scholen in NYC echt niet aan te raden? Ik zit te kijken voor public scholen maar dan moet je al gauw aan 20.000 euro per jaar denken. Een beetje gekkenhuis voor 1,2 a 3 jaar. Wij vinden heel goed onderwijs belangrijk, maar de kans dat hij daar echt naar de universiteit gaat is klein. Na 3 jaar zijn we verplicht om of terug te gaan of om te emigreren. En dat is wel een flinke stap! Iemand tips in de omgeving van de Uper West Side wat goede betrouwbare scholen zijn?

- Zijn er meer dames hier die zijn verhuisd en in NYC wonen die het leuk vinden om hier over te kletsen? Ik zoek ook nog leuke dingen om daar te ondernemen? Ook daar zijn tips voor welkom!

We zijn er wel op vakantie geweest (2 weken!), maar dat is toch echt anders dan daar gaan wonen! Dus met elke tip ben ik blij. We hebben er wel heel veel zin in!

Alvast bedankt!
Wat spannend! Geen tips hier, maar veel succes met dit avontuur
The finest pleasure is kindness to others.
Wow! Wat een avontuur. Sorry, ook geen tips, wel jaloers!

Geen ervaring, maar volgens mij zijn de public schools vast ook goed wat betreft het onderwijs, alleen zullen er ander soort kinderen op zitten. Denk ik.
quote:missmanhattan schreef op 24 mei 2016 @ 14:16:

alleen zullen er ander soort kinderen op zitten. Met 4 armen ofzo?
quote:Weet er iemand van jullie wat een betrouwbaarder verhuurder is in New York City.

Dat soort vragen kun je beter aan de werkgever van je vriend stellen, lijkt me.

Mag jij trouwens wel mee-emigreren, als jullie niet getrouwd zijn?
Ook geen tips, wel heel veel plezier gewenst! Ik heb in Montana op school gezeten en daar was het openbare onderwijs uitstekend. Geen idee of dat ook voor NYC geldt. Je kent het vast wel, maar ik zou je het Amerikaforum aan willen raden, daar zitten veel Nederlandse expats.
Oh jaloers, heb als au pair in NYC gewoond, vond het geweldig leuk! Voor zover ik weet is de keuze voor een school in Amerika ook enigszins bepalend voor de mogelijkheden voor de uni, de ouders deden daar iig nogal spastisch over. Misschien was het overdreven van ze hoor en als je maar een paar jaar blijft doet dat wellicht niet zo terzake.

Als ik jou was zou ik in een van de rivertowns gaan wonen en niet in NYC zelf. Betaalbaarder, rustig, en de stad is supergoed bereikbaar. Ik vond het echt heel fijn om net buiten de stad te wonen en ging elke dag wel even de stad in.

Verder had ik daar een soort Museumjaarkaart, vond ik ideaal, zoveel leuks te zien. En sowieso een keer naar de openluchtbioscoop in Bryant Park als die er nog is

Oh ben echt zo jaloers. Was echt m'n lievelingsstad om te wonen
Wat gaaf zeg! Vrees alleen dat je voor wonen in de Upper West Side al 20.000 dollar per maand kwijt bent ;)
Oh nee, ik zit nu appartementen te bekijken en de prijzen vallen me erg mee.
quote:vivamila schreef op 24 mei 2016 @ 14:28:

Oh nee, ik zit nu appartementen te bekijken en de prijzen vallen me erg mee.Ja hoewel met een gezinnetje niet overdreven groot...
Wij hebben in Michigan niet voor private Schools gekozen, maar voor stateschools met een IB. Die heb je ook in NYC. Hier kan je IB World Schools opzoeken:

http://www.ibo.org/programmes/find-an-ib-school/
De kinderen leerden trouwens al op kindergarten lezen en hadden ook dagelijks huiswerk. Best pittig.
Leuk! Upper west Side lijkt me alleen niet de handigste locatie met een kind, ik zou ook naar Brooklyn (vooral Park Slope) kijken. meer ruimte, wat lagere prijzen en een wat normalere woonomgeving. Qua scholen, kijk ook eens naar Charter schools (onafhankelijke public schools die onder een Board of Trustees vallen). Weet alleen niet hoe het zit met wachtlijsten voor kindergarten.
quote:vivamila schreef op 24 mei 2016 @ 14:28:

Oh nee, ik zit nu appartementen te bekijken en de prijzen vallen me erg mee.

Ik denk wel dat er nog allerlei verborgen kosten bijkomen.

Maar wat spannend TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven