Mijn minnares gaat vreemd!

13-11-2008 15:12 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een probleempje waarmee ik als man hier vast geen volle zalen trek, zal ik maar zeggen.

Wat is het geval?

Ik heb twee maanden geleden mijn gezin verlaten, na een tijd lang aarzelen, om verder te gaan met mijn grote liefde, een vrouw die ik een jaar geleden leerde kennen. We hebben ook zo lang al iets, en nu dus (eindelijk) openlijk.

Maar, twee weken geleden kwam ik er per toeval achter dat zij in diezelfde periode vijf maanden lang een relatie had met een andere man, en vervolgens met weer een andere man twee maanden lang. Ik wist uiteraard van niets, zij beweerde destijds deze mannen slechts "als gewoon vriend" te kennen. Inmiddels is mij ook duidelijk geworden dat die andere mannen ook niets wisten van mij, of van elkaar.

Dus, is dit een mooi koekje van eigen deeg voor mij? Die grap zie ik er ook wel van in, maar zij beweert, en dat begrijp ik ergens ook wel weer, dat ze het deed omdat ik steeds mijn vrouw niet verliet en zij mij toch niet kwijt wilde, omdat ik *echt* haar grote liefde ben.

En dat laatste zou best eens zo kunnen zijn, denk ik. Probleem is, ik vind haar geweldig, maar dit verhaal klinkt natuurlijk niet zo heel erg goed en oprecht voor iemand die telkens heeft lopen beweren dat ik haar Grote Liefde ben, en dat andere mannen haar niet interesseren....

Dus, ben ik een grote sufferd als ik hiermee verder ga?
Knap stom van haar dat ze onveilig vrijde met jou , terwijl jij een vrouw had die ook vreemd was gegaan .....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou voor de gein morgen eens laten vallen dat je al drie jaar gesteriliseerd bent , eens kijken of je haar ware liefde blijkt te zijn of dat ze ijzertje 2 opbelt .
Ik zou als ik jou was toch maar eens een testje doen en ik geloof ook zomaar dat ze binnen nu en twee, drie maanden zwanger is , wedden ?

Sterker nog: Ik weet dat zij zelf een soa test gedaan heeft een paar maanden geleden. En dat kan niet wegens mij zijn geweest. Haar verklaring daarvoor rammelt aan alle kanten, en dus denk ik dat zij het met hem niet echt veilig deed. En dus, inderdaad, ga ik mij maar eens van top tot teen laten testen.

En ja, zwanger kan zij zomaar worden. Dat klopt, en dat zal ook vast zomaar gebeuren binnekeort.

Ja mooi he? Zij kan het heel mooi presenteren, dat vind ik ook wel. Naar die andere man overigens ook hoor, dus het gaat twee kanten op...Tegen hem sprak ze over dat ze niet precies meer wist wat ze voor mij had gevoeld die tijd, omdat het verdween onder een deken van verliefdheid voor jou... Ook bizonder fraai gecomponeerd, vind je niet? :-)
Knap stom van haar dat ze onveilig vrijde met jou , terwijl jij een vrouw had die ook vreemd was gegaan .....

Yep, maar inmiddels was wel alles getest, dus dat zat snor. En minnares daarvoor ook, dus er kon weinig zijn misgegaan. Maar nu ik weet wat ik weet ben ik iets minder zeker, ja..
Ik draag haar op voor een Oscar !

Hé, dat jij allemaal weet wat ze tegen hem ( ijzer 2 ) heeft gezegd , heb je dat van haarzelf ? Dan is wel weer bewonderenswaardig zoutindewondwrijvend eerlijk , moet ik zeggen . Of heb je navraag gedaan bij die persoon ? ( is niet het meest nobele , maar zou een interressante optie zijn ) .

Ik vind het wel van verliefdheid getuigen dat jij van alle negatieve dingen iets weet te maken wat je in haar bewondert , dus ipv goed kunnen liegen beschikt ze gewoon over een ongelooflijk talent voor improvisatie-toneel . ( zoeken ze geen nieuwe vrouwenlijke Lama ? )
quote:DeBigamist schreef op 17 november 2008 @ 01:30:

Yep, maar inmiddels was wel alles getest, dus dat zat snor. En minnares daarvoor ook, dus er kon weinig zijn misgegaan. Maar nu ik weet wat ik weet ben ik iets minder zeker, ja..

Ooooo , jij had voor haar ook al een minnares ?

Joh , jullie passen toch gewoon erg goed bij elkaar , eigenlijk ?

Waarom neem je het niet gewoon ter kennis geving aan dat ze een groot libido en dito hart heeft en passen jullie daar de relatievorm niet enigszins op aan desnoods ?
Maar................klopt het dat jullie elkaar van de ene of andere chat/datingsite kennen ? En dat ze daar die andere man(nen) ook van af heeft ?
Wonen jullie inmiddels al samen ?
Haha, ja inderdaad, een nieuwe Lama zou wat zijn. Overigens doet ze aan standup comedy, dus het zou haar goed staan. Maar nee, ik heb het niet van haar zoutindewondwrijvende eerlijkheid, helaas, ik heb het van correspondentie tussen hem en haar. Ik heb toen ik zeker wist dat ze me zat te bedonderen haar laptop er eens bijgepakt op een nacht en vond daar alle pijnlijk gedetaillleerde bewijzen, en heb het van direkt contact met de mannen in kwestie. Nee, zij gaf pas toe nadat ik iets zwart op wit aan haar presenteerde. Maar goed, ik ben zelf ook een tamelijke lul geweest hoor, met mijn dan vrouw in dit geval..
Maar................klopt het dat jullie elkaar van de ene of andere chat/datingsite kennen ? En dat ze daar die andere man(nen) ook van af heeft ?

Nee. Ik ken haar van uit de good old kroeg, en zij man nr 1 inderdaad van internet en man nr 2 van een skiweekend (dat zijn de beste he).

We zoeken wel samen een huis ja.
Ooooo , jij had voor haar ook al een minnares ?

Nee nee nee, je leest t verkeerd...
En omdat jij een lul bent geweest heb je het idee dat je haar - en niet beter - verdient , ofzo ?

Ben je bedriegen ergens normaal gaan vinden ?

Vind je dat je niet aan de pot verwijt de ketel mag doen ?

Was Ijzer 2 exit zodra jij voor haar koos , meteen , acuut , direct ? Of pas toen jij erachter kwam ?
Waarom neem je het niet gewoon ter kennis geving aan dat ze een groot libido en dito hart heeft en passen jullie daar de relatievorm niet enigszins op aan desnoods ?

Nee! Vreemdgaan vinden we niks...
Bigamist , ik ga er eens een nachtje over slapen ............
quote:DeBigamist schreef op 17 november 2008 @ 01:40:

Nee! Vreemdgaan vinden we niks... Jij kan wel naast haar op dat podium gaan staan !
Was Ijzer 2 exit zodra jij voor haar koos , meteen , acuut , direct ? Of pas toen jij erachter kwam ?

Nee niet meteen, helaas. Zij wilde hem elk moment gaan bellen, maar voordat het zover kwam (en er al een paar dagen en toch nog wat lieve smsjes heen en weer waren gegaan tussen die twee) maakte zij de bizonder grappige tragikomische en freudiaanse fout dat ze een reisbevestiging voor een reisje samen met mij per ongeluk naar zijn mailadres stuurde (mano de Dios).
Bigamist , ik ga er eens een nachtje over slapen ............

En zo is het!
Ze zal - denk ik - toch opvallend hebben moeten laten merken wel in te zijn voor iets , of is ze Gods gift to men en vallen de mannen als bosjes voor haar ?

Eh, ja opvallend laten merken is wel het woord ja. Beide mannen heeft ze vrij agressief verleid mag ik wel zeggen. Vooral bij ijzer nr 1 liet zij er geen gras over groeien. Of is je intentie onduidelijk als je al na een paar minuten chatten een naaktfoto van jezelf gaat sturen? Ik dacht het niet.. En ik maar denken dat dit een man was met wie ze af en toe eens uit eten ging... Tsja.. Als dat eten is, lust ik er zo nog wel een...
volgens mij is het gewoon een hele slimme tante die verschillende opties open heeft gehouden en heeft gewacht welke man als eerste voor de bijl zou gaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 17 november 2008 @ 02:18:

volgens mij is het gewoon een hele slimme tante die verschillende opties open heeft gehouden en heeft gewacht welke man als eerste voor de bijl zou gaanIk hoop maar dat ze ook zo slim was een vergelijkend onderzoekje te doen naar de financiële situatie van de heren. Ik bedoel, als je dan toch bezig bent, dan maar goed ook.
Ademloos gelezen, die discussie tussen Bianca en jou Bigamist.....

Ik lees vooral dat jij koste wat het kost door wil zetten met deze vrouw. Je praat ogenschijnlijk niet recht wat krom is maar eigenlijk ook weer wel want je komt er niet uit en ziet zelf ook wel dat je vriendin me d'r een is met haar babbels maar gaat daar min of meer in mee, ik zie in ieder geval weinig verzet. En je zegt ook niet dat je accepteert wat er gebeurt is en dat je het daarbij laat. Het is dus wél een issue voor je en je wil het snappen maar gaat dan vragen stellen die ik zelf een beetje te simpel vind maar die wel goed passen in dit verhaal, want het zijn niet vragen die je aan een ander moet stellen maar aan jezelf.

Van twee mensen tegelijk houden kan zeggen de mensen van het 'twee liefdes' topic. Dat zijn de polyamoristen hier en die hebben meerdere liefdesrelaties naast elkaar of willen dat graag. Het is vaak kommer en kwel met veel onbegrip, jaloezie, verdriet en stress maar....het kan. Jouw vriendin zou dus best van twee mannen tegelijk gehouden kunnen hebben. Maar werken doet het niet heeft ook zij uitgevonden.

Seriële monogamie eventueel aangevuld met stiekeme slippers, of openbare slippertjes (als de partner dat geen probleem vindt) is meer gangbaar. Zo zit de mens blijkbaar in elkaar.

Eigenlijk vind ik dus nogmaals de vragen die je eerder stelde vragen zijn die vooral jij moet beantwoorden. Het gaat hier tenslotte over jou. Ik heb geleefd met oneerlijkheid, 10 jaar lang, en ik werd er stapeldol van. Voor mij is eerlijkheid dus belangrijk en ik denk dat ik een goede radar heb voor wanneer iemand niet eerlijk is. Ik denk dat jouw radar vertroebeld is, of dat je hem even uit hebt gezet. Je wil dit gewoon. Doe het dan en kijk wat er gebeurt, je merkt vanzelf of je een goede beslissing hebt genomen uiteindelijk.
volgens mij is het gewoon een hele slimme tante die verschillende opties open heeft gehouden en heeft gewacht welke man als eerste voor de bijl zou gaan

Het lijkt erop ja, dat was ook mijn idee toen ik erachter kwam. Maar zo is het niet. Haar laatste vriend wilde namelijk dolgraag meteen uit de startblokken voor haar, maar zij aarzelde, remde hem af toen hij werkelijk zijn gezin wilde verlaten. Dus het is dubbel: Ze wilde dolgraag dat hij voor haar zou gaan, maar toen het zover was, was het punt al gemaakt. Toen ik daarwerkelijk voor haar ging was haar voorkeur echter wel meteen (althans, vrijwel meteen) duidelijk.

Sterker, ik heb haar gevraagd waarom ze niet met hem verder ging als hij zo dol op haar was (toen ik nog niet wist dat er daadwerkelijk al sprake was van sex tussen die twee schatjes en elkaar stiekem zien). Dat wilde zij niet, omdat ze hem omschreef als :BAZO, Beste Alternatief Zonder Oplossing. Volgens haar was ik haar BOZA, Beste Oplossing Zonder Alternatief. Ik denk nu eigenlijk dat ik meer haar BOMA ben: Beste Oplossing Met Alternatief, namelijk die nummer twee, die als ik niet doorzet waarschijnlijk heel snel alweer op de stoep staat. Die zit als het ware nog steeds op de reservebank, heb ik het gevoel.

En, moet ik toegeven: Er zit ook een gedeelte apengedrag bij mijnerzijds, omdat ik gewoon bovenop die spreekwoordelijke apenrots wil zitten, omdat hoe meer zij om zich heen kijkt, hoe meer ik met haar wil paren. En zij lijmt mij dan door me te vlooien of nootjes te brengen. Ik word er letterlijk bizonder horny van, wat wel even schrikken was toen ik ontdekte dat ik zo primitief reageer.

Maar inderdaad eleonora: De radar staat ff uit. Beetje expres ook denk ik, anders heb ik geen leven meer. :-)
Dat je je nu al afvraagt of je met deze vrouw kan doorgaan,vind ik frapant,je was toch ook wel langer gehuwd als twee maanden met je vrouw toch?

komt tijd komt raad,alle relaties zijn een gok,en resultaten behaald uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst

Woon je trouwens al bij deze vrouw?

Zo niet dan bekijk hoe het zich ontwikkeld

.
eleonora,

Zo is het precies als jij schrijft: Ik praat het goed, maar het is wel een issue, oftwel ik accepteert het (nog) niet omdat het me eigenlijk tegen de borst stuit. Omdat het mij toch wel tegenvalt hoe zij ook met die andere mannen omging, namelijk niet geheel oprecht, of eigenlijk: bizonder onoprecht. Zodat ik denk: Dat is toch wel vrij egoistisch uitgevoerd die hele operatie Hoe Krijg Ik Mijn Grote Liefde Zover? Er zijn heel wat spaanders gevallen omdat er goed gehakt werd.

Helemaal opmerkelijk omdat zij eerder wel eens, en bij herhaling en niet alleen tegen mij, er nogal een punt van maakte wat haar belangrijkste principe zou zijn: "eerlijkheid".

Ik heb de mail nog, waarin ze dat aan mij schrijft, en wel precies op het hoogtepunt van de periode dat zij allang met haar laatste vriendje de bloemetjes buiten zette. Eerlijkheid dan misschien als eis voor de ander?

Met dan nu daaraan gekoppeld de vraag: Spoort zij wel helemaal, als zij zo tegelijk kon hameren op karaktereigenschappen die haar nu juist niet kenmerken, omdat zij haar eerste principe al schond terwijl ze het opschreef? Ik bedoel: Je had t hele onderwerp "eerlijkheid" ook gewoon kunnen vermijden, als je dan toch een punt wilde maken. Toch?
Waarbij, en dat wil ik ook nog wel even kwijt, ook de presentatie van "ons" verhaal aan "de buitenwereld" van haar kant mij wel wat tegenviel toen ik het ontdekte.

Zoo presenteerde zij het aan anderen vooral zo, alsof ik juist degene was die al die tijd en tegen beter weten in contact met haar bleef zoeken, en daarmee haar intentie om mij NIET te zien onderuit haalde. Door weer te bellen, te smsen of op de stoep te staan, terwijl het toch echt vooral omgekeerd was. Of tenminste gelijk.

En zo bracht ze het bericht over die andere mannen ook aan mij: alsof zij achter haar kont aanliepen. Ook niet geheel waar. Of: Dat zij een goede vriend schrijft op de vraag hoe het nu zit met de liefde, antwoordt: "Ja wel een chaos, ik heb een nieuwe liefde ontmoet, hij is smoorverliefd op me en nu is een oude vriend ( - ik dus - ) daar zo jaloers van geworden dat hij me opeens terugwil." Terwijl ik niet eens wist dat zij wat met de beste man had lopen!

Dus: Waar heb je het voor nodig jezelf telkens zo neer te zetten? Dat is toch ook een beetje, tsja, niet nodig...? Kijjk, ik weet, dat soort teksten zijn niet voor mij bestemd geweest, en soms praat je zo tegen derden over wat je bezighoudt, maar toch, met iets meer respect voor je liefde had t toch wel gekund...?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven