Iets in oog
zaterdag 4 juni 2016 om 09:20
Sinds gisteren na het afhalen van mijn make-up heb ik het gevoel dat er iets in mijn buitenste ooghoek zit. Het probleem is dat ik na lang voor de spiegel staan nog steeds niet ontdekt heb wat en waar er iets in mijn oog zit. Gisterenavond was mijn oog rood (waarschijnlijk door het zoeken naar onbekend vuiltje). Ik heb al zachtjes gewreven, geforceerd gehuild, water in mijn oog gegooid. Maar nog steeds zit het er.
Wie heeft de gouden tip?
Wie heeft de gouden tip?
zaterdag 4 juni 2016 om 09:42
Idd of een pukkeltje, of ontstekinkje, of je hebt een licht beschadiginkje aan je oog.. Dat voelt een beetje alsof er zand in je oog zit.
Gewoon wachten tot het overgaat. Een milde beschadiging repareert zich vanzelf binnen enkele dagen.
Als je over een week nog last hebt ff naar de huisarts, en tot het weg is er niet aanzitten.
Gewoon wachten tot het overgaat. Een milde beschadiging repareert zich vanzelf binnen enkele dagen.
Als je over een week nog last hebt ff naar de huisarts, en tot het weg is er niet aanzitten.
zaterdag 4 juni 2016 om 11:10
De gouden tips:
- Als je lenzen hebt: UITDOEN en bril op
- NIET in wrijven
- Geen make-up totdat helemaal genezen
- Houd je vandaag het gevoel dat er iets in je oog zit, ga dan wél even de huisartsassistente bellen of een huisartsbezoek verstandig is. Dan kijkt de huisarts even je hoornvlies na (buitenste laag van je oog) op krasjes. Meestal gaat dit gewoon over als een soort schaafwondje, maar soms ontsteekt het door bacteriën uit bijv je makeup.
- Als je lenzen hebt: UITDOEN en bril op
- NIET in wrijven
- Geen make-up totdat helemaal genezen
- Houd je vandaag het gevoel dat er iets in je oog zit, ga dan wél even de huisartsassistente bellen of een huisartsbezoek verstandig is. Dan kijkt de huisarts even je hoornvlies na (buitenste laag van je oog) op krasjes. Meestal gaat dit gewoon over als een soort schaafwondje, maar soms ontsteekt het door bacteriën uit bijv je makeup.
zaterdag 4 juni 2016 om 12:14
Heb ik ook gehad, maar dan nadat mijn babydochter haar vinger in mijn oog had geprikt. Bleek een klein krasje op het hoornvlies te zitten maar voelt echt alsof er iets in je oog zit. Druppels gekregen van de huisarts en drie dagen met een piratenlapje gelopen... Als je last blijft houden even de ha bellen dus!