Kat miauwt de hele tijd!
zondag 29 mei 2016 om 12:04
Ik zit met een heel groot probleem waar ik niet meer weet wat te doen. Ik heb 2 katten alle twee geholpen een vrouwtje en een mannetje. Het mannetje is van jongs af aan al veel aan het miauwen. Toen we hem net ophaalde heeft hij de eerste weken bij iedere stap gemiauwd. Het werd minder uiteindelijk en toen die begon te sproeien heeft die het weer lang gedaan. Tot die werd geholpen!
Dan zou je denken miauwen is niet zo hard. We hebben een raskat die een aardig volume kan bereiken. Wij wonen vrijstaand, maar zelfs de buren kunnen hem horen. (iedereen is altijd verbaast dat een kat dat volume kan bereiken)
Nou is het zo dat we sinds 8 maanden in een nieuw huis wonen waar hij is gewend. Hij is altijd een binnenkat geweest, maar we lieten hem wel altijd op het balkon. Met het mooie weer hebben we hem 1x in de tuin gelaten, maar we moeten er wel bij blijven. Sinds dat gebeurd is is hij niet meer tevreden met het balkon. En miauwt en schreeuwt de hele dag. Mijn kind ligt er snachts wakker van en ook wij. Als we hem in de tuin laten stopt het, maar weer binnen begint het gewoon weer.
Medisch is er niks met hem aan de hand, maar we draaien zo langzamerhand door iedere minuut van de dag het gebrul aan te horen.
Hoop dat het begrijpelijk is, maar weet iemand miss wat we hier mee kunnen doen?
(Weg doen is geen optie!)
Dan zou je denken miauwen is niet zo hard. We hebben een raskat die een aardig volume kan bereiken. Wij wonen vrijstaand, maar zelfs de buren kunnen hem horen. (iedereen is altijd verbaast dat een kat dat volume kan bereiken)
Nou is het zo dat we sinds 8 maanden in een nieuw huis wonen waar hij is gewend. Hij is altijd een binnenkat geweest, maar we lieten hem wel altijd op het balkon. Met het mooie weer hebben we hem 1x in de tuin gelaten, maar we moeten er wel bij blijven. Sinds dat gebeurd is is hij niet meer tevreden met het balkon. En miauwt en schreeuwt de hele dag. Mijn kind ligt er snachts wakker van en ook wij. Als we hem in de tuin laten stopt het, maar weer binnen begint het gewoon weer.
Medisch is er niks met hem aan de hand, maar we draaien zo langzamerhand door iedere minuut van de dag het gebrul aan te horen.
Hoop dat het begrijpelijk is, maar weet iemand miss wat we hier mee kunnen doen?
(Weg doen is geen optie!)
zondag 29 mei 2016 om 12:12
zondag 29 mei 2016 om 12:15
quote:laura23 schreef op 29 mei 2016 @ 12:14:
Het probleem is dat we naast een grote weg wonen en het niet mogelijk is om de volledige tuin af te dekken zodat hij er niet uit kan. Als de kat van de buren buiten is (heel klein vrouwtje) valt hij die met tanden en nagels aan.
Je hoeft de tuin niet af te dekken hè.
Je kan zo'n schuine bovenkant maken. Daar kan bijna geen een kat uit.
Het probleem is dat we naast een grote weg wonen en het niet mogelijk is om de volledige tuin af te dekken zodat hij er niet uit kan. Als de kat van de buren buiten is (heel klein vrouwtje) valt hij die met tanden en nagels aan.
Je hoeft de tuin niet af te dekken hè.
Je kan zo'n schuine bovenkant maken. Daar kan bijna geen een kat uit.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
zondag 29 mei 2016 om 12:16
Onze kat was ook een binnenkat, maar sinds ze wel eens naar buiten is geweest en ik weet hoe fijn ze het daar vindt, laten we haar veel vaker naar buiten. We hebben een grote tuin en ze gaat nooit ver weg, is wel een beetje bang aangelegd. Als we haar roepen, komt ze meestal weer naar binnen. Maar ik vind het toch altijd een beetje zielig als katten alleen maar binnen mogen en zeker als je kat constant miauwt omdat hij naar buiten wil.
Wij zijn overigens gezegend met een kat die nauwelijks kan miauwen, er komt een schor geluidje of een piep uit en dat was het wel
Wij zijn overigens gezegend met een kat die nauwelijks kan miauwen, er komt een schor geluidje of een piep uit en dat was het wel
zondag 29 mei 2016 om 12:32
zondag 29 mei 2016 om 12:43
Bengaalse katten zijn praters:
http://www.bengaalkat.nl/de-bengaal/
Heb je je niet laten informeren over het ras en het karakter voordat je deze kat nam?
http://www.bengaalkat.nl/de-bengaal/
Heb je je niet laten informeren over het ras en het karakter voordat je deze kat nam?
zondag 29 mei 2016 om 12:44
Tja je had m de tuin niet in mogen laten gaan. Wrsch verveelt hij zich nu. Maar wat gebeurt is, is gebeurt.
Mag hij in de tuin? Heb je de mogelijkheid om de tuin katproof te maken? Luikje zodat hij zelf binnen en buiten kan, goed afgesloten hek, schuine rand op het hek zodat hij er niet uit kan klimmen, etc.
Indien niet ga je m moeten bezighouden. Er zijn spelletjes waardoor katten hun hersenen kunnen trainen, balletjes waar voer in kan en waarvoor ze moeite moeten doen om t eruit te krijgen, zelfs app spelletjes die je van op afstand kan bedienen, etc. Zoek eens op google naar "entertain cat while you're away". Dan krijg je tal van mogelijkheden.
Succes!
Mag hij in de tuin? Heb je de mogelijkheid om de tuin katproof te maken? Luikje zodat hij zelf binnen en buiten kan, goed afgesloten hek, schuine rand op het hek zodat hij er niet uit kan klimmen, etc.
Indien niet ga je m moeten bezighouden. Er zijn spelletjes waardoor katten hun hersenen kunnen trainen, balletjes waar voer in kan en waarvoor ze moeite moeten doen om t eruit te krijgen, zelfs app spelletjes die je van op afstand kan bedienen, etc. Zoek eens op google naar "entertain cat while you're away". Dan krijg je tal van mogelijkheden.
Succes!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
zondag 29 mei 2016 om 13:21
Dat Bengalen erg agressief zouden zijn is grote onzin. Je hebt er vast een enkele keer een fel exemplaar tussenzitten, net als tussen de rode katers of tussen de siamezen of wat dan ook.
Bengalen kunnen wel andere katten treiteren als ze zich stierlijk vervelen. Je hebt een systeem dat heet iets van Pet Safe wat je om je tuin kunt spannen. Maar misschien is een ren ook een optie, wellicht aangesloten op een raam? Waarschijnlijk ben je dan van het gekrijs verlost.
Bengalen kunnen wel andere katten treiteren als ze zich stierlijk vervelen. Je hebt een systeem dat heet iets van Pet Safe wat je om je tuin kunt spannen. Maar misschien is een ren ook een optie, wellicht aangesloten op een raam? Waarschijnlijk ben je dan van het gekrijs verlost.
zondag 29 mei 2016 om 14:23
Mijn kat had daar ook een handje van en vooral 's nachts. Ik heb het opgelost door 's avonds een uur met hem en de hond te gaan lopen (kat loopt perfect mee) en hem daarna eten te geven. Daarna gaan we allemaal slapen. Werkt hier perfect (situatie hier was wel wat anders, kat liep vaak 's nachts buiten maar verhuist naar portiekwoning en nu kon hij niet meer zelfstandig naar buiten. Overdag kwam hij al nooit buiten).
zondag 29 mei 2016 om 14:37
zondag 29 mei 2016 om 22:50
Ja het probleem is dat we binnen 2-3 maanden naar een huis gaan waar die lekker naar buiten kan. Maar hier is het echt onmogelijk voor je het weet springt die de weg op. Hij is totaal nooit agressief op die ene keer na. Ook met kinderen echt een super lieve kat. Nooit gekrabbeld of gebeten of dergelijke.