Pakket afhalen op postkantoor

09-06-2016 21:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik sta op het punt om iets te bestellen op internet en ik zie je dat ook ervoor kunt kiezen om het pakketje op te halen bij een pastkantoor afhaalpunt. Wie weet hoe dit precies werkt? Wat kost het? Krijg je een code of moet je het mailtje uitprinten?

Alvast bedankt voor t antwoorden.
Meestal op naam, soms met een bevestigingsmail (maar die kan je op je telefoon laten zien, hoef je niet te printen). Neem ook een id mee, maar dat staat in de email of dat nodig is.
meestal bij de dichtstbijzijnde albertheijn.
Dat staat er niet bij vermeld?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik hoef altijd alleen mijn postcode en/of naam te zeggen en (niet altijd) een legitimatiebewijs te laten zien.

Heb nog nooit een code/briefje hoeven laten zien. En ik bestel toch aardig wat dingen die ik vervolgens bij zo'n ophaalpunt laat bezorgen.
Bij het bestellen staat wat het kost. Voor pakjes uit Nederland heb ik nooit hoeven betalen op het postkantoor zelf. De zender levert het pakket in en krijgt daarbij gegevens die aan jou worden doorgegeven, gewoonlijk via mail. Met die gegevens haal je dan het pakket op.
Hier is het huisnummer, naam en ID en tekenen.

Ik vind het echt ideaal. Nooit extra hoeven betalen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Let op de openingstijden van het postkantoor. Bij mij in de buurt zit er een die ma-vr tussen 8:00-18:00 open is. Dat haal ik dus nooit..
Super regeling! Je krijgt een mailtje wanneer jouw pakket is afgeleverd. Of je volgt je pakket via de app van post.nl

Rijbewijs laten zien, handtekening zetten en wegwezen.
Bestaan er nog postkantoren?
quote:Gele_Suikerspin schreef op 09 juni 2016 @ 22:38:

Bestaan er nog postkantoren? Het gaat om een afhaalpunt.
Ik vind t handig. Zeker met wat grotere dingen, waarbij ik me bezwaard voel als de buren het aan zouden moeten nemen (is nooit een probleem hoor, verder).

Ik meld me bij de kassa van de buurtsuper, die willen mijn huisnummer en naam en ik moet mijn rijbewijs tonen en n krabbel zetten.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:Gele_Suikerspin schreef op 09 juni 2016 @ 22:38:

Bestaan er nog postkantoren? Ja hoor in mijn stad wel.
Als het een mogelijkheid is bij de webwinkel, kies ik altijd voor deze optie en dan laat ik hem bezorgen bij de supermarkt met de ruimste openingstijden. Vind het ideaal, hoef inderdaad mijn buren lastig te vallen of heel de buurt door om het pakje op te halen. Even je naam en huisnummer zeggen, legitimeren en een krabbel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven