Lijf & Lijn alle pijlers

Soepdieet

06-06-2016 10:17 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vandaag ben ik gestart met dag 1 van de welbekende 'soepdieet'. Dit omdat ik graag de laatste 'overtollige' kilootjes eraf wil hebben voor de zomer. Nu weet ik dat het niet de gezondste manier is van diëten, omdat het gaat om een crash-dieet. Maar toch probeer ik het, gecombineerd met regelmatig naar de sportschool te gaan.

Korte beschrijving: het is 7 dagen lang alleen maar (kool)soep eten, gemengd met andere groentes. Op bepaalde dagen mag je alleen fruit ernaast eten, andere dagen extra groentes. Om toch wat 'energie' binnen te krijgen raden ze het aan om op dag 3 bananen te eten, omdat je lichaam hier naar vraagt. Na 7 dagen is geadviseerd om minimaal 2 dagen te stoppen, en vervolgens weer 7 dagen vol te houden. Wekelijks zou je zo'n 2-4 kilo kwijt kunnen raken.

De eerste keer dat ik hoorde van dit dieet, was een tijdje terug van een kennis. Ze zweert hierbij, in de eerste week was ze al 2,2 kilo afgevallen, door zich te houden aan het dieet.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen, adviezen, tips.. Mijn ervaring tot nu toe: de smaak valt een beetje tegen, jammer genoeg mag je ook geen zout gebruiken.. Maar ik blijf doorgaan!
say what?
quote:handigmetgeld schreef op 06 juni 2016 @ 11:37:

[...]

Het heeft absoluut geen zin om wat dan ook te doen tijdens een crash dieet, behalve stoppen met je crash dieet.Precies.
Life is short. Eat dessert first.
Oh soep.... Ik las snoepdieet en was al blij!

Maar dit gaat natuurlijk niet werken!
quote:Froezel schreef op 06 juni 2016 @ 11:43:

Oh soep.... Ik las snoepdieet en was al blij!

Maar dit gaat natuurlijk niet werken!Met snoep ook niet hoor
To, ik eet in de loop van de dag verspreid 4 volkoren boterhammen met vleeswaar en in de avond eet ik groente en vlees en verlies één kilo per week. Verder drink ik koffie met een steviazoetje en rozebottelthee met een steviazoetje. Lijkt je dat niet wat?

Ik heb nooit honger.
Ik begrijp dat toch niet hoor, die berichten die beginnen met "ik wéét dat een crashdieet niet werkt, maar ik ga het toch doen want..."

Waarom????? je houd jezelf voor de gek hoor.
quote:gemberpannekoek schreef op 06 juni 2016 @ 12:10:

Ik begrijp dat toch niet hoor, die berichten die beginnen met "ik wéét dat een crashdieet niet werkt, maar ik ga het toch doen want..."

Waarom????? je houd jezelf voor de gek hoor.Dat zijn dezelfde mensen die het omgekeerde doen: "Ik wéét dat ik eigenlijk gezonder moet eten, maar dit weekend drink ik weer teveel wijn, eet een zak drop leeg, eet 3 dagen fastfood buiten de deur, en ga dan op maandag weer de hele dag op slablaadjes leven".
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 06 juni 2016 @ 12:35:

[...]

Dat zijn dezelfde mensen die het omgekeerde doen: "Ik wéét dat ik eigenlijk gezonder moet eten, maar dit weekend drink ik weer teveel wijn, eet een zak drop leeg, eet 3 dagen fastfood buiten de deur, en ga dan op maandag weer de hele dag op slablaadjes leven".Ja, dat snap ik wel. Maar zo'n crashdieet kost moeite, je wordt er hongerig en chagrijnig van, je hebt behoorlijk wilskracht nodig om het vol te houden etc. Dat geldt niet voor doorzakken of een zak drop leegeten, dat mechanisme snap ik beter. Als je bereid bent de wilskracht te investeren die nodig is voor een crashdieet, waarom investeer je die dan niet gelijk in stoppen met snoepen, het aanleren van een gezond eetpatroon en meer bewegen? Er bestaat geen quick fix voor afvallen. Punt.
Ze denken dat je voor dieten veel wilskracht nodig hebt. En een paar weken wilskracht opbrengen lukt wel, maar dat maandenlang of zelfs jarenlang moeten volhouden, dat lijkt een enorme bult werk die ze niet kunnen overzien. Dus willen ze nu even snel crashen, en daarna misschien een goede levensstijl.

Maar het is inderdaad veel eenvoudiger om gewoon kleine wijzigingen aan te brengen. Heb je ook helemaal niet veel wilskracht voor nodig, hooguit een paar eenvoudige gewoontes die je moet aan- of afleren. Je tanden poetsen kost toch ook geen wilskracht? Of dagelijks de vaatwasser inruimen?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 06 juni 2016 @ 13:10:

Ze denken dat je voor dieten veel wilskracht nodig hebt. En een paar weken wilskracht opbrengen lukt wel, maar dat maandenlang of zelfs jarenlang moeten volhouden, dat lijkt een enorme bult werk die ze niet kunnen overzien. Dus willen ze nu even snel crashen, en daarna misschien een goede levensstijl.

Maar het is inderdaad veel eenvoudiger om gewoon kleine wijzigingen aan te brengen. Heb je ook helemaal niet veel wilskracht voor nodig, hooguit een paar eenvoudige gewoontes die je moet aan- of afleren. Je tanden poetsen kost toch ook geen wilskracht? Of dagelijks de vaatwasser inruimen?Ehm..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven