Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.

Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.

Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
@lux ik heb mijn examen gewoon gehaaaaald! dankjewel nog!

O: Havermout á 35 gram met amandelmelk en appel.

T: /

L: Wasa crackers lichtgewicht: één met jam en een met slankie 20+ kaas,

en nog los een gekookt eitje erbij.

T: Pitloze witte druiven en een blikje Cola Zero

T: Smoothie van banaan, aardbeien en spinazie.

A: Salade van komkommer, cherry tomaatjes, feta kaas, amandelen

en vega groenteballetjes van bite me.

T: Nog wat Skyr kwark?

Beweging: circa 35 minuten lopen

en 45 minuten fitness en toen verging ik,

het was zó benauwd daar! Echt niet normaal.

Morgenochtend ga ik lekker vroeg als het nog koel is.
Wat goed pizzaislife!

O: koffie, sinasappelsap, geroostere witte boterham met roomboten en suiker, 3 bruine boterhammen pindakaas, grapefruit

T: koffie, cake, banaan

L: koffie, melk, 1 boterham banaan, 3 boterhammen met rosbief, sla, komkommer, tomaat aoli

T: verse muntthee, bakje studentenhaver

D: melk, tomatensoep, brood met gezoute knoflookboter, komkommer

T: Skyr met honing, grapefuit, koffie, stukje chocola.

Was echt te warm/benauwd voor een warme warme-hap.
Hoi allemaal! Ik heb net met veel plezier in dit topic zitten lezen, ook erg leuk voor inspiratie! Ik zou graag mee willen schrijven als jullie dat goed vinden :-)

Ik ben ymora, 24 jaar en (als het goed is) over een jaar afgestudeerd dietist. Daarom ben ik altijd graaaaaag met eten bezig hahaha. Zelf wil ik voor mijn vakantie eind augustus het liefst 4 kilo eraf, van 59 naar 55 (ik ben erg klein). Eetlijstjes zijn altijd fijn! Ik hoop dat ik nog bij jullie kan meeschrijven aangezien jullie al 23 pagina's op weg zijn

Vandaag:

O: skyr met 1 mango en een hand blauwe bessen

T: banaan

L: 2 zelfgemaakte volkorenwraps met huttenkase, spinazie, komkommer en bieslook

T: appel

D: Indiase curry van linzen, Kikkererwten, bloemkool, aubergine, peen, paprika en aardappel met zilvervliesrijst

T: peer
@Ymora: welkom, uiteraard mag je meeschrijven? Heb je als bijna-diëtist nog tips voor een - hopelijk - aankomend zwangere in een fertiliteitstraject. Ik lees zeer wisselende verhalen op internet namelijk ik probeer al veel vette vis, broccoli, spinazie en volkorenbrood te memen voor de omega-vetzuren en vitamine D en B11 natuurlijk.

@pizza: whooooo super hoor!

Hier: lekker dagje gehad, gefietst, paardgereden, wel ongesteld geworden en dus rugpijn. Maarr laatste menstruatie voor de ICSI begint, laatste kans op een natuurlijke zwangerschap! we gaan er nog even voor, ook al is het zinloos

O. Volle yoghurt met watermeloen, 2 zwarte koffie

T. 2 zwarte koffie

L. 4 volkoren bammetjes, 1 dubbele met avocado en tomaat, 1 dubbele met notenpasta

T. Banaantje

A. 2 borden couscoussalade met avocado, tomaat, bosui, fèta, rozijntjes, rucola, munt en peterselie

T. 2 glazen sterke limonade (had ff een beetje suiker nodig na het rijden in dit warme weer )

Verder natuurlijk water en thee hele dag door.

Sport: 20km gefietst, anderhalf uur paardgereden zonder zadel zo heerlijk gegaloppeerd. Zat op een van m'n lievelingsbeestjes
Wat een gezonde lijstjes zie ik.

Welkom Ymore. Tuurlijk mag je meeschrijven! Kan je ons meteen tips geven.

Ontbijt: overnight oats van halve cup havermout, bramen, theelepel cacaonibs, wat cocos flakes, en hazelnootmelk

Lunch: noodles met 1 groene paprika, stuk komkommer, 1 rode ui, handje hazelnoten, gember, in sojasaus en 2 lepeltjes honing

Avond: broccolisoep uit de vriezer, vier sneden meergranenbrood (zelf gesneden dus een stuk dikker) waarvan 2 met hagelslag en 2 met een quorn-kipburger

En krachttraining gedaan in de sportschool.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Ymora schreef op 07 juni 2016 @ 23:15:

Hoi allemaal! Ik heb net met veel plezier in dit topic zitten lezen, ook erg leuk voor inspiratie! Ik zou graag mee willen schrijven als jullie dat goed vinden :-)

Ik ben ymora, 24 jaar en (als het goed is) over een jaar afgestudeerd dietist. Daarom ben ik altijd graaaaaag met eten bezig hahaha. Zelf wil ik voor mijn vakantie eind augustus het liefst 4 kilo eraf, van 59 naar 55 (ik ben erg klein). Eetlijstjes zijn altijd fijn! Ik hoop dat ik nog bij jullie kan meeschrijven aangezien jullie al 23 pagina's op weg zijn

Vandaag:

O: skyr met 1 mango en een hand blauwe bessen

T: banaan

L: 2 zelfgemaakte volkorenwraps met huttenkase, spinazie, komkommer en bieslook

D: Indiase curry van linzen, Kikkererwten, bloemkool, aubergine, peen, paprika en aardappel met zilvervliesrijst

T: peerWelkom! Gezellig dat je ook mee komt schrijven Nog een Skyr-fan erbij! Haha.
quote:lux. schreef op 07 juni 2016 @ 23:37:

@Ymora: welkom, uiteraard mag je meeschrijven? Heb je als bijna-diëtist nog tips voor een - hopelijk - aankomend zwangere in een fertiliteitstraject. Ik lees zeer wisselende verhalen op internet namelijk ik probeer al veel vette vis, broccoli, spinazie en volkorenbrood te memen voor de omega-vetzuren en vitamine D en B11 natuurlijk.

@pizza: whooooo super hoor!

Hier: lekker dagje gehad, gefietst, paardgereden, wel ongesteld geworden en dus rugpijn. Maarr laatste menstruatie voor de ICSI begint, laatste kans op een natuurlijke zwangerschap! we gaan er nog even voor, ook al is het zinloos

O. Volle yoghurt met watermeloen, 2 zwarte koffie

T. 2 zwarte koffie

L. 4 volkoren bammetjes, 1 dubbele met avocado en tomaat, 1 dubbele met notenpasta

T. Banaantje

A. 2 borden couscoussalade met avocado, tomaat, bosui, fèta, rozijntjes, rucola, munt en peterselie

T. 2 glazen sterke limonade (had ff een beetje suiker nodig na het rijden in dit warme weer )

Verder natuurlijk water en thee hele dag door.

Sport: 20km gefietst, anderhalf uur paardgereden zonder zadel zo heerlijk gegaloppeerd. Zat op een van m'n lievelingsbeestjes Ik heb een beetje naar je lijstjes gekeken en ze zien er goed uit! De belangrijkste adviezen pas je al toe: B11 en D slikken. Daarnaast veel verse groente, fruit en volkorengranen. Er zijn aanwijzingen dat (te veel) suiker negatief kan zijn voor de vruchtbaarheid vanwege de pieken in je bloed en de insulineafgifte als gevolg, maar dit is nog niet volledig bewezen. Je kunt er rekening mee houden als je wilt, maar zo te zien zijn je lijstjes al erg gezond!!!
Ik zal voor je duimen lux! Wonderen zijn de wereld nog niet uit en anders nog even een maandje om te genieten van alles wat je straks niet meer mag ;) geniet ervan samen! Enne, zonder zadel rijdt het fijnst he
anoniem_283369 wijzigde dit bericht op 08-06-2016 00:02
Reden: Typfoutjes
% gewijzigd
quote:Dormouse schreef op 07 juni 2016 @ 23:50:

[...]

Welkom! Gezellig dat je ook mee komt schrijven Nog een Skyr-fan erbij! Haha.Ja ik ben er echt verslaafd aan! Zeker met mango en bessen, die gaat nog vaak voorbij komen in mijn lijstjes hier vind het ook prettig dat er veel eiwitten in zitten (zeker in vergelijking met gewone yoghurt) aangezien ik vegetariër ben!
quote:Ymora schreef op 08 juni 2016 @ 00:00:

[...]

Ja ik ben er echt verslaafd aan! Zeker met mango en bessen, die gaat nog vaak voorbij komen in mijn lijstjes hier vind het ook prettig dat er veel eiwitten in zitten (zeker in vergelijking met gewone yoghurt) aangezien ik vegetariër ben!

Ik eet het altijd met honing (de naturel en dan zelf erin doen, niet de mix) maar met mango klinkt ook super lekker! Ga ik zeker eens proberen Veel verstand van eiwitten enzo heb ik zelf niet, maar gezien je opleiding geloof ik je zo! Ik vind hef simpelweg de lekkerste optie voor een toetje tussen alle 0% vet/mager/halfvol mef chemische smaakjes haha. Volle producten zijn er helaas zo weinig in vergelijing en Skyr vult echt heel goed!

En leuk dat je vegetariër bent! Zal zeker goed je lijstjes in de gaten houden nu haha, ben altijd op zoek naar meer afwisseling wat dat betreft Zelf probeer ik vlees, vis en vega af te wisselen door de week heen.

Mocht je nog extra tips hebben mbt aankomen houd ik me overigerns aanbevolen
quote:Ymora schreef op 07 juni 2016 @ 23:59:

[...]

Ik heb een beetje naar je lijstjes gekeken en ze zien er goed uit! De belangrijkste adviezen pas je al toe: B11 en D slikken. Daarnaast veel verse groente, fruit en volkorengranen. Er zijn aanwijzingen dat (te veel) suiker negatief kan zijn voor de vruchtbaarheid vanwege de pieken in je bloed en de insulineafgifte als gevolg, maar dit is nog niet volledig bewezen. Je kunt er rekening mee houden als je wilt, maar zo te zien zijn je lijstjes al erg gezond!!!Ja dat heb ik idd ook gelezen. Maar ik vind koolhydraatarm eten erg moeilijk. Ik krijg daar altijd veel honger van. Volgens mij omdat ik ook veel sport maar helpt het dan bijvoorbeeld ook om een tijdje alle toegevoegde suikers te schrappen? (Bye bye festini's )
Hallo allemaal Ik zou ook graag mee willen schrijven. Als stok achter de deur en om inspiratie op te doen, ik heb al veel lekkers voorbij zien komen

Mijn doel is een klein beetje afvallen maar vooral strakker worden. Ik ben voor de zoveelste keer begonnen met de guide van Kayla Itsines, daar wil ik 4 keer per week een workout uit doen en verder gewoon lekker fietsen en wandelen en gezond eten natuurlijk! Bovendien wil het zwanger worden niet zo best lukken (nu 2 jaar bezig) en voordat we echt de malle molen ingaan wil ik gewoon fit zijn en een goede balans hebben gevonden.

Ik probeer nu tussen de 1400 en 1600 calorieën per dag te eten, afhankelijk van mijn activiteit die dag en me vooral niet schuldig te voelen als ik er een keer overheen zit. Daar moet toch ook ruimte voor zijn vind ik Mocht ik te snel af gaan vallen dan schroef ik mijn calorieën wat op.

Voor vandaag kan ik nog geen lijstje plaatsen, vanavond eet ik bij mijn ouders, dus het is nog een verrassing wat het gaat worden. Ik denk dat ik wel een wijntje of 2 drink.

Jullie vinden het vast niet erg als ik mijn lijstje van gisteren plaats

O; 1 gekookt ei, 2 wilde perziken, aardbeien

L; sla met gerookte wilde zalm, gekookt ei, wasabi rucola, komkommer, bosui, olijfolie

T; eiwitreep (gisteren binnen gekregen, die moest ik proeven)

D; romige ovenpasta met dragon en oude kaas

Totaal calorieën; 1528

Beweging; 2x25 minuten fietsen

Nog wat info over mij ;

-Ik eet nauwelijks tussendoortjes. Op de een of andere manier krijg ik daar gierende trek van en dan ben ik de hele dag bezig met eten. Grotere maaltijden met heel veel groenten doen het beter bij mij.

-Ik eet mijn ontbijt pas als ik trek krijg. Iets met half intermittent fasting

-Ik ben ook een groot skyr-fan

-Ik ben Hellofresh-fan. Wij hebben 5 keer in de week een maaltijd van Hellofresh.

-Ik probeer zo goed en kwaad als het kan al mijn eten in MyFitnessPal te noteren.

Nou, nu weten jullie echt alles over mij
Uhm... stuff... and things
Bedankt iedereen voor de lieve reacties mbt. mijn examen!

Heb vrijdag mijn laatste examen en als ik die haal heb ik,

als het goed is, over 2 weken mijn diploma!! YES!

@kruidentheetje welkom, welkom!

Wat een lang bericht! Haha. Mijn doel is ongeveer

hetzelfde als jou doel, let's get fit(ter)!

En een aantal wijntjes moet je gewoon lekker van genieten! Heerlijk! Doe ik ook.

En weer een skyrfan! Gisteravond nog gehad (de naturel)

Wat voor eiwitreep had je? Ik ben verslaafd aan de smartbars van Body&Fit

en de eiwitrepen van de AH TO GO ( met name de cookie&cream).

@lux ik ga ook voor je duimen!!!

Mijn eetlijstje post ik later, want ik heb nog geen idee wat ik verder ga eten vandaag

Trouwens.... Heeft iemand de nieuwe Skyr al geproeft? de bosvruchten

niet zeker of die nieuw is, in ieder geval nieuw in onze winkel

Ik heb altijd het liefst de de naturel en anders de honing;

maar wil, uiteraard, die nieuwe smaak ook nog proberen! Ben benieuwd.
pizzaislife: Ik heb hem geproefd. Skyr is niet mijn favoriet maar deze is goed te eten.

O: Magere kwark met blauwe bessen.

T: Fruit smoothie met banaan, mango, kokoswater, en sinaasappels

L: Linzensoep

T: Nootjes

D: Homemade pizza met tomaat, geitenkaas en rucola

T: Meloen

Bij al het bovenstaande heel veel water! (belangrijk, vooral op warmere dagen!)

Ik zal ook eens wat meer info over mij geven haha, heb dat helemaal niet gedaan.

Ik ben vrij klein dus ieder pondje te veel zie je meteen. Bij mij gebeurd letterlijk iedere pondje gaat door mijn mondje. Ik ben sinds een halfjaar flink op weg om in shape te komen. Ik ga sport 2 tot 3 keer in de week met een pt en daarnaast sta ik 3 keer per week op de tennisbaan. Ik heb mijn eetpatroon redelijk gezond afgestemd maar ook bij mij zitten er wel eens dagen tussen dat ik lekker ongezond eet. Als ik dan ongezond eet pas ik wel mijn porties aan. Maar goed, al met al is het fijn om een lijstje bij te houden als stok achter de deur voor mijzelf. Ook vind ik het leuk om lijstjes van andere te zien. Maaltijd inspiratie opdoen.

Geniet nog van de mooie dag!
Oke oke oke, ik ga nu die fucking skyrr van jullie kopen

Kalliope, goed idee, dan schrijf ik ff mee zonder lijssies, meelezen doe ik toch wel. Deze week tot nu toe zondag uurtje gefitnesst en maandag20 min. Hardgelopen, fnaaf ws uurtje sportschool. Verder zoals gewoonlijk gegeten: best gezond met iets teveel pindakaas (en cho olade gisteren, maar ik ben vandaag dan ook ongesteld geworden)
O: Alpro Soya Yoghurt Naturel met warme appel en kaneel.

(appel in stukjes met de kaneel even 40 sec. in de magnetron)

T: Banaan

L: Omelet wrap van 1 heel ei, 3x eiwit gevuld met rucola, cherry tomaatjes, komkommer

en amandel noten.

T: Watermeloen

A: Quinoa, vivera vega 'kip' stukjes en sajoer boontjes (van verse sperziebonen).

T: Nog geen idee!

En hele dag door water & (zwarte) koffie.

Beweging: 60 minuten fitness - krachttraining.
Kruidentheetje, welkom! Vervelend dat het zwanger worden niet zo wil lukken... daar hebben er meer hier last van toevallig

Lijstje tot nu toe:

O. Croissant (verslapen) + 3 zwarte koffie

T. Zwarte koffie

L. 3 vbh, 1 met avocado en tomaat, 1 met mosterd en ossenworst, 1 met roomboter en jam en 2 volkoren wasacrackers met notenpasta

T. perzik en Snelle Jelle minder suiker, zwarte koffie

A. Weet ik niet, ga bij een vriendinnetje eten moet iig nog iets van fruit ook voortoe ofzo, heb alleen die perzik op.

Sport: 20km fietsen en ga nu op weg naar krachttraining voor ik naar vriendinnetje ga Ga ff in de sportschool dit keer.

Dit topic maakt trouwens wel dat ik me realiseer dat ik wat minder koffie moet drinken Drink er geloof ik minimaal 5 op een dag
@lux hahaha zoveel koffie drink ik ook hoor
O: Koffie, omelet met 2 eieren, klein uitje en tomaatjes op 4 boterhammen, grapefruitsap, grapefruit.

T: Koffie, appel

L: Koffie, tomatensoep met brood met gezoute knoflookboter, bakje aardbeien

T: Koffie, stukje chocola, studentenhaver

D: 3 vega-burrito's, melk, salade

T: Skyr met honing en aarbeien, koffie

Wat een dag zeg! Zalig weer buiten! Morgen weer sporten maar vandaag een lekkere wandeling van dik 2 uur gemaakt. Moet nu vanavond wel strijken ipv bankhangen maar de kans om naar buiten te gaan kon ik niet laten schieten
quote:Dormouse schreef op 08 juni 2016 @ 00:06:

[...]

Ik eet het altijd met honing (de naturel en dan zelf erin doen, niet de mix) maar met mango klinkt ook super lekker! Ga ik zeker eens proberen Veel verstand van eiwitten enzo heb ik zelf niet, maar gezien je opleiding geloof ik je zo! Ik vind hef simpelweg de lekkerste optie voor een toetje tussen alle 0% vet/mager/halfvol mef chemische smaakjes haha. Volle producten zijn er helaas zo weinig in vergelijing en Skyr vult echt heel goed!

En leuk dat je vegetariër bent! Zal zeker goed je lijstjes in de gaten houden nu haha, ben altijd op zoek naar meer afwisseling wat dat betreft Zelf probeer ik vlees, vis en vega af te wisselen door de week heen.

Mocht je nog extra tips hebben mbt aankomen houd ik me overigerns aanbevolen

Aankomen is vaak nog lastiger dan afvallen! Zeker op een gezonde manier. Bereken je behoefte per dag (Google op harris&benedict) en tel daar 500 kcal per dag bij op. Op die manier kun je gelijkmatig met 500 gram per week stijgen en jezelf niet forceren.

Met volle producten ben je inderdaad al goed op pad. Volle yoghurt, volle melk, pindakaas, kruidenkaas, kaas. Daarnaast ook zorgen dat je regelmatig eet, bijvoorbeeld 6 voedzame maaltijden op een dag, 3 grote en 3 tussendoor en je daar aan houden. Tussendoor wat meer vullende dingen nemen zoals een smoothie met avocado en havermout of een boterham met pindakaas en banaan.
quote:lux. schreef op 08 juni 2016 @ 08:08:

[...]

Ja dat heb ik idd ook gelezen. Maar ik vind koolhydraatarm eten erg moeilijk. Ik krijg daar altijd veel honger van. Volgens mij omdat ik ook veel sport maar helpt het dan bijvoorbeeld ook om een tijdje alle toegevoegde suikers te schrappen? (Bye bye festini's )Koolhydraatarm moet je ook zeker niet doen! Vooral niet gezien je veel sport. Gezonde koolhydraten zoals volkoren granen en zilvervliesrijst zijn juist belangrijk en houden je bloedsuiker stabiel. Wat ik bedoelde zijn toegevoegde suikers, zoals in koek, frisdrank en hagelslag etc. De gezonde koolhydraten zeker niet schrappen
vandaag:

O: skyr met mango en bessen

T: snoeptomaten

L: salade van spinazie, gegrilde aubergine, tomaat, basilicum, buffelmozzarella en pijnboompitten met een scheut olijfolie

D: zelfgemaakte groentesoep met een volkorenbol met kruidenkaas en sla. En een stuk komkommer

T: twee gele kiwi's

Vanavond lui op de bank. Lange dag op werk en nog spierpijn van het hardlopen gister
@pizzaislife, ik had hiervoor ook de smart bars van body&fit, maar die waren niet op voorraad toen ik ging bestellen, dus ik heb nu de perfection bar (chocolate sensation). Ook erg lekker, maar ze zijn wel groter!

@lux, ik ben ook echt een koffieleut. Ik probeer het te beperken, maar 's ochtends neem ik gerust 2 of 3 bekers koffie, heerlijk!

Mijn lijstje van vandaag is niet zo best haha. Vandaag even een 'slecht' dagje.

O; skyr met chocolate eiwitpoeder, banaan

L; sla met gerookte kip, puntpaprika, komkommer, cherrytomaatjes, bosui en een beetje mayo

T; paar hapjes koude pastasalade (volgens mij uit een Sonja Bakker boek ofzo), 3 glaasjes rode wijn

D; andijviestamppot met spekjes, mayo en chilisaus, gehaktbal

T; 1 flesje bier

Verder koffie, kruidenthee en water/spa rood.

Beweging; +/- 80 minuten gefietst.
Uhm... stuff... and things
quote:Ymora schreef op 08 juni 2016 @ 19:09:

[...]

Koolhydraatarm moet je ook zeker niet doen! Vooral niet gezien je veel sport. Gezonde koolhydraten zoals volkoren granen en zilvervliesrijst zijn juist belangrijk en houden je bloedsuiker stabiel. Wat ik bedoelde zijn toegevoegde suikers, zoals in koek, frisdrank en hagelslag etc. De gezonde koolhydraten zeker niet schrappen Ok dan ga ik na m'n vakantie alle toegevoegde suikers schrappen. Op vakantie is te moeilijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven