Rijschool uitzoeken (Amsterdam)
woensdag 19 november 2008 om 04:45
woensdag 19 november 2008 om 09:07
quote:ezeltje schreef op 19 november 2008 @ 08:41:
via de site van bovag kun je zien hoeveel leerlingen een rijschool heeft gehad en wat het slagingspercentage na 1 en na 2 x afrijden is.
Het is even zoeken, maar het staat erop!
Succes met je rijlessen
Let er wel op dat bij grotere rijscholen het percentage niet zoveel zegt. Er kunnen grote verschillen zitten tussen de instructeurs.
Ik heb zelf afgelopen jaar ook m'n rijbewijs gehaald in Amsterdam, bij die grote rijschool aan de wibautstraat (zal maar geen reclame maken). Het was daar allemaal heel goed geregeld en ik ben uiteindelijk in twee keer geslaagd, maar goed ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal
via de site van bovag kun je zien hoeveel leerlingen een rijschool heeft gehad en wat het slagingspercentage na 1 en na 2 x afrijden is.
Het is even zoeken, maar het staat erop!
Succes met je rijlessen
Let er wel op dat bij grotere rijscholen het percentage niet zoveel zegt. Er kunnen grote verschillen zitten tussen de instructeurs.
Ik heb zelf afgelopen jaar ook m'n rijbewijs gehaald in Amsterdam, bij die grote rijschool aan de wibautstraat (zal maar geen reclame maken). Het was daar allemaal heel goed geregeld en ik ben uiteindelijk in twee keer geslaagd, maar goed ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal
woensdag 19 november 2008 om 11:15
woensdag 19 november 2008 om 22:13
Ik zou zowiezo niet op het geld letten. Natuurlijk doe je dat, maar mijn ervaring met rijscholen is toch vaak dat goedkoop vaak duurkoop is. Ik kreeg van veel mensen te horen dat mijn lessen erg duur waren, 2 jaar terug 46 euro per uur. Is ook veel, maar ik heb het wel allemaal in 1 keer gehaald. Dan hoor je mensen die 30 euro per uur betalen, maar er 3 keer zo lang over doen met meer examens. Bij de rijschool waar ik zat (niet in amsterdam) reden meer mensen die ik kende en iedereen is in 1 keer geslaagd daar. Zoek dus vooral niet de goedkoopste, omdat het dan niet zoveel kost. Vaak doe je er dan toch langer over. Vriendin van me had een goedkope rijschool...instructeur belde vaak af, nam telefoon niet op etc. Inmiddels had ze al 2 examens gehad terwijl ze daar nog niet aan toe was. Daarna is ze overgestapt naa een duurdere, paar lessen gehad en die instructeur gaf ook aan dat het te vroeg was voor examen. Na een aantal lessen daar mocht ze op examen en is in 1 keer geslaagd. Ze baalde wel dat ze dat niet meteen had gedaan Ik hoor teveel van dit soort verhalen, dus mijn advies is gewoon...neem een wat duurdere rijschool en vraag eventueel ervaringen aan vrienden ofzo die je kent die daar rijden. Mon op mond-reclame is bij rijscholen vaak nog de beste reclame
woensdag 19 november 2008 om 22:17
woensdag 19 november 2008 om 22:51
Bedankt voor de vele reacties al!
Summerbreeze, degene die jij noemt is echt superdicht bij mij in de buurt, dus dat is wel handig zeg! Ga daarvan zeker even de Bovag resultaten checken of 'ie echt zo goed is als Kelly doet denken
Ivetje; ik was zeker niet van plan om voor de goedkoopste te gaan. Ik vind slagingspercentages en de 'klik' met de instructeur veel belangrijker, want goedkoop heeft idd weinig zin als je tig keer opnieuw moet afrijden...
Alle anderen ook bedankt! Ik ga zeker van degenen die jullie genoemd hebben de Bovag uitslagen bekijken!
Meer tips zijn altijd nog welkom!
En Ernie, voorlopig heb ik sowieso geen eigen auto dus... je kan rustig rond blijven rijden. Alleen oppassen voor die auto's met de L erop
Summerbreeze, degene die jij noemt is echt superdicht bij mij in de buurt, dus dat is wel handig zeg! Ga daarvan zeker even de Bovag resultaten checken of 'ie echt zo goed is als Kelly doet denken
Ivetje; ik was zeker niet van plan om voor de goedkoopste te gaan. Ik vind slagingspercentages en de 'klik' met de instructeur veel belangrijker, want goedkoop heeft idd weinig zin als je tig keer opnieuw moet afrijden...
Alle anderen ook bedankt! Ik ga zeker van degenen die jullie genoemd hebben de Bovag uitslagen bekijken!
Meer tips zijn altijd nog welkom!
En Ernie, voorlopig heb ik sowieso geen eigen auto dus... je kan rustig rond blijven rijden. Alleen oppassen voor die auto's met de L erop