Leuke uitspraak bij bellenblaas

06-06-2016 14:39 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Over enkele weken trouw ik met de liefde van mijn leven.

Wij zouden het leuk vinden als onze gasten na het ja-woord bellenblaas naar ons blazen terwijl we door het gangpad van de kerk lopen.

Bij de ingang van de kerk zetten we twee manden neer, één met flesjes water en één met flesjes bellenblaas.

Bij beide manden zetten wij een klein krijtbord neer.

Op het krijtbord bij de mand met waterflesjes staat 'Bottoms up!'

Nu willen wij ook een leuke uitspraak op het krijtbord bij de flesjes bellenblaas schrijven, maar onze creativiteit laat ons even in de steek.

Zouden jullie mee willen denken?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Nou, vooruit, " water. De rest komt later "

Voor die bellenblaas kom ik toch uit bij lellebellen want dat rijmt zo fijn op bellen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mcsteamy schreef op 06 juni 2016 @ 14:56:

[...]

'Bottoms up' is een doodnormale uitspraak met een betekenis als 'Proost'.

Ik snap niet waarom daar zo flauw over gedaan moet worden .oh? ik dacht dat je echt zo'n flesje in je reet moest douwen. ik dacht al, ik hoop niet dat je van die halve liter flesjes hebt, want dat lijkt mij niet echt comfortabel zitten.
very metal
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 juni 2016 @ 15:01:

Nou, vooruit, " water. De rest komt later " .

Water. Alvast tegen de kater.

Blazen, dwazen.

Blaas een bubbel voor dit damesdubbel.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:mcsteamy schreef op 06 juni 2016 @ 14:56:

[...]

'Bottoms up' is een doodnormale uitspraak met een betekenis als 'Proost'.

Ik snap niet waarom daar zo flauw over gedaan moet worden .

Trek je niet teveel van hem aan..

Ik vind "Love is in the air" wel leuk naast 'Bottoms up'.
Blaas bellen terwijl wij naar buiten snellen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:mcsteamy schreef op 06 juni 2016 @ 14:54:

De flesjes water zijn uiteraard om op te drinken, aangezien we verwachten dat het behoorlijk warm zal zijn die dag.

De kreet 'Bottoms up!' is niet 'grappig' bedoeld, maar om de gasten aan te sporen om een flesje water mee te nemen.Ik zou het niet snappen eerlijk gezegd. Nu uitgelegd vind ik het nog steeds een beetje vaag
quote:girasole3 schreef op 06 juni 2016 @ 14:48:

Misschien mis ik de clue, maar wat is er leuk aan de kreet 'bottoms up' bij waterflesjes?Oh gelukkig, ik ben niet de enige die er geen snars van snapt.
quote:-KING- schreef op 06 juni 2016 @ 15:04:

[...]

oh? ik dacht dat je echt zo'n flesje in je reet moest douwen. ik dacht al, ik hoop niet dat je van die halve liter flesjes hebt, want dat lijkt mij niet echt comfortabel zitten.

Inderdaad, ik wil niet lullig doen, maat ik krijg ook dit soort associaties.

En als hier vraagtekens zijn bij die tekst, dan is dat bij de bruiloftsgasten ook zo.
Misschien ook een idee om een flesje oogdruppels of zo'n oogbadje mee te nemen. De meeste volwassen gaan helemaal los met een bellenblaas en aangezien jullie het mikpunt zullen worden

Fijne trouwdag!
Ik zou kiezen voor "cheers" en "Love is in de air".
Laatst zag ik aan het eind van de avond, het was al donker, toen het bruidspaar het feestverliet een haag van sterretjes. Was ook heel speciaal.
Als het een warme dag is en links heb je een mand met water, rechts één met bellenblaasspul dan zou het al heel snel in me opkomen om dat water ook op het bruidspaar te gooien
quote:lilapie schreef op 06 juni 2016 @ 15:35:

Als het een warme dag is en links heb je een mand met water, rechts één met bellenblaasspul dan zou het al heel snel in me opkomen om dat water ook op het bruidspaar te gooien

Flauw dit.

Jij kunt niet zelf bedenken dat een flesje spa blauw om op te drinken is?
quote:Very__Cherry schreef op 06 juni 2016 @ 15:14:

[...]

Blazen, dwazen.

Blaas een bubbel voor dit damesdubbel.Ik vind deze eigenlijk wel heel leuk!
Tenminste, dat is wat ik de buurvrouw heb horen zeggen.
Ik snap op zich het flesje water wel, maar het moment niet. Je wil het na het jawoord geven. Maar heb je dan niet de receptie waar iedereen toch al wat te drinken krijgt? Wat is het doel van het flesje water op dat moment? Ook heb je kans dat iedereen met een flesje water loopt en er geen bellen geblazen worden (waar je toch twee handen voor nodig hebt).
Oh ik ben niet de enige die dus nog nooit van bottums up had gehoord. Ik had dat ook niet begrepen hoor. Zou er nog even goed bij nadenken of je dat wel bij mand zet.
quote:nerdopviva schreef op 06 juni 2016 @ 15:43:

Ik snap op zich het flesje water wel, maar het moment niet. Je wil het na het jawoord geven. Maar heb je dan niet de receptie waar iedereen toch al wat te drinken krijgt? Wat is het doel van het flesje water op dat moment? Ook heb je kans dat iedereen met een flesje water loopt en er geen bellen geblazen worden (waar je toch twee handen voor nodig hebt).

Ze krijgen het flesje water niet na het ja-woord.

Bij binnenkomst in de kerk kunnen de gasten een flesje water en een flesje bellenblaas pakken.

Het water kunnen ze dus tijdens de ceremonie opdrinken.

De bellenblaas wordt na de ceremonie geblazen, waarna we inderdaad een kleine receptie hebben waar prosecco geschonken wordt.

Dit is echter misschien één of twee glazen p.p., terwijl het die dag waarschijnlijk behoorlijk warm is.

Wij vinden het dus wel zo netjes om de gasten te voorzien van extra drinken, voor tijdens de ceremonie.
quote:Very__Cherry schreef op 06 juni 2016 @ 15:14:

[...]

Blazen, dwazen.

Blaas een bubbel voor dit damesdubbel.

Ik vind deze twee leuk.

En ik zou de bellenblaas vantevoren toch even testen en de ceremoniemeester vragen wat uitleg bij de manden te geven. Want ik vrees dat het niet heel erg duidelijk is.

Ik denk trouwens dat ik er zelf voor zou kiezen bij de ceremonie alleen de bellenblaas neer te zetten, en op een later moment het water. Want de ceremonie is aan het begin van de dag en duurt vast niet lang, dus of men daar water nodig heeft? En er zullen maar weinig gasten een grote tas bij zich hebben dus het flesje meenemen is misschien niet echt handig.
M'n Engels is redelijk up to date (dacht ik althans ????) maar ik ken de uitspraak ook niet.... Wees blij dat dat hier blijkt; tenzij Engels publiek misschien toch cheers doen?
quote:Dubbz schreef op 06 juni 2016 @ 15:26:

[...]

Inderdaad, ik wil niet lullig doen, maat ik krijg ook dit soort associaties.

En als hier vraagtekens zijn bij die tekst, dan is dat bij de bruiloftsgasten ook zo.

Ja, ik betwist ook zeker niet dat het wellicht geen heel goed idee is.

Dat het voor ons logisch is betekent niet dat het voor anderen logisch is.

Ik neig nu inderdaad naar 'Proost!' en 'Blaas je mee?', maar het is niet alleen mijn beslissing natuurlijk.
quote:Kirikou schreef op 06 juni 2016 @ 15:46:

[...]

Ik vind deze twee leuk.

En ik zou de bellenblaas vantevoren toch even testen en de ceremoniemeester vragen wat uitleg bij de manden te geven. Want ik vrees dat het niet heel erg duidelijk is.

Ik denk trouwens dat ik er zelf voor zou kiezen bij de ceremonie alleen de bellenblaas neer te zetten, en op een later moment het water. Want de ceremonie is aan het begin van de dag en duurt vast niet lang, dus of men daar water nodig heeft? En er zullen maar weinig gasten een grote tas bij zich hebben dus het flesje meenemen is misschien niet echt handig.

De ceremonie begint om 14.30 uur en is in hartje Utrecht, dus ik denk dat water wel gewaardeerd wordt.

Ze hoeven het (lege) flesje ook niet mee te nemen, kan in de kerk weggegooid worden.

En halflege flesjes mogen ze meenemen of laten staan, kan allebei.

Het staat in ieder geval vast dat we flesjes water en flesjes bellenblaas neerzetten en tot nu toe is het voor iedereen aan wie wij dit vertellen duidelijk dat het flesje water bedoeld is om op te drinken en de bellenblaas om te blazen.
Proost! vind ik eigenlijk niet zo bij water passen. Zeker als je na de ceremonie nog een echte toast met bubbels komt.
quote:hanimuk schreef op 06 juni 2016 @ 15:47:

M'n Engels is redelijk up to date (dacht ik althans ????) maar ik ken de uitspraak ook niet.... Wees blij dat dat hier blijkt; tenzij Engels publiek misschien toch cheers doen?Docent Engels hier. Bottoms up is een hele normale uitdrukking. Roep het in een Britse kroeg en er is niemand die in zijn blote kont een handstand gaat doen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik ben niet zo'n crea-bea, taalgewijs, maar iets met een toespeling op champagnebubbels, misschien? 'Op een bruiloft horen bubbels', of iets dergelijks.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:Maechtje schreef op 06 juni 2016 @ 15:50:

[...]

Docent Engels hier. Bottoms up is een hele normale uitdrukking. Roep het in een Britse kroeg en er is niemand die in zijn blote kont een handstand gaat doen.Haha, dat dacht ik ook. Maar goed, ik wil natuurlijk sowieso graag voorkomen dat überhaupt één iemand dit beeld voor zich heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven