Leuke uitspraak bij bellenblaas

06-06-2016 14:39 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Over enkele weken trouw ik met de liefde van mijn leven.

Wij zouden het leuk vinden als onze gasten na het ja-woord bellenblaas naar ons blazen terwijl we door het gangpad van de kerk lopen.

Bij de ingang van de kerk zetten we twee manden neer, één met flesjes water en één met flesjes bellenblaas.

Bij beide manden zetten wij een klein krijtbord neer.

Op het krijtbord bij de mand met waterflesjes staat 'Bottoms up!'

Nu willen wij ook een leuke uitspraak op het krijtbord bij de flesjes bellenblaas schrijven, maar onze creativiteit laat ons even in de steek.

Zouden jullie mee willen denken?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
quote:Maechtje schreef op 06 juni 2016 @ 15:50:

[...]

Docent Engels hier. Bottoms up is een hele normale uitdrukking. Roep het in een Britse kroeg en er is niemand die in zijn blote kont een handstand gaat doen.Maar de bruiloft is in een (neem ik aan) Nederlandse kerk, niet in een Britse kroeg.
quote:Kirikou schreef op 06 juni 2016 @ 15:50:

Proost! vind ik eigenlijk niet zo bij water passen. Zeker als je na de ceremonie nog een echte toast met bubbels komt.Ook een goed punt..
quote:SpringDing schreef op 06 juni 2016 @ 15:54:

[...]

Maar de bruiloft is in een (neem ik aan) Nederlandse kerk, niet in een Britse kroeg.Klopt. "Bottoms up" valt ook af. Maar neemt niet weg dat het een normale uitspraak is en er nogal flauwe reacties op kwamen
quote:-KING- schreef op 06 juni 2016 @ 14:46:

blow me.
Ik ben hier echt te nuchter voor.

Vind het zo'n gemuts, die zogenaamd jolige prullen bij een trouwerij.

Ik dacht trouwens dat de ceremoniemeester zoiets moest verzinnen
Frankly my dear, I don"t give a damn
ik ben het eens met calvijn, ik weet wat bottums up betekent, maar wat een getrut met mandjes en krijt en bellenblaas. daar word je toch opstandig van?
very metal
quote:-KING- schreef op 06 juni 2016 @ 16:04:

ik ben het eens met calvijn, ik weet wat bottums up betekent, maar wat een getrut met mandjes en krijt en bellenblaas. daar word je toch opstandig van?Heeeeel opstandig en melig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Bottoms up is in mijn beleving niet hetzelfde als proost, maar meer een inleiding om iets in 1x achterover te slaan. Ik zou het dus ook niet bij de flesjes water zetten. Bovendien zou ik een tekst gebruiken die aangeeft dat ze het tijdens de ceremonie mogen/moeten opdrinken, want ik zou het niet in mijn hoofd halen om iets te drinken/eten tijdens zo'n officieel moment.

Voor het water:

- Drink gerust, met dit weer is water een must!

- Vooral niet vergeten: voldoende water drinken als u begint te zweten.

- Neem dit water, voor nu, niet voor later.

En mijn persoonlijke favoriet (niet grappig, wel duidelijk): 'Neem een flesje water mee voor tijdens de ceremonie'

Voor de bellenblaas geldt ook dat je misschien duidelijk moet zijn wanneer deze gebruikt moet worden. Overigens bijzonder dat je dit zelf 'opdraagt' aan je gasten. Ik vind dit typisch iets dat de ceremoniemeester als 'verrassing' voor het bruidspaar regelt, en dan dus ook alle gasten instrueert.

Suggesties:

- Als wij de kerk uitlopen, mogen jullie ons met bubbels dopen.

- Na het hele relaas, gebruikt u deze bellenblaas.

- Laat ons door een zee van bellen de kerk uit snellen.
Ik ben plat :D

Ik kon niks beter bedenken dan "It ends with a blowjob". -_-'
Associeer bottums up ook met atten (in 1 keer leeg) en eigenlijk vooral met alcoholische drank, vindt het voor deze gelegenheid een beetje een mismatch
quote:mcsteamy schreef op 06 juni 2016 @ 15:49:

[...]

De ceremonie begint om 14.30 uur en is in hartje Utrecht, dus ik denk dat water wel gewaardeerd wordt.

Ze hoeven het (lege) flesje ook niet mee te nemen, kan in de kerk weggegooid worden.

En halflege flesjes mogen ze meenemen of laten staan, kan allebei.

Ik snap het idee maar het zou nooit bij me opkomen om tijdens een ceremonie in een kerk water te gaan drinken. Of het moet 35+ graden zijn maar de kans daarop is natuurlijk klein.
Omdat jullie in de kerk trouwen zou je op de flesjes water ook 'heilig water' kunnen schrijven.
quote:winkelfanaat schreef op 06 juni 2016 @ 16:15:

Omdat jullie in de kerk trouwen zou je op de flesjes water ook 'heilig water' kunnen schrijven.

Dan durft niemand het te drinken!
quote:korfje13 schreef op 06 juni 2016 @ 16:07:

Bottoms up is in mijn beleving niet hetzelfde als proost, maar meer een inleiding om iets in 1x achterover te slaan. Ik zou het dus ook niet bij de flesjes water zetten. Bovendien zou ik een tekst gebruiken die aangeeft dat ze het tijdens de ceremonie mogen/moeten opdrinken, want ik zou het niet in mijn hoofd halen om iets te drinken/eten tijdens zo'n officieel moment.

Voor het water:

- Drink gerust, met dit weer is water een must!

- Vooral niet vergeten: voldoende water drinken als u begint te zweten.

- Neem dit water, voor nu, niet voor later.

En mijn persoonlijke favoriet (niet grappig, wel duidelijk): 'Neem een flesje water mee voor tijdens de ceremonie'

Voor de bellenblaas geldt ook dat je misschien duidelijk moet zijn wanneer deze gebruikt moet worden. Overigens bijzonder dat je dit zelf 'opdraagt' aan je gasten. Ik vind dit typisch iets dat de ceremoniemeester als 'verrassing' voor het bruidspaar regelt, en dan dus ook alle gasten instrueert.

Suggesties:

- Als wij de kerk uitlopen, mogen jullie ons met bubbels dopen.

- Na het hele relaas, gebruikt u deze bellenblaas.

- Laat ons door een zee van bellen de kerk uit snellen.

Wat ik nooit heb begrepen

is waarom mensen altijd dwepen

met zo'n quasi-grappig bedoeld gedicht

dat is toch helemaal geen gezicht?

Serieus: ik krijg enorme jeuk van zulke rijmelarij. Vreselijk.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 06 juni 2016 @ 16:21:

[...]

Wat ik nooit heb begrepen

is waarom mensen altijd dwepen

met zo'n quasi-grappig bedoeld gedicht

dat is toch helemaal geen gezicht?

Serieus: ik krijg enorme jeuk van zulke rijmelarij. Vreselijk.

Ik zelf ook maar goed: TO vraagt, wij draaien. Vandaar dat ik bij het water ook zei, dat simpel en duidelijk m.i. het beste was.

TO, wat is er mis met een simpele omschrijving als 'water voor tijdens de ceremonie' en 'blaas bellen als wij de kerk uit lopen'?
quote:-KING- schreef op 06 juni 2016 @ 14:46:

blow me.
quote:Ieniemienie123 schreef op 06 juni 2016 @ 15:23:

[...]

Ik zou het niet snappen eerlijk gezegd. Nu uitgelegd vind ik het nog steeds een beetje vaagGelukkig zijn we niet allemaal zo eh intelligent.
quote:Maechtje schreef op 06 juni 2016 @ 15:50:

[...]

Docent Engels hier. Bottoms up is een hele normale uitdrukking. Roep het in een Britse kroeg en er is niemand die in zijn blote kont een handstand gaat doen.

Dat zou ik niet te hard roepen. Er zijn toch hier en daar best wel dronken lolbroeken

Maar het is idd een hele normale uitdrukking en zie je ook veel terug in films/series. Dus dat gezeik over niet kennen is... gezeik.
Btw ik heb 'm zelf vast wel bij me maar veel mensen niet. Een flesje water is op een warme dag echt geen overbodige luxe.

Btw als je ze géén vocht toedient sta je straks in het gierige bruiloften draadje "er was niet eens een slokje water"
Vergeet niet extra prullenbakken bij de uitgang neer te zetten voor het afval dat je gasten met de flesjes produceren.
Ik stem ook voor blow me
quote:winkelfanaat schreef op 06 juni 2016 @ 16:15:

Omdat jullie in de kerk trouwen zou je op de flesjes water ook 'heilig water' kunnen schrijven.Dat riekt naar heiligschennis.
Niet doen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je kan ook gewoon iemand ernaast zetten die de gasten verwelkomt en uitleg geeft. Heb je in elk geval geen misverstanden.
'Voor tijdens de ceremonie'

'Voor na de ceremonie'

Ik heb ooit gezien dat bij de uitgang na het trouwfeest 's avonds er flesjes water lagen, mét een paracetamol eraan. Konden de gasten mee naar huis nemen.

(Voor het geval je een andere bestemming zoekt voor de flesjes water.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven