Reactie- en Bugtopic 3

25-11-2015 18:55 3291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 13-12-2016, 11:00:

De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:nerdopviva schreef op 24 mei 2016 @ 15:18:

[...]

Dit werkt bij mij inderdaad ook. Bedankt voor de tip!Hier ook, ook namens mij bedankt!

[...]

Dit werkt bij mij inderdaad ook. Bedankt voor de tip!Hier is nog iemand heel blij
quote:LoiseauCoureur schreef op 23 mei 2016 @ 19:44:

[...]

Heb ik ook! Heel irritant..

Edit: heb het vinkje bij 'enkele onopdringerige advertenties toestaan' weggehaald en ook nog iets bij mijn eigen filters. Nu zie ik niks meer (hopelijk blijft dat zo..)Mijn dank is ook groot!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jaaaa Loise het werkt!
Ik forum nu mobiel met Huawei Y625. Zodra ik hier op het forum ben, dan heb ik nog niks aangraakt, alles vergroot ineens, en dan kan ik continu alles weer verkleinen. Is dit normaal met mobiel forummen.
quote:Bij_Zonder schreef op 11 mei 2016 @ 22:35:

Ik weet niet of anderen er ook last van hebben maar het laden van pagina's duurt sinds een paar dagen steeds langer en tijdens het laden blijft de content maar naar boven en naar beneden verspringen. Denk ik dat de pagina geladen is en wil ik ergens op klikken, verspringt de hele zooi weer en kom ik op een pagina die ik dus niet wilde hebben.

Ik heb deze klacht ook. (Het volledige bericht van Bij_Zonder was langer, maar ik heb datgene weggeknipt waar ikzelf geen last van heb, of wat mij niet opgevallen is).

Plaatjes worden te langzaam geladen. Het kan ook aan het gedrag van de browser liggen. Ik heb Google Chrome (Ik weet niet welke browser jij gebruikt). Eerst wordt de tekst geladen. Op plekken waar plaatjes moeten komen wordt eerst weinig ruimte gereserveerd. Daarna wordt de ruimte aan de plaatjes aangepast, c.q. vergroot, en de tekst verspringt. Als je op een link klikt, lijkt die te worden genegeerd, maar wordt deze verwerkt als alles geladen is. Maar dan komt de klik op de verkeerde link. Ik vermoed dat dat zo gaat bij Google Chrome. Ik heb het niet getest bij Microsoft Edge, Microsoft IE en Firefox.

Dit probleem treedt thuis in elk geval op onder Windows 10, en op het werk onder Windows Server 2012. Ik heb mijn mobiel niet getest; daar forum ik niet intensief op.
World of Warcraft: Legion
quote:KaitlynTodd schreef op 26 mei 2016 @ 09:23:

Ik forum nu mobiel met Huawei Y625. Zodra ik hier op het forum ben, dan heb ik nog niks aangraakt, alles vergroot ineens, en dan kan ik continu alles weer verkleinen. Is dit normaal met mobiel forummen.

Dat is vervelend. Zou je mij een print screen kunnen sturen van het beeld dat je hebt op het moment dat alles vergroot? (communitymanager@viva.nl)

En heb je hier op andere websites ook last van?

Groet,

CM VIVA
quote:hans66 schreef op 27 mei 2016 @ 00:21:

[...]

Ik heb deze klacht ook. (Het volledige bericht van Bij_Zonder was langer, maar ik heb datgene weggeknipt waar ikzelf geen last van heb, of wat mij niet opgevallen is).

Plaatjes worden te langzaam geladen. Het kan ook aan het gedrag van de browser liggen. Ik heb Google Chrome (Ik weet niet welke browser jij gebruikt). Eerst wordt de tekst geladen. Op plekken waar plaatjes moeten komen wordt eerst weinig ruimte gereserveerd. Daarna wordt de ruimte aan de plaatjes aangepast, c.q. vergroot, en de tekst verspringt. Als je op een link klikt, lijkt die te worden genegeerd, maar wordt deze verwerkt als alles geladen is. Maar dan komt de klik op de verkeerde link. Ik vermoed dat dat zo gaat bij Google Chrome. Ik heb het niet getest bij Microsoft Edge, Microsoft IE en Firefox.

Dit probleem treedt thuis in elk geval op onder Windows 10, en op het werk onder Windows Server 2012. Ik heb mijn mobiel niet getest; daar forum ik niet intensief op.

Hallo beiden,

Dit klinkt echt alsof het te maken heeft met het feit dat de pagina nog niet volledig geladen is op het moment dat je ergens op wilt klikken. Ik heb dit af en toe zelf ook, maar alleen als ik niet over een snelle internetverbinding beschik. Erg vervelend, maar er is helaas niet direct iets aan te doen.

Groeten,

CM VIVA
Beste forummers,

Jullie gaven een tijdje terug aan dat de weergave bovenaan een topic, dat aangaf waar je je bevond (pijler > topic) niet naar behoren werkte. Dit is zojuist opgelost. Vanaf nu kun je dus weer op elk topic zien, waar je je exact bevindt, en kun je gemakkelijk terugkeren naar de pijler waar je je in bevindt.

Zie hierbij de weergave waar het om gaat:

Groeten,

CM VIVA
Top dat de breadcrumbs zijn gefixt CommunityManager!
[quote]CommunityManagerViva schreef op 27 mei 2016 @ 12:31:

[...]

Dat is vervelend. Zou je mij een print screen kunnen sturen van het beeld dat je hebt op het moment dat alles vergroot? (communitymanager@viva.nl)

En heb je hier op andere websites ook last van

Groet,;

CM VIVA[/quote

Dan blijf ik printscreens mailen, want het is zowat op elke pagina hier op viva. En alleen op vivaforum
quote:KaitlynTodd schreef op 27 mei 2016 @ 14:11:

[quote]CommunityManagerViva schreef op 27 mei 2016 @ 12:31:

[...]

En heb je hier op andere websites ook last van

Groet,;

CM VIVA[/quote

Dan blijf ik printscreens mailen, want het is zowat op elke pagina hier op viva. En alleen op vivaforum

Het hoeft niet van iedere pagina, maar even een voorbeeldje; zodat ik kan zien wat je bedoelt. En graag even vermelden of je dit ook op andere websites hebt. Dankjewel!

Groet,

CM VIVA
de loterijreclame is niet weg te klikken
quote:CommunityManagerViva schreef op 27 mei 2016 @ 12:38:

Beste forummers,

Jullie gaven een tijdje terug aan dat de weergave bovenaan een topic, dat aangaf waar je je bevond (pijler > topic) niet naar behoren werkte. Dit is zojuist opgelost. Vanaf nu kun je dus weer op elk topic zien, waar je je exact bevindt, en kun je gemakkelijk terugkeren naar de pijler waar je je in bevindt.

Zie hierbij de weergave waar het om gaat:

[afbeelding]

Groeten,

CM VIVAMobiel zie ik dit in elk geval niet. Pc niet geprobeerd.
.
quote:impala schreef op 28 mei 2016 @ 05:17:

[...]

Mobiel zie ik dit in elk geval niet. Pc niet geprobeerd.

Ik ook niet, maar zie de toegevoegde waarde er ook niet van.

Vrees dat het leessscherm dan nog kleiner wordt omdat er meer vaste informatie op moet komen te staan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh ja heel fijn! Ben er heel blij mee. Nu kun je tenminste vanuit het topic direct naar de pijler terug. Dank!

Leegscherm wordt niet kleiner Hima. Onder aan het topic stond, als je er eens in gereageerd had, home > forum.

Nu staat er home > forum > overig > topictitel (zoals het er ook stond als je niet in het topic had gereageerd).
Ik weet niet of ik wat verkeerd doe, of dat het een bug is.

Als ik op mijn telefoon de streepjes aantik om het navigatiemenu te openen, krijg ik heel vaak een half wit scherm en dus geen menu.

Ik moet dan een pagina terug om het weer te proberen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.

[...]

Dit werkt bij mij inderdaad ook. Bedankt voor de tip!waar staat dat vinkje?
Ik wordt een beetje moedeloos van onderstaande foutmelding, ik moet meerdere malen daags mijn browser afsluiten en opnieuw opstarten. (FF)

Niet geschoten is altijd mis
En daar was hij weer.

Weer opnieuw opstarten om deze melding in het bugtopic te kunnen plaatsen.

Niet geschoten is altijd mis
quote:Moirai schreef op 29 mei 2016 @ 11:53:

Ik weet niet of ik wat verkeerd doe, of dat het een bug is.

Als ik op mijn telefoon de streepjes aantik om het navigatiemenu te openen, krijg ik heel vaak een half wit scherm en dus geen menu.

Ik moet dan een pagina terug om het weer te proberen.

Zou je ons als dit weer gebeurt een printscreen willen mailen?

Dank!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

quote:Bitje93 schreef op 29 mei 2016 @ 12:10:

Ik wordt een beetje moedeloos van onderstaande foutmelding, ik moet meerdere malen daags mijn browser afsluiten en opnieuw opstarten. (FF)

[afbeelding]

Dank voor je melding, wij zullen het doorzetten naar de technische dienst!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva foru

Ik weet niet of dit de goede plaats is om mijn vraag te stellen (ik ben nieuw, doe mijn best!) maar is er een manier dat ik bij het eerste ongelezen bericht verder kan lezen in de topics? nu moet ik steeds onthouden op welke bladzijde ik gebleven ben :P
quote:balderdash schreef op 02 juni 2016 @ 20:12:

Ik weet niet of dit de goede plaats is om mijn vraag te stellen (ik ben nieuw, doe mijn best!) maar is er een manier dat ik bij het eerste ongelezen bericht verder kan lezen in de topics? nu moet ik steeds onthouden op welke bladzijde ik gebleven ben :P

Welkom! Je kunt twee dingen doen:

1) je maakt een bookmark aan van het laatste bericht dat je hebt gelezen (helemaal rechts bovenaan een reactie vind je het tekentje). De eerstvolgende keer dat je inlogt klik je bij forum start deze bookmark aan en ga je automatisch naar die reactie toe en kun je verder lezen.

2) bij jouw instellingen kun je bij voorkeuren kiezen voor 'berichten in omgekeerde volgorde', zo komt altijd de laatste reactie bovenaan als je een topic opent. Het ligt er net aan wat jij handig/prettig vindt.

Groet,

CM VIVA
^ah super! dank voor de snelle reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven