Mijn minnares gaat vreemd!

13-11-2008 15:12 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een probleempje waarmee ik als man hier vast geen volle zalen trek, zal ik maar zeggen.

Wat is het geval?

Ik heb twee maanden geleden mijn gezin verlaten, na een tijd lang aarzelen, om verder te gaan met mijn grote liefde, een vrouw die ik een jaar geleden leerde kennen. We hebben ook zo lang al iets, en nu dus (eindelijk) openlijk.

Maar, twee weken geleden kwam ik er per toeval achter dat zij in diezelfde periode vijf maanden lang een relatie had met een andere man, en vervolgens met weer een andere man twee maanden lang. Ik wist uiteraard van niets, zij beweerde destijds deze mannen slechts "als gewoon vriend" te kennen. Inmiddels is mij ook duidelijk geworden dat die andere mannen ook niets wisten van mij, of van elkaar.

Dus, is dit een mooi koekje van eigen deeg voor mij? Die grap zie ik er ook wel van in, maar zij beweert, en dat begrijp ik ergens ook wel weer, dat ze het deed omdat ik steeds mijn vrouw niet verliet en zij mij toch niet kwijt wilde, omdat ik *echt* haar grote liefde ben.

En dat laatste zou best eens zo kunnen zijn, denk ik. Probleem is, ik vind haar geweldig, maar dit verhaal klinkt natuurlijk niet zo heel erg goed en oprecht voor iemand die telkens heeft lopen beweren dat ik haar Grote Liefde ben, en dat andere mannen haar niet interesseren....

Dus, ben ik een grote sufferd als ik hiermee verder ga?
Lees toch een paar zaken in jouw posting waar mijn haren van overeind gaan staan.

Heb wel gezien dat je alleen reageert op mensen die in jouw straatje reageren maar kan het toch niet laten.

Dat je verliefd wordt op een bezette man kan ik me nog voorstellen..

Maar waarom moet je zonodig nog een gezin ontwrichten

en spelen met die man zijn gevoelens terwijl jij het als gebrek aan beter beschouwt omdat jouw klokje begint te tikken en je een kindje wil.

Ik vindt het al heel wat dat je een relatie zo begint op basis van bedrog.

Zijn er in haar leeftijd geen singel of gescheiden mannen of is ze zo wanhopig dat ze allerlei huwelijken moet ontwrichten om haar zin te krijgen.

Tuurlijk doet de man het ook zelf maar ik zie het meer als ik moet nu een gezinnetje stichten ten koste van wie dan ook.

Nu is het nog spannend.

Let wel jullie hebben nog geen langdurige relatie gehad en de kans dat het verzand in een partner die ook niet meer zo actief en ondernemend is na de geboorte van een kindje is erg groot.

Terwijl jij juist die kenmerken van actifiteit aangeeft als een reden van jouw verliefdheid op haar.

Vreemdgaan vindt ik het niet.Het is nogal een verwijt van iemand die zelf zijn vrouw bedriegt.En jij had geen echte relatie met haar dus is zij vrij om te doen wat ze wil.

Heb je wel de juiste beslissing genomen?

Het komt ook zo berekend over dat ze nu net de verkeerde een mailtje stuurt.

Zo van klaar jou heb ik niet meer nodig ik heb al iemand gevonden om een kind mee te nemen.
En jij had geen echte relatie met haar dus is zij vrij om te doen wat ze wil.

Maar natuurlijk. Alleen ze had er niet over hoeven liegen. Aan de andere kant, ze wist dat ze mij kwijt zou zijn als ze het wel zou zeggen van die andere mannen. Dus ze dacht misschien: Hij wil zowiezo niet dus als ik het niet vertel kan ik misschien nog even bij hem blijven, anders is het zowiezo voorbij.

Als ik het zou ontdekken zou ze me kwijt zijn, maar dat zou zeker zo zijn als ze het zou vertellen. Dus ja, er zat niet echt een bonus op eerlijk zijn zeg maar..
Maar als het toen over geweest was als ze het verteld had, waarom nu dan niet? Omdat er nu geen weg terug is en je teveel verliest, nu?

(Overigens veroordeel ik opportunisme niet hoor, een mens kan niet zonder. Maar ik ben wel nieuwsgierig )
Dát vraag ik mij ook af; ga je hier nu meer door omdat het met je vrouw afgelopen is, geen weg meer terug? Is het gezichtsverlies, een falen van jouw kant voor jouw gevoel?

Met zoiets kwam mijn vriend op de proppen..hij was al vreemdgegaan, kon dat niet meer terugdraaien dús dan maar helemaal voor haar kiezen. Rare gedachtengang, als je het mij vraagt. Maar ik ben dan ook geen vreemdganger.

Ik ben toch bang dat zij jou ziet als een leuk verzetje, misschien ben je wel haar nummer 1 in de rij van 3, dat moet toch wel wat doen voor je ego?

Als jij niet hapt, is er altijd nog een nr 2 en nr 3. Zolang zij haar doel maar bereikt..

En voel jij je niet stiekem erg gevleid dat zo'n wereldvrouw voor jou gaat? Want je gaf al aan dat jouw vrouw het tegenovergestelde is, dus dan moet dit wel heel erg aanlokkelijk zijn. Maar wat ik met eigen ogen heb gezien; het gras kan ook heel snel verdorren.
Moosey,

Destijds had ik nog wel terug gekund want ik hield bewust de gevoelsboot een beetje af, maar inmiddels is het een hele tijd later en ben ik behoorlijk gek op haar geraakt, ook DE reden trouwens om met mijn vrouw te breken uiteindelijk. Als je even verliefd bent is het een bevlieging, blijf je het maanden lang dan moet je toch eens op je hoofd gaan krabben of je daar konsekwenties aan moet verbinden. Destijds was de balans doorgeslagen naar "contact verbreken", en nu wil ik dat niet meer, ondanks de geleverde prestaties harerzijds.. Oftewel, ik ben gewoon te dol op haar. Tsja, ook dat kan..
bigamist

nu heb je DE spannende relatie waar je (ex)vrouw en moeder van je kind niet aan kon of wou voldoen. Geniet er met volle teugen van want voor je het weet neemt een ander exemplaar jouw plaats zo maar (naast jou) in.
quote:DeBigamist schreef op 19 november 2008 @ 12:58:

En jij had geen echte relatie met haar dus is zij vrij om te doen wat ze wil.

Maar natuurlijk. Alleen ze had er niet over hoeven liegen. Aan de andere kant, ze wist dat ze mij kwijt zou zijn als ze het wel zou zeggen van die andere mannen. Dus ze dacht misschien: Hij wil zowiezo niet dus als ik het niet vertel kan ik misschien nog even bij hem blijven, anders is het zowiezo voorbij.

Als ik het zou ontdekken zou ze me kwijt zijn, maar dat zou zeker zo zijn als ze het zou vertellen. Dus ja, er zat niet echt een bonus op eerlijk zijn zeg maar..

Je zegt het zelf al helemaal goed. Eerlijkheid zou voor haar ongewenste consequenties hebben gehad. En jij bleef toch bij je vrouw, dus waarom zou ze die afspraak nog nakomen?

Liegen is in zijn algemeen niet zo fraai (al vind ik mensen die zeggen dat ze áltijd eerlijk zijn op voorhand niet te vertrouwen, maar dat is een andere discussie). Bovendien hadden jullie een afspraak gemaakt. Die afspraak had ze dan beter niet met je kunnen maken. Maar dan nóg vind ik: ook al heeft ze ja gezegd tegen die afspraak en vervolgens deze aan haar hooggehakte laars gelapt; ze heeft daarover geen enkele verantwoording aan jou af te leggen. Zij kon niks van jou verwachten en jij dus ook niks van haar.

Neemt niet weg, wat wij er hier ook allemaal van vinden, dat jíj er een naar gevoel aan hebt over gehouden. De vraag is wat je daarmee doet. Voor lief nemen, wegslikken en doorgaan of... Zo te horen heb je het voor jezelf wel duidelijk: je wil ervoor gaan omdat je te dol op haar bent. De tijd zal leren of deze nieuwe situatie waarin jullie openlijk voor elkaar gaan een liefdevolle stabiele relatie oplevert.
Precies, Snoek, zo is het helemaal. Ik begrijp de enigszins opportunistische keuze om niet eerlijk te zijn. Maar de nare smaak wordt wel versterkt door de stijl waarop zij niet eerlijk was. Het tegendeel van de waarheid werd er behoorlijk dik bovenop gelegd, door opemrkingen als: Ik kan niet eens liegen, of: Jij bent voor mij al die tijd echt de enigeman geweest in wie ik interesse had, dat werk.. Van dik hout zaagt men planken.

De stijl had best wat ingetogener mogen zijn vind ik, want het gevolg is dat ik nu de stellige uitspraken van haar juist met een korreltje zout neem, hoe goed bedoeld en oprecht het nu ook is wat zij zegt. Dat is gewoon een beetje jammer voor de toekomst, want er gaat vast wat tijd overheen voordat ik niet meer onbewust een betrouwbaarheidscijfer geef aan haar uitspraken... Ach, en nog steeds is er niet helemaal schoon schip gemaakt denk ik, omdat zij bijvoorbeeld nog altijd volhoudt dat zij geen sex had met haar eerste lover, met wie ze toch een aantal maanden een relatie had.

Is het nog belangrijk? Is ook de vraag... Het is allemaal gebeurd, en in een onduidelijke situatie, dat is zeker. Desondanks voelt t klote als iemand zo lang tegen je heeft gelogen, zij het "om bestwil" misschien.. Inderdaad, de toekomst zal het leren..! :-)
En, Moosey, ik moet daarin toch ook eerlijk zijn, een deel van mijn motivering om door te gaan is ook dat ik nu deze stap eenmaal heb gezet, en het extra lullig vind om nu weer met hangende pootjes terug te lopen. Of het wordt een tijdje alleen verder, temeer ik wel begrepen heb dat het met mijn ex geen lang verhaal zou worden, zelfs al zou ik met haar verder gaan en de brokken lijmen. Waarschijnlijk heb ik dan over een jaar weer hetzelfde, met andere spelers.

En, zoals gezegd, ik ben gewoon een aap. Ik wil haar hebben, het is mijn wijfje, andere mannetjes blijven van haar af met hun tengels. En als ze tever gaat krijgt ze een extra beurt om het af te leren, zoiets.. Hoe harder zij wegrent, hoe meer ik haar wil vangen. Het is ook best wel primitief allemaal! En, zij vindt dat ergens ook wel weer lekker, dat ik een beetje apig ben. Krijgt ze het idee dat ik haar extra graag wil, zoiets.. Of dit een goede basis is voor een langdurige en duurzame relatie zal moeten blijken. Gelukkig kunnen we het ook op boven-aap nivo aardig met elkaar vinden hoor..
Jullie zijn beiden even berekenend, probleem voor jou is dat jij haar rekenwerk niet eens kan volgen en zij het jouwe wel
duidelijk dat zij jou steeds een aantal sommetjes voor is, ze schiet geen beer voordat die al opgegroeide jongen heeft, heeft meer boter in het vat dan jou alleen, heeft tevens tal van pijlen op haar boog
Bigamist, ik volg je topic een beetje van afstand, maar wil toch nog een keer reageren.

Je zit in een moeilijk parket. Er is niet voor niets een minnares in je leven gekomen toen je nog getrouwd was, misschien is het beeindigen van je huwelijk hierdoor alleen maar sneller gegaan en was je uiteindelijk toch wel bij je vrouw weggegaan. Wat ik bedoel te zeggen is dat je minnares een eye-opener is geweest voor jou.

Wellicht is het goed om samen met je vriendin jullie verwachtingen uit te spreken, dan is dat in ieder geval duidelijk.

Zelf heb ik een minnaar (ik noem hem liever mijn nr. 2), wij weten van elkaar precies waar we aan toe zijn, hebben onze verwachtingen uitgesproken. Ligt misschien wel wat anders, maar is in ieder geval houvast.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat jullie er samen iets moois van kunnen maken!
anoniem_53368 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 21:38
Reden: type foutje
% gewijzigd
Zo, in een metaforische bui, ikkezelf?

Bigamist, ik denk ook dat je niet anders kunt dan 'doorzetten' (klinkt wel erg calvinistisch, maar soit) in deze situatie. Of je had zodanig gekwetst moeten zijn door haar oneerlijkheid dat dat gewoon niet gaat, maar da's duidelijk niet het geval. En dit lijkt me wél heel duidelijk een geval van je kunt maar beter spijt krijgen van wat je gedaan hebt dan van wat je hebt gelaten.

't Klinkt trouwens wel een beetje als zo'n Hollywood-liefde, zij is woest aantrekkelijk, van alle markten thuis en een beetje gek, hij verlaat huis en haard voor haar, komt erachter dat zij niet eerlijk is geweest, is diep gekwetst maar uiteindelijk bekennen ze elkaar snikkend dat de Liefde Zo Groot is dat ze ondanks alles toch helemaal voor elkaar gaan. En daar eindigt de film dan. Ben in dit geval wel erg benieuwd hoe-die verder gaat
Hm, ik lees toch erg vaak dat zij in de ogen van to enorm vaak tegenvalt. En dan toch ermee doorgaan? Kan maar 1 reden bedenken, en dat is dat het met zijn vrouw toch al over is, dus dan maar liever samen met haar, dan alleen. Zo blijkt weer dat veel mannen het moeilijk vinden om echt alleen te zijn.

En ja, het is natuurlijk ook best interessant, zo'n wereldvrouw die van alle markten thuis is. Maar ik betwijfel of dit echt een happy end gaat krijgen. Denk dat to nog eens het deksel op zijn neus gaat krijgen, omdat zij toch een leuker exemplaar op de kop heeft getikt. En dan staat to nergens. En dan is het resultaat dus een gebroken gezin, en een gebroken to. En een in haar vuistje lachende Vlam, die het allemaal prima voor elkaar heeft. What else is new?
Nou ja, als ik dit lees:quote:DeBigamist schreef op 19 november 2008 @ 15:02:

Destijds had ik nog wel terug gekund want ik hield bewust de gevoelsboot een beetje af, maar inmiddels is het een hele tijd later en ben ik behoorlijk gek op haar geraakt, ook DE reden trouwens om met mijn vrouw te breken uiteindelijk. Als je even verliefd bent is het een bevlieging, blijf je het maanden lang dan moet je toch eens op je hoofd gaan krabben of je daar konsekwenties aan moet verbinden. Destijds was de balans doorgeslagen naar "contact verbreken", en nu wil ik dat niet meer, ondanks de geleverde prestaties harerzijds.. Oftewel, ik ben gewoon te dol op haar. Tsja, ook dat kan..

dan denk ik toch dat TO ervoor moet gaan, ook al is de kans van deksels en neuzen inderdaad groot. En he, als TO nu met haar breekt, heb je óók een gebroken gezin en een gebroken TO, dus dan zou ik er persoonlijk toch eerst maar eens proberen wat van te maken, ookal zal de breuk daarna misschien pijnlijker zijn. Maar misschien ook wel niet, dat weet je niet.

Ik vind Mevrouw Minnares ook wel akelig berekenend overkomen her en der, maar dat komt ook doordat TO het lef heeft om minder welgevoeglijke dingen niet te negeren. En ik denk dan: Als je dat allemaal durft te zien en te benoemen, en je bent nog heel gek op iemand en je kunt er nog voor gaan, mijn zegen heb je. Het leven is nou eenmaal een riskante bedoening.
quote:Fame schreef op 13 november 2008 @ 15:38:

Ik zou zo zeggen, twee vreemdgangers, ga een open relatie met elkaar aan en blijf allebei lekker buiten de deur eten.
quote:DeBigamist schreef op 13 november 2008 @ 18:19:

Ik kan me de de racties hier best voorstellen, daarom zeg ik ook dat ik vast geen volle zalen trek met dit verhaal. De grap is duidelijk natuurlijk!

Maar toch, ik begrijp een ding niet goed.

Zij vertelde mij wel over die andere mannen, dwz dat ze die had ontmoet wist ik, en dat er een zekere aantrekking was wist ik ook.

Ik heb uiteraard gevraagd of zij niet liever iets met een van hen wilde beginnen, dan was er immers ook een "oplossing". Maar dat wilde zij beslist niet beweerde zij destijds, omdat zij alleen interesse had in mij. Ofwel, zij had de keuze bij mij "weg" te gaan, ik stelde het zelfs voor, maar zij besloot door te gaan met mij.

Ondertussen had ze dus vijf maanden lang iets lopen met die ander. En daarna twee maanden met opnieuw een ander. Die arme kerels wisten ook van niets trouwens. Totdat - en dat is ook wel weer grappig - ze de boeking van een reis met mij per ongeluk

naar hem stuurde..

Dusss...conclusie? Als zij het toen had opgebiecht dat ze ook met andere kerels neukte, dan had jij niet de beslissing genomen bij je vrouw weg te gaan?!

Dan heeft ze jouw vrouw een goede dienst bewezen. Al eerder gezegd..boontje komt om zijn loontje. En ja, als ik jouw ex was, zou ik me rotlachen!
Beste Bigamist,

Ik ben de laatste om te oordelen over je vriendin, aangezien ik zelf ook in de situatie heb gezeten dat de liefde van mijn leven (toen, gelukkig heb ik inmiddels het licht gezien) mij op de positie van minnares neerzette. Ik vond het verschrikkelijk! Maar heb hem toen ook duidelijk gemaakt: jij een ander = ik dus ook de vrijheid om te doen en laten wat ik wil. Hij wist ook wel van mijn andere scharrels en accepteerde het ook. Of hij het leuk vond was een tweede. Ik heb het precies 2 maanden volgehouden en toen heb ik een punt erachter gezet, waarna hij het al snel met haar verbrak en met hangende pootjes bij mij terug kwam. Dat heeft ook geen stand gehouden, maar dat is weer een ander verhaal.

Mijn punt is dus, als ik je openingspost lees denk ik, ja, dat is het risico wat je neemt, en behalve dat ze het je niet verteld heeft kan ik haar geen ongelijk geven. Daarna ben ik alleen even de andere posts gaan lezen, waarin je onder andere verteld over wie ze wat vertelde en hoe ze 'eerlijkheid' aanhaalde als haar belangrijkste basis in een relatie terwijl ze je aan het bedriegen was... Ik ben geen psychiater of psycholoog, maar heb wel een talent in licht (tot zwaar) gestoorde mensen aantrekken... Heb je wel eens definities online gezocht voor borderline syndrom?

Ik ken namelijk een paar mensen in mijn omgeving die gelijksoortig gedrag vertonen en bij hun kloppen die definities wel. Ik ben niet in staat, laat staan bevoegd, om een diagnose te stellen, maar wellicht dat het een eye opener zou kunnen zijn.
Of narcisisme: (bron wiki)

A pervasive pattern of grandiosity (in fantasy or behavior), need for admiration, and lack of empathy, beginning by early adulthood and present in a variety of contexts, as indicated by five (or more) of the following:[1]

has a grandiose sense of self-importance

is preoccupied with fantasies of unlimited success, power, brilliance, beauty, or ideal love

believes that he or she is "special" and unique

requires excessive admiration

has a sense of entitlement

is interpersonally exploitative

lacks empathy

is often envious of others or believes others are envious of him or her

shows arrogant, haughty behaviors or attitudes

Ik probeer haar geen ziekte aan te praten, maar mijn 'gutfeeling' zegt gewoon dat iemand die zulke tegenstrijdige dingen doet & zegt niet helemaal 100% is. En helaas is het zo dat gekke mensen meestal in het begin zo geweldig aantrekkelijk zijn dat je na verloop van tijd aan jezelf gaat twijfelen of jij niet gek bent omdat het niet goed gaat...

Na ja, ik hoop voor je dat ik er helemaal naast zit.
Tja, alles wijst erop wat haar gedrag betreft, dat zij te mooi om waar te zijn is. Althans; nu is al gebleken dat ze niet degene is die ze zei te zijn. En voordat to daar achter kwam, zat hij er al tot zijn oren in (lees; had hij zijn vrouw al verlaten). Het is gezichtsverlies om dat nu nog terug te draaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven