Internetdaten - deel 6

16-05-2016 20:13 1341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3003 posts is het tijd voor een nieuw topic...

Iedereen mag meeschrijven, zo lang je maar schrijft met respect voor elkaar.

Over internetdaten: de do's en don'ts, gekke ervaringen, leuke en minder leuke ervaringen, tips en lieve woorden als het even niet zo goed gaat.
I am an angel, but when you break my wings I will fly on my broom... ;-)
@Pat, print screen is een goed idee. Doe ik vaker, maar bij deze nog niet gedaan. Hoe is het met jouw dates?

@allemaal, nee ik ga hem niet liken. Het is nu gewoon onmogelijk, het is geen kwestie van druk zijn of op een moment dat het niet schikt. Meer wil ik er niet over zeggen, maar het is totaal nutteloos om iemand te liken want het zal nooit een schijn van kans hebben nu. Dus ik bewaar hem liever (als hij dan weg is jammer dan).

@Mok, jammer dat hij ziek is maar met een uitzicht op 2 dagen niet zo erg denk ik. Veel appers? Nee het is heel stil. Krijg heel af en toe een appje van de wachters, maar dat is echt heel weinig. Ik denk dat dat allemaal wel een stille dood zal sterven.

@mina, leuk dat het zo goed gaat. Hoe is het nu met de kriebels of is het al meer vanzelfsprekend?

@Nijn, je bent duidelijk geweest en meer kun je niet doen. Hij vroeg, jij zegt nee. Dan stopt het. Dat hij niets meer terugstuurt is misschien wel logisch, want jij stelt geen vraag. En nee ga er geen spijt van krijgen in de zin 'had ik maar', dat zou ik denk ik eerder hebben als hij heel leuk zou zijn en ik er dan niets mee kan. Ach meer mannen dan kerken toch
De kriebels zijn er. T is nog niet overmatig aanwezig zodat ik me tenminste nog op werk enzo kan concentreren. Maar als ie er is...smelt ik.

Ik kom alttijd in de liefde langzaam op gang.

Groeten minaa
Mok en minaa, wat klinkt het bij jullie vanzelfsprekend, heel fijn. Gewoon genieten van de momenten dat jullie met date samen zijn.

Ik had dinsdag het gevoel dat het goed was en afgesloten, maar sinds gister is dat weer weg. Ik heb niet vaak dat ik me zowel op geestelijk als lichamelijk vlak tot iemand aangetrokken voel en bij deze had ik dat wel, eigenlijk nog nooit zo erg gehad als met deze. En in zijn berichtje terug dinsdag zat geen hele harde en duidelijke ik wil je niet meer. Waarschijnlijk bedoelt die dat wel maar durft die het niet zo duidelijk te zeggen. En dan krijg ik toch weer hoop dat het misschien nog mogelijk is en dat die me misschien toch wel mist en contact op zal gaan nemen (geen enkele aanwijzing voor, alleen in mijn hoofd). En rationeel kan ik echt wel bedenken dat ik niet voor een man moet willen gaan die mij niet 100% wil en dat er leukere zijn en dat het allemaal wel goed komt. Maar ik heb zo de neiging om de telefoon te pakken en te vragen waarom en of er toch niet nog een kans is. Het zal niets opleveren behalve dat die denkt dat ik een stalker ben, maar toch, die kleine kans die er dan misschien is omdat hij niet gewoon nee heeft gezegd...

Ik wist niet dat ldvd zo pijn kan doen, zeker niet na zo'n toch wel korte periode (ik wist ook niet dat ik hem toch eigenlijk wel heel veel leuker vond dan dat ik misschien wilde toegeven).

Sorry, moest het gewoon ergens kwijt en om mijn vriendinnen ermee lastig te blijven vallen, terwijl ik zelf vind dat ik me aanstel, voelt ook niet goed.
Je stelt je niet aan, Bren, zoiets kan gemeen pijn doen. Geen sorry hier, plemp het gewoon neer, daar zijn we voor.

Ik kan je geen advies geven over wel of geen contact opnemen, behalve dat je het niet moet doen als je middenin zo'n ldvd-dag zit, dat je overloopt van zelfmedelijden (en dat laatste mag gerust). En misschien is het beter om het op papier te zetten ipv te bellen, want dat is best heel confronterend. Maar dat is misschien een persoonlijke keuze. Je hebt natuurlijk weinig te verliezen, maar een boos / ongeïnteresseerd / geïrriteerd iemand aan de telefoon krijgen is ook niet echt iets dat je nu nodig hebt. En met een mail kun jij en kan hij nadenken over de juiste bewoordingen. Als je voor je gevoel geen duidelijkheid hebt, kun je er natuurlijk altijd om vragen.

Brennan wat je daar beschrijft hebben we hier denk ik allemaal wel al ervaren, is helemaal normaal en niet aanstellerig, praat er hier over zo vaak je wil

Thee geeft daar een goeie tip, als je daar de behoefte aan hebt kan je wat je voelt neerpennen. Maar wat ik dan doe is niet versturen, enkele uren nadien merk ik dan dat het neerschrijven me goed heeft gedaan en dat ik blij ben dat ik de eer aan mezelf heb gehouden. Want het haalt toch niet uit.
Brennan, ik heb dat ook wel eens gehad. En ik snap je neigingen. Het is nu niet verstandig om te handelen, en ik zou ook zeker niet vragen om nog een kans. Wat ik zelf wel eens heb gedaan is een oprecht bericht vanuit mezelf gestuurd om mijn hart te luchten. Puur voor mezelf en het boeide me niks wat hij ervan vond. Het was een positief bericht, waarin ik gewoon vertelde dat ik onder de indruk van hem was en dat ik dat niet vaak heb.

Ik heb dit niet op een emotioneel moment gedaan overigens, want dan is het vaak beter om op je handen te zitten

Je kan overwegen om zoiets te doen, als je denkt dat je je dan beter zal voelen. Maar doe zoiets niet met het motief om hem van gedachte te doen veranderen! Alleen om jouw hart te luchten en ervoor te zorgen dat jij je beter voelt en het af kan sluiten.

Ik voelde me zoveel beter nadat ik dat had gedaan. Het is natuurlijk wel heel kwetsbaar. Daten gaat met veel egokwetsingen of egostrelingen gepaard, terwijl ik eigenlijk vind dat er geen eer of schande aan te behalen valt. Maar dat moet je voor jezelf bepalen.

En ik heb het inderdaad eerst gewoon opgeschreven en pas een paar dagen later verstuurd. Ik heb daar wel even over nagedacht. Soms is alleen het opschrijven al genoeg.
@ bren, Je stelt je helemaal niet aan. Volgens mij hebben wij vrijwel allemaal elkaar af en toe moeten ondersteunen en ik hoor daar zeker bij.

Soms maakt iemand in een korte tijd zo'n indruk op je dat het gewoon veel meer pijn doet dan je zou verwachten. Dan stelt het volgens het boekje nog niets voor, maar soms klopt het boekje gewoon niet. Komt bij dat het plotseling afgebroken is en volgens mij speelt dat ook mee in het verdriet. Je had helemaal niets kunnen zien aankomen en opeens krijg je het slechte nieuws in je gezicht gewreven.

Ik denk dat wink en mok gelijk hebben dat je nu zeker geen contact moet opnemen omdat je er te diep in zit. Ik vind het idee van wink eigenlijk wel goed om hem een keer een positief opgezet bericht te sturen, maar iets anders zou ik nalaten. Stuur het alleen als je er na een tijdje verwerken er nog zin in hebt.

Om een kans vragen zou ik zeker niet doen. Volgens mij heb jij niets slechts gedaan en geloof mij, je krijgt er terugkijkend zeker spijt van dat je door het stof gegaan bent voor hem.
anoniem_636f679abb395 wijzigde dit bericht op 09-06-2016 19:40
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Brennan spui zoveel je wilt hier, is gewoon k.t.
I am an angel, but when you break my wings I will fly on my broom... ;-)
Bren: Wat shit zeg....ja dat doet pijn, erg pijn.

Beleeft met mijn 1ste vriend, t gaat diep. Is pijnlijk en t kost veel energie.

Er over praten helpt. Of dat nu hier is of in t écht zal niet veel uitmaken.

Ja dat gedenkt tussen hoop en realiseren dat t écht over is hoort erbij.

Niks mee doen! Of pas als alles gezakt is en je weer helder kan nadenken.

groeten en n dikke knuffel minaa
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met Mikki is!
@Brennan: gewoon klote. Wat Winkje zegt vind ik wel een goede.

@Syb; alweer een beetje over de leuke dame heengestapt?

@Nijn; je date zal wel teleurgesteld zijn inderdaad. Wat je zegt klinkt heel herkenbaar.

Wordt er verder nog gedate dit weekend?

Ik heb hier de jonge man nog gezien, en er is weer niets gebeurd (sorry Fam) Ik ga er toch een beetje vanuit dat het een 'not into you like that' is. Welke man wacht 3 dates voor er uberhaupt gezoend wordt? En ja, ik hoor hem; waarom doe ik het zelf niet? Als ik dat doe wil ik wel een beetje een idee hebben dat iemand me leuk vindt oid, bij hem is er totaal niets af te lezen, en er zijn ook geen toespelingen.

Gekke is wel dat de volgende 'date' al staat voordat de andere afgelopen is. Maar is ga het maar eens checken, want ik heb al genoeg platonische vrienden.
Amy, na 3 dates niet zoenen vind ik wel heel bijzonder, ja. Ik roep ook vaak in het begin wat mijn intenties zijn, want vrienden heb ik al genoeg. Vind jij hem leuk genoeg om te zoenen?
Ik had het wel eens willen proberen

Ik ga eens ter sprake brengen wat hier nu de bedoeling van is. Ik weet wel dat hij een tikkeltje ouderwets is (zegt hij zelf) maar het blijft een beetje apart.
Nou wat ik hier nou van moet denken... Neem ff beetje afstand van latter. Hij zit weer in een vsn zn episodes van te druk in zn hoofd. Wel redelijk standaard want gebeurde elk jaar mei/juni. En nu weer. Verschil is wel dat ie nu niet mij afstoot (hij kennelijk ook geleerd dat t iets tijdelijks is) maar erg gezellig is ie niet.

Dus ik neem wat afstand: sop gaarkoken etc. Krijg ik de één na de andere kerel achter me aan. Nou denk je: das leuk. Maar ze zijn ALLEMAAL getrouwd!? Stuk voor stuk.

What is the universe telling me????
Oh echt Imo??! Tja, heb je niks aan die getrouwde mannen... Op zich fijn dat latter je niet afstoot maar wat bedoel je met afstand? Dat jullie even geen contact hebben (irl via de app etc)?

En Amy, ja op zich wel een beetje gek dat er na 3 dates niet gezoend is. Was er wel soort van gelegenheid voor (ja snap dat die er altijd is maar omstandigheden kunnen wel gemakkelijker/ moeilijker maken)?

Zeker als hij verder geen toespelingen maakt op romantisch vlak zou ik ook gaan twijfelen.. Snap dat je niet zit te wachten op een gewone vriendschap.

Met buitenlandman heeft het overigens ook tot date 4 geduurd.. Al denk ik dat als ik op de avond dat we elkaar ontmoette niet halsoverkop weg moest het toen wel was gebeurd. Date 2 (of nou ja eigenlijk 1) leende zich er niet zo voor en die daarna wel, maar hij ondernam geen actie (ja en ik dus ook niet...). En hij is totaal geen verlegen persoon ofzo. Maar er waren wel duidelijk toespelingen tijdens de date (elkaar geregeld aanraken etc.). Het was me iig wel duidelijk dat hij daar niet alleen vriendschappelijk zat. Maar goed, pas die keer daarop gezoend.

Misschien subtiel vragen naar z'n bedoelingen? Of wachten op date 4 en dan zelf actie ondernemen;-)
Amy, Vind je hem de moeite waard? Als dat zo is, dan zou ik het gewoon vragen. Sinds ik Voorjaarsman ken ben ik ineens heel erg van het eerlijkheid-werkt-het-beste-clubje, omdat ik met hem heb geleerd aannames dingen zo kunnen verpesten. Ik zou dit overigens alleen doen als je iemand echt de moeite waard vindt.

Imo, wat jammer van latter, maar ik denk dat je het goed benaderd. Die getrouwde mannen, tja. Ligt niet aan het universum of aan jou, maar aan hen.

Ook benieuwd hoe het met mikki is!
Imo goed dat je zijn buien al kent en er daardoor zo ontspannen mee kan omgaan. Van waar al die getrouwde mannen plots komen... het goeie weer dat hun uit hun winterslaap heeft gewekt waardoor ze wat meer actie willen? Gewoon als een compliment opnemen en verder geen aandacht aan besteden doe ik dan...

Amy, niet gezoend na 3 dates... misschien zo'n gevalletje dat we hier nog wel zagen passeren en waar sommigen onder ons (zoals ik) zich wel eens 'schuldig' aan maken? 'Veel te leuk om niet meer te daten maar toch niet hoteldebotel dus nog een paar keer daten en zien of er iets komt'? Of hij pakt het gewoon rustig aan? Of een beetje onzeker door het leeftijdsverschil? Vraagt wel wat moed om iemand zo maar vast te nemen en vol op de mond te kussen. Als hij op de volgende date geen aanstalten maakt kan je er op een luchtige manier iets over zeggen.

Hier nu 2 weken aan het daten en zien elkaar zowat elke dag, vaak wel pas heel laat, handig als je vlakbij woont... bellen/appen ook nog af en toe tussendoor. Maar voelt niet als té, lijkt vanzelfsprekend. Heerlijke rust in mijn hoofd, geen enkele onzekerheid al reageer ik meestal wel al lachend met 'eerst afwachten of we het zo ver gaan halen' wanneer hij weer eens dingen op (middel)lange termijn plant. Maar ergens in mijn achterhoofd vraag ik me toch weer af wanneer het addertje de kop zal opsteken...
Wat goed Treez! Niet gaan doomdenken! Ik vind het echt heel goed klinken.

Ik wil niet te veel op de zaken vooruit lopen, maar ik heb zo'n goed gevoel bij Voorjaarsman. We bespreken alles met elkaar , we snappen elkaar, en we voelen elkaar precies aan. Hij is wel een beetje een rare, maar dat vind ik juist leuk aan hem. Hij dwaalt af en toe weg van de wereld, maar ik weet nu dat hij gewoon zo is en ik betrek dat niet meer op mezelf. Ik vind het zo vreemd dat het de vorige keer zo mis ging. Alsof eerst onze antennes niet goed afgesteld stonden waardoor er alleen maar storing was, en we nu ineens de goed frequentie hebben gevonden.
Heerlijk Wink, genieten! Met volle teugen!
Ik weet niet hoe de vlag er hier bij hangt. De laatste dagen is het contact razendsnel afgenomen van meerdere contactmomenten per dag tot eentje. Nou is ie momenteel niet helemaal in orde, maar niet in zoverre dat ie koorts heeft of op bed ligt. Het is te vergelijken met een gebroken arm, zeg maar. Bellen kan nog steeds, appen is een stuk lastiger. Maar als ik hem bel, wordt er niet opgenomen, en hij belt mij alleen als ie buiten loopt. Ik heb ernstige onderbuikgevoelens dat het van hem uit er toch niet blijkt te zijn. Gevalletje toch nog niet klaar met z'n scheiding of zo... Twee dates heeft ie nu afgezegd, degene die we nog gepland hebben (komende week) staat ook op losse schroeven. En als ik een alternatief voorstel, komt daar geen reactie op. Ik heb 'm maar om duidelijkheid gevraagd, maar ik denk dat ik mijn conclusies wel kan trekken. Hij heeft mijn laatste berichtje wel gelezen, maar er nog niet op gereageerd. En als er echt niks was, dan had ie best even heel kort kunnen antwoorden, iets van 'maak je niet druk' of zo. Kutterdekut.
hmmja. Klinkt niet zo best Mok. Even afwachten.

Dikke knuffel in ieder geval voor de onzekerheid van nu
Hmmmm daar zou ik ook geen goed gevoel over krijgen. Maar even afwachten. Balen, Mok :huh:

Hey imo, hoewel je dit weet van latter is het gewoon niet leuk natuurlijk. Kun je met zo'n periode leven, wetende dat dit vaker voorkomt?

Die getrouwde mannen snel een duw geven, daar heb je toch niets aan.
Mok, wat een vervelend bericht, het leek zo goed tussen jullie. En zo'n onderbuikgevoel klopt meestal toch wel

Treez, het lijkt echt al veel langer dan twee weken bij jou aan de gang te zijn, fijn dat jullie elkaar veel zien. Hoewel zo vaak van mij niet zou hoeven, gelukkig zijn we allemaal anders ????

Wink, niet te veel analyseren, gewoon genieten. Ik hoop dat het voor altijd en eeuwig gaat zijn

Amy, niet zoenen na drie dates en geen echte fysieke toenadering, ik vrees toch ook voor een gevalletje gewoon leuk.

Ik heb al jullie advies in de wind geslagen en hem gister geappt of we konden bellen. En heb vandaag met hem gebeld. Het was fijn om met hem te praten, ik begrijp zijn keuze nu beter en er is geen hoop dat hij van mening gaat veranderen. Ik voel me een stuk rustiger, hoop dat dit de laatste stap is in het afsluiten van het verdriet.
Thee dat klinkt inderdaad niet goed. Je beseft het gelukkig zelf ook...

Bren goed dat jullie een verhelderend gesprek hebben gehad

voor jullie
Haha nee die getrouwde kerels krijgen allemaal n duw. Ben heel duidelijk daarin. Ach ze mogen me best aandacht geven maar daar houdt het dan wel mee op. Het was meer dat t nogal opviel dat de een na de ander getrouwd bleek. Rare kerels.

En latter. Tja. Zijn risico. Appen is nog ok. Meeten minder. Kan naakt voor m gaan springen: geen aandacht. Komt wel weer goed maar ik ga er niet aan trekken.

Mok dit klinkt niet goed. Laten gaan. Als ie toch wil komt ie alsnog wel.

Bren. Wat kut zoiets. Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven