Wonen in Noordwijk

03-06-2016 18:47 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Zelf ben ik , samen met mijn man en 2 kinderen, woonachtig in Flevoland.

We zouden heel graag wat meer richting de kust willen. En we denken aan Noordwijk (gaan daar ook regelmatig naar het strand).

Nu ben ik heel benieuwd of hier mensen zijn, die ervaringen willen delen over noordwijk.

Hoe is het om daar te wonen? Hoe zijn de mensen? Is er veel criminaliteit? Hoe zijn de basisscholen en waar gaan de kinderen veelal naar de middelbare school?

Heb je er echt nog een dorps gevoel? is het ons-kent-ons?

Alle info is welkom, dank je wel alvast.
Ik woon paar keer per jaar in Noordwijk. De locatie waar ik woon vind ik perfect. Alle voorzieningen bij de hand. In de zomer is het aan zee erg druk met toerisme maar in Noordwijk binnen bv heb je daar geen last van.

Persoonlijk vind ik de Voorstraat een charmant straatje om te wonen. Verder heb je nog een leuke wijk met mooie huizen richting zee en duinen. Dan natuurlijk de standaard nieuwbouwwijken.

Ik weet niet in welke prijsklasse je een huis zoekt en wat je verder voor woonwensen hebt maar houdt er rekening mee dat een redelijke 2 kapper al gauw minimaal 5 ton kost. Richting zee heb je weer kleinere en simpelere huisjes maar daar betaal je weer voor de locatie.

Verder is er vooral onder de wat oudere mensen een onderscheid tussen Noordwijk aan zee en Noordwijk binnen. Zo ga je al bewoner van zee niet naar een winkel in Noorwijk binnen en andersom. Dus redelijk bekrompen.
Geen ervaring met Noordwijk en omgeving, maar heb je al gedacht om je horizon iets te verbreden? Zuidelijker gaan, maar wel tegen de kust?

Oostvoorne, Rockanje, Brielle,.... Leuke stadjes, tegen de kust, winkels zondags open, niet echt kerkelijk (mocht je dat niet aanspreken),...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven