Wonen in Noordwijk

03-06-2016 18:47 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Zelf ben ik , samen met mijn man en 2 kinderen, woonachtig in Flevoland.

We zouden heel graag wat meer richting de kust willen. En we denken aan Noordwijk (gaan daar ook regelmatig naar het strand).

Nu ben ik heel benieuwd of hier mensen zijn, die ervaringen willen delen over noordwijk.

Hoe is het om daar te wonen? Hoe zijn de mensen? Is er veel criminaliteit? Hoe zijn de basisscholen en waar gaan de kinderen veelal naar de middelbare school?

Heb je er echt nog een dorps gevoel? is het ons-kent-ons?

Alle info is welkom, dank je wel alvast.
Bejaarden in Noordwijk? Valt wel mee hoor. Toeristisch is het alleen in Noordwijk aan Zee. Dat is niet echt een plek om te wonen. Maar wel in de wijken daarom heen. Er is een middelbare school en een middelbare school in Noordwijkerhout, wat goed te doen is vanaf Noordwijk. Zat basisscholen zijn er ook.

Noordwijkerhout is daarentegen een stuk dorpser dan Noordwijk. Qua winkels alleen basis, niet om gezellig te gaan winkelen. Noordwijk is goed te doen per fiets, strand is ook vlakbij.
Het is gewoon maar net wat je aanspreekt en waar je naar op zoek bent. Zou dus eens rond gaan kijken; genoeg dorpen in die omgeving.

Ik vind zowel Noordwijk als Noordwijkerhout erg leuk, maar wel verschillend. Lisse ken ik niet zo goed maar lijkt ook best leuk. En er is nog wel meer, maar daar ben ik dan weer niet bekend (Voorhout, Sassenheim).
Rijnsburg, katwijk, valkenburg, voorhout, warmond, oegstgeest, de zilk zijn ook leue dorpjes
quote:moonlightdreamer schreef op 05 juni 2016 @ 22:46:

Rijnsburg, katwijk, valkenburg, voorhout, warmond, oegstgeest, de zilk zijn ook leue dorpjesde eerste drie plaatsen hangt het er vanaf in welk deel en hoe actief je op Zondag bent en de Zilk vind ik maar een ons kent ons gehucht.
geneet van 't laeve
Dat valt allemaal best wel mee!!
quote:moonlightdreamer schreef op 06 juni 2016 @ 08:34:

Dat valt allemaal best wel mee!!

Klopt. Katwijk is bijvoorbeeld best wel toeristisch. Daar komen ze echt niet met hooivorken achter je aan als je op zondag autorijdt.

En als je in Warmond bent, kun je direct ook even in Oegstgeest gaan kijken, ligt er toch tegenaan.
Het enige is dat de winkels niet open zijn.

Restaurants, strandtenten en zwembad zijn open.

Ik vind wel dat Josje eens wat meer moet gaan toestaan qua leuke dingen op zondag in het badseizoen.
quote:moonlightdreamer schreef op 06 juni 2016 @ 08:43:

Het enige is dat de winkels niet open zijn.

Restaurants, strandtenten en zwembad zijn open.

Ik vind wel dat Josje eens wat meer moet gaan toestaan qua leuke dingen op zondag in het badseizoen.

Zolang de SGP het voor het zeggen (denkt) te hebben zal er weinig veranderen.

Parkeren op Zondag is gratis omdat de parkeerwachten niet mogen werken op Zondag. En hoe zat dat ook alweer met dat opruimen op Zondag na een festival waar de rechter aan te pas moest komen?
geneet van 't laeve
Zolang er mensen aangesproken worden door buren omdat ze op Zondag de was buiten hebben hangen of het gras maaien zal er weinig veranderen.
geneet van 't laeve
Bloemendaal is leuk.

Kijkduin ook.

Monster is ook wel leuk, wel veel boeren.

Katwijk is niet leuk, net als de dorpjes erom heen, te kerkelijk.

Noordwijk vind ik persoonlijk niet leuk, geen speciale reden verder, behalve dat het uitgestorven is buiten het seizoen en weinig voorzieningen zijn.

En Lisse ligt niet aan de kust, verder wel een leuk dorpje, maar dus niet echt aan de kust zelf.
Ik zeg toch ook dat sommige dingen op zondag best veranderd mogen worden.

Ik heb in Kattuk overal gewoond en gewoon mijn ramenn gezeemd en was opgehangen en nog nooit ben ik aangesproken in mijn 34 jaar dat ik er woon.
Warmond is leuk! Kun je zo naar de "strandjes" fietsen
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Zusenzoo schreef op 06 juni 2016 @ 08:52:

Bloemendaal is leuk.

Kijkduin ook.

Monster is ook wel leuk, wel veel boeren.

Katwijk is niet leuk, net als de dorpjes erom heen, te kerkelijk.

Noordwijk vind ik persoonlijk niet leuk, geen speciale reden verder, behalve dat het uitgestorven is buiten het seizoen en weinig voorzieningen zijn.

En Lisse ligt niet aan de kust, verder wel een leuk dorpje, maar dus niet echt aan de kust zelf.

Bloemendaal is stervensduur en hartstikke kak

Kijkduin is 's winters nog meer uitgestorven dan Noordwijk

Monster: mwah, en ligt ook niet direkt aan de kust. Dan moet je in ter Heijde gaan wonen

Vanuit Lisse zit je zo op Langevelderslag, en, ook niet onbelangrijk: binnen een kwartier op de A4
Monster ligt direct aan het strand.

Kijkduin is nooit uitgestorven.

( woon tussen Kijkduin en Monster dus weet er iets meer vanaf daardoor)

Noordwijk 10 jaar gewerkt maar niet te vergelijken met Kijkduin.

Alle kustplaatsen zijn meestal wel duur. Monster niet echt.

Kijkduin is heel duur, net als Bloemendaal, maar heeft zeer zeker de voorkeur boven Noordwijk.
quote:Tickel schreef op 06 juni 2016 @ 12:10:

Warmond is leuk! Kun je zo naar de "strandjes" fietsenEn je zit zo op de Kaag. Wel heel duur.
quote:Zusenzoo schreef op 06 juni 2016 @ 12:58:

Monster ligt direct aan het strand.

Kijkduin is nooit uitgestorven.

( woon tussen Kijkduin en Monster dus weet er iets meer vanaf daardoor)

Noordwijk 10 jaar gewerkt maar niet te vergelijken met Kijkduin.

Alle kustplaatsen zijn meestal wel duur. Monster niet echt.

Kijkduin is heel duur, net als Bloemendaal, maar heeft zeer zeker de voorkeur boven Noordwijk.

Ik bedoel niet in absolute zin uitgestorven, maar ook weinig verheffend met een bejaardenhuis bijna op het strand en een giga begraafplaats op de weg er naar toe.

De strandtentjes zijn daarentegen wel weer erg leuk, maar ja, ook alleen 's Zomers.

Komt Delft in dit kader ook in aanmerking trouwens?

Edit: je hebt gelijk vwb Monster, dacht dat er nog een stukje tussen zat. Weer wat geleerd!
Ik reed gister door Lisse en noordwijkerhout, ziet er superleuk uit zeg!

en wow , misschien was het toeval... maar wat een enorme wind daar langs de kust gisteren zeg,... werd bijna weggeblazen haha

ik zoek even uit waar warmond ligt.

delft vind ik echt te ver weg van almere, waar mn vrienden wonen en familie.

bloemendaal zou wel ideaal zijn, maar klinkt zo enorm toeristisch
Ik kom uit Noordwijkerhout en zou het niet aanraden. Heel dorps en ons kent ons. En niks te beleven, alleen met carnaval en kermis. Ben er al een tijdje weg en zal dan ook nooit terug gaan. Noordwijk is leuk. Valt wel mee met die bejaarden, ook veel jonge mensen en gezinnen. Strand is heerlijk en leuke winkels en restaurants. Echt niet alleen in de zomer leuk.

Warmond is ook leuk en lekker dicht bij Leiden, dus heb je ook de voordelen van een stad dichtbij. Lisse is ook leuk idd. Al raakt het centrum steeds leger qua winkels, wat het wel minder maakt.
goed om te weten lousy, thank.

warmond is een beetje ver weg helaas.

maar noordwijk zelf is dus nog een goede optie. zijn er ook buurten waar je beter NIET kan zitten?
Er zijn vooral buurten die voor de gemiddelde mens onbetaalbaar zijn

Buurten waar je echt niet moet wonen weet ik zo gauw niet. Wat voor soort woning of wijk spreekt je aan?
Alle plaatsen in de Bollenstreek zijn zeer veilig en vrij dorps (Noordwijk, Noordwijkerhout, Lisse, Sassenheim, De Zilk, Warmond, Oegstgeest, Hillegom, Voorhout). Voor als je aan zee woont geldt: alles gaat stuk, vanwege de zoute zeelucht en de enorme wind in de combinatie met zand (net zandstralen :P ) Katwijk, Noordwijk en Lisse zijn vrij kerkelijk, de andere dorpen (wat) minder. Qua voorzieningen is alles er wel. Qua winkels heb je in elk dorp (op Warmond en De Zilk na) eigenlijk alles wel, maar het is wel redelijk basic. Het zijn allemaal plaatsen die dicht bij grote steden als Haarlem, Leiden, Den Haag en Amsterdam liggen.
quote:horizon82 schreef op 06 juni 2016 @ 21:19:

goed om te weten lousy, thank.

warmond is een beetje ver weg helaas.

maar noordwijk zelf is dus nog een goede optie. zijn er ook buurten waar je beter NIET kan zitten?

Te ver?

Het ligt zo een beetje tegen Oegstgeest aan en een km of 10 van zee en aanliggende kustplaatsen.
te ver weg van vrienden en fam ;)

padme dank je wel voor je antwoord!
quote:horizon82 schreef op 09 juni 2016 @ 10:54:

te ver weg van vrienden en fam ;)

padme dank je wel voor je antwoord!

Niet om vervelend te doen, Warmond ligt dichterbij Almere dan Noordwijk hoor Het ligt praktisch aan de A44

Succes met je zoektocht
tickel: oops, ik zie het idd, verkeerd gekeken! thanks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven