De ruggeprik

01-06-2016 10:14 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

In verwachting van een tweeling, en ga (proberen) via de natuurlijke weg te bevallen.

Graag zou ik jullie ervaringen willen lezen over het bevallen met een ruggeprik.

Omdat ik beval van een tweeling zitten er meer risico's aan. Ergens lijkt het me een "veiliger" gevoel om een ruggeprik te vragen mochten er handelingen gedaan moeten worden tijdens de bevalling (bijv draaien van kindje als de eerste er uit is)

Voelde jullie iets van het zetten van de ruggeprik?

Ben je daarna volledig verdoofd?

Voel je het toucheren nog?

Voelde je het inbrengen van de katheter ?

En hoe waren de persweeen en het persen te doen?

Nog andere tips of byzonderheden?

Alvast bedankt!!
quote:Lovely1987 schreef op 03 juni 2016 @ 01:03:

[...]

Haha nee je kan voor de katheter ook een prikje vragen, alleen wordt die wel ook daar geprikt dus dat is wel eventjes gemeen. En voor de ruggeprik krijg je ook verdoving hoor.

Is dat zo? Haha nee dan maar in een keer die katheter er in. En met een ruggeprik zal t minder gevoelig zijn is mij zojuist verteld door de gynaecoloog.

Helaas moet het toucheren wel eerst zonder verdoving. Want ze geven pas de ruggeprik als je echt weeen hebt.
Ontsluiting moet ik zeggen
quote:Deadpool schreef op 02 juni 2016 @ 23:04:

Oh ik wil sowieso pijnbestrijding en ze gaan nog overleggen over eventueel een geplande KZ gezien mijn problematiek. Maar ja als je dan voorafgaande alsnog een katheter moet dan helpt dat dus niet. Nou ja ik wacht even die gynaecoloog af en blijf hier meelezen.En wat zei je gyn??
Ik moet er de 16e heen....
Ohhh okee.
Ben heel benieuwd hoor! Hopelijk kunnen ze me helpen een goede keuze te maken.
Als je normaal zou kunnen bevallen denk ik dat ze je aanraden om dat dan ook te doen. Aangezien je bij een KS ook een katheter krijgt.

Ik hoop dat ze je wat gerust kunnen stellen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven