Maleisië Topic
woensdag 8 juni 2016 om 14:07
Sensotouch, ik was drie weken op Sumatra en heb Kuala Lumpur als aanvliegluchthaven gebruikt.
Na Sumatra ben ik nog 1,5 week in Maleisië geweest, van Penang via Taiping naar KL terug. Taiping kende ik nog niet, maar was erg leuk! Ik heb een Maleise vriendin in KL, dus de dagen vullen zich daar vanzelf met haar en haar gezin
Na Sumatra ben ik nog 1,5 week in Maleisië geweest, van Penang via Taiping naar KL terug. Taiping kende ik nog niet, maar was erg leuk! Ik heb een Maleise vriendin in KL, dus de dagen vullen zich daar vanzelf met haar en haar gezin
woensdag 8 juni 2016 om 18:58
Personeel is niet heel vriendelijk inderdaad, maar misschien is dat gewoon hoe Turkse mensen zijn? Geen idee hoor.
Ik bestel altijd een vegetarische maaltijd en dit was de eerste maatschappij waarbij alle maaltijden goed doorgeven waren en nog lekker waren ook. Tien punten!
Toestel was halfvol vandaag, had twee stoelen voor mezelf
Ik bestel altijd een vegetarische maaltijd en dit was de eerste maatschappij waarbij alle maaltijden goed doorgeven waren en nog lekker waren ook. Tien punten!
Toestel was halfvol vandaag, had twee stoelen voor mezelf
woensdag 8 juni 2016 om 20:03
Oh da's lekker! Ik had alleen het stuk naar Amsterdam 4 stoelen. Heerlijk liggen slapen, een uur of 6, want we hadden 3 uur vertraging terwijl we al aan boord waren. Nog nooit zo uitgerust aangekomen!
Bij mij was er 1 vriendelijke (die met de koksmuts op), de rest kon echt geen lachje af. Turkse mensen, zoals ik ze mee heb gemaakt in Turkije zijn juist supervriendelijk en gastvrij.
Bij mij was er 1 vriendelijke (die met de koksmuts op), de rest kon echt geen lachje af. Turkse mensen, zoals ik ze mee heb gemaakt in Turkije zijn juist supervriendelijk en gastvrij.
donderdag 9 juni 2016 om 10:36
Hi dames,
Ik ga in juli/augustus naar Maleisië. We gaan de volgende trip maken:
3 dagen KL
+/-3 dagen Malacca
+/-3 dagen Jerantut
+/-3 dagen Cameron Highlands
1 dag KL (wegens vlucht)
6 dagen Langkawi
Voor de kenners hier. Wat vinden jullie van deze trip? Ons reisbureau kwam met het voorstel om naar Maleisië te gaan en ik sta open voor alles, vandaar gewoon geboekt en gaan! Het enige wat ik jammer vind is dat Borneo er niet bij zit. Wij gaan deze trip zelf rijden (mijn man wordt altijd ziek als iemand anders rijdt) en in Borneo zelf rijden is lastig vertelde het reisbureau, althans in de echte parken/jungle.
Ik ga in juli/augustus naar Maleisië. We gaan de volgende trip maken:
3 dagen KL
+/-3 dagen Malacca
+/-3 dagen Jerantut
+/-3 dagen Cameron Highlands
1 dag KL (wegens vlucht)
6 dagen Langkawi
Voor de kenners hier. Wat vinden jullie van deze trip? Ons reisbureau kwam met het voorstel om naar Maleisië te gaan en ik sta open voor alles, vandaar gewoon geboekt en gaan! Het enige wat ik jammer vind is dat Borneo er niet bij zit. Wij gaan deze trip zelf rijden (mijn man wordt altijd ziek als iemand anders rijdt) en in Borneo zelf rijden is lastig vertelde het reisbureau, althans in de echte parken/jungle.
donderdag 9 juni 2016 om 21:45
2 dagen Taman Negara, Cameron Highlands en Malaaca is wel genoeg. Dan zou ik nog 3 dagen Penang doen. Je weet dat het niet het goede seizoen is voor Langkawi he, het is dan moessontijd en als je pech hebt regent het dus veel. Wil je mooi weer garantie en lekker luieren op het strand, ga dan naar een eiland aan de oostkust (Perhentians, Kapas ed)
vrijdag 10 juni 2016 om 05:11
Ik had precies dezelfde vraag sensotouch
Gefeliciteerd met je contract trouwens!
Ik vertrek morgen, vlieg van Kathmandu naar KL, kom daar rond 22:15 aan en vlieg volgende morgen 06:30 naar Kota Bharu en ga dan door naar Perhentian Besar. Zó toe aan strand en even iets heel anders dan Nepal Dinsdag start m'n Padi Open Water bij Tuna Bay, zin in!
Na Besar heb ik nog geen vastomlijnd plan en dat vind ik fijn, maar zit een beetje met het boeken van een vlucht naar Sabah. Ik had in gedachten om na Perhentian Besar tegen de klok in schiereiland doen: Kota Bharu, Royal Belum State Park, Penang, Cameron Higlands en dan in KL vlucht naar Tawau. Dan Mabul en dan rest van Sabah, vervolgens Brunei, dan Sarawak en vervolgens weer terug naar Peninsula voor Sinapore, Melaka, KL en wat er verder nog in m'n schema past.
Ik wil dus graag naar Mabul en dat zal ik vooruit moeten boeken in juli, dus ook een vlucht vast moeten leggen. Net even zitten kijken en eerste 1,5 week van juli zijn de vluchten echt idioot duur of al uitverkocht (waarschijnlijk i.vm. einde Ramadan?). Dus het wordt óf na Besar al door naar Sabah en westkust Peninsula later doen, of juist later naar Sabah. Wat zouden jullie adviseren, toch maar eerst Borneo of dit half juli doen?
Gefeliciteerd met je contract trouwens!
Ik vertrek morgen, vlieg van Kathmandu naar KL, kom daar rond 22:15 aan en vlieg volgende morgen 06:30 naar Kota Bharu en ga dan door naar Perhentian Besar. Zó toe aan strand en even iets heel anders dan Nepal Dinsdag start m'n Padi Open Water bij Tuna Bay, zin in!
Na Besar heb ik nog geen vastomlijnd plan en dat vind ik fijn, maar zit een beetje met het boeken van een vlucht naar Sabah. Ik had in gedachten om na Perhentian Besar tegen de klok in schiereiland doen: Kota Bharu, Royal Belum State Park, Penang, Cameron Higlands en dan in KL vlucht naar Tawau. Dan Mabul en dan rest van Sabah, vervolgens Brunei, dan Sarawak en vervolgens weer terug naar Peninsula voor Sinapore, Melaka, KL en wat er verder nog in m'n schema past.
Ik wil dus graag naar Mabul en dat zal ik vooruit moeten boeken in juli, dus ook een vlucht vast moeten leggen. Net even zitten kijken en eerste 1,5 week van juli zijn de vluchten echt idioot duur of al uitverkocht (waarschijnlijk i.vm. einde Ramadan?). Dus het wordt óf na Besar al door naar Sabah en westkust Peninsula later doen, of juist later naar Sabah. Wat zouden jullie adviseren, toch maar eerst Borneo of dit half juli doen?
vrijdag 10 juni 2016 om 07:11
@fromfebruary: Wat gaaf! Bijna smile-emoticon:) Belum schijnt zeker mooi te zijn maar de meeste gaan op het schiereiland naar Taman Negara. Maar als je naar Borneo gaat dan heb je op Sabah o.a. de Kinabatangan Rivier *of hoe je het ook schrijft* en dat schijnt hele toffe ervaring te zijn. Ik ga helaas niet meer die kant op omdat ik mijn reis iets moest verkorten. Bij Kuching heb je Bako dat volgens mij ook heel mooi is. Dus keus genoeg! en dan heb ik nog niet eens alles genoemd.. Heb zelf nog geen ervaring dus kan je geen echt goed advies geven.
vrijdag 10 juni 2016 om 07:15
@fromfebruary: Ooh zie nu dat je bericht is aangepast...
Zou je anders misschien eerst Melaka en Singapore kunnen doen en dan doorvliegen naar Sabah? Dat je dan rond half juli uitkomt?
Anders kan je ook vliegen vanaf Kota Baru en dan je rondje Borneo doen en vanaf daar naar Penang vliegen en je rondje op schiereiland afmaken?
Zou je anders misschien eerst Melaka en Singapore kunnen doen en dan doorvliegen naar Sabah? Dat je dan rond half juli uitkomt?
Anders kan je ook vliegen vanaf Kota Baru en dan je rondje Borneo doen en vanaf daar naar Penang vliegen en je rondje op schiereiland afmaken?
vrijdag 10 juni 2016 om 07:53
Heerlijk Fromfebruary, alle tijd!
Voor beide opties in je route zijn voor en tegens te vinden denk ik. Ik heb geen idee wat handiger is.
Vergeet in Kota Bharu de night market niet, als je er nog tijdens de ramadan bent. Zoveel lekkere dingen te eten daar! Ik vond de sfeer rond zonsondergang heel bijzonder. Tot een kwartier voor zonsondergang koopt iedereen eten, gaat aan tafels zitten en met een dicht pakketje eten voor de neus wachten tot de oproep van de moskee klinkt. En dan: eten, allemaal tegelijk!
Veel plezier!
Voor beide opties in je route zijn voor en tegens te vinden denk ik. Ik heb geen idee wat handiger is.
Vergeet in Kota Bharu de night market niet, als je er nog tijdens de ramadan bent. Zoveel lekkere dingen te eten daar! Ik vond de sfeer rond zonsondergang heel bijzonder. Tot een kwartier voor zonsondergang koopt iedereen eten, gaat aan tafels zitten en met een dicht pakketje eten voor de neus wachten tot de oproep van de moskee klinkt. En dan: eten, allemaal tegelijk!
Veel plezier!
vrijdag 10 juni 2016 om 17:51
Je kunt meteen op het vliegveld een simkaart kopen. In de aankomsthal aan de rechterkant zit een Maxis en een Digi naast elkaar. Zijn allebei goed. Prepaid is erg goedkoop in Maleisië, internet ook. Ik heb zelf Digi prepaid, prima. Verder kun je overal simkaarten kopen in KL waar een bord met Digi/Maxis/Celcom hangt (telefoonwinkel, tabakswinkel, supermarkt, 7eleven etc)
FF, denk dat het geen bal uitmaakt. In juni zal het wat rustiger zijn op Borneo dan in juli en idd zijn de vluchten duur begin juli door einde ramadan.
In kan je Scuba Junkie aanraden op Mabul. Die hebben ook goeie dorms en een prima duikschool.
FF, denk dat het geen bal uitmaakt. In juni zal het wat rustiger zijn op Borneo dan in juli en idd zijn de vluchten duur begin juli door einde ramadan.
In kan je Scuba Junkie aanraden op Mabul. Die hebben ook goeie dorms en een prima duikschool.
zaterdag 11 juni 2016 om 08:12
@Mayou: Duidelijk! Dankjewel.
Is EasyBook handige site om je bustickets te kopen?
Heb nu de app op mijn telefoon en dat lijkt mij wel erg handig. Ook dat je het dan gewoon op je telefoon via de app kan laten zien.
En is het handig om daar ook bootticket naar Tioman te boeken? Of is daar een website als TiomanFerry beter voor?
Op een busstation zoals in KL, is het daar overzichtelijk en duidelijk waar je bus gaat of loop je eerst een uur te zoeken?
Even voor mijn eerste idee hoeveel tijd ik hiervoor moet inlassen.
Is EasyBook handige site om je bustickets te kopen?
Heb nu de app op mijn telefoon en dat lijkt mij wel erg handig. Ook dat je het dan gewoon op je telefoon via de app kan laten zien.
En is het handig om daar ook bootticket naar Tioman te boeken? Of is daar een website als TiomanFerry beter voor?
Op een busstation zoals in KL, is het daar overzichtelijk en duidelijk waar je bus gaat of loop je eerst een uur te zoeken?
Even voor mijn eerste idee hoeveel tijd ik hiervoor moet inlassen.
zaterdag 11 juni 2016 om 10:42
Easybook is wel ok. Het nadeel van Easybook is dat lang niet alle bussen erop staan. Maw er gaan veel meer bussen op verschillende tijden dan je ziet op hun site/app. Ik ga eigenlijk altijd op de bonnefooi naar het busstation en koop ter plekke een kaartje. Nog nooit meegemaakt dat er geen plek is. KL heeft sinds een half jaar een nieuw busstation voor alle lange afstands expressbussen, Puduraya doet alleen nog maar lokale bussen. Op de website staat hoe en wat qua tickets en zo. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar het ziet er superoverzichtelijk uit. En Maleisië kennende lopen er daar overal mannetjes rond die je kunnen helpen.
Ferrytickets kun je zowel online als ter plaatse kopen. Je moet doen wat jou het beste lijkt.
Ferrytickets kun je zowel online als ter plaatse kopen. Je moet doen wat jou het beste lijkt.
zondag 12 juni 2016 om 06:42
quote:mayou schreef op 11 juni 2016 @ 10:42: KL heeft sinds een half jaar een nieuw busstation voor alle lange afstands expressbussen, Puduraya doet alleen nog maar lokale bussen. Op de website staat hoe en wat qua tickets en zo. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar het ziet er superoverzichtelijk uit. En Maleisië kennende lopen er daar overal mannetjes rond die je kunnen helpen.
Ik kende TBS nog van twee jaar geleden, het bestaat dus al even. Ben er vorige week weer geweest. Maar inderdaad stoppen er geen lange afstandsbussen meer op Pudu.
TBS is veel fijner! Heel overzichtelijk, schoon, duidelijke bordjes en veel wachtruimte.
Er is een verbinding met de LRT, dan ben je zo in het centrum (Ampang line).
Ik heb nog nooit buskaartjes via internet gekocht, altijd op de bonnefooi of soms een dag van tevoren. Gaat prima.
Ik kende TBS nog van twee jaar geleden, het bestaat dus al even. Ben er vorige week weer geweest. Maar inderdaad stoppen er geen lange afstandsbussen meer op Pudu.
TBS is veel fijner! Heel overzichtelijk, schoon, duidelijke bordjes en veel wachtruimte.
Er is een verbinding met de LRT, dan ben je zo in het centrum (Ampang line).
Ik heb nog nooit buskaartjes via internet gekocht, altijd op de bonnefooi of soms een dag van tevoren. Gaat prima.
zondag 12 juni 2016 om 07:47
Ja ik weet dat tbs al langer bestaat, maar dat was toen alleen voor southbound, northbound ging nog steeds van Pudu. Vond ik zo'n gedoe om uit te leggen... Persoonlijk vind ik het best balen dat er niets meer van Pudu vertrekt. Je liep er zo naartoe vanaf Bukit Bintang.
Er is ook nog Hentian Duta busterminal, voor wie in de buurt van Mont Kiara zit.
Er is ook nog Hentian Duta busterminal, voor wie in de buurt van Mont Kiara zit.
zondag 12 juni 2016 om 16:48
Yes, daar ben ik dan op Besar Bij Mama´s een kamer genomen, vond de chalets wat prijzig (RM100) maar ze hadden ook een kamer voor RM60 en die bevalt prima, ben hier toch alleen om te slapen. Vanmiddag vooral heerlijk geluierd aan het water, zalig! Ik start morgen al met m'n PADI, ze hadden nog gaatje vrij en op dinsdag was ik vooralsnog de enige, vind het wel gezellig om een groepje te hebben.
Eerste indrukken zijn positief, eten is een zeer welkome afwisseling na 2 maanden dal bhat . Wel even wennen aan warmte, in Nepal was het ook heet, maar uiteraard minder vochtig. Zweet uit iedere porie van m'n lijf haha, moet me er nog even aan overgeven
Ik ben nog even op ticketjacht geweest en heb op 1 juli een vlucht van KL naar KK voor €66. Dat geeft me nu nog mooi de tijd om op m'n gemak Peninsula te doen en vanaf 1 juli heb ik dan ruim de tijd voor Sabah, Brunei en Sarawak. Ik vlieg dan denk ik terug naar Singapore eind juli voor m'n laatste dagen daar, kan ik aan het eind van m'n reis precies kijken hoeveel budget ik nog over heb om lekker te shoppen
Eerste indrukken zijn positief, eten is een zeer welkome afwisseling na 2 maanden dal bhat . Wel even wennen aan warmte, in Nepal was het ook heet, maar uiteraard minder vochtig. Zweet uit iedere porie van m'n lijf haha, moet me er nog even aan overgeven
Ik ben nog even op ticketjacht geweest en heb op 1 juli een vlucht van KL naar KK voor €66. Dat geeft me nu nog mooi de tijd om op m'n gemak Peninsula te doen en vanaf 1 juli heb ik dan ruim de tijd voor Sabah, Brunei en Sarawak. Ik vlieg dan denk ik terug naar Singapore eind juli voor m'n laatste dagen daar, kan ik aan het eind van m'n reis precies kijken hoeveel budget ik nog over heb om lekker te shoppen
zondag 12 juni 2016 om 18:18
Hoi! Ik zou graag een beetje hulp willen.
Op 26 juli vertrek ik naar Maleisië en op 1 augustus (dus ongeveer 6 dagen later) heb ik serieus op een bepaald tijdstip, namelijk 11.00 uur in de ochtend INTERNET NODIG!
Welke route kan ik dan het beste af gaan leggen, om ervoor te zorgen dat ik op dat moment internet heb.
Ik blijf ong. 3,5 week. En graag zouden we nog naar Borneo gaan, maar ik weet niet meer of ik dat red (aangezien mijn internet issue een groot deel van de route zal bepalen)
Op 26 juli vertrek ik naar Maleisië en op 1 augustus (dus ongeveer 6 dagen later) heb ik serieus op een bepaald tijdstip, namelijk 11.00 uur in de ochtend INTERNET NODIG!
Welke route kan ik dan het beste af gaan leggen, om ervoor te zorgen dat ik op dat moment internet heb.
Ik blijf ong. 3,5 week. En graag zouden we nog naar Borneo gaan, maar ik weet niet meer of ik dat red (aangezien mijn internet issue een groot deel van de route zal bepalen)
maandag 13 juni 2016 om 07:32
Bloemvis, koop een prepaid simkaart met internet, dan heb je het dus overal. Verder heeft iedere Starbucks/Coffeebean/San Francisco/guesthouse/hotel internet.
FF, leuk Mama's! Daar heb ik vroeger vaak gezeten. Die chaletjes in de tuin waren toe 60! De roti Canai is erg lekker daar. Veel plezier met je OW!
FF, leuk Mama's! Daar heb ik vroeger vaak gezeten. Die chaletjes in de tuin waren toe 60! De roti Canai is erg lekker daar. Veel plezier met je OW!