Mode & Beauty alle pijlers

mooie ringen

07-06-2016 21:56 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai Allemaal,

Ik zoek een mooie ring voor mijzelf. Zoek niet iets standaards /1000 in een dozijn. Niet extreem prijzig merk. Zilver of goud maakt niet veel uit, maar houd ook van aparte, originele materialen/eigenzinnige ontwerpen.

Dacht zelf aan antiekhandel, maar dat is me dan weer te speciaal en bijzonder .

Wie weet leuke merken met bijzonder sfeervolle, niet-standaard ringen?

Dank voor jullie ideeen!!
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Kijk eens op Etsy!
Hi Salome!!

Dank je, goede tip, ik ken het maar nog niet aan gedacht :)!!
Ik weet niet wat je bedoelt met 'sfeervolle ringen', maar ik ben zelf erg blij met mijn (zelfontworpen) ring van Metalart.
Lapponia. Aparte ringen, mooie ontwerpen!
kijk ook eens op veilingsites
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Thanks voor je tip, Prik!

Fijn dat je een mooie ring naar eigen ontwerp er kon laten maken!! Dat klinkt heel bijzonder!

Ben van de iets meer romantische ringen, dat metal is mij iets te strak/'koud' ogend.

Ik bedoel met sfeervol: niet-standaard Six-Bijou-Brigitte crap. Geen duizend in een dozijn. Niet die dingen die buigen en breken binnen 2 weken. Sfeervol bedoel ik ook als in niet-te-strak, kil of afstandelijk, er mag een verhaal achter zitten/betekenis. Heb zelf bv een Ierse ring met een heel verhaal. Dat bedoel ik met sfeervol. (moest wel weer lachen, zoals het VF betaamd is er weer en woord in de OP niet helemaal duidelijk. Maar sfeervol is voor iedereen idd anders)
Janis: wow!!!

DAT bedoel ik precies qua sfeer. Thanks :)! Ik houd van die stijl!!
Hamerhaai, ook een goede tip! Ik zal eens kijken, t lijkt me ook leuk om een beetje te speuren tussen de spulletjes! Dat je dan ineens een ring ziet waar je van weet: jep, die is het!
Lapponia is een beetje aan de prijs zie ik (voor mij), maar heel bijzonder merk!
Heb zelf een prachtige ring gevonden bij een oude juwelierszaak. Een man van minstens 800 jaar oud met borstelige wenkbrauwen en een oude mannen geur verkoopt unieke sieraden, in een zaak dat eigenlijk vergane glorie is. Een brede zilveren ring met grote steen.
quote:kers schreef op 07 juni 2016 @ 22:10:

Lapponia is een beetje aan de prijs zie ik (voor mij), maar heel bijzonder merk!Snap ik. Ik schrok ook van de prijzen toen ik net op hun site keek. Aan de andere kant, ik heb er járen geleden een zilveren ring van gekocht die ik iedere dag omheb en waar ik nogsteeds regelmatig commentaar op krijg. Weet niet of ze ergens ook 2e hands te koop zijn?
Lapponia blijft mooi, is tijdloos. Ik heb er een ketting en ringen van die ik nu al 32 jaar draag, oorbellen heb ik al 23 jaar. Zit allemaal nog steeds in de collectie. Zo bekeken is het niet duur. De service is ook goed, Heb het allemaal eens op laten sturen om schoon te maken, kwam terug als nieuw. Maar de aanschafprijs is wel hoog.
Er zijn verschillende edelsmeden waar je voor een redelijk budget een eigen ring kan ontwerpen en maken in een workshop. Google maar ns
Wouters en Hendrix hebben ook wel mooie ringen: variabel in prijs, soms speciaal, soms wat klassieker.

En een antiekhandelaar kan ook echt prachtringen hebben. Waarom vind je dat te vergezocht?
Ik ben gewoon een willekeurige juwelier binnengelopen en gevraagd wat de mogelijkheden waren. Ik vond namelijk geen enkele bestaande ring mooi. Heb gewoon een eigen ontwerp op mijn ring. Witgoud met rondom een gravering voor 500 euro. Was ook nog bij andere juwelier geweest en daar was de kale ring al 700! Dus even goed rondkijken en vragen is wel verstandig.
quote:prik schreef op 07 juni 2016 @ 21:58:

Ik weet niet wat je bedoelt met 'sfeervolle ringen', maar ik ben zelf erg blij met mijn (zelfontworpen) ring van Metalart.

Mooi! Eenvoudig.

OT:Ik draag zelf stalen sieraden. Ik vind dat net iets anders dan anders. En anders gewoon iedere juwelier binnentreden en op zoek gaan, desnoods laten maken naar jou keuze.
Weer veel leuke ideeen!! Dank @ allen :)! Ga jullie tips uitpluizen :)!!

Ik geloof dat ik hetzelfde heb Woby. Ik ga ook eens verder kijken naar zilversmeden en juweliers voor t maken van een eigen ontwerp :)!! Klinkt extra speciaal!
quote:Mellona schreef op 07 juni 2016 @ 22:21:

Heb zelf een prachtige ring gevonden bij een oude juwelierszaak. Een man van minstens 800 jaar oud met borstelige wenkbrauwen en een oude mannen geur verkoopt unieke sieraden, in een zaak dat eigenlijk vergane glorie is. Een brede zilveren ring met grote steen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven